cash tank - separator

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

cash tank - separator

Příspěvek od crevko » 21. 01. 2008 12:39

Chcem sa spytat, ako by ste zapojili cash tank (zachytavanie vlhkosti oleja-emulzia) miesto separatoru ktory je na S14 motore uz od vyroby. Mam aj napriek nemu jemne zaolejovany airbox zospody a ked pojdem davat carbonovy tam nie je vyvod resp. nechcem aby tam nieco islo. Takze ja by som to urobil nasledovne:
- hadica č.7 z krytu vaciek napojenie na 1. vyvod cash tank
- druhy vyvod s cash tanku napojit na hadicu č.12
- hadicu č.10 odstranit a vyvod v airboxe (kam povodne tato hadica vstupuje) zablendovat

Chcel by som pocut vase nazory hlavne o podtlaku resp. nieco podobne co by to mohlo ovplivnit .... - neznasam zbytocne hadice okolo motora

http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-11_0549/

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 21. 01. 2008 15:09

já osobně mám OCT zapojen takto: vstup jde do ventildeklu, výstup u dna jde zpět do olejové vany, a výstup nahoře jde do sání za filtr. Mám Home made Oil Catch Tank, je to je trubka kde vstup jde zhora ale pokračuje až do cca 3/4 trubky, spodní vývod - tím jde sražený olej ze dna OCT zpšt do vany, a nahoře mám jeden vývod od sání - tento vývod je v nejvyšším místě tak aby se tam nedostaly případné kapky oleje. Doufám že se tedy bavíme o tom samým a že jsem to popsal tak nějak srozumitelně.

Teď koukám na ten odkaz a mají to vlastně podobně. Tu 10 nemůžeš ucpat protože by to neodvětrávalo, takže buď do sání před klapku nebo do atmosféry, zásadně nedávat žádné filtry, nefungují a ucpou se tou emulzí a olejem a pak to tlakuje klikovou skříň
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

oct

Příspěvek od crevko » 21. 01. 2008 21:11

Ahoj.
Dik za vysvetlenie, popisal si to dobre. Chcel som este vediet ked si potiahne motor za klapkou nasyteny vzduch olejovymi vyparmi, mimo vahu vzduchu, co to robi zo zmesou, ci to nema nejaky vplyv na vykon. Ak by som to pustil do atmosfery (do vzduchu) nic by do sania neslo, bol by v tom nejaky rozdiel? Ahoj

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 22. 01. 2008 07:57

moje zkušenost je taková že bylo úplně jedno zda výstup byl do sání (před průtokoměr nebo váhu) nebo do atmosféry, pravda mám to na turbo motoru kde pokud nefunguje odvěrávání motor začne strašně hulit, protože tím jak se udělá v klikové skříní tlak tak se ztíží odtok oleje z TD a olej se začne z TD cpát do výfuku a do sání.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 22. 01. 2008 17:10

DC píše:u motoru se vstřikováním musí být vývod vzduchu z OCT napojen do sání - vzduch v komletním systému včetně odvětrávání hlavy musí být změřen váhou vzduchu

pokud by ten vývod šel do atmosféry, lišil by se objem vzduchu v motoru od množství naváženého váhou - podobně jako když na běžícím motoru sundáte víčko na nalití oleje např.


u karbece je to jedno, tam není váha vzduchu
No, to je mirne receno nesmysl, v urcitem ohledu je to presne naopak.
Pokud je odvetrani motoru do atmosfery, znamena to, ze s atmosferou je spojen prostor klikove skrine a souvisejici prostory, tedy prostor pod pisty. Do atmosfery tak unika jen cast smesi v ruznem stadiu spaleni, ktera projde pres pistni krouzky, plus nejaka olejova mlha a vypary, ktere s sebou unikajici "smes" strhava. Pro zavodni motory je tato varianta idealni.
Seriova auta maji ve vetsine pripadu odvetrani klikove skrine zavedeno do sani, aby se pripadne olejove vypary a dalsi plyny odchazejici odvetranim (coz je typicke hlavne u starsich motoru) spalili ve valcich. Odvetrani je vzdy zavedeno az ZA vahu vzduchu, protoze jednak tudy proudi "vzduch", ktery uz jednou vahou prosel, a jednak o cerstvem vzduchu nemuze byt vubec rec, protoze se spise jedna o spaliny, ev. nespalenou smes s olejovymi parami a olejovou mlhou. U motoru s opotrebenymi krouzky to funguje trochu jako recirkulace vyfukovych plynu :-).
Ten pripad s otevrenym vickem na doplnovani oleje je uplne jina situace - tehdy motor s odvetranim klikove skrine do sani vickem prisava cerstvy vzduch, ktery neprosel vahou. Na motoru s odvetranim do atmosfery se otevreni vicka nijak neprojevi.

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 23. 01. 2008 09:48

2 boban.
No ak dobre chapem chces tym povedat ze vaha nezmeria vzduch z odvetrania.
Zober si ale v uvahu kade sa do motora dostane ten chybajuci vzduch ked zapojis OTC do atmosfery? :arrow: cez vahu, to uz ale riad. jednotka neocakava takze to bude pocitat takto -
vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 78
Registrován: 13. 04. 2005 09:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Speedy » 29. 01. 2008 10:15

stanco1 píše:2 boban.
No ak dobre chapem chces tym povedat ze vaha nezmeria vzduch z odvetrania.
Zober si ale v uvahu kade sa do motora dostane ten chybajuci vzduch ked zapojis OTC do atmosfery? :arrow: cez vahu, to uz ale riad. jednotka neocakava takze to bude pocitat takto -
vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes
Což by ve výsledku nemuselo vadiť, navíc bohatou směs si motor dorovná pomocí lambda sond.
http://www.racing.mordpower.cz
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 30. 01. 2008 13:30

stanco1 píše: vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes
To je blbost, ne? Protože z oct si to nebude přisávat vzduch, poněvadž je tam protitlak z klikové skříně, to je jedna věc a druhá je ta, že aj kdyby se tam nějaký vzduch z atmosfery dostal (což si nedovedu nějak vysvětlit), tak by se dostal akorát do porostoru klikovky a tam to nemá žádný vliv na bohatost směsi nebo tak... Ale asi sjem Tě nepochopil správně, nevim... Každopádně jak to popsal Boban, tak to se mně jeví jako nejlepší vysvětlení a tento názor zastávám aj Já
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 30. 01. 2008 13:46

Míšánek píše:
stanco1 píše: vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes
To je blbost, ne? Protože z oct si to nebude přisávat vzduch, poněvadž je tam protitlak z klikové skříně, to je jedna věc a druhá je ta, že aj kdyby se tam nějaký vzduch z atmosfery dostal (což si nedovedu nějak vysvětlit), tak by se dostal akorát do porostoru klikovky a tam to nemá žádný vliv na bohatost směsi nebo tak... Ale asi sjem Tě nepochopil správně, nevim... Každopádně jak to popsal Boban, tak to se mně jeví jako nejlepší vysvětlení a tento názor zastávám aj Já
vzduch sa tam dostane a musi aj von, skus odvetranie zapchat a uvidis :twisted: (dostava sa tam z valcov motora)
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 31. 01. 2008 12:21

Já Tě asi nechápu, ale pokud by jsi to zacpal, tak by to podle mně začalo tlakovat olej a ten by se pomalu začal tlačit nahoru směrem do hlavy, ne?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 31. 01. 2008 14:09

Míšánek píše:Já Tě asi nechápu, ale pokud by jsi to zacpal, tak by to podle mně začalo tlakovat olej a ten by se pomalu začal tlačit nahoru směrem do hlavy, ne?
a nebo ti exploduje olejový filtr už jsem to taky jednou viděl
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 31. 01. 2008 14:25

ten filtr ale explodoval z jiného důvodu než byl tlak v klikové sříni motoru, tam se při ucpání udělá max tak 1bar (a to spíš přeháním), tlak z klikové skříně se vždy najde nějakou cestu kudy ven, spíš vyrazí těsnění nebo gufera a nebo vystřelí měrku oleje.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Odpovědět