
Přestup z BMW do škodovky
v práci máme 1,8T v kombíku,kterej je naloženej cca 1,5t a pak jednu RSu... když vidim,jak s tim všichni jezděj (včetně mě
) a jak tomu nakládaj,tak se divim co všechno ty motory vydržej... odcházej tam akorát věci,jako kliky u dveří a takovýhle další kraviny,motorově nic... spotřebu radši psát nebudu,na tu se u nás nehraje

V 1.8T jsem se pouzve jednou svezl a to kousek. Ale jako nic moc. A co se týče oktávky vůbec
Kámošova 1.9TDI L&K, krásná výbava, ale ty sedačky. Kam se na to hrabou kožený neanatomy před FL z e36
Celkem slušná lavička. Po cestě Praha-Znojmo a hned zase zpět. Jsem byl rád jak jsou v e30 pohodlný sedačky



Celkem slušná lavička. Po cestě Praha-Znojmo a hned zase zpět. Jsem byl rád jak jsou v e30 pohodlný sedačky

E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Je to uplne jedno - at si koupi co chce. Stejne si poradit neda kdyz se uz rozhodl. Pokud mu srdce rika, kup si Octavii misto BMW tak to udela. Pokud ma clovek mit z auta radost tak stejne neresi kolik to "zere" a co to "stoji".
V pripade, ze chce byt trochu objektivni tak postaci papir A5 + tuzka na malou analyzu kde mu nakonec vyjde, ze "zlata E30"...
Kdyz to vezmu z me strany:
1, poridil jsem si "starou vranu 324td" za 15tCZK a ujel jsem s ni jiz cca 30tkm za 7 mesicu.
Naklady:
porizeni: 15000,-CZK = 0,50CZK/km
Palivo: pri prum. spotrebe 8l nafty = 2400l (62400,-CZK)
udrzba: 3x olej, komplet predni naprava + pr.brzdy, chladic + visco, nejaka ta drobnost 2000,-
(3x700,- / 4500,- / 5000,- / 2000,-) = 13600,-CZK
Celkem: 91000,-CZK = 3,03CZK/1km
2, poridim si Octavii 1.8T "polo starou vranu" za 129tCZK a chci s ni ujet 30tkm take za 7 mesicu.
porizeni: 129000,-CZK = 4,30CZK/km
palivo: prum. spotreba 9l benzinu = 2700l (72900,-CZK)
udrzba: 3xolej, dalsi tezko rici - od 0,-CZK az po 30000,-CZK (rekneme, ze bude mit kliku a skonci jako ja na 15000,-CZK
Celkem: 216900,-CZK = 7,23CZK/1km
Naklady na praci pri udrzbe nepocitam - sve auto po mnoha zkusenostech jiz nikomu nesveruji a navic je pro mne osobne hrabani v aute odpocinkem. Za sebe rikam - NECHCI nove auto, jako obchodni artikl FAJN, ale ja osobne tento prumysl (specialne VW: "x" zaplacena platforma pouzita v 5-ti znackach za dlouhy penize bez patrne inovace) novych pochybnych vozu podporovat nehodlam. Otec si pred casem poridil novou (2004) Octavii SDi a take s ni bez zavaznych incidentu ujel jiz cca 160tkm, ale vzdy se mu lehce posmivam kdyz za mnou prijde s tim, jestli bych mu nesehnal levneji Long Life VW specs olej do toho mlaticiho se kramu. Napr. on s vymenou oleje stravi cca 2-3hodky a zacaluje cca 5tCZK, ja u sveho vraku jsem za 30min hotov a stoji mne to 700CZK + umyti rukou. Na druhe strane je pravdou, ze SDi mu spolkne cca 5l/100km a moje 2,4 o cca 2,5l vice, jenze je potreba vedet ze na predjeti traktoru s SDi potrebujete cca 0,5km. Dalsim nezanedbatelnym aspektem je tzv. "street value" obou porovnavanych vozidel, zatim co svou Octavii mate relativne markantni sanci rano u sveho obrubniku ne-nalezt a stat se obeti "rychlych rukou" tak ma "stara vrana" me tam bude cekat na 99,9% v plne pripravenosti. Pokud ne, tak si odpoledne, za castku prumerne pracky, koupim jinou...
Ano, cela kalkulace je trochu ucelova, ale matematika zustava porad matematikou... a HLAVNE je to o pristupu k veci kazde cloveka. Ja, v tom mam jasno.
V pripade, ze chce byt trochu objektivni tak postaci papir A5 + tuzka na malou analyzu kde mu nakonec vyjde, ze "zlata E30"...
Kdyz to vezmu z me strany:
1, poridil jsem si "starou vranu 324td" za 15tCZK a ujel jsem s ni jiz cca 30tkm za 7 mesicu.
Naklady:
porizeni: 15000,-CZK = 0,50CZK/km
Palivo: pri prum. spotrebe 8l nafty = 2400l (62400,-CZK)
udrzba: 3x olej, komplet predni naprava + pr.brzdy, chladic + visco, nejaka ta drobnost 2000,-
(3x700,- / 4500,- / 5000,- / 2000,-) = 13600,-CZK
Celkem: 91000,-CZK = 3,03CZK/1km
2, poridim si Octavii 1.8T "polo starou vranu" za 129tCZK a chci s ni ujet 30tkm take za 7 mesicu.
porizeni: 129000,-CZK = 4,30CZK/km
palivo: prum. spotreba 9l benzinu = 2700l (72900,-CZK)
udrzba: 3xolej, dalsi tezko rici - od 0,-CZK az po 30000,-CZK (rekneme, ze bude mit kliku a skonci jako ja na 15000,-CZK
Celkem: 216900,-CZK = 7,23CZK/1km
Naklady na praci pri udrzbe nepocitam - sve auto po mnoha zkusenostech jiz nikomu nesveruji a navic je pro mne osobne hrabani v aute odpocinkem. Za sebe rikam - NECHCI nove auto, jako obchodni artikl FAJN, ale ja osobne tento prumysl (specialne VW: "x" zaplacena platforma pouzita v 5-ti znackach za dlouhy penize bez patrne inovace) novych pochybnych vozu podporovat nehodlam. Otec si pred casem poridil novou (2004) Octavii SDi a take s ni bez zavaznych incidentu ujel jiz cca 160tkm, ale vzdy se mu lehce posmivam kdyz za mnou prijde s tim, jestli bych mu nesehnal levneji Long Life VW specs olej do toho mlaticiho se kramu. Napr. on s vymenou oleje stravi cca 2-3hodky a zacaluje cca 5tCZK, ja u sveho vraku jsem za 30min hotov a stoji mne to 700CZK + umyti rukou. Na druhe strane je pravdou, ze SDi mu spolkne cca 5l/100km a moje 2,4 o cca 2,5l vice, jenze je potreba vedet ze na predjeti traktoru s SDi potrebujete cca 0,5km. Dalsim nezanedbatelnym aspektem je tzv. "street value" obou porovnavanych vozidel, zatim co svou Octavii mate relativne markantni sanci rano u sveho obrubniku ne-nalezt a stat se obeti "rychlych rukou" tak ma "stara vrana" me tam bude cekat na 99,9% v plne pripravenosti. Pokud ne, tak si odpoledne, za castku prumerne pracky, koupim jinou...
Ano, cela kalkulace je trochu ucelova, ale matematika zustava porad matematikou... a HLAVNE je to o pristupu k veci kazde cloveka. Ja, v tom mam jasno.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Naprosto s tebou souhlasim a casto timto argumentuju - ze autu za 30k i se spotrebou 9-10l bude hodne dlouho trvat nez v palivu a servisu prozere hodnotu 5 let stareho turbodieselu. A daleko radeji nekam pojedu se svoji 20 let starou M40 nez s nejakou 3valcovou Fabii.
Dnes je trend, koukat se pouze na spotrebu a naklady na porizeni zanedbavat - viz. znamej co kupoval mercedesa za mega, ale musel zrat 6l/100.
Kazdopadne je tu i ten argument (ktery zminujes), ze pro kazdeho neni servisovani auta zabavne, protoze rano chce sednout do auta a odjet, menit akorat olej a max. 2x za zivotnost auta vymenit rozvody.
Dnes je trend, koukat se pouze na spotrebu a naklady na porizeni zanedbavat - viz. znamej co kupoval mercedesa za mega, ale musel zrat 6l/100.
Kazdopadne je tu i ten argument (ktery zminujes), ze pro kazdeho neni servisovani auta zabavne, protoze rano chce sednout do auta a odjet, menit akorat olej a max. 2x za zivotnost auta vymenit rozvody.
- Jan Kučera
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 03. 01. 2006 15:49
- Bydliště: Klanowitz
čau chlapi děkuji vám za vaše odpovědi ještě tak úplně rozhodnutý nejsem hlavně zaleží na tom jestli si ten chlap co u mě byl se podívat na tříca jestli si ji odveze. Měl jsem v plánu E46 2,0D , ale pak jsem mluvil s klukama v práci se škodováka a ty ten motor zas tak neodsuzovali ještě se uvidí zatím vám všem děkuji za příspěvky
BMW E30 316i r.v.89 - spokojenost
Co ja vim, tak m47 (motor v 320d E46) je hodne povedeny, kamos mel pujceny, jelo to hodne hezky, vlezl se do 7l/100km a kdyz me vezl, osobne mi prisel na diesla ten motor fajnove kultivovanej. Pokud na to mas (beru to tak, ze cena za slusnej kus se bude pohybovat nekde kolem 200kkc), rekl bych, ze je to lepsi volba...a opravdu ne jen kvuli tomu, ze je to BMW...
Vasa: Ano, to je spravna racionalni argumentace
Vasa: Ano, to je spravna racionalni argumentace

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
Já na to taky slyšel nadávat, a spotřeba vysoká. Navíc v jedničkový octavii sedet vzadu to je horší než v e30 cabriu.... Vůbec nechápu jak můžou třeba fabii reprezentovat jako rodiný auto. Hůř než ve fabii se snad nikde nesedí, škoda 120 nabízí snad dvakrát více prostoru pro nohy i nad hlavou. 

Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
Vasa rozvedl co jsem psal drive
E30 je ekonomicka kara. punkt a vykricnik k tomu .
mirne offtopic, ale... srovnani technickych udaju u soucasne Octavia2 a 318i. Za par let nas to ceka.
V pripade Skoda je to 90kW 1.4TSI a v pripade BMW3 je to 105kW dvoulitr, rekl bych atmosfericky.
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3 ... _data.html
http://new.skoda-auto.com/cze/model/new ... facts.aspx
http://www.skoda-auto.com/importer/webc ... lyear=2009
SPOTREBA, EMISE, zrychleni, ... BMW vede!!! U spotreby dokonce skoro o litr na 100
a ta trojka je temer o 2 metraky tezsi.
Znamej si poridil novou octavku, tak jsem se podival a porovnal...
chapu, cena octavky je 2/3 co stoji BMW3. Ale za par let?
Musim rici, ze se mi obe auta co se tyce designu libi. Ale opravdu nemam potrebu menit znacku.

E30 je ekonomicka kara. punkt a vykricnik k tomu .

mirne offtopic, ale... srovnani technickych udaju u soucasne Octavia2 a 318i. Za par let nas to ceka.

V pripade Skoda je to 90kW 1.4TSI a v pripade BMW3 je to 105kW dvoulitr, rekl bych atmosfericky.
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3 ... _data.html
http://new.skoda-auto.com/cze/model/new ... facts.aspx
http://www.skoda-auto.com/importer/webc ... lyear=2009
SPOTREBA, EMISE, zrychleni, ... BMW vede!!! U spotreby dokonce skoro o litr na 100

Znamej si poridil novou octavku, tak jsem se podival a porovnal...

Musim rici, ze se mi obe auta co se tyce designu libi. Ale opravdu nemam potrebu menit znacku.

děkuji ti. Já osobně jsem s tím motorem nejel akorát v práci 1.8 118kw v superbu i v octávii a taky v Yetim a ten motor nemá chybu nevim ještě se budu muset informovatBMWHanz píše:no vidite vetsina z vas rika, ze to je motor na hovno a ja rikam ze uz mi pod prackama prosly 3ks jedna z nich byla audi a4 jinak sami oktavky a vsechny mely nalitano pres 400000podle me to je jeden z nejspolehlivejsich motoru od koncernu
BMW E30 316i r.v.89 - spokojenost
M47 je vlastně klasika TDI, je sice kultivovanější oproti TDI ale taky to není nic extra, je to takový traktor šetřil. TDI je naproti tomu spolehlivější, i když ani já jen 30tis km ani známý 100tis km jsme do 320d 100kw nevráželi nic krom spotřebáku. TDI taky o necelý litr úspornější(ale auto lehčí).WilD píše:Co ja vim, tak m47 (motor v 320d E46) je hodne povedeny, kamos mel pujceny, jelo to hodne hezky, vlezl se do 7l/100km a kdyz me vezl, osobne mi prisel na diesla ten motor fajnove kultivovanej. Pokud na to mas (beru to tak, ze cena za slusnej kus se bude pohybovat nekde kolem 200kkc), rekl bych, ze je to lepsi volba...a opravdu ne jen kvuli tomu, ze je to BMW...
Vasa: Ano, to je spravna racionalni argumentace
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8
- Martin_BMW
- Příspěvky: 230
- Registrován: 25. 10. 2004 11:13
- Bydliště: New Bor City
- Kontaktovat uživatele:
ale zase vem,že to má 100,resp. 110kW... a když pojedeš PDčkem 96kW,tak určitě nebudeš na stejný spotřebě jako s AHU,ALH nebo AFN a bude spotřeba možná větší než u 2,0dmychal píše:M47 je vlastně klasika TDI, je sice kultivovanější oproti TDI ale taky to není nic extra, je to takový traktor šetřil. TDI je naproti tomu spolehlivější, i když ani já jen 30tis km ani známý 100tis km jsme do 320d 100kw nevráželi nic krom spotřebáku. TDI taky o necelý litr úspornější(ale auto lehčí).WilD píše:Co ja vim, tak m47 (motor v 320d E46) je hodne povedeny, kamos mel pujceny, jelo to hodne hezky, vlezl se do 7l/100km a kdyz me vezl, osobne mi prisel na diesla ten motor fajnove kultivovanej. Pokud na to mas (beru to tak, ze cena za slusnej kus se bude pohybovat nekde kolem 200kkc), rekl bych, ze je to lepsi volba...a opravdu ne jen kvuli tomu, ze je to BMW...
Vasa: Ano, to je spravna racionalni argumentace

pod todle se podepisu! Jak uz sem psal jeste jsem nevidel takovydle motor co by zvladl pres 400. a to sem mel dole hlavu. bylo akorat foukly tesneni, to se vymenilo a jezdilo se dal.Michelin píše:Hlavne tu maj vsichni z doslechu ze 1.8T je nejdebilnejsi motor. Ale pritom je to jeden z nejlepsich motoru co vyrobili, stejne jako 1.8TFSI.