Zkouška spínání vrtule

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
LT.Motorsport
Příspěvky: 10
Registrován: 09. 10. 2005 17:51
Bydliště: Praha 4

Zkouška spínání vrtule

Příspěvek od LT.Motorsport » 19. 12. 2005 17:29

Zdravím všechny. Prosím, dá se nějak vyzkoušet spínání vrtule mimo auto?? Mám podezření, že se nespouští. Tam je nějaký bimetal, že??
Takže jjestli by to nešlo nějak vyzkoušet pod horkou vodou nebo něco tak...dík. :)
LT.Motorsport
BMW E34 - 520i

Venca.

Příspěvek od Venca. » 19. 12. 2005 18:54

To jsem zkoušel, ohříval jsem ji.

Podle mýho názoru je to volovina.

Ta spojka se musí točit.

DVORIS

zkouška spínání vrtule

Příspěvek od DVORIS » 19. 12. 2005 19:59

No ja to teda nezkoušel, ale myslím si že by to šlo asi takhle(samozřejmě dle možností a výbavy garáže).Uchytit vrtuli do vrtačky,vrtačku ukotvit k ponku,nastavit otačky přes regulator otaček,ktery mam po dědovi a před vrtuli postavit teplomet,místo chladiče a spustit,teplotu hlidat přes klasickej dig.teploměr a vidělo by se.Akdyž nic tak alespoň námět na večerniček PAT a MAT.Jinak na mý M10 to normálňe funguje,od90stup.se zvýši ot.na vrtuli,rapidně.

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 19. 12. 2005 20:57

No, akorat ze nevim, jak bys to realizoval, ono by to mozna chtelo spis infra teplomer, nebo jednoduseji zkusit za behu motoru vrtuli zastavit novinama :lol: Mimo auto to nekteri poznaji v ruce protocenim :)
E39 535i sedan

DVORIS

zkouška spínání vrtule

Příspěvek od DVORIS » 19. 12. 2005 21:18

Jasně,jasně,máš pravdu já se jen nechal unést svojí bujnou fantazií.

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 19. 12. 2005 22:44

Fx píše:No, akorat ze nevim, jak bys to realizoval, ono by to mozna chtelo spis infra teplomer, nebo jednoduseji zkusit za behu motoru vrtuli zastavit novinama :lol: Mimo auto to nekteri poznaji v ruce protocenim :)
No jo, jenže v zimě visco novinama zastavíš, protože v týhle zimě visco prostě nesepne.
Upřímně nevím, jak v zimě vyzkoušet visco, někteří lidé z fóra poznají dobrou a špatnou viscu v ruce, není to 100 %, ale dá se poznat, jestli není úplně dead.
Čili já nemám lepší radu, než počkat až bude teplo a pak to řešit. Pokud bude špatná, tak na 100 procent doporučuju koupit NOVOU :idea:

Venca.

Příspěvek od Venca. » 19. 12. 2005 23:08

bmwm3 píše:No jo, jenže v zimě visco novinama zastavíš, protože v týhle zimě visco prostě nesepne.
Ale jo, sepne, po delší jízdě zastavím, nechám to běhat a ona začne unášet.

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 20. 12. 2005 00:34

Mně se to teda ještě nepovedlo, mám úplně horkej i chladič oleje, ale visco nespíná a to ji mám novou

Uživatelský avatar
LT.Motorsport
Příspěvky: 10
Registrován: 09. 10. 2005 17:51
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od LT.Motorsport » 20. 12. 2005 07:50

No právě...já mám taky ohřátej motor, vodu, chladič, ale vrtule nesepne...kdykoliv jí zastavím.............
nevíte kolik v případě stojí nová??
LT.Motorsport
BMW E34 - 520i

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 20. 12. 2005 14:38

A kolik je na budíku teploty, když se jí pokoušíte zastavit? Myslím, že by měla teplota být kousek za polovinou, pak by neměla jít zastavit.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 20. 12. 2005 15:11

Visko spojka není elektrickej větrák aby spínala. Ta prostě nikdy spínat nebude stejně jako turbo. Spojka je založena na principu tření v kapalině, která je vpuštěna do labyrintu ventilem ovládaným bimetalovým páskem. Z toho tedy vyplývá že reakční doba spojky bude poněkud delší než aby jí šťastný majitel E30 mohl postřehnout. Otáčky vrtule se proti hnané řemenici zvyšují pozvolna a nikdy nedochází k jejich vyrovnání.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 20. 12. 2005 16:00

Jasně, máš pravdu.
Vím, že visco nespíná najednou, ale postupně se mění poměr otáček mezi řemenicí a vrtulí.
Takže když jsem psal, že nesepla, myslel jsem tím to, že jsem ji neslyšel, jak hučí.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 20. 12. 2005 16:17

bmwm3 píše:...myslel jsem tím to, že jsem ji neslyšel, jak hučí.
...hučet může a taky nemusí, což je dáno teplotou vzduchu proudícího z chladiče. Je tedy možné, že při chladných dnech jako jsou tyto prostě visko nemusí zvyšovat otáčky vrtule jelikož k tomu není důvod i když je motor a chladič zahřátý a tudíš nebude docházet k tomu hučení.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 21. 12. 2005 06:29

bmwm3 píše:Mně se to teda ještě nepovedlo, mám úplně horkej i chladič oleje, ale visco nespíná a to ji mám novou
bud v klidu, v zime ti proste nerozjede ...
a v lete ji to taky chvili trva ...
jeji rozjezd slysim az ve chvili, kdy stojim delsi dobu v lete v kolone a teplota vyleze o cm nad pulku, pak zacne hucet, teplota se snizi a drzi se porad na jednom miste - visco pak slysim hucet porad stejne ...

mam taky novou viscu a trvalo docela dlouho nez jsme ji moh vyzkouset ... a nepouzivej slovo "sepne" ... protoze i kdyz vim, jak ho myslis, pokazde nekdo napise, ze visca se nespina, ale rozjizdi plynule ... (i kdyz tim sepnutim myslime to stejne ..)
taky hodne lidi rika, ze se jim teplota nehne z pulky budiku ...
podle me musi jit vyse, aby se visca zacala rozjizdet. ale to je jedno, hlavne, kdyz to funguje ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Huncak
Příspěvky: 260
Registrován: 06. 10. 2005 14:39
Bydliště: Dřínov 44

visco

Příspěvek od Huncak » 21. 12. 2005 08:37

S tim šroubem to neni tak jednoduchy,zkoušel jsem to a problém je v tom že jakmile se vrtule nemuže protočit naprázdno po vypnutí motoru vždy se vyšroubuje ze závitu na řemenici.Jinak jsem kupoval novou asi před rokem a v Elitu stála Sachs spojka tuším kolem 4000.Vyzkoušet na autě se to v pohodě dá,stačí zavřit topení a nechat tak půl hodiny na volnoběh a pak pomalu zvyšovat otáčky,mně zapíná zhruba někde za polovinou ale jde to pozvolna podle teploty,je to každopádně slyšet,je nutné mít zavřenou kapotu jinak nezapne nikdy.Kamarád ji taky ted sháněl a řekli mu že už dělají jako náhradu elektricky ovládané,nevím jak přesně to funguje ale mělo by to podle Elitu být spolehlivější,jenom se k tomu musí natáhnout kabel.
V LPG je síla

Odpovědět