Škrtící klapka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Škrtící klapka

Příspěvek od Polimor » 29. 12. 2008 12:29

zajímavá závada setkal se se již s tím nekdo ze když je zapojenej potenciometr skrtící klapky tak to chvíli jede a pak to zas hapruje jako kdyby nepályli svíčky nebo tam nevstřikovala ŘJ benzín a po odpojení "škrtící klapky " de vše ok akorát se to při rozjezdu krapet dusí ale to je asi normal v případe odpojení ty klapky????,

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od Venca » 29. 12. 2008 12:30

Polimor píše:zajímavá závada setkal se se již s tím nekdo ze když je zapojenej potenciometr skrtící klapky tak to chvíli jede a pak to zas hapruje jako kdyby nepályli svíčky nebo tam nevstřikovala ŘJ benzín a po odpojení "škrtící klapky " de vše ok akorát se to při rozjezdu krapet dusí ale to je asi normal v případe odpojení ty klapky????,
Jaký je to auto?

Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od Polimor » 29. 12. 2008 12:31

je to E30 316i 73KW 1989rv myslym M40 motor

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 12. 2008 12:34

Polimor píše:je to E30 316i 73KW 1989rv myslym M40 motor
Tam není na škrtící klapce potenciometr, ale dvojitej spínač na koncový polohy klapky.

Jak vypadá to, cos odpojil?

Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od Polimor » 29. 12. 2008 12:39

3piny za sebou obdélníkovej tvar s takovou tou odmačkávací sponkou a jestli to je koncovej spínač tak tak slyšim cvaknutí jen když je klapka zavřená či se zavírá

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 12. 2008 12:46

Polimor píše:3piny za sebou obdélníkovej tvar s takovou tou odmačkávací sponkou a jestli to je koncovej spínač tak tak slyšim cvaknutí jen když je klapka zavřená či se zavírá
Jo, to je konektor od spínače na klapce.

Zřejmě je něco špatně - proměřil bych, jak to spíná, a taky jestli je v pořádku kabeláž až k ŘJ.

Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od Polimor » 29. 12. 2008 12:53

jestli sou tam jen ty dva spínače tak by to nemělo dělat neplechu v středních otáčkách ze ano?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 12. 2008 12:58

Polimor píše:jestli sou tam jen ty dva spínače tak by to nemělo dělat neplechu v středních otáčkách ze ano?
Neplechu by to mohlo ve středních otáčkách dělat tehdy, pokud bude např. trvale sepnutá poloha pro plný otevření..

Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od Polimor » 29. 12. 2008 13:07

este přesný vysvětlení co to delá když jedu tak se to chová jako kdybych zapínal a vypínal zapalování a nechce to do otácek a jeste jinak výměna zapalovacích kabelů je možná jen za origoš kvůli tomu snímači impulzů co je na tom 4 kabelu nebo se to dá vyměnit i za jiný? mě totiž nejdřív napadlo ze by to mohly delat kabely kdž sem od nich dostal nakopáno :D

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 12. 2008 13:10

Polimor píše:este přesný vysvětlení co to delá když jedu tak se to chová jako kdybych zapínal a vypínal zapalování a nechce to do otácek a jeste jinak výměna zapalovacích kabelů je možná jen za origoš kvůli tomu snímači impulzů co je na tom 4 kabelu nebo se to dá vyměnit i za jiný? mě totiž nejdřív napadlo ze by to mohly delat kabely kdž sem od nich dostal nakopáno :D
Snímač pulsů na kabelu je jen pro diagnostickou zásuvku.

Doporučuju použít HLEDAT, zajímat se o manuály...

Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od Polimor » 29. 12. 2008 13:40

tak to je good dikes za odpovědi

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 29. 12. 2008 15:52

mě tahle sranda trápí taky dosti dlouho tady je o tom pokec snimac-polohy-skrtici-klapky-t46657.html a zde je odkaz na elit kde se dá koupit nový http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=102747 mě to dělá pouze houpání volnoběhu ať za tepla či za studena lítá volnoběh od 400 - 1100 ot občas auto uplně zdechne a při normálním rozjíždění se začne dusit chce to prošlápnout a pak to jede. Jinak jak se to dostane přes 1100 ot tak už to lítá jako vítr bez problémů :wink: motor mám M42 věřím tomu že to dělá ono už jsem toho pročetl dost a diagbnostika taky ukazala na chybu toho snímače
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 12. 2008 17:00

Stenlie píše:mě tahle sranda trápí taky .......
.....motor mám M42 ....
....věřím tomu že to dělá ono ..
.... diagbnostika taky ukazala na chybu toho snímače
1.
Ovšem v motoru M42 není spínač koncových poloh klapky, ale potenciometr...

2.
Odkaz na Elit je dobrej.
Jejich katalog je zpracovanej hezky, ovšem pozor - zrovna v případě těchhle dílů tam trochu lžou, protože E30 316i M40 má spínač, nikoli potenciometr:

http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100754

-

Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od Polimor » 29. 12. 2008 19:39

moc tam toho na elit nemaj na M40 1,6 jinak z dvoulitra 6valu sic nevim co to je přesne za motor jen vim ze to má podobně stavěný sání (videl sem ho jen na obrázku ) nevíte jestli to má na klapce potenciometr bo jen dvojitej spinač?

Odpovědět