Oil delflektor ma podle me 2 funkce:
1) "Zakulatit" prostor okolo klikovky z duvodu lepsího proudeni. Snaha konstruktera je co nejvic omezit turbulence vznikající napr. na nerovnostech, vystupcich a zejmena prechodu blok(mensi vzdalenost)-vana(vetsi vzdalenost). Pokud by bylo dno vany prilis blizko klikovce, dochazelo by ke strhavani a vznosu oleje virenim od kliky (i pri relativne dostatecne vzdalenosti olejove hladiny). Nicmene nejaka ta olejova mlha vznikne vzdy, tak je lepsi kdyz se tato mlha "toci s klikovkou", proto to zakulaceni prostoru.
2) Oddelit (aspon castecne) olejovou hladinu ve vane s pracovni prostorem klikovky (neco jako sucha klikova skrin).
Crank Scraper:
Myslenka je dobra, ale takhle to tezko muze fungovat.
1) Olej vyteka z lozisek v celych 360st., takze sice cast oleje v miste kde bude umisten zachyti, ale olej ktery bude stekat z bloku nad crank scraperem se na nem bude zachytavat a pri kazdem "pruletu" kliky kolem rozprasen do prostoru. Navic mezera mezi nim a klikou je bezvadnej difuzor.
2) Dojde k omezeni onoho efektu "toceni vzduchu za klikou", protoze ma v ceste zasadni prekazku, tudiž zvetseni aerodynamickeho odporu klikovky.
3) Teflonova verze je fakt bomba, prakticky nulova vule zpusobi brodeni v olejove vstve na klikovce a ztraty znacne porostou s otackama. Takova fajn hydrodynamicka brzda.
Jediny co funguje je sucha klikova skrin a lestena klika, ale jejich realny prinos bych videl tak nad 7000rpm.