dotaz - kola 15" ET13 / pneu 205/60 - drnutí o lemy

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
PeHoS
Příspěvky: 11
Registrován: 13. 07. 2010 09:09
Bydliště: Žilina

Příspěvek od PeHoS » 05. 02. 2011 17:28

Kroci, ak by si mal este takuto foto z predku, tak je to dokonale...Aspon vidim ako to vyzera. Inak sa mi paci akym smerom sa tvoja 30-ka ubera...
BMW E30 316i M40

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 05. 02. 2011 17:43

Pokud Tě to zajímá, tak tady je pro porovnání to et8. Dokonce jsem našel i jednu "cákací" fotku z Bigu :-)

ObrázekObrázekObrázek
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

PeHoS
Příspěvky: 11
Registrován: 13. 07. 2010 09:09
Bydliště: Žilina

Příspěvek od PeHoS » 05. 02. 2011 19:05

Vďaka za foto. Na druhej fotke sa zda, ze predne koleso celkom dost vylieza z blatnika, ale na tej prvej to vyzera ok. Tak fakt neviem. Lemy blatnikov vyzeraju, ze mas bez uprav. Podvozok mas original alebo znizeny?
BMW E30 316i M40

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 05. 02. 2011 19:06

PeHoS píše:Chalani takto mi velmi nepomahate... :wink:, ako sa ma potom clovek rozhodnut.
Viem ze na zmenu et su citlive hlavne napravy s lichobeznikmi ako su na tom klasicke vzpery McPherson neviem. Ked s et 12 je vzhlad o 100% lepsi..., len co ma este mata, ci kola nebudu hadzat blato az na strechu :twisted: Teraz tam mam 7,5x16 et netusim vyzera to niekde okolo 20 a blato s prednych kolies hadze do pol dveri...
Jezdím na kolech s ET 13 už cca 8 let a nevím o nějakém ničení podvozku = nic zničenýho nemám.

Existuje i negativní ET. :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Kroci
Příspěvky: 3047
Registrován: 30. 01. 2008 19:04
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kroci » 05. 02. 2011 19:50

PeHoS píše:Kroci, ak by si mal este takuto foto z predku, tak je to dokonale...Aspon vidim ako to vyzera. Inak sa mi paci akym smerom sa tvoja 30-ka ubera...
pridal jsem ti ji nahoru ...
E30 316i M40 Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 05. 02. 2011 20:06

PeHoS píše:Vďaka za foto. Na druhej fotke sa zda, ze predne koleso celkom dost vylieza z blatnika, ale na tej prvej to vyzera ok. Tak fakt neviem. Lemy blatnikov vyzeraju, ze mas bez uprav. Podvozok mas original alebo znizeny?
Přední kolo trošku vylejzá, zadní je tak akorát s lemem, lemy sériový bez jakýchkoli úprav. Podvozek origo iS - tzn. -20/-20 oproti klasický tříce.
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

PeHoS
Příspěvky: 11
Registrován: 13. 07. 2010 09:09
Bydliště: Žilina

Příspěvek od PeHoS » 05. 02. 2011 22:37

Ďakujem veľmi pekne za rady a postrehy. Uvidím, čo vymyslím. Som nalomený pre :P aj proti :twisted: . :wink:
BMW E30 316i M40

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 02. 2011 22:59

pokial si dobre spominam, DAN e30 nema uz velmi dlho.

prepakovana naprava je viac zatazena mimo konstrukcny rozsah, pri znizeni su velmi zvyraznene negativne odklony, razy od podvozku sa prenasaju vyssiou silou do karoserie. Pokial sa na aute urobi par tis km za rok, je to relativne ok, ak je to na denne jazdenie, nasledky to mat urcite bude.

Len tak na okraj: co napriklad to zname miesto praskania karoserie medzi klobukmi a celnym sklom? Vznika samo od seba? :roll:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 05. 02. 2011 23:34

Max-Max píše:pokial si dobre spominam, DAN e30 nema uz velmi dlho.
:D cože ? Já jsem E30 nikdy mít nepřestal. Od roku 2002 mám doma vždy aspoň jednu E30. Od roku 2003 mám na nich kopie Alpin - s ET 13. Vyzkoušel jsem i ty 205/60 - to už vzadu při zákravu dřelo.

Ať si každej jezdí na čem chce, pro mě je důležitej i vzhled - líbí se mi, když kola lezou z podběhů. Žiju jenom 8x, tak seru na to, že se mi někde možná objeví únavové trhlinky, prasklinky,... zatím nic takovýho na kastli nemám - korozi jo, ale tohle - na toseru. :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 02. 2011 00:30

ok, sem nevedel ze mas furt e30.

tak at si kluk udela nazor sam, zna pro i proti. Ale je pravda, ze male ET trice sekne. Asi by mel napsat zda to ma snizeny nebo ne.

PeHoS
Příspěvky: 11
Registrován: 13. 07. 2010 09:09
Bydliště: Žilina

Příspěvek od PeHoS » 06. 02. 2011 08:55

Max-Max píše:ok, sem nevedel ze mas furt e30.

tak at si kluk udela nazor sam, zna pro i proti. Ale je pravda, ze male ET trice sekne. Asi by mel napsat zda to ma snizeny nebo ne.
Max na začiatku som písal, že tam bude -60/-40 mm, hlavne preto to riešim. Teraz je tam z časti "tuning podvozok" predchádzajúceho majiteľa, tzn. odrež pružinu a máš auto nižšie!!! Pláva to ako sviňa a pružiny v Phersnoch dokonca ločkajú...no comment. Auto mám ako víkendovku, denne ničím Alfu 156 Sportwagon JTDecht :D .
BMW E30 316i M40

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 02. 2011 13:11

mne pri -60 skrtali aj 195/55/15 ET13 a to uz je nizka guma, zvlast pri kvalite SK ciest. Ja osobne mam -60/-40 ET 22, 17"/7,5" co je trochu iny rozmer nez ty a na "tramvaj" sa to urcite nepodoba.

PeHoS
Příspěvky: 11
Registrován: 13. 07. 2010 09:09
Bydliště: Žilina

Příspěvek od PeHoS » 06. 02. 2011 14:23

Ideálny kompromis by boli asi disky s ET20, ale na 15" s takým ET, čo by sa mi aj páčili som ešte nenarazil a podkložkami to riešiť nechcem.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 02. 2011 17:47

aky je rozdiel medzi kolesom ktore ma nizke ET dosiahnute tym, ze material stredu disku je "dlhsi" medzi osou kolesa a nabojom napravy, a medzi kolesom s velkym ET doplnenym podlozkou?

jedina nevyhoda podlozky je bud dlhsie sruby alebo dvojita montaz kolesa o podlozku, podlozku o naboj.

PeHoS
Příspěvky: 11
Registrován: 13. 07. 2010 09:09
Bydliště: Žilina

Příspěvek od PeHoS » 06. 02. 2011 20:44

Max-Max píše:aky je rozdiel medzi kolesom ktore ma nizke ET dosiahnute tym, ze material stredu disku je "dlhsi" medzi osou kolesa a nabojom napravy, a medzi kolesom s velkym ET doplnenym podlozkou?

jedina nevyhoda podlozky je bud dlhsie sruby alebo dvojita montaz kolesa o podlozku, podlozku o naboj.
Max, dovolil by som ti oponovať. Keďže ET je vzialenosť medzi dosadacou plochou disku a jeho pozdĺžnou osou, stred disku sa nepredlžuje, len sa posúva pozdĺžna os disku smerom dnu alebo von, čím dosiahneš posun okraja ráfiku oproti dosadacej ploche.
Práve podložka mi z toho vychádza negatívne, ako si tu už niekde písal, prepákovaná náprava, zvýšená neodpružená hmotnosť, citlivosť riadenia, námáhanie ložisiek, atď. V tomto by disk s menším ET mal byť oproti podložke lepší.
Alebo sa mýlim?
BMW E30 316i M40

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 06. 02. 2011 22:12

Někdy se mění (popsáno zmenšuje) ET "zvětšením" límce, někdy prostě jak psal Max "protáhlým" středem. Což je ale jedno, pokud ET výsledné podložky+kola bude stejné, jako samotné jiné kolo, přepákování sil je stejné - trpí tím v první řadě ložiska... Pokud je podložka vyrobena kvalitně a přesně s veškerým osazením, aby se "nezdvojnásobovali" vůle (myšlena možná excentricita kola umožněná vůlí středového osazení) a z duralu, pak jsou její negativa řekněme minimální.

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 07. 02. 2011 18:49

pěkná sranice s hovnem, ovšem na akademické úrovni

Docela by bylo pěkný, kdyby to někdo řádně zpracoval - momentové podmínky k různým bodům ( výpočet vztažen ke konkrétním ložiskům s danou životností,... ) - nějaká animace by neškodila. :idea:

K těm dlouhým šroubům ( u podložek bez dvojího šroubování ) - myslím, že tam přibývá nepříjemné namáhání na střih. ( sakryš )

Přeju ti, aby sis koupil krásná kola, abys byl spokojenej a aby ti to neničilo podvozek. Abys to co nejdokonaleji prokalkuloval, pokud možno ještě v tomto roce. Hlavně je pak neznič při průjezdu 1. dírou.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomik » 07. 02. 2011 19:21

Myslím si,že by nebylo od věci,založit pro takovéto případy tzv.Slovenskou sékciu ,kdě by sa rješili skutočné chujoviny.
dovoz automobilů,vrakoviště,specializace E30 IS,M3 E30,Alpina.Neregistrován http://tomikauta.webnode.cz

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 02. 2011 23:19

tomik píše:Myslím si,že by nebylo od věci,založit pro takovéto případy tzv.Slovenskou sékciu ,kdě by sa rješili skutočné chujoviny.
az budes umet slovensky alespon tak, jako ja cesky, pak se muzes pokusit psat timto jazykem.

To ostatni neminim komentovat, pac ve tvem pripade je to zbytecne.

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomik » 08. 02. 2011 07:03

Ty jsi slovák :shock: .
dovoz automobilů,vrakoviště,specializace E30 IS,M3 E30,Alpina.Neregistrován http://tomikauta.webnode.cz

Odpovědět