bmw m40 maximálka je koli?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
tommye36
Příspěvky: 14
Registrován: 02. 05. 2008 08:11

bmw m40 maximálka je koli?

Příspěvek od tommye36 » 04. 05. 2008 22:02

kolik vytáhne bmw 318i m40 na trojku a jakou má maximálku mě to dá na trojku 120km/h a maximálu nevim díky za odpovědi znalci

Uživatelský avatar
soraxcz
Příspěvky: 421
Registrován: 18. 10. 2007 21:55

Příspěvek od soraxcz » 04. 05. 2008 23:09

hmm a jakej mas diferak ? ( pomer...) a kola ? :lol:
BMW E30 320i 1987 chromáček <= RIP 23.1.2009

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 05. 05. 2008 06:11

jen 120 na 3ku ?

douby
Příspěvky: 2991
Registrován: 19. 11. 2005 20:08
Bydliště: Litovel, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od douby » 05. 05. 2008 07:49

liší se to podle diferu a kol
'92 318iS Touring M-technic II
'88 318i Touring - ex
'02 E39 530d Touring M-Packet - ex
'97 E38 735i TOP - ex
'03 E65 730i Logic 7
'94 E30 318i Touring - RIP
'09 E61 530d xDrive M-Packet - ex
'17 G31 530d xDrive M-packet

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 05. 05. 2008 14:25

douby píše:liší se to podle diferu a kol
podle poměru diferenciálu ano, ale podle kol ne! Pokud se tedy bavíme o tachometrovém údaji rychlosti, ten je stejný při libovolných kolech, tento údaj se pak ovšem při různých kolech více či méně liší od skutečné rychlosti.
teda pokud se nepletu :roll:
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 05. 05. 2008 17:23

...takže i podle kol :wink:
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 05. 2008 19:20

Zbytečný špekulace...

1. V návodu k obsluze jsou uvedený převodový poměry.
2. Zjistím si poměr v diferenciálu.
3. Spočtu si obvod kol.
4. Vypočítám si pilový diagram, tj. i max. rychlosti na jednotlivé stupně.
5. Vezmu zařízení GPS a na vhodném úseku porovnám jeho údaj s rychloměrem...

Je to snad problém...?

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 05. 05. 2008 19:33

Venca píše:Zbytečný špekulace...

1. V návodu k obsluze jsou uvedený převodový poměry.
2. Zjistím si poměr v diferenciálu.
3. Spočtu si obvod kol.
4. Vypočítám si pilový diagram, tj. i max. rychlosti na jednotlivé stupně.
5. Vezmu zařízení GPS a na vhodném úseku porovnám jeho údaj s rychloměrem...

Je to snad problém...?
Jako nevim, ale některý tvoje odpovědi mi připadaj až moc vědecký, každej to tolik zas žrát nemusí, nie? :wink:
E36 323i coupé

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 05. 2008 19:38

Pawka G. píše:
Venca píše:Zbytečný špekulace...

1. V návodu k obsluze jsou uvedený převodový poměry.
2. Zjistím si poměr v diferenciálu.
3. Spočtu si obvod kol.
4. Vypočítám si pilový diagram, tj. i max. rychlosti na jednotlivé stupně.
5. Vezmu zařízení GPS a na vhodném úseku porovnám jeho údaj s rychloměrem...

Je to snad problém...?
Jako nevim, ale některý tvoje odpovědi mi připadaj až moc vědecký, každej to tolik zas žrát nemusí, nie? :wink:
Kde vidíš něco vědeckýho?

Tohle je matematika ze základní školy - počítání převodových poměrů.
Já to měl v 7. třídě...

A GPS má dnes v kapse kdejakej vypatlanej vořežprut.

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 05. 05. 2008 19:46

Venca píše:
Pawka G. píše:
Venca píše:Zbytečný špekulace...

1. V návodu k obsluze jsou uvedený převodový poměry.
2. Zjistím si poměr v diferenciálu.
3. Spočtu si obvod kol.
4. Vypočítám si pilový diagram, tj. i max. rychlosti na jednotlivé stupně.
5. Vezmu zařízení GPS a na vhodném úseku porovnám jeho údaj s rychloměrem...

Je to snad problém...?
Jako nevim, ale některý tvoje odpovědi mi připadaj až moc vědecký, každej to tolik zas žrát nemusí, nie? :wink:
Kde vidíš něco vědeckýho?

Tohle je matematika ze základní školy - počítání převodových poměrů.
Já to měl v 7. třídě...

A GPS má dnes v kapse kdejakej vypatlanej vořežprut.
Ale jo, ale už mi nějak připadá spousta odpovědí nějak zbytečně podrážděnech, asi nějaký erekce na slunci bo co :roll: Prostě asi člověk co má pět příspěvků nebude mít nějak moc znalostí, kdo z nás se kdysi neptal na dementní otázky :lol:
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
soraxcz
Příspěvky: 421
Registrován: 18. 10. 2007 21:55

Příspěvek od soraxcz » 05. 05. 2008 19:55

tak si tu maximalku skus na dalnici (:
BMW E30 320i 1987 chromáček <= RIP 23.1.2009

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 05. 2008 19:56

Pawka G. píše:Ale jo, ale už mi nějak připadá spousta odpovědí nějak zbytečně podrážděnech, asi nějaký erekce na slunci bo co :roll: Prostě asi člověk co má pět příspěvků nebude mít nějak moc znalostí, kdo z nás se kdysi neptal na dementní otázky :lol:
Nojo, ale základní školou prošlo asi tak 85% těch dotazujících se, takže jako vědecky náročný bych tyhle výpočty neviděl.

Je ovšem fakt, že i úroveň základek je asi dneska jinde než před deseti a více lety...

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 05. 05. 2008 20:41

Cvrcek Martin píše:...takže i podle kol :wink:

ja se musim smát... :lol:
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 05. 05. 2008 22:16

...a tak to se zase zasměj jako :D

Faktem ovšem zůstává, že změnou celkového průměru/obvodu kol si také změníš stálý převod do rychla/do pomala a můžeš způsobit odchylku skutečné rychlosti auta od rychlosti na tachometru..
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 06. 05. 2008 07:14

děkuji za objasnění situace!!! hned jsem chytřejší! akorád si zkus všimnout červeně vyznačených slov z našich výplodů, neříkají náhodou totéž?
Cvrcek Martin píše:...a tak to se zase zasměj jako :D

Faktem ovšem zůstává, že změnou celkového průměru/obvodu kol si také změníš stálý převod do rychla/do pomala a můžeš způsobit odchylku skutečné rychlosti auta od rychlosti na tachometru..
swaczynad píše:podle poměru diferenciálu ano, ale podle kol ne! Pokud se tedy bavíme o tachometrovém údaji rychlosti, ten je stejný při libovolných kolech, tento údaj se pak ovšem při různých kolech více či méně liší od skutečné rychlosti.
teda pokud se nepletu
akorád tě opravím, změnou kol ne, že můžeš způsobit odchylku od skutečné rychlosti, ale způsobíš jí!

ještě jedna teorie, pokud bys měl 13" kola na nízkém profilu (což ani dopředu myslím nejde nasadit, a do zadu taky pokud máš kotouče) tak by se ti možná podařilo vytočit pětku do omezovače, a údaj rychloměru by byl podstatně větší než skutečnost,
kdežto na velkých kolech 17" nebo snad 18" by se ti otáčkoměr zastavil někde pod 5500ot/min, a rychloměr by ukazoval naopak méně než skutečnost,
ale skutečné hodnoty rychlosti v obou případech by byly velice podobné!
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 06. 05. 2008 08:28

...tedy vypadá to, že jsem tě špatně pochopil, jinak osobně mám zkušenosti s experimentováním s průměrem kol a různýmy difry takže tuším, o jakých změnách se tu bavíme..
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 06. 05. 2008 08:40

Cvrcek Martin píše:...tedy vypadá to, že jsem tě špatně pochopil, jinak osobně mám zkušenosti s experimentováním s průměrem kol a různýmy difry takže tuším, o jakých změnách se tu bavíme..
ok, jasně!
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

tommye36
Příspěvky: 14
Registrován: 02. 05. 2008 08:11

Příspěvek od tommye36 » 06. 05. 2008 14:45

Tak vám děkuji za odpovědi,těch skušeností moc nemám je to mé první bmw,ale vypočíta bych si uměl to jo,ale chtěl jsem jen tak oritentační maximální rychlost která by méla bej cca 200 km/h, a to že mi to dá natrojku 120km/h je málo :shock: (Bmw e36 1,8i (m40)!motor je Pŕece poslední model co se dával do e30 tek:: :roll:

Uživatelský avatar
Piettro
Příspěvky: 103
Registrován: 12. 10. 2005 13:33
Bydliště: Michalovce, Slovakia

Příspěvek od Piettro » 07. 05. 2008 10:02

na 1.6 m40 som isiel po dialnici 200 tak to bude este niekde vyssie, no tiez som z neho nevymlatil dusu
Piettro 316i, M40

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 07. 05. 2008 12:48

ja to vidim tak, ze at mas jakejkoli difer, tak na trojku ti to uz nejde dal, protoze se nedostanes k omezovaci (6500/min) coz je zpusobeno projetim vacky nebo obecne stavem hlavy motoru..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Odpovědět