Stredove ulozeni kardanu

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Stredove ulozeni kardanu

Příspěvek od Vasa » 03. 08. 2009 11:04

Jak take muze vypadat stredove ulozeni kardanu - a to obcas zabouchalo pouze pri rozjezdu na "jednicku" :) (original z 03/88 s poctivymi 236t km)

Obrázek
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
meda.
Příspěvky: 956
Registrován: 15. 01. 2006 18:29
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od meda. » 03. 08. 2009 11:18

Chodíš na pedikůru :D
Obrázek
Osobní individuální přeprava osob.

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 03. 08. 2009 11:31

Mne nedavno zacalo nieco buchat dole pod autom, bucha to iba niekedy ked je auto v zatahu, a pri vyssich otackach. Asi to moze byt aj toto ulozenie ze? :oops:
Da sa to vymenit ,,na kolene" alebo v servise :?: :D
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
VendaHK
člen E30.cz
Příspěvky: 2816
Registrován: 21. 08. 2007 20:17
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od VendaHK » 03. 08. 2009 11:49

jo jo ja to taky minulej mesíc delal a mel jsem 230 tis na tacho...
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
EX-BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 03. 08. 2009 12:02

slubox píše:Da sa to vymenit ,,na kolene" alebo v servise :?: :D
Da se i na kolene, ale moc pohodlny to neni :lol:

seznam naradi a vybaveni na pohodovou vymenu:
- zvedak
- velka racna + kratne prodlouzeni + orech 10,13,19
- stranove klice 19 (lepsi kdyz je jedna strana s ockem "uskocena", 13
- kladivo
- kleste na "segrovky"
- nejakou "trubku" na "nalisovani" noveho loziska
- smirek, vazelinu apd.

strucny postup:
- demontovat vyfuk (stredni + zadni dil)
- demontovat kryty kardanu
- povolit prevlecnou matku uprostred kardanu (ne jako ja dement co to zkousel az po tom co odpojil kardan od prevodovky a napul mi visel volne dolu, samozrejme to lze nechat i utazene, ale znacne ztuha pak jde od sebe kardan v tom tisicihranu oddelit)
- POZOR: poznacit si vzajemnou polohu obou casti kardanu vuci sobe (byvaji tam bile tecky z vyroby)
- povolit drzak stredoveho ulozeni
- povolit predni cast kardanu od "hardyny" (3 srouby)
- vyndat predni cast kardanu, "demontovat" z nej stare lozisko (POZOR:lozisko je jistene "segrovkou ze strany od drazek)
- nalisovat nove ulozeni (lozisko)
- vycistit drazky v kardanu (pokud je to potreba) + namazat
- nasadit predni cast kardanu do zadni casti (POZOR: dodrzet vzajemnou polohu obou casti)
- namontovat predni cast kadanu na "hardynu"
- upevnit drzak stredoveho ulozeni (dbat na kolmost uchyceni drzaku na osu loziska/kardanu - pokud to namontujete sikmo tak se rapidne zkracuje zivotnost ulozeni - rada od Max Maxe)
- namontovat zpet kryty a vyfuk

doba vymeny max 1,5h pokud to jde "tak nejak normalne" :)
Naposledy upravil(a) Vasa dne 03. 08. 2009 12:36, celkem upraveno 1 x.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Daudgen
Příspěvky: 756
Registrován: 06. 08. 2008 20:35

Příspěvek od Daudgen » 03. 08. 2009 12:35

uz je to vymenene ju?:D to mam radost:D kdy mam prijet?:D
Obrázek
BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr :D
BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 03. 08. 2009 12:42

meda. píše:Chodíš na pedikůru :D
...jojo, v pedikure se vyzna, ale aby si u Dvorise vyzvedl po cca 3/4 roce BMW izolacky ktere tak moc chtel - to NE :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 03. 08. 2009 12:43

Daudgen píše:uz je to vymenene ju?:D to mam radost:D kdy mam prijet?:D
No mohl si zitra, ale jeste jsem zjistil (vcera), ze mam deravou nadrz a kape z toho nafta (celkem statecne) tak snad dnes vyoperuji nadrz z vrakace a pak uvidim.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Daudgen
Příspěvky: 756
Registrován: 06. 08. 2008 20:35

Příspěvek od Daudgen » 03. 08. 2009 13:25

jo nadrz:D takze natankujes a budes se divit kolik kilometru ujedes na jednu nadrz coz?:D tak mi pak dej vedet. Jo a dystak maminka je pedikerka tak muzes zajit:D
Obrázek
BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr :D
BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 03. 08. 2009 21:11

mm, vcera jsem na to taky narazil.. a mam to snad jeste horsi.. :roll:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 08. 2009 23:15

jo, 1,5 hod ale to si uz nenapsal ze si prokecal dalsi ctvrthodku abys nasbiral moudra od hnupa z ukrajiny :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
meda.
Příspěvky: 956
Registrován: 15. 01. 2006 18:29
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od meda. » 04. 08. 2009 04:14

Vasa píše:
meda. píše:Chodíš na pedikůru :D
...jojo, v pedikure se vyzna, ale aby si u Dvorise vyzvedl po cca 3/4 roce BMW izolacky ktere tak moc chtel - to NE :)
:oops:
Obrázek
Osobní individuální přeprava osob.

Uživatelský avatar
BMWHanz
Příspěvky: 1177
Registrován: 08. 10. 2008 16:03
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od BMWHanz » 08. 08. 2009 17:06

nemusi se ani lisovat. v elitu to jde obednat cele lozisko i s uchycenim, akorat se vymeni kus za kus. taky jsem to musel udelat

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 08. 08. 2009 18:53

Kdyz máš montážní jámu,tak to jde dobře. :lol:

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 08. 08. 2009 19:26

Noo, záleží na značce, ale nejlevněji stejně vychází výměna orig. ložiska (cca 600,- s dph) i s prachovkou

Uživatelský avatar
zahy
Příspěvky: 1295
Registrován: 21. 10. 2003 20:06
Bydliště: Plzeň-Praha

Příspěvek od zahy » 11. 08. 2009 10:50

nechcete ten navod presunout do FAQ?
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 11. 08. 2009 13:50

já sem to dělal nadávno na nájezdech a byl to pěknej vejmrd..nemoch sem se dostat na 1 ze 3 šroubů na hardině..takže sem si musel trochu sjíždět z nájezdů abych se k němu dostal.A ještě sem utrhnul 2 šrouby na zběrným potrubí když sem sundaval výfuk a to sem to přez noc nechal koupat ve WD.takže odvrtával a dával nová štefty a rovnou nastříkal vypalovací barvou a dal měděný matky a nový těsnění.A to uložení..to vypadalo..ložisko už bylo taky utržený a mlátilo do tý objímky tak,že se průměr tý objímky o pár milimetrů zvětšil :D ....byly to nehorázný rány :lol:...za to dementní pouzdro sem dal 1300..tak doufam, že vydrží

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 12. 08. 2009 10:19

Není lepší kardan nerozpojovat, když se vyvažuje? abys ho pak v tom tisícihranu nepootočil. Nebo je to jedno?
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 12. 08. 2009 10:27

Jsou tam z výroby dvě bílé tečky, ty označují správnou vzájemnou polohu. V případě, že už nejsou vidět, je nutné si udělat vlastní. Pootočení může způsobit vibrace.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 12. 08. 2009 13:34

aula píše:Jsou tam z výroby dvě bílé tečky, ty označují správnou vzájemnou polohu. V případě, že už nejsou vidět, je nutné si udělat vlastní. Pootočení může způsobit vibrace.
No tak nějak sem to myslel. Bílejch teček sem si nikdy nevšimnul :wink:
E36 323i coupé

Odpovědět