konstrukce výfuku pro max. výkon

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

konstrukce výfuku pro max. výkon

Příspěvek od DC » 25. 12. 2005 19:46

jak postavit výfuk pro největší výkon?

svody sou jasný, ale jak dál? pouze trubka, rezonátory, tlumiče?

napiště s čím máte nejlepší zkušenosti

vše pro běžnou atmosferickou M20 2,5

dík
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 25. 12. 2005 19:52

Ještě by to chtělo doplnit rozíl mezi katem abezkatem, tam by měl být rozdíl.
Taky by mě to vcelku zajímalo 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 12. 2005 20:45

dvoutrubka pod celym autem, pouze koncovej tlumic?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jeňas
Příspěvky: 830
Registrován: 21. 05. 2005 08:24
Bydliště: Blansko City

Příspěvek od Jeňas » 25. 12. 2005 20:49

Kdyz jsem svoje auto koupil tak na nem nebyl ani jeden tlumic, akorat koncovaka s ladenym tlumicem. Razantne to poznat nebylo, ale koupil jsem vyfuk walker s obema tlumici a jede to lip. Bez tech tlumicu to tak nejak slo spatne nahoru... Takhle je to o 100 % lepsi... Tohle je moje zkusenost...
Ex E30 320i ´87 -> next E2(8,1?)...

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 218
Registrován: 04. 11. 2005 19:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ » 25. 12. 2005 20:51

pokud je vozidlo s katem, tak ho rozhodně vyhodit (ale taky záleží na motoru, nemá smysl kupovat ty e-shopový sportovní katy, protože ty přidaj tak půl koně) když ho vyhodíte, tak počítejte tak 5kW, jinak bych místo něj prdnul asi rezonátor, klasicky dál nějakej propustnej tlumič, ale záleží dost na okolnostech a motoru, nejlepší by to bylo vždycky potom změřit... Při velký propustnosti chybí pak tlak v nízkejch otáčkách a poněkud to ztratí dole krouťák.. tychle debaty jsou takový spíš o ničem, třeba se tu najde nějakej profík.. :)

jinak amatérsky doporučuju vyhodit kat, hodit tam třeba ten rezonátor a nechat poslední díl takovej jakej je.. (možná se časem vymlátí protože neustojí rázy z katu) tak pak kdyžtak sportovní..

(kuwa jsem se v tom nějak ztratil.. ) :D jinak se zkuste poptat maníka z motorexcelu, ten dělá všechno nerez a kvalitně, testuje to a všelijak vyměřuje, zabejvá se snad čimkoliv, podejte návrh a on vám to vysvětlí
- super je i to, že to upravuje stylem výkon + ale hluk nechává stejnej (pokud to jde)
BMW 320i Saloon 110kW/5900 190Nm/4700
http://charlitocz.wz.cz/

Uživatelský avatar
lupik
Příspěvky: 405
Registrován: 29. 11. 2005 11:03
Bydliště: Dunkerque, FR

Příspěvek od lupik » 25. 12. 2005 21:48

poslední díl tak jak je bych rozhodně nenechával. ten rezonátor je good a na konec laďák s pořádným laufem 8)

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 218
Registrován: 04. 11. 2005 19:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ » 25. 12. 2005 22:13

lupik píše:poslední díl tak jak je bych rozhodně nenechával. ten rezonátor je good a na konec laďák s pořádným laufem 8)
to jo, ale v tom případě bych tam nechal ten kat, nebo koupil pravej sportovní (tak 15k) jinak to nepůjde do otáček (bude chybět podtlak) :(
BMW 320i Saloon 110kW/5900 190Nm/4700
http://charlitocz.wz.cz/

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 25. 12. 2005 22:28

vyndat kat prida 5kw :shock: stred ti nemuze ubrat skoro nic zadek ti prida jen zvuk ja bych to videl na neco z produkce originalnich dilu akorat dat silnejsi trubky 8)
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
lupik
Příspěvky: 405
Registrován: 29. 11. 2005 11:03
Bydliště: Dunkerque, FR

Příspěvek od lupik » 25. 12. 2005 23:38

CharlitoCZ píše:
lupik píše:poslední díl tak jak je bych rozhodně nenechával. ten rezonátor je good a na konec laďák s pořádným laufem 8)
to jo, ale v tom případě bych tam nechal ten kat, nebo koupil pravej sportovní (tak 15k) jinak to nepůjde do otáček (bude chybět podtlak) :(
jj, podtlak, na tom se shodnem 8) jako u těch malejch skůtříků

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 25. 12. 2005 23:55

4takt potřebuje volný odvod zplodin, lamda má ráda když je za ní umístěnej absorbční tlumič. Pokuď nevadí hluk, jednu pořádnou rouru s dvěma absorbčákama, pokuď vysavač, menší 2 trubky a kombinace rezonančního a absorbčního tlumiče + slepý střevo (pokuď je na něj místo)- to je bandaska o určitém oběmu dle objemu motoru. e39 to ma v originalu
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20
leva je rezonanční tlumič, pravá je jen banda (kdyby nekdo chtěl tento zadní tlumič i s tou bandou ve velmi pěkném stavu, tak mam :wink: )
U ty petky je to nejspiš hlavně z těch hlukových důvodů, ale dělá se to i u závoďáků...
P.S. tady se da zahlidnou, jak to mám já :wink:
http://www.mackovo.com/albumy/Ferda/zastavba/
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 218
Registrován: 04. 11. 2005 19:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ » 26. 12. 2005 01:48

Flery píše:vyndat kat prida 5kw :shock: stred ti nemuze ubrat skoro nic zadek ti prida jen zvuk ja bych to videl na neco z produkce originalnich dilu akorat dat silnejsi trubky 8)
hele ten kat ubírá fakt hafo, těch 5 kw neni z mojí hlavy.. a to se to řešilo u feldy 1,6, takže u výkonů bmw to bude podle mě ještě víc.. :wink:
BMW 320i Saloon 110kW/5900 190Nm/4700
http://charlitocz.wz.cz/

Uživatelský avatar
Gladiator
Příspěvky: 77
Registrován: 13. 12. 2005 23:47
Bydliště: Jagerndorf-Krnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gladiator » 26. 12. 2005 02:04

Dva silnější svody až ke koncovému tlumiči obsah nad 2.5 8)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 27. 12. 2005 12:14

já bych to řešil: svody, kovový kat, a pak už jenom trubky, celý vedení udělat z nerezu a jenom jednu trubku (úspora váhy) :wink:

docela by mě zajímalo jestli někdo takový úpravy má a hlavně jestli s tím byl potom na brzdě aby se nárusdt výkonu opravdu potvrdil :lol:

Vlasta.R.ml
Příspěvky: 2
Registrován: 28. 12. 2005 19:25
Bydliště: Žatec

Příspěvek od Vlasta.R.ml » 31. 12. 2005 22:31

A co takhle-Ala dragster... :wink: laděný svody a co nejkratším potrubím ven!Výkon sice asi tolik nenaroste,ale zato,když nastartujete tak to uslyší na km daleko.Nějakej ten rádoby tuner(nejspíš s golfem...) by potom musel zhasnout motůrek,aby se nestrapnil :D Jinak bych asi šel do originál sport výfukovýho potrubí

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 01. 01. 2006 22:44

a co kdybych na 320i kat,dal pryc katalizator misto nej dve trubky bez zadnejch rezonatoru a tak a vzadu nechal puvodni tlumic?bylo by to k necemu dobry?jestli to tak nekdo mate tak zlepsilo se tim neco?ma to treba aspon lepsi zvuk?
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 01. 01. 2006 22:52

CharlitoCZ píše:
Flery píše:vyndat kat prida 5kw :shock: stred ti nemuze ubrat skoro nic zadek ti prida jen zvuk ja bych to videl na neco z produkce originalnich dilu akorat dat silnejsi trubky 8)
hele ten kat ubírá fakt hafo, těch 5 kw neni z mojí hlavy.. a to se to řešilo u feldy 1,6, takže u výkonů bmw to bude podle mě ještě víc.. :wink:
no ja že sem ho 2x vyndal a skoro nic :lol: u BMW samo 8) dneska uz bych ho tam nechal..ostatne u toura 325i sem ho nechal...vyndaval sem ho u 318i M10 a u 520i M20
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 01. 01. 2006 22:56

a co u ty petky 2,0litra melo to na neco vliv?zvuk,slo to lip do otacek nebo tak?
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 01. 01. 2006 23:11

Flery píše:no ja že sem ho 2x vyndal a skoro nic :lol: ...
vlada320 píše:a co u ty petky 2,0litra melo to na neco vliv?...
:roll:
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 01. 01. 2006 23:16

magiccc píše:
Flery píše:no ja že sem ho 2x vyndal a skoro nic :lol: ...
vlada320 píše:a co u ty petky 2,0litra melo to na neco vliv?...
:roll:
no magiccc nejak uz odpovedel..vliv jo na spotrebu smerem nahoru..ny vykon ne a jestli jo tak ja ho nepoznal a rozhodne za ten 1 litr na 100 navic to nestalo za to
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 01. 01. 2006 23:17

jo meto nejak nedoslo kdyz sem to cet :lol: sorry.takze je to na hovno no nic tak ho tam necham.
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Odpovědět