Turbo a K-jettronic
Turbo a K-jettronic
Máte někdo třícu s turbem a k tomu mech. vstřikování K- jettronic, nebo všichni motronic?
Jde mi o to, že s kamarádem budeme stavět motor s turbem, a zajímá mě jestli tím někdo z vás prošel.
Jde o to, že tento systém nabízí podle mě lepší regulaci v samo-domo podmínkách.
Díky
Jde mi o to, že s kamarádem budeme stavět motor s turbem, a zajímá mě jestli tím někdo z vás prošel.
Jde o to, že tento systém nabízí podle mě lepší regulaci v samo-domo podmínkách.
Díky
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
OT: Myslíš že Motronic je v domácích podmínkách lepší než L-Jetronic? Sice se to tohoto tématu týká jenom okrajově ale zajímá mně to. Mně osobně by teda přišel L-Jetro jednodušší na přeplňování, už jenom z toho důvodu, že si nemusím nechávat u někoho psát do ECU jiné průběhy map, ne? To u L-Jetrnicu odpadáFugo píše:v životě bych mech vstřik nechtěl, jsem zvědavej jak to budete ladit, motronic je jednodušší.
No smoke, no fun...


můj názor je na to takovej že je lepší ladit elektroniku než odjetou mechaniku o který vím tedy prd protože mě tento systém naštěstí minul. Pro naladění obojího je třeba WB a EGT nebo ladit systémem pokus omyl - zničím motor nebo ne. Elektroniku pokud nechceš ladit na max možný výkon stačí použít piggyback controller a ten si nastavíš sám dle WB a EGT.
Otazka padala na K-jetronic, tudiz ciste mechanicke vstrikovani/zapalovani, L-jet je rozdilny, ten ridi elektronicky pouze vstrikovani, takze me napada Misanku, jak tedy chces ladit L-jet ?
Tom28 : Vykasli se na K-jet, kdyz se podivas na to, jak funguje, tak zjistis, ze nejake ladeni nebude zadna prca. Nakonec, zkouset nejake samodomo pokusy na 25 let starem motoru, to bych se radeji drbal s elektronikou Motronicu jako ostatni
Tom28 : Vykasli se na K-jet, kdyz se podivas na to, jak funguje, tak zjistis, ze nejake ladeni nebude zadna prca. Nakonec, zkouset nejake samodomo pokusy na 25 let starem motoru, to bych se radeji drbal s elektronikou Motronicu jako ostatni

Tak buďto již výše zmíněným piggyback controllerem anebo to obechcat prostým přetočením, resp. "přešponováním" na váze vzduchu, tzn. posunout ji o pár zoubků. Ta druhá možnost je sice poněkud... ...prasácká a nepřesná, ale podle mně by to taky šlomaRas píše:Otazka padala na K-jetronic, tudiz ciste mechanicke vstrikovani/zapalovani, L-jet je rozdilny, ten ridi elektronicky pouze vstrikovani, takze me napada Misanku, jak tedy chces ladit L-jet ?

No smoke, no fun...


k uplnemu doladeniu potrebujes programovatelnu jednotku.....ked to doladis samodomo...vahou a tlakom ovladanym dostrekom paliva do sania tak to bude jazditelne len v uzkom spektru otacok......zhruba do 5000 rpm........a aj to bude hodne naladove v zavislosti od teploty vonkajsieho prostredia.... 

šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
K-jetronik je průser u takhle starých motorů naladit už sám os obe a nedovedu si predstavit jak ho budes ladit s turbem
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
No nevím. Nějaký už jsem v ruce měl, a musím říct, že je to v celku dost jednoduché vstřikování. Určitě bych nechtěl ladit naslepo. Jde mi oto, že u tohoto vtřikování mohu ladit směs upravením trychtýře kolem měříčí desky. Znamý tady u nás hodně hrabe ve starších audi a stará 2,3 turbo 5-válec pracuje pouze na k- jettronic nebo KE jetronic, a u všech bez nějakého zásahu plní 0,8-0,9 bar, což zady s motronikem jen tak někdo nenatlačí. Není tam nic navíc. Nijak nedoladuje. Měl bych k dispozici egr,wideband, a detonační čidlo, plnící tlak,IAT.
Další by byl klasický rozdělovač, kterým bych poupravil předstih, pokud bych se dostal na nějaký slušný tlak. U motroniku to znamená přeprogram. jednotku.
Je to zatím jen spekulace, ale použít trychtýř z 2,3 turbo 5-válec, tak 2 deci už zas takový rozdíl není. Na začátek by to mohlo tak nějak fungovat.
Další by byl klasický rozdělovač, kterým bych poupravil předstih, pokud bych se dostal na nějaký slušný tlak. U motroniku to znamená přeprogram. jednotku.
Je to zatím jen spekulace, ale použít trychtýř z 2,3 turbo 5-válec, tak 2 deci už zas takový rozdíl není. Na začátek by to mohlo tak nějak fungovat.
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
to je stejná ojebávka jako použít na motronic piggyback controller, akorát že na tom piggybacku to budeš moct alespoň nějak korigovat dle plnícího tlaku a rpm, což bude asi u K nebo KE problém.
A mimochodem koncern VAG byl vždy tak nějak pozadu vždyť K-KE používali do devadesátých let kdy už ostatní dávno od let 80 měli plnou elektroniku a to samý vlastně předváděli teď s jejich tdi když ostatní už jeli na cr.
PS. kdysi jsem se taky nachytal, někde jsem našel že audi používala u 2.3T vstřiky o veliosti co jsem potřeboval, naivně jsem zajel za člověkem co dělá audi a povídám mu hele potřebuju vstřiky z 2.3T a on že není problém že jich 12ks dá dohromady a jaké bylo moje překvapení když mě podával vstřiky na mechanickej vstřik, oni totiž ty vstřiky co jsem potřeboval byly až na S4.
A mimochodem koncern VAG byl vždy tak nějak pozadu vždyť K-KE používali do devadesátých let kdy už ostatní dávno od let 80 měli plnou elektroniku a to samý vlastně předváděli teď s jejich tdi když ostatní už jeli na cr.

PS. kdysi jsem se taky nachytal, někde jsem našel že audi používala u 2.3T vstřiky o veliosti co jsem potřeboval, naivně jsem zajel za člověkem co dělá audi a povídám mu hele potřebuju vstřiky z 2.3T a on že není problém že jich 12ks dá dohromady a jaké bylo moje překvapení když mě podával vstřiky na mechanickej vstřik, oni totiž ty vstřiky co jsem potřeboval byly až na S4.