Dal jsem dohromady pár údajů ohledně záviti, děr a šroubů. Není to nic světoborného a kdokoliv bude chtít je schopný si vše a lépe sám vyhledat - toho jsem si vědom.
K věci.
První list
je rozdělen na dvě stránky, tu druhou zřejně nebude nikdo asi moc potřebovat, takže vhodné na duplexní výtisk. Zleva:
D: průměr závitu
St: stoupání (to je tam pro různé řady, značeno A, B.....)
dmin: nejmenší hodnota průměru nutná pro vytvoření závitu
d: průměr vrtáku (pochopitelně vždy větší jak dmin)
dd: průměr výhrubníku (jen u exotických stoupání), v případě, že to budete chtít vyhrubovat, pokud ne tak např. po malých krocích s pomocí výstružníku
Druhý list
Využije zřejmě naprosté minimu zde. Je pomoc s vytvořením přesných děr (např v ojnici). Komentář asi netřeba. Samozřejmě je nutné nakonec použití i výstružníku s potřebným průměrem, ale to už sem tam nepsal...
Třetí list
Opět velmi výmluvná tabulka. Ale pozor, neřidit se tím bezhlavě. Neplatí vždy, namátkou šrouby, které drží vanu. Berte to spíše jako poslední zdroj nápovědy, pokud nemůžete daný moment nikde sehnat (TIS, Haynes, Jak na to...).
http://hosting.pilsfree.net/aula/BMW/tabulky.xls
Kdyby k tomu měl někdo co dodat, nebo našel chybu, prosím podělte se.
"strojařské" tabulky
"strojařské" tabulky
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Až na to, že 2,9 kg tíhy ti dá na metrovce tyči výslednej moment 29 Nm a ne 2,9 (údaj v tabulce)Jerrykx píše:jenom ty momenty sou fakt jenom taký orientační M4 utahovat 2,9kg na 1m klíči--nevim jestli by se jí to líbilo![]()

Jinak ty momenty jsou přebrány přímo od BMW, ve srovnáním s jinými zdroji mají některé hodnoty trochu rezervu.
Naposledy upravil(a) aula dne 11. 08. 2009 12:27, celkem upraveno 1 x.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella