E30/E34 Touring iX - specifika, zkušenosti

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

E30/E34 Touring iX - specifika, zkušenosti

Příspěvek od Gabo » 11. 01. 2010 20:58

Průběhem letošní zimy jsem zaskočen docela, navíc mi přibylo ježdění do jedné vesnice, kam bývá cesta velmi veselá a zpět ještě veselejší (když je zachumelíno a když do toho případně ještě fouká ...). A po shlédnutí několika videí mi docvaklo, že pro mě iX bude asi jasná volba - potřebuju projet a dojet. Tuhle zimu už asi určitě ne, ale příští už by to nebylo marné.
Jednoznačně vím, že jako karosářskou variantu chci toura, nic jiného, zamlouvala by se mi E34 (i když E30 bych s též nebránil). Dá se vůbec todle auto sehnat ve slušném stavu? Já se tak poněkud rozhlížel a teda nic moc, zatim jsem prokouknul autoscout.de.
A potom - má tenhle model nějaký velký specifika hlavně co se týče dílů a jejich sehnatelnosti? Koukal jsem do katalogů takovejch tradičních prodejců a třeba přední tlumiče na E34 525iX se tam vůbec nevyskytujou ...
A kdo chce přihodit zkušenost - sem s ní.

Piště klidně i o E30, třeba zůstanu věrnej modelu a jen přidám náhon předku ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 11. 01. 2010 21:08

u e34 u predni napravy vsechny dily co sou u e34 bezne za docela normal ceny tak sou asi tak trikrat drazzsi ;) kastle je uplne jina,hrnce tlumicu sou i jinak... kamarad m e34 ix kombo a co to auto vsechno projede je mazec :lol:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 11. 01. 2010 21:20

MattyX píše:u e34 u predni napravy vsechny dily co sou u e34 bezne za docela normal ceny tak sou asi tak trikrat drazzsi ;) kastle je uplne jina,hrnce tlumicu sou i jinak... kamarad m e34 ix kombo a co to auto vsechno projede je mazec :lol:
Copak ze je jina kastle to vim. Me zajimaj hlavne spotrebni dily. Dycky se tradovali sileny ceny za zadni kotouce, ale ja je nasel za ceny celkem naprosto normalni.

Prave - hodil by se mi takovej malej tank, pokud mozno se sekvencnim LPG
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 11. 01. 2010 22:22

sice neni přimo k tematu ale je mu blizke http://www.youtube.com/watch?v=2d-8OReliXg :shock:
Obrázek

fioro
Příspěvky: 165
Registrován: 11. 07. 2006 11:10
Bydliště: kosice

Příspěvek od fioro » 11. 01. 2010 23:20

citujem z bmwklub.sk :
Cerberro
OdoslaťPredmet príspevku: E34 525iX - predne tlmice
Odoslané: St Apr 15, 2009 1:15 pm
Neprítomný

Založený: Št Máj 22, 2008 8:15 pm
Príspevky: 29
Majitelia E34 525iX, ktorí sa podobne ako ja dostali do situácie kedy prišlo na výmenu predných tlmičov pérovania, celkom iste vedia, že zohnať tlmiče z druhovýroby je nemožné. Originály BMW navyše stoja neskutočné prachy (v čase kedy som ich menil ja - cca 16.000,- Sk/kus). Dá sa to však nahradiť tlmičmi z Audi 100 (orig. č. 443413031A). V podstate náhodou na to prišiel jeden šikovný pán, čo sa už nejaky ten čas zaoberá repasáciou tlmičov. Tlmiče z audiny rozmerovo sedia skoro úplne presne, drobné prispôsobenie bolo potrebné len na vrchnej časti, aby bolo možné tlmič uchytiť skrutkou... Výsledný efekt po cca 2 rokoch jazdenia zatiaľ veľmi pozitívny, práca tak na pol dňa (aj s montážou a demontážou), cena celkovo za tlmiče + prácu cca 6.000,- Sk... Pre niekoho to možno nebude úplne ideálne riešenie, ale podľa mňa rozhodne lepšie než zaplatiť za dva tlmiče 32.000,- Sk... v prípade záujmu môžem na dotyčného človeka poskytnúť kontakt...
e34-tds-t67740,start,15.html
e34 525 tds, Ford Transit 2,5 td

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 12. 01. 2010 07:55

e30 ix - hodně drahý položky přední tlumiče 4.700kč/ks (vše je relativní na e36 jsou o tágo dražší- beru v potaz tlumiče Sachs, ne mrdkojebky, který jsou po pár tisících KO), kuláče na řízení komplet 4ks vyjdou na cca 7.000kč - originály, dájí se sehnat i levnější varianty, ale nestojí to za to...
kuláče do ramen- cca o 1/3 dražžší
-nevíhody: sraní s předníma poloosama- jsou tam a dříve nebo později se manžetám nevyhneš, pokud přední nápravu nikdo hooooodně dlouho nerozebíral a kuláče na ramenech nejdou povolit, tak je to trošku boj to rozebrat. :roll:
No a zbytek už je tak nějak normální tříca, co už znáš...
P.S. Jo je tam ještě o 2 hardyspojky navíc a cere se tam tisícihran na předním kardanu a mezinápravová spojka (potřeba jezdit na stejných pneu)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 12. 01. 2010 11:13

Pokud leží sníh na silnici 2 týdny v roce, tak se to prostě musí přežít, pak nemá cenu kupovat čtyřkol. Muj názor.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 12. 01. 2010 11:30

s E34 iX zkušenost nemám, s E30 ano. Údržba vyjde zhruba stejně jako zadohrab až na nějaká specifika - to už ale psal Macek. Jenom maličkost - E30 iX touring (a pouze touring) má jako jediný vzadu větrané kotouče - dají se koupit pouze v BMW, ale nestojí raketu. Tuším kolem 2k. V Elitu apod. je sice nabízejí, ale když se podíváš na nákres tak zjistíš, že jsou to obyč nevětrané, takže pozor.

Jinak průchodnost iX je obdivuhodná, je to limitovánou pouze výškou podvozku, dokud mají kola kontakt se zemí tak to jede :-)

Je nutno počítat s průměrnou spotřebou cca 12l. Ve městě nebo při poskakování se studeným motorem klidně 15-17l, na dálku kolem deseti a při lehké noze malinko pod. Mluvím o autě, kde je všechno v pořádku, děravý výfuk, vadná lambda, zapalování ve špatné kondici nebo cokoliv jiného dokážou spotřebou zvednout hravě i o několik litrů směrem výše :-) - píšu to proto, že jsem si tím vším prošel a výše uvedené spotřeby jsou naprosto reálné.

Měl jsem dvě iXa (jedno mi de iure ještě stále patří) a je to super stroj se kterým je zábava (nejen) v zimě.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 01. 2010 12:13

Fido píše: Je nutno počítat s průměrnou spotřebou cca 12l. Ve městě nebo při poskakování se studeným motorem klidně 15-17l, na dálku kolem deseti a při lehké noze malinko pod. Mluvím o autě, kde je všechno v pořádku, děravý výfuk, vadná lambda, zapalování ve špatné kondici nebo cokoliv jiného dokážou spotřebou zvednout hravě i o několik litrů směrem výše :-) - píšu to proto, že jsem si tím vším prošel a výše uvedené spotřeby jsou naprosto reálné.
Tak to fakt radši toho Patrola :twisted:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 12. 01. 2010 16:35

e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

denide
Příspěvky: 19
Registrován: 31. 05. 2008 19:33

Příspěvek od denide » 12. 01. 2010 22:18

Neodpustím si...trošku ot, ospravedlňujem sa.

Ten zelený tour je krásny, škoda toho automatu. :?

Ako je to s automatom? Nezhoršuje servisné náklady? Lebo spotreba s ním rastie, ako mi bolo niekoľkokrát tvrdené...

Ďakujem Gabovi, že načal túto tému. IXá nás zaujímajú viacerých.
Veľmi ma však odrádza stav väčšiny dostupných exemplárov a trošku menej spotreba. :)

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 12. 01. 2010 23:22

No popravdě po pročtení asi opustim od e34 ix a zaměřim se na E30 iX.

Nejde jen o snih, potreboval bych i dostat se na mista kam nevede silnice ani polnacka. Navic co ted jezdim za pritelkyni, tak tam snih nelezi dva tydny v roce ale minimalne 2 mesice v roce a cesta byva casto docela utrpeni. Ne ze by se to v zadohrabu nedalo, ale obcas je to docela adrenalin jestli dojedu.
Velky auto jako off road si nemuzu dovolit hlavne proto, ze s nim neprojedu vratam domu do dvora a vytvaret dvoje vetsi vtrata a predelavat kvuli tomu kus baraku teda vazne nebudu. Toura bych zase rad proto, ze je to pro me designova nejhezci varianta E30 a taky nejpraktictejsi, obcas potrebuju prevezt rozmerne veci ... Jediny co nechcu, tak je coupe, protoze dost casto vozim vic lidi a porad vylejzat a sklapet sedacku to nejni nic pro me. Tridverovy auto jen tak pro radost a projeti se proc ne ale na normalni pouzivani di, uz ne, jednou stacilo.

Jinac spotreba me az tak netankuje, LPG (pokud mozno sekvencni vstrik) to jisti, jde mi o castky na udrzbu.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 13. 01. 2010 12:23

spotreba u automatu je vetsi hlavne ve meste o nejakej ten litrik, ale neni to zase nejak drasticky, kdyz s tim clovek umi trochu zachazet
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Odpovědět