Sorry za off topic, ale i když nemá vrtuli ve znaku, rozhodně souhlasím s RB. Jednu perličku o tomhle motoru: kromě Spitfajrů a Mustangů, tenhle motor makal i v B24 - Liberátoru, což byl čtyřmotorový bombardér používaný i naší 311. perutí k letům nad Biskají a hlídkování proti ponorkám. Každý asi ví, co to je startovní režim motoru, něco, jako forsáž u proudových, prostě režim, kdy motor pracuje na víc jak 100% výkonu, aby dostal naloženou mašinu do vzduchu. Povolená doba tohoto režinu se pohybuje řádově v minutách, protože je pro motor devastující. Při jednom letu Liberátor zmíněné perutě při boji a následně přišel (měl je, ale nepracuvali) o TŘI motory, takže vrtule do praporu a všechno táhnul pravý krajní. Posádka po domluvě s řídícím vyházela úplně všechno, včetně munice, zbraní, ding a vest. Navíc jejich trasa nejbliž k letišti vedla přes Scapa Flow - námořní základnou Royal Navy, nad kterou prostě NIC nesmělo lítat, takže bylo potřeba od ministerského předsedy Churchilla spec. povolení k přeletu. Dokonce jim z lodí námořnícï světly signalizovali mnoho štěstí. Abych to zkrátil, povedlo se jim dosáhnout základnu a přistát a po přistání mechanici firmy RR tenhle motor rozebrali a nezjistili žádné vážnější opotřebení, což bylo i pro ně obrovským překvapením. Ten motor v tom režimu pracoval ČTYŘI A PŮL hodiny, takže "klobouk dolu" pánové.RedBaron píše:Nechybí, je tam nejnádhernější dvanáctiválec všech dob. Kdo nezná letadla, nepochopí...
E 30 V12 FOTO!!!
Re: ..
Re: ..
Pekne.... tak ja asi menim znackukdo. píše:Sorry za off topic, ale i když nemá vrtuli ve znaku, rozhodně souhlasím s RB. Jednu perličku o tomhle motoru: kromě Spitfajrů a Mustangů, tenhle motor makal i v B24 - Liberátoru, což byl čtyřmotorový bombardér používaný i naší 311. perutí k letům nad Biskají a hlídkování proti ponorkám. Každý asi ví, co to je startovní režim motoru, něco, jako forsáž u proudových, prostě režim, kdy motor pracuje na víc jak 100% výkonu, aby dostal naloženou mašinu do vzduchu. Povolená doba tohoto režinu se pohybuje řádově v minutách, protože je pro motor devastující. Při jednom letu Liberátor zmíněné perutě při boji a následně přišel (měl je, ale nepracuvali) o TŘI motory, takže vrtule do praporu a všechno táhnul pravý krajní. Posádka po domluvě s řídícím vyházela úplně všechno, včetně munice, zbraní, ding a vest. Navíc jejich trasa nejbliž k letišti vedla přes Scapa Flow - námořní základnou Royal Navy, nad kterou prostě NIC nesmělo lítat, takže bylo potřeba od ministerského předsedy Churchilla spec. povolení k přeletu. Dokonce jim z lodí námořnícï světly signalizovali mnoho štěstí. Abych to zkrátil, povedlo se jim dosáhnout základnu a přistát a po přistání mechanici firmy RR tenhle motor rozebrali a nezjistili žádné vážnější opotřebení, což bylo i pro ně obrovským překvapením. Ten motor v tom režimu pracoval ČTYŘI A PŮL hodiny, takže "klobouk dolu" pánové.RedBaron píše:Nechybí, je tam nejnádhernější dvanáctiválec všech dob. Kdo nezná letadla, nepochopí...

Faszom a seggedbe verem te buzi 

- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
V každém případě, to černé BMW 350i dělal člověk, se kterým jsem si o té přestavbě popovídal. Dělá hlavně Fordy a turbí motory. BMW by u něj vyšlo naturbit komplet na cca 2000EUR, ale od BMW dělal prý "jen" čtyřválce. Jeho dílna má označení "RTG" - Reiner`s turbo garage. Pro zájemce, sídlí v Baworsku v obci Metten, okres Deggendorf
tak se nenech pobízet a řekni nějaky poznatky ke stavbě(ne že bych to chtěl zejtra dělat, ale zajímá to jistě nejen mě..........sim simMelisek_076 píše:V každém případě, to černé BMW 350i dělal člověk, se kterým jsem si o té přestavbě popovídal. Dělá hlavně Fordy a turbí motory. BMW by u něj vyšlo naturbit komplet na cca 2000EUR, ale od BMW dělal prý "jen" čtyřválce. Jeho dílna má označení "RTG" - Reiner`s turbo garage. Pro zájemce, sídlí v Baworsku v obci Metten, okres Deggendorf



Je v Metten? Tam to znám. Není to někde u kostela nebo u toho supermarketu, jak se sjíždí od silnice u Dunaje?Melisek_076 píše:V každém případě, to černé BMW 350i dělal člověk, se kterým jsem si o té přestavbě popovídal. Dělá hlavně Fordy a turbí motory. BMW by u něj vyšlo naturbit komplet na cca 2000EUR, ale od BMW dělal prý "jen" čtyřválce. Jeho dílna má označení "RTG" - Reiner`s turbo garage. Pro zájemce, sídlí v Baworsku v obci Metten, okres Deggendorf



- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary