Příspěvek
od Zavarenec » 14. 08. 2012 10:06
Suříková barva se dělala smícháním 15-20% fermeže a 80 - 85% suříku. Odvažte si napřed fermež a pak za stálého míchání přisypávejte suřík. Neunáhlete se s množstvím suříku. Barva bude po dobu několika dnů houstnout.
Suříková barva se v minulosti vyráběla v několika provedeních, jednak jako O 2001 , barva suříková základní speciální ( disperze suříku v lněném oleji), O 2002 barva suříková základní (disperze suříku a plnidel v roztoku vysychavých olejů) a v syntetickém provedení jako S 2005 ( disperze suříku v roztoku alkydové pryskyřice).S přibližným složením \"olejové verze\" O 2001 , která byla velmi vhodná i na nedokonale očištěný, částečně rezatý podklad, ale dlouho zasychala, Vas seznámil kolega.Byla by i dobře použitelná na spodní části automobilu, zůstává relativně \"vláčná\". V případě, že chcete suříkovou barvu aplikovat na pohledové části, s následným přestřikem vrchním emailem, byla by vhodnější syntetická verze, S 2005.Obdobný výrobek by bylo možné připravit smícháním některého syntetického laku , na př. S 1002 se suříkem asi v takovém poměru, aby výsledná barva dosahovala přibližně hustoty běžné syntetické základní barvy S 2000 ( pozor- časem a skladováním suříková barva takto připravená bude sedimentovat a houstnout).Před aplikací dalších nátěru je potřebné důkladné proschnutí základního nátěru, podle typu emailu případně i praktická zkouška. S pozdravem
Tolik praví odborníci na slovo vzatí... Barvy laky Hostivař
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé