Drift

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pidiluke
Příspěvky: 55
Registrován: 23. 12. 2009 13:10
Bydliště: Mikulovice
Kontaktovat uživatele:

Drift

Příspěvek od Pidiluke » 11. 04. 2010 13:57

Chtěl bych se zeptat jak začít driftovat a poradit něaké finty co udělat na autě, aby to bylo lepší atd. Jinak mám BMW E30 325i SEDAN se základním výkonem 125KW/170PS zatím bez samosvoru, protože nevím jaký je pro toto auto vhodný na drift :D A ještě bych se rád zeptal jestli je tento výkon dostačující. Auto bych chtěl samozdřejmě i normálně do provozu. Děkuji za rady :wink:

Uživatelský avatar
Vasek
Příspěvky: 375
Registrován: 18. 04. 2008 16:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Vasek » 11. 04. 2010 22:18

Špéru pokud možno co nejkratší, já bych asi volil velkou 4.1 nebo malou 4.27(nejlépe podpořené zvýšenou svorností). Dále je nutno použít nějakej sportovní podvozek. K tomu ještě ideálně hydrorukáv a řízení z e36 aby sis neumotal z rukou housku. A pak se můžeš celkem slušně klouzat, ale na regulérní drifty a bokování na trojku v kilu a vejš je ta dvaapůlka dle mého názoru celkem slabá. Ale zase to bude použitelný i na normální ježdění.
325 e30 - pro chudého studenta nejrychlejší cesta k bankrotu
http://www.youtube.com/watch?v=X04-aa9FyF0
http://www.youtube.com/watch?v=-yfgi8U0TDM

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 04. 2010 08:47

Dle tve otazky soudim, ze s tim akorat zacinas, tudiz cemu je ti potreba se v prvni rade venovat je dostat auto do smyku a z nej pak zpatky pod kontrolu. K tomu ti neni potreba ani vyjimecny vykon a (krome snad jednoho zpusobu rozhodeni auta - clutch-kick) ani spera.

Jinak na poradny drifty je samozrejme M20B25 uplnej prd ale to te zatim trapit nemusi, zaklad mas dobrej. Driftovat se da se vsim, coz je ono smykani se zakrutou bokem. Kdyz zvladnes to, pak se muzes venovat powerslidu.


ED - A k tomu rizeni - Uz dlouho me to na trice sere, ale neni to negativum v tom smyslu, ze se na tom pujdes zabit. Pouze musis rychlost "obraceni" auta prizpusobit prevodu rizeni a tedy rychlosti s jakou jsi schopen otacet volantem. A i tam nastupuje argument toho, ze vlastne, kdyz to uz mas v ruce tak volant jen nechas krouzit v rukou a "chytnes" ho v prave chvili. Tam na druhe strane nemyslim, ze je to nutne o schopnostech. Spis je to zpusob jak se to da delat. Nekdo to dela tak a jinej zase nepousti volant nikdy. Coz neznamena, ze by to nedovedl, proste je to jinej zpusob rizeni.

Gaz
Příspěvky: 741
Registrován: 26. 02. 2007 19:18
Bydliště: Poděbrady bo Hradišťo

Příspěvek od Gaz » 12. 04. 2010 12:05

Základem sou sádlem napuštěný závodnický boty a schlídnout Drift bible (viz. youtube) :lol:
320i plastovej uloženej schnilej Brambor
325iC = in construction, zatím beze jména
325 iXAT
530iT

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 04. 2010 12:22

Co se toho pipova tvrzení o samosvoru týče,tak s tím moc nesouhlasím. Podle mých zkušeností je pokus o drift a následná jízda v něm s otevřeným diffem docela riskantní a nevyzpitatelné. Někdo to asi dokáže ale mně to vždycky vytrestalo. Nejsem nějaký extra znalý driftař nebo tak něco,ale ze samosvorem má člověk aspoň nějakou jistotu že to auto udělá přinejmenším část toho,co se po něm chce a ne že je chvilku přetáčivé,pak zas nedotáčivé atd... je to jenom můj názor a má zkušenost. Prostě obyčejný diferenciál bych nedoporučoval...
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
BMWHanz
Příspěvky: 1177
Registrován: 08. 10. 2008 16:03
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od BMWHanz » 12. 04. 2010 13:06

+1
jinak seriova b25 je spis na poklouzavani, ale na drifty moc ne. leda tak na snehu, lae tam ti staci i 16 (:

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 12. 04. 2010 13:21

bych chtel videt kdo z lidi na foru je tady se samosvorem schopnej dělat "pokus o drift a následná jízda v něm s otevřeným diffem docela riskantní a nevyzpitatelné" :lol: :lol: :lol:
Většina lidí si nandá samosvor a jezdí do zatáček skoro přes ručku a potom dělají hustý kolečka někde na rovný ploše a to, že občas někde baworáku na výjezdu ze zatáčky ustřelí prdel, tak není drift.
s 2.5 můžeš zadkem smykovat a když ti to pak nějak půjde a nebudeš vědět jak dál, tak si koupíš svor ..
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 12. 04. 2010 14:00

rozhodně potřebuješ špéru. Po mé zkušenosti to prostě s open diff nejde.
Jinak jezdit bokem se dá pekně i s třeba iSem, jen to chce umět a vedět jak na to. A ideálně nějaké menší adhezní podmínky - mokro apod.
Ta 2,5ka je na naučení dobrá, s tou to jde skoro samo :)
Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 12. 04. 2010 14:12

Mno s tím otevřený diffem je to sporný...nevím, jak je to možný, ale to co s ním provádí Záchvat tu většina nevymyslí ani se svorem :D Asi to bude "medzikusem" :lol: A vsadím se, že jak je na tu techniku s otevřeným nacvičenej, tak by aspoň ze začátku skončil se špérou párkrát přetočenej...

Jinak z mých zkušeností, s open diffem má člověk pocit, že se to urve dřív, ale většinou je to spíš takový poposkočení o pár čísel a pak úhel nenabíráš...ale se svorem, když už to urveš, tak to jde ráz na ráz...
marlin píše: Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....
Vím jak to myslíš, ale jinak jsi napsal kravinu :P :lol:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 12. 04. 2010 14:17

WilD píše:.. co s ním provádí Záchvat tu většina nevymyslí ani se svorem ..
a s celým příspěvkem naprostý souhlas
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 12. 04. 2010 15:10

Míšánek píše:ze samosvorem má člověk aspoň nějakou jistotu že to auto udělá přinejmenším část toho,co se po něm chce a ne že je chvilku přetáčivé,pak zas nedotáčivé atd... je to jenom můj názor a má zkušenost. Prostě obyčejný diferenciál bych nedoporučoval...
Amen :lol: ;) se sperou me to prijde citelnejsi a predvidavejsi , ale nastanou situace kdy to cloveka dokaze pekvapit :) kazdopadne jak napsal wild , i bez svoru se da udelat parady , ale musi byt sikovnej mezikus :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 04. 2010 15:43

WilD píše:
marlin píše: Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....
Vím jak to myslíš, ale jinak jsi napsal kravinu :P :lol:
Jj :lol:
KuaJa píše:bych chtel videt kdo z lidi na foru je tady se samosvorem schopnej dělat "pokus o drift a následná jízda v něm s otevřeným diffem docela riskantní a nevyzpitatelné" :lol: :lol: :lol:
Většina lidí si nandá samosvor a jezdí do zatáček skoro přes ručku a potom dělají hustý kolečka někde na rovný ploše a to, že občas někde baworáku na výjezdu ze zatáčky ustřelí prdel, tak není drift.
To je prave bohuzel pravda. :roll:

Projet zatacku bokem se da z me skusenosti v cemkoliv. Predni nahon/zadni nahon, spera/nespera. Pokazde kdyz se dostanu k dalsimu autu, vemu ho na par svych oblibenych zatacek. Stane se, ze to neni na prvni pokus ale jinak to slo bokem vzdy. Dobrej podvozek a vyvazeni je zpravidla prijemny bonus. Myslim samozrejme bez rucni brzdy.

A co se jizdy bez spery tyce - neudelas s tim kruhac tri krat dokola, ale treba stoosmdesatku klidne. Jednu takovou si davam bezne na Mazde 6 od zacatku do konce. Fyziku neoseres. Posledne na okruhu v Myte jsem jel na iS bez spery bokem kazdou druhou. Nejjednodussi co muzes udelat je vletet do zatacky vyssi rychlosti a jit pozde na brzdu. A uz se klouzes.

Nejsem obzvlast aktivni drifter, ale aktivne se venuju rizeni jako celku. Co se tyce te nebezpecnosti open diffu podle Misanka - Musis se vic snazit abys to rozhodil a abys to ve smyku udrzel co nejdyl, nez se sperou, kde jen kopnes spojkou, pripadne ani to ne a jedes. Z toho uhlu pohledu nebezpecnejsi asi ano. I kdyz ono "vic snazit" je taky relativni...spis je to jinej zpusob. Jde asi o to na co jsi zvyklej. Kazdopadne i kdyby to nebezpecnejsi bylo je to jen dobre, pac kdyz to zvladnes, nauci te to v konecnim dusledku vic, nez druha varianta. To je tedy to, co osobne preferuju ja. Spis se budu venovat driftovani a celkove rizeni v Porsche 964 nebo prvni 911, nez treba v E46 M3. V tom druhem si budes litat bokem jedna radost bez problemu. Ale v tom prvnim se taky trochu zapotis a kdyz si pak do te M3 presednes, tak u toho budes mit jednu ruku na okne.

ED - Toliko jenom muj, docela pochopitelne nekdy oznacovan za vadny, pristup. Kdyz mi nekdo rekne, ze 960 turbo je na hovno uz z principu sve debilni koncepce, je to rozumnej nazor. Ale ma pro me daleko vyssi pritazlivost nez cokoliv..."lip kontrolovatelneho".

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 12. 04. 2010 19:01

http://www.youtube.com/watch?v=Zv3zyvAAoQY

Bez špéry ... a toto je asi jedine video, ktere mam a to jsem nabokoval o dost lepsi a delsi kusy.

3x kruhac taky dam bez spery :lol: .. ale bohuzel, nemam na to uz koule, staci mi kdyz ho dam jednou a to uz se dost bojim, policiste me tady trosku znaji a zacinam z nich mit respect.

S mym byvalym tourem 324td jsem na Renocaru za mokra dal celou pravotocivou zatacku po cilove rovince ve 120ti na vytocenou trojku, bez spery. Nekolikrat. Po 20ti minutach me tahal jerab z kačírku :D
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
dvermanapred
Příspěvky: 582
Registrován: 12. 10. 2007 14:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od dvermanapred » 12. 04. 2010 21:18

a jses si jistej, že tam špéru nemáš?? :lol:

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 12. 04. 2010 22:02

A je to tu zas :) Dle mých zkušeností je samosvor velkou výhodou, máš nad autem větší kontrolu a nehrozí tolik nedotáčivost. Zdravá 2,5 v kupé s rozumným poměrem diffu ti bude na začátek stačit. Co se týče řízení souhlasím s pipem, klidné pohyby a tréning nicméně pokud na to máš plac, driftovat třeba normálně na silnici si s takovým řízením radši netroufnu, protože to pak při chybičce neuručkuješ.... No kvalitně v e30 bokem jedině m30b35 a nějaká rozumná váha auta, tam už ty koně jsou.

2záchvat: Moc pěkný, jen není vidět zda jedeš komplet celou zatáčku nebo jen její polovinu. Já se o to pokoušel zhruba takhle http://www.youtube.com/watch?v=ggzLUWGGMq4
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 13. 04. 2010 07:53

Záchvat píše: 3x kruhac taky dam bez spery :lol: .. ale bohuzel, nemam na to uz koule, staci mi kdyz ho dam jednou a to uz se dost bojim, policiste me tady trosku znaji a zacinam z nich mit respect.
Tak jasne, na vsechno jsou vzdy zpusoby. Myslel jsem spis neco z beznejsich ridicskych praktik. :lol: Neco takoveho tady asi sefko delat nebude kdyz s tim zacina. :lol:

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 13. 04. 2010 07:57

Mě se líbí Maranelo...snad se nebude zlobit :oops:

http://www.youtube.com/watch?v=GERX0eRkntc

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 13. 04. 2010 08:42

Pů píše:Mě se líbí Maranelo...snad se nebude zlobit :oops:

http://www.youtube.com/watch?v=GERX0eRkntc
pěkný :) ... no ke konci jsem myslel, že bude taky vystupovat z auta :D
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 13. 04. 2010 17:04

Je třeba mít řádnej vzor http://www.youtube.com/watch?v=2mWZjYXPIo8 :twisted:
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Maro 85
Příspěvky: 9
Registrován: 06. 04. 2008 14:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Maro 85 » 14. 04. 2010 18:07

marlin píše:rozhodně potřebuješ špéru. Po mé zkušenosti to prostě s open diff nejde.
Jinak jezdit bokem se dá pekně i s třeba iSem, jen to chce umět a vedět jak na to. A ideálně nějaké menší adhezní podmínky - mokro apod.
Ta 2,5ka je na naučení dobrá, s tou to jde skoro samo :)
Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....
s tím mokrou silnici bych souhlasil mokro je nej a pokud,zas dáš dost plynu na mokru se moc nerozjedeš to mám odskoušené,takže na morku stačí trocha plynu :D xD
Co nemá zadní náhon,tak není auto!!!!!

Odpovědět