"Aretace" zadní pružiny...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 23. 05. 2004 20:18

Je-li buben, tak je tam menší ložisko, takže tak.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 23. 05. 2004 20:34

ondra_m píše:Je-li buben, tak je tam menší ložisko, takže tak.
Ju, takže 91mm je teda průměr vnějšího kroužku ložiska ???
Kdyby to bylo rameno k e30 s bubnovejma brzdama tak tam bude menší lóžo jak 91mm ? :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 23. 05. 2004 21:35

DAN píše:
ondra_m píše:Je-li buben, tak je tam menší ložisko, takže tak.
Ju, takže 91mm je teda průměr vnějšího kroužku ložiska ???
Kdyby to bylo rameno k e30 s bubnovejma brzdama tak tam bude menší lóžo jak 91mm ? :roll:
Moc to řešíš. Není tam nic co by jsi mohl řešit.
Prostě běž koupit kotoučové rameno - to poznáš ne ?
A vsadím se že bude pasovat. :-)

Poloosa bez ABS lze předělat na ABS verzi, máš-li ji, což máš. A hlavně tam můžeš dát stávající poloosu.

Zkokontroluj si korozi závitů a celkovou korozi... A jestli je tam opravdu ta dírka na ABS čidlo.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 23. 05. 2004 21:45

Mirek píše:verzi čeho ? ABS nebo bez ??
liší se poloosa-rmfd output shaft nebo rmfd output shaft ABS
Myslel jsem verzi ramene, ne poloosy. U poloosy je to jasny.
Ale u ramene - i kdyz ETK pise ze cislo ramene je shodne s i bez ABS, tak jsem narazel na to ze
1) proc je tam tedy rozliseni, kdyz to pak stejne pise stejne cislo.
2) pokud existuje 325i bez ABS (tedy bez diry na cidlo-zminena Wentyllem) tak proc teda skutecne tam nejsou dva dily ruznych cisel - jeden bez dirky, druhy s dirkou.
To je jedine, nad cim se pozastavuji. Zbytek snad Danovi dostatecne vysvetlil Ondra.

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 24. 05. 2004 00:55

Kdyz uz jsme u tech ramen a poloos, mate nekdo figl, jak co nejelegantneji sundat poloosu z ramena, ktere je dole z auta? Jde mi o povoleni te matky.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 05. 2004 01:03

weNTyll píše:Kdyz uz jsme u tech ramen a poloos, mate nekdo figl, jak co nejelegantneji sundat poloosu z ramena, ktere je dole z auta? Jde mi o povoleni te matky.
"Zatahnout" rucni brzdu nebo dat do naboje kola dva sousedni srouby drzici kolo a mezi ne vzeprit dostatecne dlouhou trubku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 24. 05. 2004 01:13

Francis píše:
weNTyll píše:Kdyz uz jsme u tech ramen a poloos, mate nekdo figl, jak co nejelegantneji sundat poloosu z ramena, ktere je dole z auta? Jde mi o povoleni te matky.
"Zatahnout" rucni brzdu nebo dat do naboje kola dva sousedni srouby drzici kolo a mezi ne vzeprit dostatecne dlouhou trubku.
Pacenim pres ty srouby se mi to nedarilo, drzi to jaxwin

Chystam se udelat "domlouvaci kotouc" na kterem bude zrovna navarena poradna trubka, chytnu to normalne 4ma sroubama na naboj a musi to jit ...

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 05. 2004 01:19

weNTyll píše:Pacenim pres ty srouby se mi to nedarilo, drzi to jaxwin

Chystam se udelat "sundavaci kotouc" na kterem bude zrovna navarena poradna trubka, chytnu to normalne 4ma sroubama na naboj a musi to jit ...
Staci do trubky dostatecneho prumeru vyvrtat dve diry a za ty prisroubovat k naboji. Takhle jsem povoloval sroub vpredu na klikovce na motoru valejicim se na desce pred autem. Dlouhou trubku natocis tak aby byla cela polozena na zemi, na "trhak" od goly nasadis nasobic krouticiho momentu = dalsi dlouhou trubku :-) orech nasadis na poloosu tak aby konec trubky byl ve vhodne vysce od zeme a jen se opres vlastni vahou. Gravitace vykona praci :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět