Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Bobo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: 13. 03. 2003 22:01
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Bobo » 05. 12. 2004 19:18
Byl jsem na výměně rozvodů a krátce na to se začalo auto lehce hřát, třeba když stojim na volnoběh. Dneska jsem se na to podíval a zjistil, že z levé kape voda dole z levé části chladiče (viděno ve směru jízdy). Jedná se o chladič pro motor M40. Je tam nějaká výpust nebo něco, co by nemuselo být dotaženo apod. (teď večer už jsem na to neviděl

?
Díky, Bohdan.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 05. 12. 2004 22:25
Hadicovy spoj, a kedze mas dieru v systeme, zavzdusnuje sa a preplnuje expanzna nadoba. Dotiahni cim skor.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Bobo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: 13. 03. 2003 22:01
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Bobo » 05. 12. 2004 22:53
Jo, hadicový spoj tam je, ale ta voda jde vyloženě ze spodní hrany chladiče. Ten had. spoj je "blíž k motoru", než odkud ukapává voda... Není tam nějaká výpust?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 05. 12. 2004 23:32
Bobo píše:Jo, hadicový spoj tam je, ale ta voda jde vyloženě ze spodní hrany chladiče. Ten had. spoj je "blíž k motoru", než odkud ukapává voda... Není tam nějaká výpust?
M40 nepoznam, ale vatsina chladicov ma vypust az pod hranou. Ta netesnost moze byt kdekolvek, musis to vysledovat. Mozno pan mechanik nechtiac poskodil chladic.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Bobo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: 13. 03. 2003 22:01
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Bobo » 05. 12. 2004 23:48
Možná jsem to nenapsal uplně dobře, ale zdá se mi (koukal jsem na to až za tmy), že to odkapává vyloženě ze spodku chladiče. No uvidíme, snad to zítra dopoledne bude vyřešeno
Dám vědět, co to bylo.
Zatim dík

!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

-
samiq
- Akademik
- Příspěvky: 500
- Registrován: 27. 02. 2003 20:31
- Bydliště: obcas Praha
Příspěvek
od samiq » 06. 12. 2004 01:22
je tam ventil(ek), uvidis. snad to bude tim.
-
Bobo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: 13. 03. 2003 22:01
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Bobo » 06. 12. 2004 09:12
samiq píše:je tam ventil(ek), uvidis. snad to bude tim.
Teď se na to jdu podivat za světla a asi zajedu do servisu.
Jinak rozvody a vodní pumpu už mam

!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

-
Bobo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: 13. 03. 2003 22:01
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Bobo » 06. 12. 2004 10:17
Tak jsem se na to byl zase podivat a ten ventil (modrej s čtvercovym zářezem) to asi nebude. Poslintaný je to vyloženě na spodní hraně chladiče v místech v podstatě pod expanzkou. Do servisu pojedu až zítra, nemá někdo návrh, na co bych se ještě mohl podívat?

!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

-
Luboš
- Příspěvky: 694
- Registrován: 24. 10. 2003 12:16
- Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice
Příspěvek
od Luboš » 06. 12. 2004 10:58
Nevim, kdo ti ty rozvody dělal, ale kvůli místu si sundal chladič a pak to špatně odvzdušnil, proto se ti to mírně hřeje.
-
Bobo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: 13. 03. 2003 22:01
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Bobo » 06. 12. 2004 13:05
Sundávánim chladiče a nejspíš ani špatnym odvzdušněnim to nebude.
Přečti si to pořádně, utíká chladící kapalina.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

-
Luboš
- Příspěvky: 694
- Registrován: 24. 10. 2003 12:16
- Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice
Příspěvek
od Luboš » 06. 12. 2004 13:39
Když někdo sundává chladič, tak musí nejdříve odpojit hadice a u starších, dlouho nerozdělávaných hadic je potom někdy problém je znova utěsnit. Když je okruh zavzdušněný, tak tam vzniká větší tlak a někdy to nějaký spoj prostě nevydrží. To je jen moje zkušenost, netvrdím že je to tento případ. Pouze upozorňuju na možné důvody.

-
Bobo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: 13. 03. 2003 22:01
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Bobo » 06. 12. 2004 13:42
Jo, to je mi jasný, že při sundání chladiče je potřeba odpojit hadice. Ale myslím, že chladič sundávaný nebyl. Jedná se o motor m40, místa je tam bohatě. Nepřekážej tam další 2 válce
Zdá se jakoby to šlo opravdu uplně zespoda, z míst pod expanzkou.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

-
Luboš
- Příspěvky: 694
- Registrován: 24. 10. 2003 12:16
- Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice
Příspěvek
od Luboš » 06. 12. 2004 14:09
Vím kolik je tam místa, měl jsem tři M40 a když jsem dělal rozvody, tak jsem vždy chladič schodil, pak je to pohoda. Jednou mi prasknul vypouštěcí šroub na chladiči při utahování, pak se tam pořád objevovala kapička. Sehnal jsem jinou a byl klid.
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 06. 12. 2004 20:43
Schvalne skontroluj tesnenia na vicku na vyrovnavacke, tak ma teraz napadlo.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Splaš
- člen E30.cz
- Příspěvky: 289
- Registrován: 31. 05. 2003 01:36
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
od Splaš » 06. 12. 2004 23:10
tak mě napadá...Kdysi se mi stalo na M40 něco podobného, vypadalo to, jako že to teče ze spoje mezi expanzkou a samotným chladičem někde dole...Nemohl jsem tomu věřit a nemám vysvětlení, ale přestalo to SAMO když jsem to znova a pořádně odvzdušnil

P.S. Nahoře na odvzdušňováku, u víčka expanzky, na hadicových spojích a na vypouštěcím šroubu to bylo suché...
-
Splaš
- člen E30.cz
- Příspěvky: 289
- Registrován: 31. 05. 2003 01:36
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
od Splaš » 06. 12. 2004 23:54
Luboš píše:Když někdo sundává chladič, tak musí nejdříve odpojit hadice a u starších, dlouho nerozdělávaných hadic je potom někdy problém je znova utěsnit. Když je okruh zavzdušněný, tak tam vzniká větší tlak a někdy to nějaký spoj prostě nevydrží. To je jen moje zkušenost, netvrdím že je to tento případ. Pouze upozorňuju na možné důvody.

No jo...třeba spoj přímo expanzka-chladič...

-
Luboš
- Příspěvky: 694
- Registrován: 24. 10. 2003 12:16
- Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice
Příspěvek
od Luboš » 07. 12. 2004 07:39
Také jedna z možností, ale to jsem nikdy rozdělané neměl.