M40 1,8i jaký rychlostní stupeň při padesátce?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 03. 02. 2009 18:22

všechny tyhle rady jak jezdit nejvíc ekonomicky a přitom šetrněji pro motor, jak ho neníčit a jak ho neuspat jsou hezký, ale: pokud jezdíš s motorem kterej má 200 000+ km najeto, jezdilo s tim kdejaké prase, a auto si dalších 10let nehodláš nechat, jsou všechna ta doporučení k prdu...

novej motor v E30 nemáme nikdo, takže pochybuju že se dá objektivně zjistit např. o kolik se zvedne životnost, když budu jezdit na 5ku 50 místo na 4ku......
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 03. 02. 2009 18:26

budha píše:všechny tyhle rady jak jezdit nejvíc ekonomicky a přitom šetrněji pro motor, jak ho neníčit a jak ho neuspat jsou hezký, ale: pokud jezdíš s motorem kterej má 200 000+ km najeto, jezdilo s tim kdejaké prase, a auto si dalších 10let nehodláš nechat, jsou všechna ta doporučení k prdu...

novej motor v E30 nemáme nikdo, takže pochybuju že se dá objektivně zjistit např. o kolik se zvedne životnost, když budu jezdit na 5ku 50 místo na 4ku......

nojono... to máš pravdu, akorát mám teda to štěstí, že mám motor co má najeto 140tisíc...

jinak mi jde ale hlavně o spotřebu... ve městě se moc jezdit stejně nedá, tak bych si tam rád doplnil palivový deficit který vzniká ve večerních hodinách když jsou silnice prázdnější a dá se jezdit příjemněji:)

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 03. 02. 2009 18:43

nevim, podle me tu resis kraviny
ale osobne nemam potrebu se po meste srat na 4ku nebo 5ku, drzet to v otackach lehce nad volnobehem a sledovat ekonomer :roll:
motor musi jit volne, radsi podradim drzim to treba ve 3tis ale plyn jen polechtavam a motor pekne svizne cvala

Spolecnik
sponzor E30.cz
Příspěvky: 2440
Registrován: 08. 10. 2007 10:18

Příspěvek od Spolecnik » 03. 02. 2009 18:54

Taky pri 50km/hod jezdim po rovince na 5. stupen ale to musim jet hodne krotce :D ekonomer ukazuje 6l/100km ale rikam jen pri lazo jizde.

Uživatelský avatar
michal09
Příspěvky: 263
Registrován: 14. 02. 2007 14:26
Bydliště: Praha 05

Příspěvek od michal09 » 12. 02. 2009 11:34

Caleb píše: Ad: obcasne vytaceni - slysel sem nazor, ze pri vyssich otackach diky pruznosti materialu pist ve valci dosahne trosku vyssiho zdvihu nez pri nizkych - tj. pokud nekdo hodne podtaci motor a k vysokym otackam se nikdy ani nepriblizuje, auto si na to muze zvyknout tak, ze se ve vlozka neni vsude stejne vydrena a tedy pistu se pak do krajnich oblasti moc nechce.

Motor pak nejde tolik do otacek a je zkratka spatne zajety - nevim na kolik to muze byt pravdive a za jak dlouho by se mohlo projevit, na druhou stranu muj otec je chronickej podtacec, a felicia kterou mel byla po 140 tisicich motorove fakt spatna. Motoru se vubec nechtelo pres 3k otacek a mel velice podivny prubeh (do 3k tahnul normalne, pak vykonova dira asi do 5000 a pak az do omezovace zase jel)
Nevím jestli to je přesně takhle jak říkáš, ale něco na tom určitě bude. Když postavíš vedle sebe dvě totožný auta s totožnýma motorama a do každýho auto posadíš jinýho řidiče, jednoho klobouka, druhýho agresora a srovnáš auta po 2, 3 letech, tak zjistíš, že to auto s kterým jezdil klbouk je líný a nejde do otáček v porovnání s "vylítaným" autem agresora...

Jinak s tou felinou přesně vím co máš na mysli, přítelkyně taky jezdí felicií(1.3 MPI), před ní s ní jezdil ekonomicky její tatík. Felda je 10 let stará, má nalítáno cca 130k km a je ukrutně líná, několik let byla zvyklá řadit max ve 3000ot/min, a tam taky výkonově končí. Když s ní jedu já a chci ji po důkladném zahřítí trošku protáhnout (je to zraví), tak končí ve 3tisících a pak nic, ale vůbec nic... Ručička otáčkoměru se plazí hlemíždím tempem na 4tisíce, přitom vydává motor zvuky jako by chtěl každou chvíli bouchnout a výkon absolutně žádnej, tak to je až do 5ti tisíc dál jsem to už radši nezkoušel, báč sem se fakt bál že mi písty vyskočí kapotou :D . Do 3tisíc jede normálně ale jako kdyby měla červený pole ve třech tisících :lol:

Jakub318i: Nechci ti kazit iluze, ale jseš si opravdu jistej že tvůj 20ti letej motor má poctivých 140k km? Nevím, nevím, ale možný je všechno :wink:

Jinak co se tý spotřeby co týče, tak je to všechno a stylu jízdy a jak má řidič těžkou nohu. Ono můžeš jet do kopce na trojku za 10 litrů, ale i za 15 litrů a to při stejných otáčkách a rychlosti. Každej cenťák sešlápnutýho plynovýho pedálu je znát, proto to rření o těžké noze :) Vždy dávat jen tolik plynu, kolik je potřeba, aby auto začlo reagovat... Další věci který ovlivňujou spotřebu jsou - plynulá jízda, z kopce brzdit motorem, dobrý technický stav auta, pneu a velikost kol, u novějších aut klimatizace atd... těch faktorů je hodně...

Po rovince 50km/h jezdím většinou na 4ku, musí bejt motor lehce v otáčkách a jen lehce lechtám plyn... :wink:

Občas se snažím jezdit ekonomicky, ale občas auto taky protáhnu do červenýho, mám M43 1,8ku a spotřebu cca 7l - 8l - 9l/100km (dálnice a okresky - průměr - město)
E36 Saloon - M43B18 -> E46 Touring - M52TUB28

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 12. 02. 2009 12:11

ten motor je z roku 93... a abych ti pravdu řek, celkem tomu věřím.

protože nejdou vůbec slyšet hydroštely, ani za studena atd atd. a motor má výkon jak sviňa

pro srovnání jsem měl stejný motor, co měl 240tisíc atd a jel o dost hůř.

Uživatelský avatar
michal09
Příspěvky: 263
Registrován: 14. 02. 2007 14:26
Bydliště: Praha 05

Příspěvek od michal09 » 12. 02. 2009 13:02

Jakub318i píše:ten motor je z roku 93... a abych ti pravdu řek, celkem tomu věřím.

protože nejdou vůbec slyšet hydroštely, ani za studena atd atd. a motor má výkon jak sviňa

pro srovnání jsem měl stejný motor, co měl 240tisíc atd a jel o dost hůř.
Jak jsem psal, možný je vše, já mám M43 z roku 94 a mám nalítáno skoro 210tisíc, taky si troufám říct poctivejch (před dvouma rokama jsem to přivezl z D), motor šlape jak víno, ale "výkon jak sviňa" opravdu nemá, 85kw není žádný terno, jede tak, jak se od něj očekává... :wink:

Jinak k těm kilometrům - nejde o to kolik má motor nalítáno, ale jak bylo s ním zacházeno a jak o něj bylo staráno... Kámoš má v e32 740iL (taky rok 94) nalítáno kolem 350tísíc kiláků, ale na autě a na chodu toho 8mi válce to neni znát a i po takovým nájezdu funfuje 210kw celkem přesvědčivě :D
E36 Saloon - M43B18 -> E46 Touring - M52TUB28

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 12. 02. 2009 13:09

michal09 píše:
Jakub318i píše:ten motor je z roku 93... a abych ti pravdu řek, celkem tomu věřím.

protože nejdou vůbec slyšet hydroštely, ani za studena atd atd. a motor má výkon jak sviňa

pro srovnání jsem měl stejný motor, co měl 240tisíc atd a jel o dost hůř.
Jak jsem psal, možný je vše, já mám M43 z roku 94 a mám nalítáno skoro 210tisíc, taky si troufám říct poctivejch (před dvouma rokama jsem to přivezl z D), motor šlape jak víno, ale "výkon jak sviňa" opravdu nemá, 85kw není žádný terno, jede tak, jak se od něj očekává... :wink:

Jinak k těm kilometrům - nejde o to kolik má motor nalítáno, ale jak bylo s ním zacházeno a jak o něj bylo staráno... Kámoš má v e32 740iL (taky rok 94) nalítáno kolem 350tísíc kiláků, ale na autě a na chodu toho 8mi válce to neni znát a i po takovým nájezdu funfuje 210kw celkem přesvědčivě :D

samozřejmě jsem to myslel v očima 85kW:) v porovnání s dvouapůllitrem by to samozřejmě výkon jak sviňa nebyl:D

jinak s tím zacházením máš pravdu. měl jsem m50 dvoulitr co měl nalítáno 400tisíc. jel naprosto perfektně, nezaklepal ani za studena, paráda.

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 12. 02. 2009 22:20

michal09 píše:zjistíš, že to auto s kterým jezdil klbouk je líný a nejde do otáček v porovnání s "vylítaným" autem agresora...
Toto je dosť rozšírený názor, každopádne na tom niečo bude. Ja mám napríklad osobnú skúsenost z autoškoly. Jazdil som tam po cvičisku na JAWA 350 kedže inštruktor bol vačšinou niekde v prdeli, nechodil som len pomedzi kužele ale som to sem-tam aj prehnal. Zo začiatku ten motor končil pri 3000ot/min, proste sa zacal dusit a koniec, časom otacky rastli viac a viac. Po dvoch mesiacoch pri konci kurzu už išiel pekne dohora :twisted: .

P.S. keď sa bavíte o podtáčaní motora, myslite aj na to, že pri nizkych otačkach je malý tlak oleja a to ked sa auto už chveje je kurva neskoro.

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 13. 02. 2009 02:08

Jj, umirani na 3tis u maminyho facka (mama jezdi nekdy i drave, ale pred tim ho melo par dedulu) me dost rozciluje, zlepsilo se to, kdyz jsem tam natankoval Vpower racing a protah ho do skritku... Ale k tematu, pro motor bych tipoval jako nejzdravejsi tak 2500 (prave kvuli tomu mazani), ale ekonomictejsi je az tak na petku kolem 90 no... Jinak kdyz jedu plynulejch 50-60 na 4., dostanu se za teplyho motoru i na 6l na sto na ekonomeru, jenze vzhledem k tomu, ze do 40km/h keca ekonomer znacne, tak ani tyhle hodnoty bych nebral jako duveryhodny. Radsi podrzim otacky mirne vejs s lehci nohou, nez podtacet a zbytecne proslapavat...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Odpovědět