Pomoc! naboje E36 do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Renty
Příspěvky: 426
Registrován: 07. 12. 2003 13:18
Bydliště: TNW
Kontaktovat uživatele:

Pomoc! naboje E36 do E30

Příspěvek od Renty » 10. 05. 2008 11:40

Cau lidi mate nekdo zkusenost s predelanim naboju z e30 na naboje z e36,
jestli staci prelisovat naboje a je klid nebo to obnasi neco vic???

Jde o nouzi v pouziti kol s rozteci 4x100 na E30 cabrio Rieger
Dik za pomoc
Poctivým sexem k BMW!

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 11. 05. 2008 21:51

Nelze, ani tak ani jinak. Jedinej rozměr není stejnej a ložisko je součástí náboje u obou, takže lisování ani nic podobnýho nejde
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 14. 05. 2008 11:20

Je hodně možností, ale žádná která by byla bez úpravy nebo výroby nějakého dílu. Náboje z kompakta jdou použít včetně brzd jen ET na kole je +18 to znamená že pokud má mít tříca7x15 ET 24 ty budeš potřebovat 7x15 ET42
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Renty
Příspěvky: 426
Registrován: 07. 12. 2003 13:18
Bydliště: TNW
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renty » 14. 05. 2008 12:22

Dik za pomoc,ale asi bude nejednodusi a nejlepsi pouzit podlozke se zmenou roztece...........
Poctivým sexem k BMW!

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

5ti díra

Příspěvek od Jiricek325i » 17. 09. 2008 23:37

A jak se to dá řešit vepředu? Tohle téma mě taky hodně zajímá, ale nikde o tom nemůžu nic najít :(

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 18. 09. 2008 19:51

Třeba takhle ( zdroj www.300mm.de )

Obrázek
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3985
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 18. 09. 2008 20:23

Myslím že zadek se dá celkem snadno předělat bez žádných velkých úprav
Prostě si sežen zadní ramena z kompakta a přehod je.
Předek už hold bez prasení ramen a exentrů nejde.

tady je zatím můj pokus na závodáku ale vše je zatím ve stádiu testování a zkoušení nicméně jde to :twisted:

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 18. 09. 2008 20:40

myslím že na zadek se dají nalisovat ložiska s nábou z E36, akorát se nusí upravit průměr kotouče, ale nezkoušel jsem to je to pouze z inforamcí co jsem nazbíral.
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3985
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 18. 09. 2008 21:01

Ano i to půjde ale z toho bude jen zemněna rozteče :idea:
Kotouče stejně malé :roll: to pak nemá smysl

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

brzdy

Příspěvek od Jiricek325i » 18. 09. 2008 21:03

Tak 300mm.de je pěkný, ale přijde mi to trošku hodně peněz, za 2 náboje. Jinak s tim zadkem z e36, jak je to myšlený se změnou velikosti kotouče? když by se tam daly brzdy z E36 tak by to mělo bejt ok, ne? Popřípadě redukce na třmen.

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

brzdy

Příspěvek od Jiricek325i » 18. 09. 2008 21:13

--------------------------------------------------------------------------------

Myslím že zadek se dá celkem snadno předělat bez žádných velkých úprav
Prostě si sežen zadní ramena z kompakta a přehod je.
Předek už hold bez prasení ramen a exentrů nejde.

tady je zatím můj pokus na závodáku ale vše je zatím ve stádiu testování a zkoušení nicméně jde to


Co si mám představit pod tím prasením?

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3985
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 18. 09. 2008 21:23

pochopitelně compakt má větší brzdiče i kotouče e36 má 286 e30ka má 260

Ten kotouč z compakta je takhle vysoký nejsou tam žádné brutální podložky

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 19. 09. 2008 17:16

A nebo se dá i takto brzdový systém z E46, zatím jenom zadní na předku se ještě pracuje.
Obrázek
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4077
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 20. 09. 2008 11:54

A co navrtat do stávajícího náboje nové díry? Velká přesnost je samozdřejmostí... ruční vrtačkou na ponku je to nesmysl...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4782
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 20. 09. 2008 12:37

Macek píše:A co navrtat do stávajícího náboje nové díry? Velká přesnost je samozdřejmostí... ruční vrtačkou na ponku je to nesmysl...
4x100 a 5x120 se vždycky potká, nejde to udělat tak, aby se některá díra z rozteče 4x100 nepotkala s dírou z rozteče 5x120.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 :twisted:

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6228
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 20. 09. 2008 13:17

BOOST píše:
Macek píše:A co navrtat do stávajícího náboje nové díry? Velká přesnost je samozdřejmostí... ruční vrtačkou na ponku je to nesmysl...
4x100 a 5x120 se vždycky potká, nejde to udělat tak, aby se některá díra z rozteče 4x100 nepotkala s dírou z rozteče 5x120.
a naboje na e 30 sou tak hubeny, ze tech 5x120 je moc nakraji a bal bych se toho :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4077
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 20. 09. 2008 17:16

Hm, tak to jedině znova a lépe... je ale otázka kolik si za výrobu zručný řemeslník řekne... no a pak ještě vyřešit kotouče...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4782
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 20. 09. 2008 18:13

Macek píše:Hm, tak to jedině znova a lépe... je ale otázka kolik si za výrobu zručný řemeslník řekne... no a pak ještě vyřešit kotouče...
Jde taky o to, jak kvalitní materiál na to vzít, myslím co se týče, pevnosti, houževnatosti atd. Nějaká obyč ocel to zrovna nebude. Kotouče vyřešit není problém, stačí si vybrat z ostatních modelových řad a potom k nim nechat vyrobit ty vhodné náboje a samozřejmě mezikus na přichycení třmenu.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 :twisted:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 20. 09. 2008 19:39

Macek píše:A co navrtat do stávajícího náboje nové díry? Velká přesnost je samozdřejmostí... ruční vrtačkou na ponku je to nesmysl...
chybí materiál, neni kam vrtat a i kdyby to šlo tak to neřeší ET toho náboje potřebuješ s ním trochu ven.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 23. 09. 2008 14:51

...a nedal by se použít náboj (a jiné součástky) z M3 E30?

Konstrukce náprav je principielně stejná...
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Odpovědět