Proc zrovna BMW e30?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 1706
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Proc zrovna BMW e30?

Příspěvek od SwissCabrio » 18. 04. 2018 13:25

Jelikoz to tady posledni dobou zase trosku vazne (zrejme jarni unava), davam do placu nove tema na odlechceni. :shock:

Zajimalo by me, proc se vam libi zrovna e30 (prip. e34/e36)? Co byl ten moment, kdy jste si "padli" do oka ... ?

Zacnu svojim pribehem:
Nekdy v roce 1994 jsem u nas v Jihlave sel okolo mistniho autobusaku, kde jeden cas byl takovy maly autobazar. Prodavali tam vsechno mozny, ale me do oka padla vyrazne cervena (myslim, ze Zinnoberrot) e30 coupe. Uz si nepamatuju na detaily, ale myslim ze to byl plastak (v te dobe jsem to ale jeste nevnimal). Auto se mi libilo, ale nejak jsem z ni jeste nebyl uplne pryc.
Pak asi za 5 let jsem si koupil zase vyrazne cervenou e36 Coupe 325iS a z te uz jsem byl hodne unesen (tedy hlavne jizdnimi vlastnostmi). No a na jednom srazu BMW prijel manik s (jak jinak nez) cervenou e30 Coupe ve stavu, jako by sjela z vyrobni linky ... A ta me dostala.
Sice mi to par let trvalo, ale kdyz jsem si v roce 2012 koupil moji 320i Cabrio, tak jsem si splnil sen ... castecne.
Bo Coupe se mi zvenku taky velmi libi ...

Co se tyce e34, tak to byla spis z nouze cnost, ale zive si pamatuji na vysledku crash testu (casopisu Auto, Motor und Sport) sedanu stredni tridy z roku 1994, kde prave cervena e34 Sedan jasne zvitezila (a treba Fiat Croma desne pohorel). No i pri hledani auta na daily jezdeni v roce 2014 mi presne takova padla do oka ... A uz jsem s ni 4 roky velmi spokojen.
Takze to byla takova laska na druhy pohled.

Hmmm, doufam ze nikoho timto nenudim a tesim se na dalsi zajimavy pribehy.
SC
1986 318i Coupe
1989 320i Cabrio - momentalne na prodej
1990 325iA Cabrio
1990 520i 24V Sedan - momentalne na prodej

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4002
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Proc zrovna BMW e30?

Příspěvek od Gabo » 18. 04. 2018 16:04

Kdysi ve svete motoru vychazeli na zadni strane technicke udaje aut. Tata svet motoru leta kupoval a ja pak ty casopisy hltal (bavime se o dobe okolo revoluce, reknem do roku 1995). A byl tam soupis mimoje jine E30 318 is cervene coupé. Ja si ho tenkrat prekleslil na plakát a rekl jsem si, ze to auto jednou budu mit.
Kdyz jsem pak jezdil na VOS do Zdarnu n S. tak tam pakovaval zelenej plastak sedan, vypadal paradne a ja mel to auto rad vic a vic (to jsme kolem roku 2000.
Noa vsecko se povedlo v roce tusim 2007, kdy jsem si koupil svoje bileho toura. Ktereho jsem v roce 2016 prodal kvuli porizeni auta pro zenu a potomstvo.
EX: e30 325iT LPG 8/88
Akt:
Octavia 1 TDi 2000- vlhkej sen českejch rodin v metle a na hlínách
Favorit 136 L 1990 - výkvět komunistického strojírenství
Peugeot 106 1.1 - stříbrnej francouzskej bobek po prvním majiteli
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Ládínek
člen E30.cz
Příspěvky: 1093
Registrován: 11. 05. 2004 13:03
Bydliště: Slapy - Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Proc zrovna BMW e30?

Příspěvek od Ládínek » 19. 04. 2018 10:15

Tak já sem se do E30 zamiloval někdy jako náctiletej a tenkrát ještě byla E30 aktuální model. Když sem skončil se školou a začal vydělávat nějaký peníze, tak to byli pořád drahý auta a já na něj prostě neměl, tak sem si aspoň koupil E21 320 r6 s karburátorem na německých odhlášených papírech a jezdil s nim :lol: tenkrát holt byla taková doba, na auto se cvakli německý značky a hurá! :lol: :lol: A policajti se mi coby němčourovi klaněli a báli se mě zastavit, protože by se s němcem nedomluvili. To bylo moje první BMW. Po nějaký době sem si koupil E28 520i tentokrát už bylo auto ofiko a na českejch značkách.

První E30 sem si koupil až někdy kolem roku 1998, tenkrát to byl chromáckej sedan 320i. Od tý doby sem třicítek vyměnil celkem dost všech možnejch motorizací: 316, 318i, 320i, 323i, 325i i karosářskejch variant, jen touringa a etu sem nikdy neměl a M3 :cry: Celkem mi prošlo rukama asi 20 třicítek, který sem používal a jezdil s nima (ty na kuchačku nepočítám) včetně těch který mam dneska. Pro mně je to láska asi na celej život :lol: který se jen tak nevzdám :wink:
325iC 92" E30 ///M-technic II cabrio Sommerwagen
325iX 89" E30 sedan Winterwagen
32?i 87" E30 Chrom coupé
525iX 94" E34 sedan
Obrázek

Uživatelský avatar
stig
Příspěvky: 293
Registrován: 19. 08. 2011 10:16
Bydliště: Kutná Hora

Re: Proc zrovna BMW e30?

Příspěvek od stig » 19. 04. 2018 11:16

Tak u mne to bylo trochu jinak... Od pradávna jsem toužil po Deltě Integrale, ale s postupem času se její cena zvyšovala o něco málo rychleji, než můj rozpočet. A hádejte jaká cenově nejdostupnější , hranatá, stálá 4x4, obluda se čtyřma kulatejma světlama byla tenkrát k mání? 325ix. Pro jistotu jsem si pak koupil s postupem času ještě dvě, abych se utvrdil v tom, že na první pohled je to vlastně taková ošklivější a o kufr bohatší integrale. To, že jízdní vlastnosti jsou rozdílné asi jako mezi letadlem a lodí je mi celkem jedno, za posledních 5 let to stejně kvůli rozpadu na atomy neopustilo garáž.
Popelka 2(závoďák) - 325iX 87 lachssilb. sedan
Popelka - 325iX 89 (86) lachssilb. sedan
Karkulka - Golf 1 '78 1.6D
Obrázek
ex Sněhurka - 325iX 88 alpinw. sedan LPG
ex Hnědák - Golf 1 '81 1.6D

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 985
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Re: Proc zrovna BMW e30?

Příspěvek od Ropák » 22. 04. 2018 22:57

Já jsem si první třícu kupoval proto, že v tý době (2003) to byl relativně levnej zadohrab, kterej i trochu jede (proti žigulu třeba) a vydrží spoustu nešetrnýho zacházení. Za dalších pět šest let to byl ještě levnější zadohrab, kterej nepotřeboval drahej servis po každým protažení škarpou, a to je asi přesně ten čas, kdy jsem se do e30 zamiloval. Všude bylo naráz plno vraků na díly a člověk se vo to ani trochu nebál. Co upadlo, byla vadná součástka, dala se nějaká podobná a zas plnej.

Že je to dneska veterán za dlouhý peníze mě sere neskutečně...

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 1706
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Proc zrovna BMW e30?

Příspěvek od SwissCabrio » 02. 06. 2018 22:13

Ostatni nemaji duvod, proste jenom vlastni a jezdi? :mrgreen: :mrgreen:
1986 318i Coupe
1989 320i Cabrio - momentalne na prodej
1990 325iA Cabrio
1990 520i 24V Sedan - momentalne na prodej

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7091
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Proc zrovna BMW e30?

Příspěvek od kouBaMW » 04. 06. 2018 11:21

Kdyz sem byl na ucnaku a jezdili jsme po tuning srazech, tak na jednom znich borec s bilou tricou v kupecku s dvaapuli palil gumy a to se mi strasne libilo a v ten moment jsem se rozhodl ze chci tricu hned jak budu mit rp, ale ze 1.6 bude stacit jakozto supakovi ve skole :mrgreen: Cca necely rok pred ziskanim rp jsem koupil cerneho sedana plasta s 1.6 a k tomu dostal 1.8 chroma na nd. Nez jsem udelal rp, posolichal jsem si ji, trochu vyvaril atd... no ale to cekani na ridicak bylo nejdelsi cekani v mem zivote :lol:

Ale celkove se mi e30 libila, neslo jen o to paleni gum, pak se mi strasne libila sedanova e36 a e46, protoze sni jezdil Semir v Kobre 11, ale to byl sen, tehda sem nemel prachy a byly drahe..

Mirek E.
Příspěvky: 1117
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Proc zrovna BMW e30?

Příspěvek od Mirek E. » 12. 06. 2018 19:59

Teta (segra otce) bydlela se svym tehdejsim manzelem v Nemecku podbliz Mnichova.
Aby sem mohli jezdit, poridili nejlevnejsiho sedana, chromaka 318 s M10 s karbcem z roku 85. Kdyz vydelali prachy, tricu prodali otci. To bylo kolem roku 95/96, kdyz mi byl rok/dva. Byla v barve Karminrot, bezovy interier, sibr, el. zrcatka, sloty na kazetky ve stredove konzoli...
Otec si behem par let auto vyvaril, nove nalakoval a udelal go naprav atp.
Aby auto dostal na silnici, koupil E21 hozenou pres strechu a omotanou o sloup. Prevarilo se vinko a ejhle, E30 s rokem vyroby 81. :-)
Pozdeji prehodil i motor M10B20 s K-Jet z bourane E21.
Puvodni motor mel uz nabehano pres 600k a karburator uz delal problemy.
Kdyz s ni zacal jezdit, bylo mi asi 5 a do dnes si pamatuji jak jsem stal v zadu mezi prednimi sedackami a rodice mi porad nadavali ze jsou omatlane bile potahy s logem bmw na operkach hlavy. :-)
Mel ji asi do roku 2004, tenkrat uz byl dva roky na svete muj bratr a otec rozhodl ze je potreba novejsi a vetsi auto.
Sla pryc asi za 80k k mlademu klukovi, ten s ni asi po 14 dnech porazil znacku a beton nadzvedl motor, utrhal kardan s diferakem... Oprava pry tenkrat stala asi 40k. Pak s ni jezdil asi do roku 2013, nekdy kolem 2014 se objevila nedaleko u znameho na vrakaci. Totalne vysisovany lak, obouchana, shnila a s dirou v bloku...
Premysleli jsme ze ji vezmeme zpet, ale ja tou dobou mel uz rok sveho sedana a nebylo misto.
To jsem ale trochu odbocil...

No, diky otci jsem chtel i ja od detstvi svoji tricu. A ted uz ji mam temer 5 let. :-)
Byla to laska od detstvi, jezdil jsem v ni rad...
Jsem stastnej ze mam tu svoji a splnil jsem si svuj detsky sen. :-)

Odpovědět