Spotřeba 2,7i

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Honza E28

Spotřeba 2,7i

Příspěvek od Honza E28 » 02. 07. 2004 19:56

Ahoj lidi,
přestavěl jsem etu na 2,7i (klasika, hlava,sání apod z dvoulitra,ŘJ 2,5 bez kat). Motor mechanicky naprosto OK, jede perfektně, ale spotřeba 12-13 litru a to i při lehké noze. Je to normální na E28 527i? Jaký máte zkušenosti vy? Díky Honza

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Re: Spotřeba 2,7i

Příspěvek od Ace » 02. 07. 2004 21:23

Honza E28 píše:Ahoj lidi,
přestavěl jsem etu na 2,7i (klasika, hlava,sání apod z dvoulitra,ŘJ 2,5 bez kat). Motor mechanicky naprosto OK, jede perfektně, ale spotřeba 12-13 litru a to i při lehké noze. Je to normální na E28 527i? Jaký máte zkušenosti vy? Díky Honza
Tak co vlastně chceš - výkon, nebo jezdit na spotřebu? :roll:
8) ///M Power 8)

Honza E28

RE

Příspěvek od Honza E28 » 02. 07. 2004 21:28

Obojí :D
Chápu a ani bych nic neřešil kdybych na to pořád šlapal, pak tu spotřebu beru. Ale že to žere pořád 12-13l/100 a to ikdyž jedu slušně. vzdálenost 100km slušnou jízdou, žádný točky ale spotřeba pořád tak vysoko.....

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 07. 2004 21:50

Já nechápu jednu věc, proč hlavu+příslušenství z dvoulitra, proč ne z 2,5i ???
Je to možná ten důvod, proč to tak chlastá. - dostává to benzín skoro jako 2.5 a vzduch jako 2.0 :roll:

-jen můj laickej názor, jináč Ti schvaluju tu E28 8)
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 02. 07. 2004 22:52

DAN píše:Já nechápu jednu věc, proč hlavu+příslušenství z dvoulitra, proč ne z 2,5i ???
Je to možná ten důvod, proč to tak chlastá. - dostává to benzín skoro jako 2.5 a vzduch jako 2.0 :roll:

-jen můj laickej názor, jináč Ti schvaluju tu E28 8)
DANe prostuduj e30.de :-)

Je to o tom z čeho to vyrábíš....

Jinak správná spotřeba to není, ale těžko na dálku soudit, hlavně u takové stavby....
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 07. 2004 12:15

No tak to určitě je, to máš svýho oblíbenýho rechta, ale když už tak už 2.5i - větší kanály, ventily,....., proč jít "poloviční" cestou

Je to třeba kvůli tomu, že neměl zrovinka palici z 2.5i, to je mi jasný, ale jináč je mi to jedno.

A neumím německy :oops:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 03. 07. 2004 12:36

DAN píše:No tak to určitě je, to máš svýho oblíbenýho rechta, ale když už tak už 2.5i - větší kanály, ventily,....., proč jít "poloviční" cestou

Je to třeba kvůli tomu, že neměl zrovinka palici z 2.5i, to je mi jasný, ale jináč je mi to jedno.

A neumím německy :oops:
Dáš-li na 2.7 blok(předpokládám etové písty) hlavu z 2.5i bez úprav, čehokoliv a nebo hlavu z 2.0i hlavu bez úprav co bude mít větší výkon? :-)


Ano správně 2.0i....

Ale celé je to o tom z čeho a proč to skládáš, jestli ti jde o to, udělat co největší koně, a nebo jestli za babku mít víc....
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 10. 07. 2004 09:44

Ondro tak s tím si dovolím nesouhlasit. Podle mě bude lepší hlava z 2,5i. Má větší ventily, větší kanály. Tím pádem i větší sání a škrtící klapku. 2,5i motor jede tak dobře podle mě hlavně kvůli tej hlavě. A když snížíš blok tak se dostaneš na stejnou kompresi jako s hlavou z 2,0

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 10. 07. 2004 09:51

Bmw-rally píše:Ondro tak s tím si dovolím nesouhlasit. Podle mě bude lepší hlava z 2,5i. Má větší ventily, větší kanály. Tím pádem i větší sání a škrtící klapku. 2,5i motor jede tak dobře podle mě hlavně kvůli tej hlavě. A když snížíš blok tak se dostaneš na stejnou kompresi jako s hlavou z 2,0
Taky si to myslím. :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 10. 07. 2004 10:49

Bmw-rally píše:Ondro tak s tím si dovolím nesouhlasit. Podle mě bude lepší hlava z 2,5i. Má větší ventily, větší kanály. Tím pádem i větší sání a škrtící klapku. 2,5i motor jede tak dobře podle mě hlavně kvůli tej hlavě. A když snížíš blok tak se dostaneš na stejnou kompresi jako s hlavou z 2,0
Máš pravdu
Jenže ne každej má nástroje na to snižovat blok nebo hlavu.
Takže když _bez úprav_ nasadíš 2.5i hlavu tak to pojede hůř kvůli té kompresi.
To jsem měl na mysli já.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 11. 07. 2004 12:56

Blok ETA 27 6 KA - + hlava z dvoulitru - kompresní tlak 11,8-12,0 bar
Blok ETA 27 6 KA - + hlava z 325iKAT - kompresní tlak 10,2-10,5 bar

Vlastní zkušenost. Rozepisovat se o tom, že k hlavě z 325i je pro správnou funkci třeba mít vyduté písty z 325i (resp 27 6 KB) je zbytečné, když máme e30.de

Jinak i 27 6 KA s hlavou z 325i po snížení ke kontrolním značkám jede velmi slušně. Akorát nad 5500 otáček je 325i subjektivně lepší, resp. táhne až do omezovače. Ale to je můj subj. názor, od doby motorových brzd lehce oddiskutovatelný.

Odpovědět