Turbo a K-jettronic

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
tom28
člen E30.cz
Příspěvky: 291
Registrován: 16. 08. 2006 18:56
Bydliště: semily

Turbo a K-jettronic

Příspěvek od tom28 » 17. 07. 2008 10:59

Máte někdo třícu s turbem a k tomu mech. vstřikování K- jettronic, nebo všichni motronic?
Jde mi o to, že s kamarádem budeme stavět motor s turbem, a zajímá mě jestli tím někdo z vás prošel.
Jde o to, že tento systém nabízí podle mě lepší regulaci v samo-domo podmínkách.
Díky
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 17. 07. 2008 16:19

v životě bych mech vstřik nechtěl, jsem zvědavej jak to budete ladit, motronic je jednodušší.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 17. 07. 2008 18:45

Fugo píše:v životě bych mech vstřik nechtěl, jsem zvědavej jak to budete ladit, motronic je jednodušší.
OT: Myslíš že Motronic je v domácích podmínkách lepší než L-Jetronic? Sice se to tohoto tématu týká jenom okrajově ale zajímá mně to. Mně osobně by teda přišel L-Jetro jednodušší na přeplňování, už jenom z toho důvodu, že si nemusím nechávat u někoho psát do ECU jiné průběhy map, ne? To u L-Jetrnicu odpadá
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 17. 07. 2008 19:50

můj názor je na to takovej že je lepší ladit elektroniku než odjetou mechaniku o který vím tedy prd protože mě tento systém naštěstí minul. Pro naladění obojího je třeba WB a EGT nebo ladit systémem pokus omyl - zničím motor nebo ne. Elektroniku pokud nechceš ladit na max možný výkon stačí použít piggyback controller a ten si nastavíš sám dle WB a EGT.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 07. 2008 00:07

Jasně, bohatost se musí měřit jak u L-Jetronicu tak i u Motronicu (pokud teda dotyčnému na motoru záleží, jak říkáš), ale přecejenom mně ten L-Jetro přijde takový přístupnější více lidem, kteří se vyznají více v mechanice než v elektronice
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 18. 07. 2008 06:06

teď jak si to tu čtu tak ty píšeš o L jetronic což je vlastně taky elektronika, původní otázka byla na K jetronic což je mechanický vstřik.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

maRas
Příspěvky: 111
Registrován: 09. 07. 2007 16:00
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od maRas » 18. 07. 2008 14:41

Otazka padala na K-jetronic, tudiz ciste mechanicke vstrikovani/zapalovani, L-jet je rozdilny, ten ridi elektronicky pouze vstrikovani, takze me napada Misanku, jak tedy chces ladit L-jet ?

Tom28 : Vykasli se na K-jet, kdyz se podivas na to, jak funguje, tak zjistis, ze nejake ladeni nebude zadna prca. Nakonec, zkouset nejake samodomo pokusy na 25 let starem motoru, to bych se radeji drbal s elektronikou Motronicu jako ostatni :?

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 07. 2008 15:11

maRas píše:Otazka padala na K-jetronic, tudiz ciste mechanicke vstrikovani/zapalovani, L-jet je rozdilny, ten ridi elektronicky pouze vstrikovani, takze me napada Misanku, jak tedy chces ladit L-jet ?
Tak buďto již výše zmíněným piggyback controllerem anebo to obechcat prostým přetočením, resp. "přešponováním" na váze vzduchu, tzn. posunout ji o pár zoubků. Ta druhá možnost je sice poněkud... ...prasácká a nepřesná, ale podle mně by to taky šlo :wink: To všechno by se samozřejmě mělo nastavovat při současném měření bohatosti WB sondou
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 18. 07. 2008 20:43

k uplnemu doladeniu potrebujes programovatelnu jednotku.....ked to doladis samodomo...vahou a tlakom ovladanym dostrekom paliva do sania tak to bude jazditelne len v uzkom spektru otacok......zhruba do 5000 rpm........a aj to bude hodne naladove v zavislosti od teploty vonkajsieho prostredia.... :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 18. 07. 2008 21:50

K-jetronik je průser u takhle starých motorů naladit už sám os obe a nedovedu si predstavit jak ho budes ladit s turbem
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

tom28
člen E30.cz
Příspěvky: 291
Registrován: 16. 08. 2006 18:56
Bydliště: semily

Příspěvek od tom28 » 26. 07. 2008 18:32

No nevím. Nějaký už jsem v ruce měl, a musím říct, že je to v celku dost jednoduché vstřikování. Určitě bych nechtěl ladit naslepo. Jde mi oto, že u tohoto vtřikování mohu ladit směs upravením trychtýře kolem měříčí desky. Znamý tady u nás hodně hrabe ve starších audi a stará 2,3 turbo 5-válec pracuje pouze na k- jettronic nebo KE jetronic, a u všech bez nějakého zásahu plní 0,8-0,9 bar, což zady s motronikem jen tak někdo nenatlačí. Není tam nic navíc. Nijak nedoladuje. Měl bych k dispozici egr,wideband, a detonační čidlo, plnící tlak,IAT.
Další by byl klasický rozdělovač, kterým bych poupravil předstih, pokud bych se dostal na nějaký slušný tlak. U motroniku to znamená přeprogram. jednotku.
Je to zatím jen spekulace, ale použít trychtýř z 2,3 turbo 5-válec, tak 2 deci už zas takový rozdíl není. Na začátek by to mohlo tak nějak fungovat.
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 26. 07. 2008 20:05

to je stejná ojebávka jako použít na motronic piggyback controller, akorát že na tom piggybacku to budeš moct alespoň nějak korigovat dle plnícího tlaku a rpm, což bude asi u K nebo KE problém.

A mimochodem koncern VAG byl vždy tak nějak pozadu vždyť K-KE používali do devadesátých let kdy už ostatní dávno od let 80 měli plnou elektroniku a to samý vlastně předváděli teď s jejich tdi když ostatní už jeli na cr. :)

PS. kdysi jsem se taky nachytal, někde jsem našel že audi používala u 2.3T vstřiky o veliosti co jsem potřeboval, naivně jsem zajel za člověkem co dělá audi a povídám mu hele potřebuju vstřiky z 2.3T a on že není problém že jich 12ks dá dohromady a jaké bylo moje překvapení když mě podával vstřiky na mechanickej vstřik, oni totiž ty vstřiky co jsem potřeboval byly až na S4.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Odpovědět