rizeni motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
olee
Příspěvky: 82
Registrován: 24. 04. 2010 10:14
Bydliště: jizni morava

rizeni motoru

Příspěvek od olee » 04. 06. 2011 12:28

jedna se o m52b28,abych to dobre popsal....nastartuju motor chytne ale bezi tak na 300otacek a houpe strasny zvuk,jen tak tak se udrzi,na plyn reaguje dost zmatene-pridam plyn ale motor nereaguje jak by mel napr. kdyz chci udrzet otacky treba na 3000 tak pri mirnem seslapnuti plynu vyletnou ot.dost vysoko pak zase padnou a ma tendenci zhasnout.... :arrow: po odpojeni vahy vzduchu se volnobeh srovna ale pravidelne houpe,to houpani na volnobeh ma na svedomi si myslim regulacni ventil volnobehu-pri mereni odporu ukazoval cca o polovinu mensi hodnoty nez maji byt z "jak na to" taky jsem ho zkousel jak tam popisuji "dynamicky" a zjistil jsem ze zustava moc otevreny pisou ze by mel byt 50% ma tak 80% takze tady problem volnobehu. pokud uplne ucpu tu hadici kterou si ventil prisava vzduch a mam odpojenou vahu,tak bezi motor pekne,otacky se srovnaji na plyn reaguje presne.vahu jsem daval novou/starou/myslel jsem ze je problem tam puvodni co tam byla mela prerusene takove ty male tenke plisky co jsou ve vnitr,ale je to poed stejne. vedeni od vahy k jednotce vypada neporusene-proc s vahou bezi motor tak na pi.. a po odpojeni je to lepsi napadlo me za to nepobira jednotka z nejakeho me neznameho duvodu,urcite je na miste diagnostika ale napadlo me ze by tady mohl nekdo poradit/navest co by to tak mohlo mit za pricinu,po cem jit. jo jeste motor byl venku asi pul roku delala se go,ale to by s tim nemelo souviset :?: tak snad jsem to popsal srozumitelne...

Uživatelský avatar
Pglock
Příspěvky: 17
Registrován: 27. 09. 2009 10:12

Re: rizeni motoru

Příspěvek od Pglock » 28. 06. 2011 21:02

olee píše:jedna se o m52b28,abych to dobre popsal....nastartuju motor chytne ale bezi tak na 300otacek a houpe strasny zvuk,jen tak tak se udrzi,na plyn reaguje dost zmatene-pridam plyn ale motor nereaguje jak by mel napr. kdyz chci udrzet otacky treba na 3000 tak pri mirnem seslapnuti plynu vyletnou ot.dost vysoko pak zase padnou a ma tendenci zhasnout.... :arrow: po odpojeni vahy vzduchu se volnobeh srovna ale pravidelne houpe,to houpani na volnobeh ma na svedomi si myslim regulacni ventil volnobehu-pri mereni odporu ukazoval cca o polovinu mensi hodnoty nez maji byt z "jak na to" taky jsem ho zkousel jak tam popisuji "dynamicky" a zjistil jsem ze zustava moc otevreny pisou ze by mel byt 50% ma tak 80% takze tady problem volnobehu. pokud uplne ucpu tu hadici kterou si ventil prisava vzduch a mam odpojenou vahu,tak bezi motor pekne,otacky se srovnaji na plyn reaguje presne.vahu jsem daval novou/starou/myslel jsem ze je problem tam puvodni co tam byla mela prerusene takove ty male tenke plisky co jsou ve vnitr,ale je to poed stejne. vedeni od vahy k jednotce vypada neporusene-proc s vahou bezi motor tak na pi.. a po odpojeni je to lepsi napadlo me za to nepobira jednotka z nejakeho me neznameho duvodu,urcite je na miste diagnostika ale napadlo me ze by tady mohl nekdo poradit/navest co by to tak mohlo mit za pricinu,po cem jit. jo jeste motor byl venku asi pul roku delala se go,ale to by s tim nemelo souviset :?: tak snad jsem to popsal srozumitelne...
Mrkni na přisávání falešnýho vzduchu pod hlavou... Dělalo mě to něco podobnýho... Houpal volnoběh, auto bylo chcíplý....

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 28. 06. 2011 21:29

Tohle vypadá na falešný vzduch, s tou váhou ti to blbne protože spočíta vzduch co jde přes ní ale ne co se ti přisaje okolo, já osobně bych bud sundal sání jestli není třeba prasklý ze spoda a všel po všech těsnících gumičkách co tam jsou :wink:

olee
Příspěvky: 82
Registrován: 24. 04. 2010 10:14
Bydliště: jizni morava

Příspěvek od olee » 25. 07. 2011 17:48

tak falesny vzduch to prisavalo od odvetrani z ventildeklu,vyndal jsem ho ven a ucpal diru v sani a je to lepsi s autem uz se da jezdit ale nevim jestli to tak muzu nechat,odvetrani mam vyvedene hadici pod auto...mate to tak nekdo :?: bude to necemu vadit :?: jeste mam jeden problemek pri pridani plynu a naslednem pusteni se otacky vyhoupnou asi o 200vys a az potom padnou.do otacek jde dobre tahne krasne ale hur padaji.delato v klidu i pri jizde studene i teple.stalo se mi ze jsem prijel a motor nekolikrat zahoupa z volnobehu na 1500 a pak se srovna. ale nekdy jo nekdy ne.napadlo me snimac otacek klapky ....nebo co dava motoru povel na zmenu otacek,napada jen tohle.....urcite diagnostika,ale napadlo me ze to mohlo byt neco s cim se nekdo z vas setkal,a ze by poradil.....jo a nekdy se stane ze pri nastartovani otacky vyleti jako bych stal na plyne na2000-3500cca pak padnou na normal....kbyby nekoho neco napadlo tak predem dik...

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 25. 07. 2011 20:39

Zapoj tam ten odlucovac s membranou tak jak ma byt a neexperimentuj. Otacky motoru ridi jen klapka (prip. volnobeznak), vsechno ostatni je az dusledek otevrene klapky a udaje jsou pouzite pro spravne nastaveni smesi a casovani zapalu. Motor funguje jako pumpa, samozrejme nejen ten M52b28.

Dostava se tam nemereny vzduch, ktery tam nema co delat nebo se ti kouse volnobeznak. Kdyz tam mas bastl s hadicema, kdovi co tam jeste nesedi a kde to saje fales. Navic kdyz tak experimentujes s vahou tak totalne rozhasis adaptace. Chce to po kazde mazat chyby a resetovat adaptace, proste to vem na diagnozu k nekomu kdo vo co a jak.

olee
Příspěvky: 82
Registrován: 24. 04. 2010 10:14
Bydliště: jizni morava

Příspěvek od olee » 13. 08. 2011 15:36

tak diagnostika ukazala spatnou lambdu č.1,ale tohle by nemelo mit za pricinu houpani,kazdopadne skusim sehnat a uvidim.jeste jedna vec kdyz motor zacne houpat tak po selapnuti brzdy 2-5krat prestane,hadici od sani do posilovace jsem odpojila sani ucpal,jestli nedela neco co nema posilovac..a motor houpal dal.diru na odlucovac mam ucpanou stale,nemelo by mit vliv na chod motoru,odsava jen pary-mlhu...popr.vraci olej ktery mot vytlaci,do vany..tudy to pisavalo vzduch prvne,ale taky musim poresit. jinak vse je zapojene jak ma byt,v podstate neni co zapojit jinak...jo a taky mi nefunguje privera-klapka co je na vyfuku...je porad otevrena,nevedel by nekdo jestli neco,v sani nebo v aute to ovlivnuje:?: mechanicky funguje a vedeni taky ok. mozna ze tohle zlobi :?: a volnobezak jsem dal puvodni co tam byl,ale beze zmeny.zkousel jsem jejich funkci za tepla i studena,otviraji stejne,odpory na par desetin taky stejne,ale polovicni nez jak by mely mit,i tak je ale mozne ze oba dva jsou spatne,zacnu lambdou a snimacem polohy klapky pak se uvidi.....

Odpovědět