Poprosím zasvěcené o zapojení se do úvahy...
Jde mi o "trhání" silentbloků zadní nápravy u E30 resp. teoretickou hlavní příčinu jejich žalostné výdrže.
Vzniká tam nějaký záklon při záběru (což by vysvětlovalo, proč novější BMW mají nápravnici na 4ech bodech s SB)? Nebo je to zadním asymetrickým uchycením silentbloku, kdy se (asi hlavně v záběru) "zapře" a tahá nápravnici, která je uchycena od diffu vpředu dolů?
Předpokládám, že je to samozřejmě kombinace všech namáhání, ale který "směr" je podle Vás ten kritický..?
Jak řešit nebo neřešit bych nechal na každém podle účelu auta, ale výdrž u origo řešení zvláště na trochu překoňovaném autě se mi "nalíbí" a rád bych se dobral teoretických příčin, proto pokec a ne technika...
Pohyb v SB zadní nápravnice E30
Pohyb v SB zadní nápravnice E30
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
Já jsem kdysi točil i video za jízdy pod autem ,protože mi to i s novýma SB kleplo o něco a nevěděl jsem o co. A nakonec na videu chodí ta nápravnice při záběru směrem nahoru ,takže si myslím ,že jsou nejvíce ty SB namáhány svisle. A klepalo to v místech kde vystupuje kardan (v přední části nahoře ). A normálně tam byla 2cm mezera-o tolik se to při záběru posouvalo. . Silentbloky jsem vylisoval ,urvané nebyly. Teď tam mám polyuretany a zatím klid 

a trochu větši motorPinki píše:Tož to nevím, je to možné.Na mojem byly značky febi

EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Taky mám v E28 powerflex a zatím v pohodě. Uvidím co se bude dít, až to auto konečně doskládám s jiným motorem, nicméně si myslím že asi powerflex taky vydrží
Jo a co se pohybu týče, tak dle mého je taky nejvíce pravděpodobné, že nápravnice nejvíc chodí hlavně ve vertikálním směru (snad si to nepletu - no prostě myslím tím nahoru a dolů) vlivem přenosu krouťáku na kola
Jo a co se pohybu týče, tak dle mého je taky nejvíce pravděpodobné, že nápravnice nejvíc chodí hlavně ve vertikálním směru (snad si to nepletu - no prostě myslím tím nahoru a dolů) vlivem přenosu krouťáku na kola
No smoke, no fun...


Já to řeším 4 ks "koleček" Ty jsou z materiálu ze kterého se vyrabějí dopravníkové pásy. je to guma protkaná tkaninou cca 5-8mm tlustá. uvnitř je díra cca 10mm pro šroub. Vnější průměr je o něco větší než průměr díry pro SB nápravnice. ta je tak výškově fixována a zároveň má pružnost. mám to v 535i e34 a vydrželo to nesmysl a pořád je to jako nové.