318 m10 a 318is m42--diferak?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Wolferine
Příspěvky: 398
Registrován: 21. 06. 2004 07:48
Bydliště: Brno & Frýdecko-Místecko

318 m10 a 318is m42--diferak?

Příspěvek od Wolferine » 20. 09. 2004 16:05

nazdar,
chystam se na vymenu sveho motoru m10 za m42. Zajimalo by mne co se stane kdyz tam ncham svuj diferak.V 318is je tusim jiny..
muzete mi nekdo napsa jaky dofer je v 318m10 a v 318is a jak se to pripadne projevi....
tusim neci otacky pri stejne rychlosti?Jake jine dopady?
diky moc
http://www.zvirecitricka.cz - obchod s tričky a jiným zbožím se zvířecími motivy
Lithophane a noční světla

Venca.

Příspěvek od Venca. » 20. 09. 2004 16:12

Na e30.de jsem viděl v tabulce pro 318iS diferák 4,1 a na 318i m10 mám totéž.

Uživatelský avatar
Wolferine
Příspěvky: 398
Registrován: 21. 06. 2004 07:48
Bydliště: Brno & Frýdecko-Místecko

Příspěvek od Wolferine » 20. 09. 2004 16:17

jak zjistim jaky tam mam?
http://www.zvirecitricka.cz - obchod s tričky a jiným zbožím se zvířecími motivy
Lithophane a noční světla

Venca.

Příspěvek od Venca. » 20. 09. 2004 16:18

A pokud tam máš 3,91 , tak to taky velkej rozdíl nebude (necelých 5% na rychlosti).

Venca.

Příspěvek od Venca. » 20. 09. 2004 16:20

Plechový štítek s číslem na zadní straně diferáku.

Pokud není, točit a počítat...

Uživatelský avatar
Wolferine
Příspěvky: 398
Registrován: 21. 06. 2004 07:48
Bydliště: Brno & Frýdecko-Místecko

Příspěvek od Wolferine » 20. 09. 2004 16:23

mno a jakj konkretne se to projevi..myslim vetsi/mensi zrychleni?vetsi/mensi rychlost a tak..at vim co cekat :)
http://www.zvirecitricka.cz - obchod s tričky a jiným zbožím se zvířecími motivy
Lithophane a noční světla

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 20. 09. 2004 16:31

výměna motoru se projeví jen lepší akcelerací

když necháš stejnej diferák, tak budou finální rychlosti stejný

tzn. dejme tomu, že tam máš 4,10, tak budeš mít zhruba 200 při 6000 ot./min (pokud si dobře pomatuji)

já mam diferák 3,73 nebo 3,64 (přesně nevim) a při 200 mam 5000 ot./min.

da se tím tedy měnit poměr akcelerace/finální rychlost

silnější motory mají nížší poměry aby se dosáhla vyšší max rychlost a byli optimálnější(čti nižší) otáčky při klidné jízdě - což zase přispívá na spotřebu

dáš-li tam dif. třeba 3,73 tak bude mít auto horší akceleraci, ale nižší spotřebu na dálnici, jelikož nebude tolik točit

podle toho jak a kam jezdíš se rozhodni
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Wolferine
Příspěvky: 398
Registrován: 21. 06. 2004 07:48
Bydliště: Brno & Frýdecko-Místecko

Příspěvek od Wolferine » 20. 09. 2004 16:37

aha..takze se svojim diferakem ktery je asi 3,9 budu mit teoreticky vetsi maximalku ale mensi zrychleni nez s isovym kery je 4,1..mam to dobre?
http://www.zvirecitricka.cz - obchod s tričky a jiným zbožím se zvířecími motivy
Lithophane a noční světla

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 20. 09. 2004 16:42

Wolferine píše:aha..takze se svojim diferakem ktery je asi 3,9 budu mit teoreticky vetsi maximalku ale mensi zrychleni nez s isovym kery je 4,1..mam to dobre?
chytrej kluk :)

ale jsou to minimální rozdíly

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00023.htm
Naposledy upravil(a) DC dne 20. 09. 2004 16:44, celkem upraveno 1 x.
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Wolferine
Příspěvky: 398
Registrován: 21. 06. 2004 07:48
Bydliště: Brno & Frýdecko-Místecko

Příspěvek od Wolferine » 20. 09. 2004 16:43

ok,diky fsem za rady
kazdym dnem sem chytrejsi :twisted:
http://www.zvirecitricka.cz - obchod s tričky a jiným zbožím se zvířecími motivy
Lithophane a noční světla

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 22. 09. 2004 10:13

Jeste bych si jeste dovolil doplnit, ze s diferencialama si neni radno moc extremne zahravat, nebot (jak jiste vite) vykon motoru roste s otackama a s vetsi rychlosti roste i spotreba vykonu na pohyb automobilu, takze pak nekdy nelze dosahnout max. rychlosti, nebot potreba vykonu je vyssi nez vykon dosahovany pri prevodovymi pomery modifikovanymi otackami (napr. difer z ETY do 318i apod.)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 22. 09. 2004 11:39

Já jen doplním že M10 má origo diferák 3,91 a M40/M42 má 4,1. Ač se to nezdá znám dvě IS s různými diferáky a čtvrt míle je vzdálenost na které 3,91 dojede 4,1 ku. Osobně bych upřednostnil rychlejší start 4,1 před větší maximálkou u 3,91.
Naposledy upravil(a) Huska dne 22. 09. 2004 12:14, celkem upraveno 2 x.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 22. 09. 2004 12:05

To Huska:

Podle tabulky o pár příspěvků výš, to asi nemáš dobře, spletl ses asi o jednu otáčku. Né 2.9 ale 3.9 a né 3.1 ale 4.1.

Difer 2.9 má akorát eta (a já :oops: )
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 22. 09. 2004 12:13

Záchvat píše:To Huska:

Podle tabulky o pár příspěvků výš, to asi nemáš dobře, spletl ses asi o jednu otáčku. Né 2.9 ale 3.9 a né 3.1 ale 4.1.

Difer 2.9 má akorát eta (a já :oops: )
Děkuji opraveno :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Odpovědět