běh motoru (spíš neběh)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

běh motoru (spíš neběh)

Příspěvek od Bobo » 03. 11. 2004 13:34

Zkoušel jsem měnit ŘJ a zdá se, že motor běží pořád stejně. Když držím plyn v jedné poloze, po chvíli otáčky klesnou, a pokud nepovolím, nebo neprošlápnu o hodně víc, motor chcípne. Když pedál prošlápnu víc, zabrblá, zasmrdí vyfouklej benzín (řekl bych) a nechcípne.
Když se rozjedu, netáhne, klesají otáčky atd...
Zdá se mi, že na plyn je to bez problémů, takže bych řekl, že váha vzduchu by to nemusela dělat. Stejně tak volnoběžný ventil. Myslel jsem, že by na vině mohla být ŘJ, ale nezdá se.

Ke by mohla být chyba?
:arrow: to že auto nešlo za plynem dělalo při přepínání plynu :arrow: benzín, ale po jednom vytočení motoru nad hranici přepnutí (benzín :arrow: plyn) bylo vše v pořádku. Teď to jakoby "přetočit" nejde a... je to v pr.eli :cry: :cry:

:idea: Začalo to dělat hned po výměně výfuku.

Poraďte prosím :oops:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 03. 11. 2004 14:18

Poraďte, ať se autí netrápí :?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 03. 11. 2004 22:11

stále aktuální :cry:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 03. 11. 2004 22:17

normální jev - podle mě, je to auto zvyklý na LPG a na oktany se mu nechce... Většinou stačej nový svíčky, nebo ho nechat rozjezdit na benzín.
Ale bacha, todle platilo na fačko, jestli i na Bavo - nevim
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
Peter
Příspěvky: 99
Registrován: 02. 11. 2004 20:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peter » 03. 11. 2004 22:22

Taky je možný.že vysadilo nějaký čidlo,který ovlivňuje přípravu směsi. (něco jak když umyješ motor vodou a pak taky neběží moc dobře) Kámoš měl něco podobnýho.
325E Hoří vzduch :twisted:

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 04. 11. 2004 06:16

Nemůžeš mít zasraný vstřiky? Pak by to na prdy jelo, ale na beňo by se tomu nemuselo chtít. Každopádně bych šel systémem svíčky, vstřiky, čidla, cojávímcoještě.
...modrá <b>byla</b> dobrá...

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 04. 11. 2004 07:48

Zadělaný vstřiky bych neřekl, teda aspoň ne mojí vinou. Snad :/ Na plyn přepínám vždy až po zahrátí motoru (ukazatel teploty na půlce) atd... Nejsem turbošetřič kterej přepíná hned po staru. A přede mnou v autě plyn nebyl.
Vzhledem k tomu, že motor jde blbě i za studena i za tepla, neřekl bych, že bude špatné čidlo teploty. Dneska zkusim váhu vzduchu. Ale proč by takhle najednou začala? :(
Nejhorší je, že teď vůbec nemam čas a brzo se stmívá :cry: Potřeboval bych vědět, po čem mam jít :)
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 04. 11. 2004 08:10

Bobo píše:Zadělaný vstřiky bych neřekl, teda aspoň ne mojí vinou. Snad :/ Na plyn přepínám vždy až po zahrátí motoru (ukazatel teploty na půlce) atd... Nejsem turbošetřič kterej přepíná hned po staru. A přede mnou v autě plyn nebyl.
Vzhledem k tomu, že motor jde blbě i za studena i za tepla, neřekl bych, že bude špatné čidlo teploty. Dneska zkusim váhu vzduchu. Ale proč by takhle najednou začala? :(
Nejhorší je, že teď vůbec nemam čas a brzo se stmívá :cry: Potřeboval bych vědět, po čem mam jít :)
Já bych šel jako první po svíčkách.
...modrá <b>byla</b> dobrá...

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 04. 11. 2004 08:26

Lambda sonda - když se jezdí na LPG, tak lambda sondy odcházejí, kvůli jiné teplotě výfukových plynů.
Takže jí skus odpojit. Jestli se to změní, tak je to ona.

Stejně tak to může být váha vzduchu, díra někde v sání - typicky mezi váhou a klapkou, nebo netěsnost kdekoliv jinde...

Při jízdě na LPG tyto věci nemají vliv....

První - lambda, pak netěsnosti, pak váha.
Upřímně řečeno vidím to na ty netěsnosti :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 04. 11. 2004 17:04

thomas....: jo jo, zejtra zkusim, teď už je tma :cry:

Ondra_m: :arrow: Lambdu jsem odpojit zkoušel. Vypnul jsem motor, odpojil, a znova nastartoval. Nic se nezměnilo. Při odpojení lambdy, aby se projevilo, nemusim odpojovat baterku, nebo tak něco, ze jo?
:arrow: Váhu jsem ještě nezkoušel, jednu mam, zítra to vyzkouším (ale přijde mi to divný, je nedávno měněná... ikdyž přesto nemusí bejt v pořádku).
:arrow: Netěsnosti - to bych docela neřekl. Sání jsem si přetěsňoval. Ale mohl jsem udělat chybu. Taky zkontroluju.

Tak díky za rady!
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 05. 11. 2004 12:27

Mluvil jsem s člověkem, co mi plyn montoval. Řikal, že kdyby bylo blbý sání, nebo váha vzduchu, na plyn by to taky nejelo. Plyn je prej ještě citlivější než benzín. Prej to nejspíš bude palivový čerpadlo. Má bejt slyšitelný (dost intenzivně) chvilku potom, co auto chcípne?

Popřípadě kde by mi ho mohli zkontrolovat? Nejlíp Praha 8 :) Docela bych potřeboval jezdící autí :?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Venca.

Příspěvek od Venca. » 05. 11. 2004 12:33

Bobo píše:Prej to nejspíš bude palivový čerpadlo. Má bejt slyšitelný (dost intenzivně) chvilku potom, co auto chcípne?
Čerpadlo paliva se musí zastavit ihned pozastavení motoru (prodlevu bych odhadl na desetiny vteřiny...).

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 05. 11. 2004 12:40

Teď jsem myslel chcípnutí - ne vypnutí klíčkem. Třeba když při současnym stavu držim plyn v jedné poloze, pak otáčky začnou klesat, klesat, a pokud s plynem nehnu, motor chcípne. Pak je slyšet od zadu takové vrčení... Asi tak vteřinu, klidně o trochu víc :?
:arrow: Může tyhle problémy způsobovat palivové čerpadlo?
Díky Venco.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 05. 11. 2004 12:58

No kdyby to čerpadlo běželo dýl, vlastně se nic nestane, protože přebytečnej benál jde zpátky. Co třeba něčím přicpaný palivový vedení nebo filtr nebo tak něco?
To čerpadlo po zdechnutí musí ještě chvilinku běžet, je to to samý, jako když zapneš zapalování, čerpadlo taky asi na vteřinu zabzučí. Když to vypneš klíčem, musí vypnout hned, když to "udusíš", ještě tak tu vteřinku bzučí, než to vypne relátko.
...modrá <b>byla</b> dobrá...

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 05. 11. 2004 17:22

Koupil jsem palivový filtr, ale dneska už jsem ho nestih vyměnit. Dostal jsem se k tomu pozdě. Zaskočila mě tma :?
Jinak mam tam 2 vedle sebe, do jednoho (tlustšího) vede hadička horem a vývod (taky nahoře) je zaslepený. Druhý, tenčí, je napojen z obou stran. To mi zavání nějakou prasečinou. Nebo to tak snad má být? :roll:
:arrow: Takže sázim na filtr, doufám že zítra nebude pršet a nebude mrznout.... a že už budu jezdit :!: :cry:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Venca.

Příspěvek od Venca. » 05. 11. 2004 21:38

Bobo píše: Jinak mam tam 2 vedle sebe, do jednoho (tlustšího) vede hadička horem a vývod (taky nahoře) je zaslepený. Druhý, tenčí, je napojen z obou stran. To mi zavání nějakou prasečinou...
Jedno je filtr paliva, to druhý je uhlíková filtrace plynů/výparů.
Přesnou funkci zatím neznám.
Já to na autě nemám, je tam jen filtr paliva.

M40 to má určitě, i některý novější M10.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 05. 11. 2004 21:44

Filtrace plynů? A je normální, asi ten plynofiltr :oops: , že má zaslepený jeden vývod? - oba jsou nahoře, do jednoho vede hadička, stejná jako jsou ty u palivového filtru, a druhý je zaslepený...?

:arrow: Ten filtr plynů/výparů, má se taky měnit?

Díky za informace :wink:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Venca.

Příspěvek od Venca. » 05. 11. 2004 21:45

Venca. píše:
Bobo píše: Jinak mam tam 2 vedle sebe, do jednoho (tlustšího) vede hadička horem a vývod (taky nahoře) je zaslepený. Druhý, tenčí, je napojen z obou stran. To mi zavání nějakou prasečinou...
Jedno je filtr paliva, to druhý je uhlíková filtrace plynů/výparů.
Přesnou funkci zatím neznám.
Já to na autě nemám, je tam jen filtr paliva.

M40 to má určitě, i některý novější M10.
Samozřejmě jsem to myslel tak, že ten průchozí je filtr paliva a ten s jednou hadičkou ta uhlíková fitrace.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 05. 11. 2004 21:59

Jo, to jsem pochopil. Jen mi je divný, že do něj vede jen jedna hadička... a z něj nic. Má se taky měnit, nevíš?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Venca.

Příspěvek od Venca. » 05. 11. 2004 22:03

Bobo píše:Jo, to jsem pochopil. Jen mi je divný, že do něj vede jen jedna hadička... a z něj nic. Má se taky měnit, nevíš?
Jestli se to mění a v jakým intervalu, to nevím.

Odpovědět