Snímač polohy škrtící klapky
Snímač polohy škrtící klapky
Zdar chlapy. Může mi někdo poradit jak odzkoušet ten snímač na M42? Cuká mi motor a má na pdr volnoběh, že to i chcípne. A když sem se opřel omylem rukou o konektor, tak se volnoběh uklidnil. Kontakty jsou čistý a prostříknutý. To nepomohlo. Mohl by mi někdo poradit?
Nebo kdyby se mi na to mohl někdo mrknout z okr. Blansko. Nevím co mě v tom čeká, tak se mi v tom nechce drápat. Volnoběžák a lambdu sem měnil... Zbytečně... 
E30 318is
Jede JAXVIŇA!!!
Jede JAXVIŇA!!!
U M42 je poloha toho čidla dána napevno právě těma šroubkama a jakákoli další kalibrace není možná a není ani třeba. stanco1 má pravdu, že prostřední konektor je jezdec. proměříš to tak, že na volnoběh by měl mít ten prostřední stejnou hodnotu jako jeden z těch krajních a ta by měla být neměnná. Ale nemyslím si že by to bylo tím. Třeba jak si se o to opřel, tak si taky tlakem mohl utěsnit nějaký falešný nasávání vzduchu nebo tak. Chce to vždy, před jakýmkoliv nakupování, zjistit přesnou příčinu problému. I když ne vždy to je lehké no 
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Bohužel ta přesná příčina není jednoduchá. Byl sem na počítači a ten ukázal lambdu. Tak sem objednal za hrozný prachy novou a....
nic... Tak mě napadl volnoběžák. Byla tam v prčicích hadice co je schovaná dole. Klesla mi teď o něco spotřeba a i ten volnoběh se trošku uklidnil. Ale zase ne tolik, abych to tak nechal. No nic, hned to du změřit. Ať vím, díky!
A hlavně, nedělá to stabilně, ale podle nálady. Někdy jezdím celej den v pohodě, že si to jen vrní a jindy je to "přískokama v před" To mě na tom zaráží a tak bych řekl, že možná už je to nějaká ta elektronika. Jo a ještě. Když teď přidám plyn, tak mi to prvně přidusí motor a pak se rozběhne. Když sem měl ruku na snímači, tak to šlo pěkně za plynem.
E30 318is
Jede JAXVIŇA!!!
Jede JAXVIŇA!!!
Tak sem to změřil a o moc chytřejší nejsem. Poprvé když sem to odpojil, tak to jelo. Pak mi to při odpojení zdechlo. A jestli si ze školy pamatuju dobře, tak potenciometr při pohybu mění odpor. Tím pozná jaká je poloha. Akorát mi nejde do hlavy, že když sem pohyboval plynem ručně a opatrně vrátil tak mi to ukázalo 4,67 kOhm a když sem to natáhl a pustil, tak mi tam skočila hodnota 4,85kOhm. Nemůže se to uvnitř nějak zasrat ty kontakty? A navíc se mi něco mate, že se to dá zkontrolovat jen osciloskopem. Myslím tím tu dráhu potenciometru. Měřák nemá takovou citlivost, aby mi ukázal chybu. Navíc mám digitál, takže ten je na to úplně marnej.aula píše:U M42 je poloha toho čidla dána napevno právě těma šroubkama a jakákoli další kalibrace není možná a není ani třeba. stanco1 má pravdu, že prostřední konektor je jezdec. proměříš to tak, že na volnoběh by měl mít ten prostřední stejnou hodnotu jako jeden z těch krajních a ta by měla být neměnná. Ale nemyslím si že by to bylo tím. Třeba jak si se o to opřel, tak si taky tlakem mohl utěsnit nějaký falešný nasávání vzduchu nebo tak. Chce to vždy, před jakýmkoliv nakupování, zjistit přesnou příčinu problému. I když ne vždy to je lehké no
E30 318is
Jede JAXVIŇA!!!
Jede JAXVIŇA!!!
U isa bych se při problémech s volnoběhem zaměřil v první řadě na řisávání falešného vzduchu hadicema budto od volnoběžáku a nebo odvětrání ventylvíka pod sáním jsou takové jakoby vyměníčky tepla a ty byvají většinou popraskané a dělá to neplechu
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
jenže je divný, že to dělá jen občas. Většinou pravidelně když prší, ale i v děšti to vyjměčně jede dobře. A v poslední době, když to jede v poho a dám tomu hašte, tak pak to začne cukat a ekonoměr mi vylítne do plných. Přidám plyn, motor se zadusí a pak chtne dech a jede jak drak. Někdy pomůže prošlápnout motor na volnoběh, jindy nepomůže ani svěcená voda 
E30 318is
Jede JAXVIŇA!!!
Jede JAXVIŇA!!!