BMW i3

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 21:16

PÁREK píše:....chapu hlavne jako mestsky priblizovadlo. Tot vse. Otazku ekologie nebo snizeni nejakych nasledku hlavne pro velka mesta. A na to mi to neprijde jako pitomost. Na dojezd 40 km denne, pres noc u baraku nabit...

Venco, poprosil bych te, nech si svoje staromladenecky nevyboureny snahy urazet pro svoje decka. Tady diskutujou dospeli, ne zivotem shrzeli mladenci (viz.: Skutečně ekologický řešení není zrovna pro tebe a podobný moc populární...)
1.
Jo, a ty sračky z odpadu se pak zlikvidujou někde mimo město, takže to prostě nepocítíš, stejně jako produkci samotný elektrický energie.
To je právě ten tvůj naivní přístup - prostě si nepřipustit to, co zrovna ty teď honem nevidíš.

2.
Plácáš.
A ano, skutečně ekologický řešení není zrovna pro tebe populární - ty potřebuješ drandítko za každou cenu a na každý krok, aby neutrpěla tvá pohodlnost.

.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 02. 2014 21:16

Jasnačka. Vyřešíme emise ve velkých městech a zasereme venkov nejen emisemi ze spalování fosilních paliv ale navíc ještě jedy z výroby a likvidace akumulátorů. Tomu říkám "skvělý" "ekologický" tah.
A co emise z výroby elektrických vedení, emise elektromagnetické z vysokonapěťových vedení, ...

edit
Venca: Byl jsi rychleší ve psaní :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 15. 02. 2014 21:21

Moment, resime dve veci. Jedna je vyuzitelnost daneho vozu a duvody jeho provozu, druha je dopad na zivotni prostredi.

k tomu prvnimu jsem se uz vyjadril, tak se nebudu opakovat. K tomu druhemu... Pokud neco vyrabim, tak to predpokladam to, ze to dokazu nejak ekologicky zlikvidovat. Samozrejme to co pisete, je jednoznacnej argument, ale takto bychom mohli resit dopad tezby ropy.
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 21:23

Francis píše:...
Venca: Byl jsi rychleší ve psaní :-D
Ale vidno, že zkušenost stejná...
Kdo se nad tématem ekologie skutečně reálně zamýšlí a zná problematiku pozemní dopravy, vozidel a pohonných systémů, toho nějaký marketingový výstřelek neohromí.

.

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 15. 02. 2014 21:26

vsak nikdo nemluvi o marketingovym vystrelku. Nevim pro se porad musis chovat jako jeliman. Ja tady pouze reaguju na diskuzi, ktera tu probiha. Auto se mi nelibi, v zivote bych si tohle neposridil, jen obecne resim problematiku vozu na alternativni pohon
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 21:30

PÁREK píše:Moment, resime dve veci. Jedna je vyuzitelnost daneho vozu a duvody jeho provozu, druha je dopad na zivotni prostredi.

k tomu prvnimu jsem se uz vyjadril, tak se nebudu opakovat. K tomu druhemu... Pokud neco vyrabim, tak to predpokladam to, ze to dokazu nejak ekologicky zlikvidovat. Samozrejme to co pisete, je jednoznacnej argument, ale takto bychom mohli resit dopad tezby ropy.
Jo - marketingová nepraktická hračka i30 je využitelná pro drndung po městě, jízdy pipek po nákupech a podobně. Důvody toho, proč jezdí na elektriku jsou ve skutečnosti jen v tom marketingovým tahu - on se zákazník najde. Maj to spočtený.
Dopad na životní prostředí je dle mýho stejnej, jak u trakárku se spalovacím motorem. Co s tou LiPolkou, až doslouží? Zajímal ses, kolik stojí?
Máš praktický zkušenosti s LiPolkama v intenzívním provozu? Já třeba ano....

.

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 15. 02. 2014 21:32

Gratuluju ke zkusenosti. Ne nemam s tim zkusenosti.
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 21:32

PÁREK píše:... Nevim pro se porad musis chovat jako jeliman. Ja tady pouze reaguju na diskuzi, ktera tu probiha. Auto se mi nelibi, v zivote bych si tohle neposridil, jen obecne resim problematiku vozu na alternativni pohon
Jeliman ty.

Alternativní pohon, jak léta praxe ukazují, se nějak nekoná.

.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 21:36

PÁREK píše:Gratuluju ke zkusenosti. Ne nemam s tim zkusenosti.
To já vím, že je nemáš - kde bys je taky vzal.
Co s LiPolkou, která zažila přetížení, které již vzhledem ke svému opotřebení nesnese? Šup do odpadu, že. Ale opatrně, čuchat "jahůdky" neradno. Co až jich budou milony? To si ovšem ve svých vizích nepřipustíš, že...?

:lol:

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 15. 02. 2014 21:37

je zajimavy Venco, ze ja jsem za celou dobu co jsem na foru, nikdy od tebe neslysel jedinej kloudnej nazor. vzdycky se do nekoho pustis, snazis se ho shodit jako nejvetsi povl ale vladtni nazor nikde. Ono totiz je to mnohem jednodussi, vsechno znegovat, utocit a urazet vsechny okolo sebe. Na rozumnou diskuzi a obhajobu sveho nazoru ci dokonce uznani toho, ze nekdo rika neco co dava vetsi smysl ci to ze ma pravdu, toho bohda nebude. Skoda. Holt ne vzdycky lidi musi mit stejne nazory, coz dle meho nazoru naopak dela veci zajimave. Jen trosku slusnosti
Obrázek

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 15. 02. 2014 21:40

Venca píše:
PÁREK píše:Gratuluju ke zkusenosti. Ne nemam s tim zkusenosti.
To já vím, že je nemáš - kde bys je taky vzal.
Co s LiPolkou, která zažila přetížení, které již vzhledem ke svému opotřebení nesnese? Šup do odpadu, že. Ale opatrně, čuchat "jahůdky" neradno. Co až jich budou milony? To si ovšem ve svých vizích nepřipustíš, že...?

:lol:
jak rikam, venco chapu ze te prepadla asi uz starecka demence, tak si to vylejvej doma ju?

Hodnotit neco o cem nemas ani paru, ty jsi vazne neskutecne ubohej clovek. Az me uvidis hodit baterku do jahudek, tak ty jahudky i s tou baterkou pred tebou snim.

Do ty doby si prosimte tyhle veci res a urazej ostatni venci u vas v nadrazce, diskutujte o tom jak moderni svet je strasnej, nadavejte na vsechno okolo vcetn piva ze uz neni takovy jako bejvalo a pak se pokojne po 11 plznich a krabicce cigar rozejdete pokorne domu.
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 21:54

PÁREK píše:je zajimavy Venco, ze ja jsem za celou dobu co jsem na foru, nikdy od tebe neslysel jedinej kloudnej nazor. vzdycky se do nekoho pustis, snazis se ho shodit jako nejvetsi povl ale vladtni nazor nikde. Ono totiz je to mnohem jednodussi, vsechno znegovat, utocit a urazet vsechny okolo sebe. Na rozumnou diskuzi a obhajobu sveho nazoru ci dokonce uznani toho, ze nekdo rika neco co dava vetsi smysl ci to ze ma pravdu, toho bohda nebude. Skoda. Holt ne vzdycky lidi musi mit stejne nazory, coz dle meho nazoru naopak dela veci zajimave. Jen trosku slusnosti
Ano, já tě dobře znám - naivka, nepřipouštějící si skutečnosti, které nejsou v růžových barvičkách.
To se netýká jen naivních náhledů na pohonný systém, ale prakticky na všechno.

* * *

K věci:
Sám jsem byl po dobu čtyř let nucen dojíždět do práce svým autem.
Šlo o zhruba 2 x 15 km denně, z bydliště na průmyslový okraj stotisícové vesnice. Něchtěl jsem, ale jiné řešení nebylo.
Pan krajský úředník měl vyřešeno - doprava do centra hejtmanské dědiny je zavedena ze všech směrů.
Pan velkovesnický úředník měl také vyřešeno - MHD jezdila z centra do průmyslové zóny.
Ale já vyřešeno neměl, protože doprava mi nejela z bydliště do zóny a jízdy na dva tahy v každém směru by vyžadovala platit dvěma firmám a místo 20 - 40 minut autem bych jezdil celkem 15 + 30 + 35 + často ztrátové čekání až 60 min., což je nejméně 2-3 násobek, při rozdělení směn v systému "ruský týden" přímo vražedný.

A přitom by stačil jen autobus, vedený právě tak, aby projel "zónou".
tam je to správné ekologické řešení - vhodná vedení tras.
A jako další věc je správné užití kolejových prostřdků, pro určité parametry delších přepravních ramen i elektrifikovaných. Valivé odpory, to je taky jedna z věcí, která se silně opomíjí....

.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 21:58

PÁREK píše: jak rikam, venco chapu ze te prepadla asi uz starecka demence, tak si to vylejvej doma ju?

Hodnotit neco o cem nemas ani paru, ty jsi vazne neskutecne ubohej clovek. Az me uvidis hodit baterku do jahudek, tak ty jahudky i s tou baterkou pred tebou snim.

Do ty doby si prosimte tyhle veci res a urazej ostatni venci u vas v nadrazce, diskutujte o tom jak moderni svet je strasnej, nadavejte na vsechno okolo vcetn piva ze uz neni takovy jako bejvalo a pak se pokojne po 11 plznich a krabicce cigar rozejdete pokorne domu.
Jasně, víš opravdu prd, o čem je řeč.
Ona totiž ta bouchlá LiPolka opravdu voní po jahůdkách.

Hozením do odpadu věc nekončí, on s tím taky nějakej tobě neviditelnej špindíra musí něco ještě udělat. Ale to tebe nezajímá.

Pivo jsme neměl už dlouhou řádku let, brepto...

:lol: :lol:

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 15. 02. 2014 22:04

Vsak ano, proste nektery rozhodnuti smysl nedavaj. Treba konkretne tohle je asi jasny na druhou stranu asi nemuzes predpokladat, ze vylezes pred barak, tam bude zastavka, autobus zastavi pred tvoji fabrikou a tam vylezes. Takhle to opravdu nefunguje. A je to typicka ceska omezenost toho, ze si lidi treba absolutne nevazej, ze vubec maji moznost MHD vyuzit byt s prestupem.

Asi si nikdy nebyl nebo dlouhodobe nezil v cizine vid? Zjistit jak vlastne v civilizovanym svte fnguje kvalitni MHD nebo zdravotnicke sluzby. Ty tady resis a brecis nad tim ze te autobus nevyzvedne doma, ale to ze vubec ty se autobusem do prace dostanes a ono to funguje, to uz tiu nedochazi. A kdo je tu naivni? Nevim se slovem naivni bych v tvem pripade nakladal hodne opatrne. Ono stezovat si na logisticky resene sluzby ohledne MHD v CR muze opravdu clovek, kterej nikdy nevidel nic jineho....

Ano muzeme se bavit o ekologii. Treba tak ze nejsou optimalne vedene cesty. Tady muzee zacit. Bud rad ze nejak vedene cesty MHD jsou. Je alespon co zdokonalovat, je alespon co resit a zkusit si vzit priklad z toho jak to treba nema fungovat. A ono co si budeme namlouvat, rano vlest do auta, pekne v teplicku si dovezt zadek az do prace, tam odtud pohodlne zase odjet. Cesta tam i zpet 2 hodiny i s cekanim, nez si najit MHD spoj, ktery v CR na 90% pojede pravidelne porad stejne.a pojede o 20 minut dyl.
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 02. 2014 22:04

PÁREK: Současný rozmach eletroaut má dvě příčiny:
1) Vysoké daně při prodeja aut se spotřebou vyšší než je žádáno EU/US normou. Norma sice vyžaduje průměrné emise CO2, ale to je jen přepočet spotřeby. Aby výrobci dosáhli normou žádaného průměru, uchylují se k elektroautům, tvrdým pneu s nízkým valivým odporem (a prodlužují tím brzdnou dráhu aut), stop-start systémům (ničí to turbo tepelnými šoky), maloobjemovými vysokotlace přeplňovanými motory (s nízkou spotřebou v normované jízdě a vysokou v reálném provozu, se spotřebou reálně vyšší než atmo motor dvojnásobného zdvihového objemu), motory s přímým vstřikem paliva následně vyžadující filtr pevných částic a jiná kurvítka.
2) Dotace na elektrovozy, což je ještě horší svinstvo = "ukrást" peníze daněmi všem a nadělit je zpět jen někomu.

Celé je to násilně vnucované svinstvo, kde nejde o ekologii ale o prachy.
Na jednu stranu přijde z EU zákaz prodávat rtuťové teploměry (mám jeden už 1/4 století, stále funkční, žádná rtuť do prostředí neunikla) a zároveň jiným nařízením nám nutí úsporné výbojky, které mají nízkou životnost (likvidují se s integrovanou eletronikou, velké plýtvání) a obsahují rtuťové páry. Umřelo mi jich už víc než žárovek, dvěma praskla baňka při demontáži a rtuťové páry unikly a asi jsem i vdechnul. Z tohoto pohledu výbojky škodí životnímu prostředí více než rtuťové teploměry.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 15. 02. 2014 22:07

Vidis, to treba nevim, pac jsem s ni nikdy nepracoval. Mas s tim problem? Sorry nemuzu slouzit.

Jak vis, ze me neco nezajima? ty me fakt udivujes. :D

Ohledne piva, az zas budu v cr, ja te na jedno vezmu. Chapu ze zase budes brumlat ze je hnusny, ty trubky stojej za starou backoru, cisnik se sklebi a neoholil se, a ten pullitr nema ucho ale je bez ucha. Ale tu radost ti udelam a i ti k tou koupim modry velbloudy... :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 15. 02. 2014 22:09

Francis píše:PÁREK: Současný rozmach eletroaut má dvě příčiny:
1) Vysoké daně při prodeja aut se spotřebou vyšší než je žádáno EU/US normou. Norma sice vyžaduje průměrné emise CO2, ale to je jen přepočet spotřeby. Aby výrobci dosáhli normou žádaného průměru, uchylují se k elektroautům, tvrdým pneu s nízkým valivým odporem (a prodlužují tím brzdnou dráhu aut), stop-start systémům (ničí to turbo tepelnými šoky), maloobjemovými vysokotlace přeplňovanými motory (s nízkou spotřebou v normované jízdě a vysokou v reálném provozu, se spotřebou reálně vyšší než atmo motor dvojnásobného zdvihového objemu), motory s přímým vstřikem paliva následně vyžadující filtr pevných částic a jiná kurvítka.
2) Dotace na elektrovozy, což je ještě horší svinstvo = "ukrást" peníze daněmi všem a nadělit je zpět jen někomu.

Celé je to násilně vnucované svinstvo, kde nejde o ekologii ale o prachy.
Na jednu stranu přijde z EU zákaz prodávat rtuťové teploměry (mám jeden už 1/4 století, stále funkční, žádná rtuť do prostředí neunikla) a zároveň jiným nařízením nám nutí úsporné výbojky, které mají nízkou životnost (likvidují se s integrovanou eletronikou, velké plýtvání) a obsahují rtuťové páry. Umřelo mi jich už víc než žárovek, dvěma praskla baňka při demontáži a rtuťové páry unikly a asi jsem i vdechnul. Z tohoto pohledu výbojky škodí životnímu prostředí více než rtuťové teploměry.
Vsak jasne, mas naprostou pravdu. Ja jsem bohuzel resil tuto otazku ne z pohledu politickeho ale z pohledu uzitneho. Pokud chceme navazat tema na tema Picoviny EU aneb co brusel ukuchtil nemam problem. Ale debata bude hodne kratka protoze budeme asi za jedno:-)
Naposledy upravil(a) PÁREK dne 18. 02. 2014 16:08, celkem upraveno 2 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 02. 2014 22:14

Samotný užitný pohled je na prdlačku. Mizerný dojezd, dlouhé doplňování energie, nízká životnost aku s vysokou cenou.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 22:15

PÁREK píše:.... asi nemuzes predpokladat, ze vylezes pred barak, tam bude zastavka, autobus zastavi pred tvoji fabrikou a tam vylezes. Takhle to opravdu nefunguje. A je to typicka ceska omezenost toho, ze si lidi treba absolutne nevazej, ze vubec maji moznost MHD vyuzit byt s prestupem.

Asi si nikdy nebyl nebo dlouhodobe nezil v cizine vid? ...
Co plácáš?
Ten autobus by stačilo vést tak, aby projížděl zónou - nematlej tu něco o "před barákem".
Na zastávku vzdálenou několik stovek metrů si dojdu, to je snad normální.
Jenže ty spoje jely pouze do centra, neprojížděly zónou a dokonce nevázaly nikde na spoje skrz zónu jezdící. A udělat to šlo velmi snadno.

Ne, nežil jsem dlolouho v cizině a ani nehodlám - nemám důvod.
Je mi putna, jak si to řeší hlupáci někde v Irsku, to je stejně jen blblákov.

.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2014 22:19

PÁREK píše:Vidis, to treba nevim, pac jsem s ni nikdy nepracoval. Mas s tim problem? Sorry nemuzu slouzit.

Jak vis, ze me neco nezajima? ty me fakt udivujes. :D

Ohledne piva, az zas budu v cr, ja te na jedno vezmu. Chapu ze zase budes brumlat ze je hnusny, ty trubky stojej za starou backoru, cisnik se sklebi a neoholil se, a ten pullitr nema ucho ale je bez ucha. Ale tu radost ti udelam a i ti k tou koupim modry velbloudy... :-)
Meleš.

Odpovědět