uložení vaček M42

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

uložení vaček M42

Příspěvek od pavel1164 » 18. 12. 2008 00:20

chtěl jsem poprosit,jestli někdo nezná utahovací momenty a pořadí utahování pro uložení vaček u motoru M42.
dík

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 18. 12. 2008 05:55

melo by to byt 13-17Nm a dotahovat vsechny postupne aby se neskrizila treba jen po otacce
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 18. 12. 2008 07:00

opravdu jen 13-17 Nm?
když jsem to povoloval,tak se to zdálo utažený docela dost,řekl bych,že možná i víc než kolik byla dotažena rozvodová kola.
jinak je mi jasný,že musím dotahovat postupně po co nejmenších krocích,aby se vačka neskřížila nebo nepraskla,ale ještě bych potřeboval vědět v jakém pořadí dotáhnout šrouby ve finále až mi uložení vačky doleze na doraz,nebo na tom nezáleží?

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 18. 12. 2008 07:29

Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 18. 12. 2008 07:34

dobře. díky za dobrý odkaz.
to bude asi camshaft bearing cap bolts že ano.
prosíém mohl by mi ty hodnoty potvrdit ještě někdo kdo to takhle dělal?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 18. 12. 2008 08:42

15 Nm - zdroj Heines.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 18. 12. 2008 08:52

díky za potvrzení
budu rád ,když mi sem každej kdo o tom trochu něco ví, napíše dobrou radu.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 20. 12. 2008 18:43

ještě bych poprosil o radu jak připravit hydraulická zdvihátka před montáží vaček do hlavy,když je hlava na autě.
známej automechanik mi říkal,že pístky mám zámačknout ve svěráku ,aby se mi to po nastartování nepotkalo, jinde jsem zase slyšel,že ze zdvihátek nesmí vytéct olej,že by pak nefungovala a že je mám normálně namontovat, ale předtím si klikou otočit tak, aby žádnej píst nebyl v HU a podle teploty mám snad čekat 10 minut až 45minut,potom kliku srovnat jak byla(1. válec v HU) a teprve potom můžu startovat.
co vy nato?

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 20. 12. 2008 18:57

Pokud si zdvihátka otočil po demontáži vzhůru nohama tak je normálně namontuj a nic se nedeje. To zamáčknutí ve svěráku není kvůli toho že by se motor potkal ale mám zkušenosti např u vozů vw že po deemontáži se zdvihátka roztáhla na maximum a v téhle poloze se zablokovala je to nečistotám uvnitř zůstanou ti pak pootevřené ventily u BMW se me to ještě nestalo
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 20. 12. 2008 19:10

zdvihátka jsem po demontáži vzhůru nohama neobracel ale všimnul jsem si, že trochu oleje z nich asi vyteklo.
já osobně bych to nejraději udělal tak,že bych pístek zamáčknu ve svěráku pro jistotu, ale to mi z nich pravděpodobně vyteče všechen olej-a toho bych se měl raději vyvarovat podle jiných rad.
tak teď nevim.

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 20. 12. 2008 19:29

Nic se nemáčká ve svěráku,to je kravina.
Po montáži hydroštlů se akorád má počkat asi cca 2 hod,pak zatočit motorem a zkusit jestli se motor nepotkává pro jistotu.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 20. 12. 2008 19:46

dobře.
udělám to tak jak jsem již psal tu druhou možnost.
raději si před montáží otočim s klikou aby žádnej píst nebyl v HU (asi proto ,aby se ventily u 1. a 4. válce nanatlačily na píst),potom to namontuju,nechám 2 hodiny v klidu, potom srovnám kliku,rozvody atd.a teprve pak budu zkoušet otáčet motorem.

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 21. 12. 2008 20:48

Ja to odhadnul a zatim pohoda :twisted:

Odpovědět