slubox píše:Da sa to vymenit ,,na kolene" alebo v servise

Da se i na kolene, ale moc pohodlny to neni
seznam naradi a vybaveni na pohodovou vymenu:
- zvedak
- velka racna + kratne prodlouzeni + orech 10,13,19
- stranove klice 19 (lepsi kdyz je jedna strana s ockem "uskocena", 13
- kladivo
- kleste na "segrovky"
- nejakou "trubku" na "nalisovani" noveho loziska
- smirek, vazelinu apd.
strucny postup:
- demontovat vyfuk (stredni + zadni dil)
- demontovat kryty kardanu
- povolit prevlecnou matku uprostred kardanu (ne jako ja dement co to zkousel az po tom co odpojil kardan od prevodovky a napul mi visel volne dolu, samozrejme to lze nechat i utazene, ale znacne ztuha pak jde od sebe kardan v tom tisicihranu oddelit)
- POZOR: poznacit si vzajemnou polohu obou casti kardanu vuci sobe (byvaji tam bile tecky z vyroby)
- povolit drzak stredoveho ulozeni
- povolit predni cast kardanu od "hardyny" (3 srouby)
- vyndat predni cast kardanu, "demontovat" z nej stare lozisko (POZOR:lozisko je jistene "segrovkou ze strany od drazek)
- nalisovat nove ulozeni (lozisko)
- vycistit drazky v kardanu (pokud je to potreba) + namazat
- nasadit predni cast kardanu do zadni casti (POZOR: dodrzet vzajemnou polohu obou casti)
- namontovat predni cast kadanu na "hardynu"
- upevnit drzak stredoveho ulozeni (dbat na kolmost uchyceni drzaku na osu loziska/kardanu - pokud to namontujete sikmo tak se rapidne zkracuje zivotnost ulozeni - rada od Max Maxe)
- namontovat zpet kryty a vyfuk
doba vymeny max 1,5h pokud to jde "tak nejak normalne"
