Stahovák zadních pružin

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Stahovák zadních pružin

Příspěvek od Gabo » 07. 04. 2010 20:32

Pánové, máte někdo fígl jak na zadní pružiny? Potřeboval bych pod ně dát podložky, mám vzadu pružiny z E36 ale nedaří se mi ne stáhnout. Používám teda stahovák dvě svrtaný pásoviny a dva kusy závitovky M10
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 04. 2010 20:38

jo, odpojim tlumic a seslapnu rameno dolu, pak to jde temer rukou
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 07. 04. 2010 20:39

zkus najet na nejakej najezd, aby na naprave byla vaha auta, stahnni si pero nejakym vazacim dratem/strunou a pak povol sroub na tlumici, vyheveruj auto a pero ti zustane "stlaceny" a budes moct pod pero dat ty podlozky :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 07. 04. 2010 20:41

Max-Max píše:jo, odpojim tlumic a seslapnu rameno dolu, pak to jde temer rukou
Jeste stabilizator? Ten mi to vetsinou tlaci jeste nahoru.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 04. 2010 20:43

Záchvat píše:
Max-Max píše:jo, odpojim tlumic a seslapnu rameno dolu, pak to jde temer rukou
Jeste stabilizator? Ten mi to vetsinou tlaci jeste nahoru.
no joooooo :oops:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 07. 04. 2010 20:45

Nojo, stabik jsem odpojenej nemel. Tak to bych mohl spojit prijemne s uzitecnym a kosti zadniho stabiku rovnou vymenit ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 07. 04. 2010 20:53

Max-Max píše:
Záchvat píše:
Max-Max píše:jo, odpojim tlumic a seslapnu rameno dolu, pak to jde temer rukou
Jeste stabilizator? Ten mi to vetsinou tlaci jeste nahoru.
no joooooo :oops:

Ty uz si taky ho... pamatujes, co? :)

Jinak snizeny -40 a vice jdou nainstalovat i bez odpojeni stabiku.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 07. 04. 2010 21:48

Na montáž podložek pod seriový pružiny jsem použil stahováky cca za pětikilo co tu nabízel Dan Td a šlo to v pohodě,z takových blbostí typu najeď na patník,stáhni drátem a pod...už jsem vyrostl,někdy se to nevyplácí,i když netvrdím že v opravdové nouzi i tohle řešení pomůže :wink: Jinak jak píše Váša,sportovní-"kratší" péra jze bez odpojení stabíku a stahováku
Obrázek

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 08. 04. 2010 09:42

já jsem minulý víkend dával na Toura origo pružiny a byl to porod i se stahovákama...stabík jsem odpojil, ale i tak to rameno má nějakou krajní polohu (je v silentblokach) a ta pružina když se pak stahla stahovakama, tak sice byla kratší, ale ty stahováky - závitový tyče jsem musel různě posunovat abych to tam dostal, vadila tam kastle....takovej ježek v kleci...
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1279
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ropák » 08. 04. 2010 12:55

Taky je třeba mít povolenou ruční brzdu. Jinak ty stahováky jsou opravdu skoro nepoužitelný, zadařilo se mi je dát max. 120 stupňů od sebe, a ještě ta pružina má jen asi tak tři závity s velkým průměrem, moc jsem je teda nestlačil. Nakonec jsem tam pružiny dostal dlouhým pajcrem. Zlatej sníženej podvozek...
Nemám třícu 8)

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 09. 04. 2010 04:58

Dával jsem si podložky pod zadní pružiny. Udělal jsem to podle "Jak na to?", odpojil stablik, silentblok na diferaku a nakonec tlumiče. Péra pak šly ven rukou. V knize píšou, že když neodpojíš ten direfák, můžes si oddělat klouby na poloosách. Odpojení diferáku umožní větší svěšení ramen.
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 09. 04. 2010 06:54

Mě to šlo vždycky rukou i s origo pružinama. Když jsem se s tim ale nechtěl prát, tak jsem vzal stahovák, stahnul pružiny, svázal drátem, sundal stahovák, nasadil na auto a nakonec sundal drát..a pohoda :-).
BMW 323i E36

Odpovědět