uložení vaček M42
uložení vaček M42
chtěl jsem poprosit,jestli někdo nezná utahovací momenty a pořadí utahování pro uložení vaček u motoru M42.
dík
dík
opravdu jen 13-17 Nm?
když jsem to povoloval,tak se to zdálo utažený docela dost,řekl bych,že možná i víc než kolik byla dotažena rozvodová kola.
jinak je mi jasný,že musím dotahovat postupně po co nejmenších krocích,aby se vačka neskřížila nebo nepraskla,ale ještě bych potřeboval vědět v jakém pořadí dotáhnout šrouby ve finále až mi uložení vačky doleze na doraz,nebo na tom nezáleží?
když jsem to povoloval,tak se to zdálo utažený docela dost,řekl bych,že možná i víc než kolik byla dotažena rozvodová kola.
jinak je mi jasný,že musím dotahovat postupně po co nejmenších krocích,aby se vačka neskřížila nebo nepraskla,ale ještě bych potřeboval vědět v jakém pořadí dotáhnout šrouby ve finále až mi uložení vačky doleze na doraz,nebo na tom nezáleží?
info jsem bral zde http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isengine.html
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42
ještě bych poprosil o radu jak připravit hydraulická zdvihátka před montáží vaček do hlavy,když je hlava na autě.
známej automechanik mi říkal,že pístky mám zámačknout ve svěráku ,aby se mi to po nastartování nepotkalo, jinde jsem zase slyšel,že ze zdvihátek nesmí vytéct olej,že by pak nefungovala a že je mám normálně namontovat, ale předtím si klikou otočit tak, aby žádnej píst nebyl v HU a podle teploty mám snad čekat 10 minut až 45minut,potom kliku srovnat jak byla(1. válec v HU) a teprve potom můžu startovat.
co vy nato?
známej automechanik mi říkal,že pístky mám zámačknout ve svěráku ,aby se mi to po nastartování nepotkalo, jinde jsem zase slyšel,že ze zdvihátek nesmí vytéct olej,že by pak nefungovala a že je mám normálně namontovat, ale předtím si klikou otočit tak, aby žádnej píst nebyl v HU a podle teploty mám snad čekat 10 minut až 45minut,potom kliku srovnat jak byla(1. válec v HU) a teprve potom můžu startovat.
co vy nato?
Pokud si zdvihátka otočil po demontáži vzhůru nohama tak je normálně namontuj a nic se nedeje. To zamáčknutí ve svěráku není kvůli toho že by se motor potkal ale mám zkušenosti např u vozů vw že po deemontáži se zdvihátka roztáhla na maximum a v téhle poloze se zablokovala je to nečistotám uvnitř zůstanou ti pak pootevřené ventily u BMW se me to ještě nestalo
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
zdvihátka jsem po demontáži vzhůru nohama neobracel ale všimnul jsem si, že trochu oleje z nich asi vyteklo.
já osobně bych to nejraději udělal tak,že bych pístek zamáčknu ve svěráku pro jistotu, ale to mi z nich pravděpodobně vyteče všechen olej-a toho bych se měl raději vyvarovat podle jiných rad.
tak teď nevim.
já osobně bych to nejraději udělal tak,že bych pístek zamáčknu ve svěráku pro jistotu, ale to mi z nich pravděpodobně vyteče všechen olej-a toho bych se měl raději vyvarovat podle jiných rad.
tak teď nevim.
dobře.
udělám to tak jak jsem již psal tu druhou možnost.
raději si před montáží otočim s klikou aby žádnej píst nebyl v HU (asi proto ,aby se ventily u 1. a 4. válce nanatlačily na píst),potom to namontuju,nechám 2 hodiny v klidu, potom srovnám kliku,rozvody atd.a teprve pak budu zkoušet otáčet motorem.
udělám to tak jak jsem již psal tu druhou možnost.
raději si před montáží otočim s klikou aby žádnej píst nebyl v HU (asi proto ,aby se ventily u 1. a 4. válce nanatlačily na píst),potom to namontuju,nechám 2 hodiny v klidu, potom srovnám kliku,rozvody atd.a teprve pak budu zkoušet otáčet motorem.