cash tank - separator
cash tank - separator
Chcem sa spytat, ako by ste zapojili cash tank (zachytavanie vlhkosti oleja-emulzia) miesto separatoru ktory je na S14 motore uz od vyroby. Mam aj napriek nemu jemne zaolejovany airbox zospody a ked pojdem davat carbonovy tam nie je vyvod resp. nechcem aby tam nieco islo. Takze ja by som to urobil nasledovne:
- hadica č.7 z krytu vaciek napojenie na 1. vyvod cash tank
- druhy vyvod s cash tanku napojit na hadicu č.12
- hadicu č.10 odstranit a vyvod v airboxe (kam povodne tato hadica vstupuje) zablendovat
Chcel by som pocut vase nazory hlavne o podtlaku resp. nieco podobne co by to mohlo ovplivnit .... - neznasam zbytocne hadice okolo motora
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-11_0549/
- hadica č.7 z krytu vaciek napojenie na 1. vyvod cash tank
- druhy vyvod s cash tanku napojit na hadicu č.12
- hadicu č.10 odstranit a vyvod v airboxe (kam povodne tato hadica vstupuje) zablendovat
Chcel by som pocut vase nazory hlavne o podtlaku resp. nieco podobne co by to mohlo ovplivnit .... - neznasam zbytocne hadice okolo motora
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-11_0549/
já osobně mám OCT zapojen takto: vstup jde do ventildeklu, výstup u dna jde zpět do olejové vany, a výstup nahoře jde do sání za filtr. Mám Home made Oil Catch Tank, je to je trubka kde vstup jde zhora ale pokračuje až do cca 3/4 trubky, spodní vývod - tím jde sražený olej ze dna OCT zpšt do vany, a nahoře mám jeden vývod od sání - tento vývod je v nejvyšším místě tak aby se tam nedostaly případné kapky oleje. Doufám že se tedy bavíme o tom samým a že jsem to popsal tak nějak srozumitelně.
Teď koukám na ten odkaz a mají to vlastně podobně. Tu 10 nemůžeš ucpat protože by to neodvětrávalo, takže buď do sání před klapku nebo do atmosféry, zásadně nedávat žádné filtry, nefungují a ucpou se tou emulzí a olejem a pak to tlakuje klikovou skříň
Teď koukám na ten odkaz a mají to vlastně podobně. Tu 10 nemůžeš ucpat protože by to neodvětrávalo, takže buď do sání před klapku nebo do atmosféry, zásadně nedávat žádné filtry, nefungují a ucpou se tou emulzí a olejem a pak to tlakuje klikovou skříň
oct
Ahoj.
Dik za vysvetlenie, popisal si to dobre. Chcel som este vediet ked si potiahne motor za klapkou nasyteny vzduch olejovymi vyparmi, mimo vahu vzduchu, co to robi zo zmesou, ci to nema nejaky vplyv na vykon. Ak by som to pustil do atmosfery (do vzduchu) nic by do sania neslo, bol by v tom nejaky rozdiel? Ahoj
Dik za vysvetlenie, popisal si to dobre. Chcel som este vediet ked si potiahne motor za klapkou nasyteny vzduch olejovymi vyparmi, mimo vahu vzduchu, co to robi zo zmesou, ci to nema nejaky vplyv na vykon. Ak by som to pustil do atmosfery (do vzduchu) nic by do sania neslo, bol by v tom nejaky rozdiel? Ahoj
moje zkušenost je taková že bylo úplně jedno zda výstup byl do sání (před průtokoměr nebo váhu) nebo do atmosféry, pravda mám to na turbo motoru kde pokud nefunguje odvěrávání motor začne strašně hulit, protože tím jak se udělá v klikové skříní tlak tak se ztíží odtok oleje z TD a olej se začne z TD cpát do výfuku a do sání.
No, to je mirne receno nesmysl, v urcitem ohledu je to presne naopak.DC píše:u motoru se vstřikováním musí být vývod vzduchu z OCT napojen do sání - vzduch v komletním systému včetně odvětrávání hlavy musí být změřen váhou vzduchu
pokud by ten vývod šel do atmosféry, lišil by se objem vzduchu v motoru od množství naváženého váhou - podobně jako když na běžícím motoru sundáte víčko na nalití oleje např.
u karbece je to jedno, tam není váha vzduchu
Pokud je odvetrani motoru do atmosfery, znamena to, ze s atmosferou je spojen prostor klikove skrine a souvisejici prostory, tedy prostor pod pisty. Do atmosfery tak unika jen cast smesi v ruznem stadiu spaleni, ktera projde pres pistni krouzky, plus nejaka olejova mlha a vypary, ktere s sebou unikajici "smes" strhava. Pro zavodni motory je tato varianta idealni.
Seriova auta maji ve vetsine pripadu odvetrani klikove skrine zavedeno do sani, aby se pripadne olejove vypary a dalsi plyny odchazejici odvetranim (coz je typicke hlavne u starsich motoru) spalili ve valcich. Odvetrani je vzdy zavedeno az ZA vahu vzduchu, protoze jednak tudy proudi "vzduch", ktery uz jednou vahou prosel, a jednak o cerstvem vzduchu nemuze byt vubec rec, protoze se spise jedna o spaliny, ev. nespalenou smes s olejovymi parami a olejovou mlhou. U motoru s opotrebenymi krouzky to funguje trochu jako recirkulace vyfukovych plynu

Ten pripad s otevrenym vickem na doplnovani oleje je uplne jina situace - tehdy motor s odvetranim klikove skrine do sani vickem prisava cerstvy vzduch, ktery neprosel vahou. Na motoru s odvetranim do atmosfery se otevreni vicka nijak neprojevi.
2 boban.
No ak dobre chapem chces tym povedat ze vaha nezmeria vzduch z odvetrania.
Zober si ale v uvahu kade sa do motora dostane ten chybajuci vzduch ked zapojis OTC do atmosfery?
cez vahu, to uz ale riad. jednotka neocakava takze to bude pocitat takto -
vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes
No ak dobre chapem chces tym povedat ze vaha nezmeria vzduch z odvetrania.
Zober si ale v uvahu kade sa do motora dostane ten chybajuci vzduch ked zapojis OTC do atmosfery?

vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

Což by ve výsledku nemuselo vadiť, navíc bohatou směs si motor dorovná pomocí lambda sond.stanco1 píše:2 boban.
No ak dobre chapem chces tym povedat ze vaha nezmeria vzduch z odvetrania.
Zober si ale v uvahu kade sa do motora dostane ten chybajuci vzduch ked zapojis OTC do atmosfery?cez vahu, to uz ale riad. jednotka neocakava takze to bude pocitat takto -
vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes
http://www.racing.mordpower.cz
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk
To je blbost, ne? Protože z oct si to nebude přisávat vzduch, poněvadž je tam protitlak z klikové skříně, to je jedna věc a druhá je ta, že aj kdyby se tam nějaký vzduch z atmosfery dostal (což si nedovedu nějak vysvětlit), tak by se dostal akorát do porostoru klikovky a tam to nemá žádný vliv na bohatost směsi nebo tak... Ale asi sjem Tě nepochopil správně, nevim... Každopádně jak to popsal Boban, tak to se mně jeví jako nejlepší vysvětlení a tento názor zastávám aj Jástanco1 píše: vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes
No smoke, no fun...


vzduch sa tam dostane a musi aj von, skus odvetranie zapchat a uvidisMíšánek píše:To je blbost, ne? Protože z oct si to nebude přisávat vzduch, poněvadž je tam protitlak z klikové skříně, to je jedna věc a druhá je ta, že aj kdyby se tam nějaký vzduch z atmosfery dostal (což si nedovedu nějak vysvětlit), tak by se dostal akorát do porostoru klikovky a tam to nemá žádný vliv na bohatost směsi nebo tak... Ale asi sjem Tě nepochopil správně, nevim... Každopádně jak to popsal Boban, tak to se mně jeví jako nejlepší vysvětlení a tento názor zastávám aj Jástanco1 píše: vzduch cez vahu+ vzduch z OTC(ktory tam v skutocnosti nieje) a podla toho bude davkovat palivo cize bude bohata zmes

E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

a nebo ti exploduje olejový filtr už jsem to taky jednou vidělMíšánek píše:Já Tě asi nechápu, ale pokud by jsi to zacpal, tak by to podle mně začalo tlakovat olej a ten by se pomalu začal tlačit nahoru směrem do hlavy, ne?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost