Rucka u kotoucu skrz hydrauliku

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Rucka u kotoucu skrz hydrauliku

Příspěvek od Max-Max » 22. 08. 2006 22:57

Panove, nekdo tady kdysi tohle popisoval, muzete dat k tomu vic?

dik.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 23. 08. 2006 07:16

Na RZ mi nebrzdila ručka vůbec. Resp. jedno dvě kola, pak prostě nic :-( Vždycky až když vychladla, čili kapalinovou ručku plánuju udělat taky. Čili i já bych uvítal nějáké info.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 23. 08. 2006 07:22

teorie je jednoduchá - na páku ruční brzdy připojit hlavní spojkovej váleček, k němu připojit vedení brzdovky k zadním kolům, dát tam jednocestný ventily aby se neovlivňoval okruh hlavních brzd a ručky, pak to naplnit brzdovkou a vyřešeno

praxe - buď ubastlit doma, nebo to koupit jako nějakej set za 10-15 tisíc
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 23. 08. 2006 08:40

AP (a mozna i jine firmy) na to dela specialni valec, nevim kolik stoji - odhaduju kolem 5 tis., ale v podstate je to jedina soucastka, ktera je na to potreba, teda krome dvou kratsich brzdovych trubek misto jedny dlouhy. Je to zapojeny do normalniho hydraulickeho okruhu provozni brzdy, zadne jednocestne ventily nejsou potreba. Nejvetsi problem na cele uprave je vyrobit vhodnou (nebo upravit seriovou) paku rucky a drzak valce.

Spojkovy valec se da pouzit jenom pro nezavisly hydraulicky okruh rucky (napriklad pri pouziti 4pistkovych trmenu vzadu - 2 valecky rucka, 2 provozni brzda), musi mit svoji nadobku na kapalinu umistenou nad valcem - proste pro seriove auto nevhodne.

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 23. 08. 2006 08:45

K první variantě..
Nezlobí to pří odvzdušňování?
Naposledy upravil(a) bmwm3 dne 23. 08. 2006 08:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 08. 2006 08:46

Boban píše:AP (a mozna i jine firmy) na to dela specialni valec, nevim kolik stoji - odhaduju kolem 5 tis., ale v podstate je to jedina soucastka, ktera je na to potreba, teda krome dvou kratsich brzdovych trubek misto jedny dlouhy. Je to zapojeny do normalniho hydraulickeho okruhu provozni brzdy, zadne jednocestne ventily nejsou potreba. Nejvetsi problem na cele uprave je vyrobit vhodnou (nebo upravit seriovou) paku rucky a drzak valce.

Spojkovy valec se da pouzit jenom pro nezavisly hydraulicky okruh rucky (napriklad pri pouziti 4pistkovych trmenu vzadu - 2 valecky rucka, 2 provozni brzda), musi mit svoji nadobku na kapalinu umistenou nad valcem - proste pro seriove auto nevhodne.
ja mel za to ze dokonce tys to prerabel, mylim se?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 23. 08. 2006 09:44

bmwm3 píše:K první variantě..
Nezlobí to pří odvzdušňování?
Ten valec je na to delanej (asi ma vyvod nahoru), dokonce jsem je videl i sikmo umisteny a pry to odvzdusnit jde, ale urcite je lepsi ho dat vodorovne.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 23. 08. 2006 09:56

Max-Max píše:
ja mel za to ze dokonce tys to prerabel, mylim se?
Ne, v aute to nemam, protoze mi prislo moc slozity vyrabet drzak a paku tak, aby to nebylo moc videt. Puvodne jsem chtel vymenit zadni brzdice za nejaky s pakou pro mechanickou rucku, ale pak jsem radsi koupil novy kotouce, pakny a lana rucky a tak nejak to brzdit zacalo. Nepouzivam rucku na rozhozeni pred zatackou, vetsinou jenom pri otaceni nebo ve vracaku, nebo jako reseni nejake krizovky, takze s tim zatim vystacim. Ale ze je to debilni konstrukce si myslim porad :) .

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 08. 2006 10:07

Boban píše:Ale ze je to debilni konstrukce si myslim porad :) .
o tom nepolemizuju :oops: prave proto mam bubny, ale tenhle upgrade chci resit na jine kare
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 23. 08. 2006 10:26

Prave prednedavnom sme riesili tento problem, origo system je, mierne povedane, nedokonaly :D .
Osobne mam v plane vyhodit povodny mechanizmus rucnej brzdy a dat dozadu predne brzdice z Rapida, vraj ich mala vzadu aj Felicia Kitcar (neviem na 100%, ci je to pravda). Hydrauliku bude treba zrejme vyriesit nejakym origo valcom, ako pisal Boban. Paku dam asi natvrdo vedla radicky, uz to aj tak nebude auto na kazdy den :lol:
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 23. 08. 2006 11:41

gusto318is píše:predne brzdice z Rapida, vraj ich mala vzadu aj Felicia Kitcar (neviem na 100%, ci je to pravda).
Stejný brzdiče mají i všechny Wartburgy co měli vepředu kotouče, takže kdyby někdo scháněl rampampáků je všude dost.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 23. 08. 2006 12:31

Hanis píše:
gusto318is píše:predne brzdice z Rapida, vraj ich mala vzadu aj Felicia Kitcar (neviem na 100%, ci je to pravda).
Stejný brzdiče mají i všechny Wartburgy co měli vepředu kotouče, takže kdyby někdo scháněl rampampáků je všude dost.
To je zaujimava informacia :D
Myslis, ze by to mohlo na zadnej naprave normalne fungovat, alebo, robil si uz nejaku podobnu konverziu?
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 23. 08. 2006 13:52

takže tam dám třmeny z rapida, vyrobím si nějáký držáky, sólo hydra systém a jedu? Plus teda něják vymyslet to uchycení páky atd atd?

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 23. 08. 2006 14:02

Aby to fungovalo se seriovym hlavnim valcem, musis mit trmeny, ktere budou mit priblizne stejny brzdny ucinek pri stejnem tlaku v brzdovem okruhu jako seriove. To se da dost tezko spocitat, mozna z prumeru pistku a ploch desticek, ale ja to nevim.
Se seriovym hlavnim valcem a bez moznosti serizeni brzdneho ucinku predek/zadek si myslim, ze nejschudnejsi a nejlevnejsi je koupit ten specialni valec na rucku a zapojit ho do normalniho okruhu (a vyhazet celej ten nesmysl od paknicek rucky az po lana). Jezdi to takhle ve vetsine aut v rally a funguje to dobre.

A jedna prakticka zkusenost - brzdove trmeny je potreba kupovat jenom z auta, ktere do posledni chvile jezdilo, jak se z toho valecku jednou vypusti kapalina a nenalije se do nej nejaky olej, tak je konec - behem kratke doby nenavratne vyrezne.
Jinak ty trmeny co jsou na ackovych favoritech, feliciich a na kitovych feliciich vzadu, jsou puvodne ze skody 130 (pouze 130, 120 a nizsi ne), skody rapid a z wartburgu. Daji se koupit i nove, dokonce se daji koupit i uplne stejne hlinikove, ale ty uz stoji ranec.

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 23. 08. 2006 14:18

Já jsem myslel použít nějákej válec a udělat si sólo hydraulickej systém, na zadek si dát ještě jedny třmeny...

fioro
Příspěvky: 165
Registrován: 11. 07. 2006 11:10
Bydliště: kosice

Příspěvek od fioro » 23. 08. 2006 17:58

....od povodnej paky viest bovden s lankom, + jednoduchy pakovy prevod na valec a ten aj s nadobkou umiesnit do kufra na stenu za sedadlami...a v interieri nic nespati...a pridat dalsie strmene na rucnu je asi najrozumnejsie...nijako sa nezasiahne do povodnej brzdy...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 24. 08. 2006 00:35

fioro píše:....od povodnej paky viest bovden s lankom, + jednoduchy pakovy prevod na valec a ten aj s nadobkou umiesnit do kufra na stenu za sedadlami...a v interieri nic nespati...a pridat dalsie strmene na rucnu je asi najrozumnejsie...nijako sa nezasiahne do povodnej brzdy...
ide o to, ze uz sa musi prerabat paka, nejlepsie riesenie by bolo paku nebastlit.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 24. 08. 2006 17:53

Pokud by někdo chtěl. Mám tady závodní válec Girling. Měl jsem ho na ručce a utrohlo to i 16" ohřátý závodní gumy. Je to válec, kterej se montuje do okruhu (bez baňky) Původní cena 2300 kč. nová cena 1000 Kč. Má trochu horší závit na táhle, ale je 100% funkční
Orientační foto je tady http://essexparts.com/CatalogPDF/Essex_ ... astCyl.pdf
je to ten na horním obrázku vlevo dole.

Odpovědět