
M3 E30 vice foto a info
evolution260: Nic si ze spatnych ohlasu na tvoje vozitko nedelej. Nemuzu na kluky z fora rict pul slova, protoze cokoli jsem potreboval tak mi poradili... Jsou vazne super, ale vse vybali na rovinu... Tvoje vozitko je sperk at se jim libi nebo ne... Je fakt nadherny...
)

Ex E30 320i ´87 -> next E2(8,1?)...
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 27. 06. 2004 23:58
a co tam prosimtě zkurvili ??Boban píše: Apon nekdo tady ma rozum![]()
Jinak na foru jsem predevsim proto, ze kdyz uz jsem se pro E30 rozhodl, tak se o tom chci neco dozvedet, naucit se to opravit, popripade vylepsit to, co v Mnichove zkurvili.
Z lasky k nejakymu autu uz jsem asi vyrostl, ostatne nikdo, kdo svoje auto miluje, s nim nedokaze jet dostatecne rychle
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power
Debilita cislo 1 je nesmyslne kratky prevod rizeni (nekde na e30.de je napsano snad neco kolem 20:1) - 5 (!!!) otacek volantu mezi krajnimi rejdy se hodi tak leda na volhu, na sportovni auto urcite ne. Nastesti existuje snadna pomoc pouzitim dilu z e36, kde uz zrejme panum konstrukterum doslo, ze na e30 to byl omyl.Dymak píše:a co tam prosimtě zkurvili ??Boban píše: ... popripade vylepsit to, co v Mnichove zkurvili.
...
Debilita cislo 2, ktera bohuzel u bmw vydrzela dlouho, je bubnova rucni brzda na kotoucove zadni naprave. Ze se to da vyresit elegantne dokazuje napriklad Golf III (z toho co znam, jinak urcite hafo dalsich aut), ktery ma na jednopistkovem plovoucim trmenu jednoduchou mechanickou paku, za kterou taha lano rucni brzdy. Staci tak pouze jedno oblozeni (narozdil od dvojiho u bmw), stycne plochy se pouzivaji i pri normalnim brzdeni, tudiz se oterem udrzuji v cistote a nehniji (jako u bmw) a rucni brzda ma dostatecnou ucinost pro zablokovani kol i na suchu a v relativne vetsi rychlosti.
Reseni tohoto problemu jsem prozatim nenasel, kdyby nekdo vedel, jake auto ma jednopistkove brzdove trmeny s pakou pro rucni brzdu a prumerem pistku 33 mm, byl bych vdecny za info.
Tolik jenom ty hlavni, ktere me trapi (trapily) nejvic, k dalsim jsem se zatim neprokousal. Jinak existuje samozrejme spoustu konstrukcnich minel, ktere by se daly nazvat poddimenzovanim dilu nebo nevhodnou konstrukci - tak jako u kazde znacky. U e30 namatkou kulisa razeni, benzinova pumpa, vaha vzduchu, ...
Ale jinak je to samozrejme dokonale auto - spousta clenu si mysli, ze srovnatelne s mnoha auty z dnesni produkce

- gusto318is
- Příspěvky: 322
- Registrován: 24. 03. 2004 11:05
- Bydliště: Bratislava
@Boban:
Nechcem ti brať ilúzie, ale mám vďaka práci možnosť pravidelne jazdiť s novými modelmi áut takmer všetkých značiek. Napriek tomu, iba zanedbateľné precento z nich je podľa mňa porovnateľných s E30, aspoň pokiaľ sa bavíme o kategórii do 1 000 000 Sk (cca 770 000 Kč). Výpočet chýb u väčšiny z nich by bol totiž oveľa rozsiahlejší, než ten čo si napísal k E30. A pokiaľ je reč o M3 E30, toto bude VŽDY fenomenálne športové auto, bez ohľadu na to, aký bude práve rok. Toto by však bolo na dlhšiu debatu...
Nechcem ti brať ilúzie, ale mám vďaka práci možnosť pravidelne jazdiť s novými modelmi áut takmer všetkých značiek. Napriek tomu, iba zanedbateľné precento z nich je podľa mňa porovnateľných s E30, aspoň pokiaľ sa bavíme o kategórii do 1 000 000 Sk (cca 770 000 Kč). Výpočet chýb u väčšiny z nich by bol totiž oveľa rozsiahlejší, než ten čo si napísal k E30. A pokiaľ je reč o M3 E30, toto bude VŽDY fenomenálne športové auto, bez ohľadu na to, aký bude práve rok. Toto by však bolo na dlhšiu debatu...
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
gusto318is píše:@Boban:
Nechcem ti brať ilúzie, ale mám vďaka práci možnosť pravidelne jazdiť s novými modelmi áut takmer všetkých značiek. Napriek tomu, iba zanedbateľné precento z nich je podľa mňa porovnateľných s E30, aspoň pokiaľ sa bavíme o kategórii do 1 000 000 Sk (cca 770 000 Kč). Výpočet chýb u väčšiny z nich by bol totiž oveľa rozsiahlejší, než ten čo si napísal k E30. A pokiaľ je reč o M3 E30, toto bude VŽDY fenomenálne športové auto, bez ohľadu na to, aký bude práve rok. Toto by však bolo na dlhšiu debatu...
Jestli sis vsiml, ja taky e30 vlatnim

Jen si o ni nemyslim, ze je nejlepsi auto na svete. A vyctem chyb jsem jen chtel dokazat, ze i bozsti konstrukteri v bozskem Mnichove jsou stejny lemplove, jako treba ve Stuttgartu, Ingolstadtu ci Wolfsburgu.
Howgh
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 27. 06. 2004 23:58
Koukám, že se tady pěkně rozjela diskuze a tak to má bejt. Takže když všechno dobře dopadne tak se na podzimním tuningovym srazu v Brně objeví ,,trochu poladěná,, M3 E30 v bilé barvě + trochou karbonu a Imprezy a Myšáci se budou divit (když nebude pršet ani sněžit) . Nezapomeňte, kde se M3 narodila.... na závodním okruhu.
No jestli jsou konstruktéři bmw lemplové tak co jseš potom ty?Boban píše:gusto318is píše:@Boban:
Nechcem ti brať ilúzie, ale mám vďaka práci možnosť pravidelne jazdiť s novými modelmi áut takmer všetkých značiek. Napriek tomu, iba zanedbateľné precento z nich je podľa mňa porovnateľných s E30, aspoň pokiaľ sa bavíme o kategórii do 1 000 000 Sk (cca 770 000 Kč). Výpočet chýb u väčšiny z nich by bol totiž oveľa rozsiahlejší, než ten čo si napísal k E30. A pokiaľ je reč o M3 E30, toto bude VŽDY fenomenálne športové auto, bez ohľadu na to, aký bude práve rok. Toto by však bolo na dlhšiu debatu...
Jestli sis vsiml, ja taky e30 vlatnim![]()
Jen si o ni nemyslim, ze je nejlepsi auto na svete. A vyctem chyb jsem jen chtel dokazat, ze i bozsti konstrukteri v bozskem Mnichove jsou stejny lemplove, jako treba ve Stuttgartu, Ingolstadtu ci Wolfsburgu.
Howgh

lemplové,co maj několik let za sebou 1.místo v různých kategoriích motor roku....

M3 (e46) Hartge 

chápu tvůj názor, jsi prostě pouhej spotřebitel, kterýmu láska k technice asi moc neřiká, to je v pořádku, každej jsme jinej, nedivim se, M3 nemůže iponovat každýmu stejně jako STI, nejednoduší bude když si koupíš tu Rejži, a ti kterejm se tahle krásná M3 líbí tak jako mě, jí budeme v klidu dál obdívovat a všichni budeme spokojenýBoban píše:Clovece ty jsi asi ctyrkolku nikdy nevidel. Jestli zijes v iluzi, ze auto se zadnim pohonem zataci lepe nez ctyrkolka, asi nema smysl o nicem diskutovat.evolution260 píše:Ctete poradne co jsem napsal !!! Napsal jsem s upravenou M3, tzn. prestavba motoru na 2,5, vyrazena vaha vzduchu a nahrada jinou elektronikou v kombinaci s karbonovym sanim a otevrenym vyfukem. Tohle dava vykon okolo 260 - 280 koni. Samozrejme je potreba vymenit brzdy a podvozek. Taky jsem psal na okruhu a v zavodech do vrchu a to jsou vetsinou dost zatackovity trate, problemem ctyrkolek je to, ze se jim moc nechce zatacet. Samozrejme mluvim o neupravenych Evech a STI, pokud bychom srovnavali obe seriovy auta nebo obe upraveny, tak je M3 bez sance. Podivejte se treba ktery auta porazi na vrsich Slovak Julo Koncek se starou M3 -:)
Jedno takovy auto se ted v CR stavi melo by snad byt hotove do 3 mesicu.
Vykon 280 koni ma evo 7 v serii, navic s takovym tocivym momentem, o kterem si muze nechat atmosfericky motor jenom zdat. O podvozku s aktivnimi diferencialy a brzdach snad ani nema cenu mluvit.
To ze nejaky strelec s M3 porazi bandu oslu s evo x ci sti nekde na zavode do kopce prece jeste neznamena, ze ty auta jsou srovnatelny...
Nemam nic proti M3 E30, ale srovnavat ji s o 15 az 20 let mladsima autama, navic trosku jine kategorie, myslim opravdu nejde...
Jestli nekdo touzi po stare M3 E30 za zhruba 200k Kc vice nez po tech "rejzich" za zhruba 1200k Kc, je to asi opravdu nadsenec a milovnik veteranu, ja bych v te "rejzi" jezdil 100x radsi

Tak teď jsem se už vážně neudržel,Boban píše:Debilita cislo 1 je nesmyslne kratky prevod rizeni (nekde na e30.de je napsano snad neco kolem 20:1) - 5 (!!!) otacek volantu mezi krajnimi rejdy se hodi tak leda na volhu, na sportovni auto urcite ne. Nastesti existuje snadna pomoc pouzitim dilu z e36, kde uz zrejme panum konstrukterum doslo, ze na e30 to byl omyl.Dymak píše:a co tam prosimtě zkurvili ??Boban píše: ... popripade vylepsit to, co v Mnichove zkurvili.
...
Debilita cislo 2, ktera bohuzel u bmw vydrzela dlouho, je bubnova rucni brzda na kotoucove zadni naprave. Ze se to da vyresit elegantne dokazuje napriklad Golf III (z toho co znam, jinak urcite hafo dalsich aut), ktery ma na jednopistkovem plovoucim trmenu jednoduchou mechanickou paku, za kterou taha lano rucni brzdy. Staci tak pouze jedno oblozeni (narozdil od dvojiho u bmw), stycne plochy se pouzivaji i pri normalnim brzdeni, tudiz se oterem udrzuji v cistote a nehniji (jako u bmw) a rucni brzda ma dostatecnou ucinost pro zablokovani kol i na suchu a v relativne vetsi rychlosti.
Reseni tohoto problemu jsem prozatim nenasel, kdyby nekdo vedel, jake auto ma jednopistkove brzdove trmeny s pakou pro rucni brzdu a prumerem pistku 33 mm, byl bych vdecny za info.
Tolik jenom ty hlavni, ktere me trapi (trapily) nejvic, k dalsim jsem se zatim neprokousal. Jinak existuje samozrejme spoustu konstrukcnich minel, ktere by se daly nazvat poddimenzovanim dilu nebo nevhodnou konstrukci - tak jako u kazde znacky. U e30 namatkou kulisa razeni, benzinova pumpa, vaha vzduchu, ...
Ale jinak je to samozrejme dokonale auto - spousta clenu si mysli, ze srovnatelne s mnoha auty z dnesni produkce
pán je nějakej chytrej, tak zaprvé nechápu jak můžeš srovnávat 3ku golfa ze 16 let starým autem, dále Debilita cislo 1 je nesmyslne kratky prevod rizeni 5 (!!!) otacek volantu mezi krajnimi rejdy se hodi tak leda na volhu, na sportovni auto urcite ne koukám že nejenom chytrej ale taky závodník, slyšel si někdy něco třeba o strmým řízení, no nic jdeme dál, Debilita cislo 2 je bubnova rucni brzda na kotoucove zadni naprave, Ze se to da vyresit elegantne - na jednopistkovem plovoucim trmenu jednoduchou mechanickou paku, za kterou taha lano rucni brzdy je vidět že stim nemáš žádný zkušenosti, jo ono to vypadá hezky ale už to tak hezky nefunguje, můžu ti doporučit zadní třmeny z Alfy Romeo 164, ty ti na BMW pujdou a užiješ si snima hlavně hodně zábavy (toho brždění už moc ne) doufám že až budeš mít VW Opel Ford Bmw bastl hotovej, že mě svezeš abych viděl co u BMW zkurvili a jak si to po nich všechno vylepšil
nic dalšího asi nemá smysl komentovat
konečně to řek někdo za mne, DÍKYM3maniac píše:No jestli jsou konstruktéři bmw lemplové tak co jseš potom ty?Boban píše:gusto318is píše:@Boban:
Nechcem ti brať ilúzie, ale mám vďaka práci možnosť pravidelne jazdiť s novými modelmi áut takmer všetkých značiek. Napriek tomu, iba zanedbateľné precento z nich je podľa mňa porovnateľných s E30, aspoň pokiaľ sa bavíme o kategórii do 1 000 000 Sk (cca 770 000 Kč). Výpočet chýb u väčšiny z nich by bol totiž oveľa rozsiahlejší, než ten čo si napísal k E30. A pokiaľ je reč o M3 E30, toto bude VŽDY fenomenálne športové auto, bez ohľadu na to, aký bude práve rok. Toto by však bolo na dlhšiu debatu...
Jestli sis vsiml, ja taky e30 vlatnim![]()
Jen si o ni nemyslim, ze je nejlepsi auto na svete. A vyctem chyb jsem jen chtel dokazat, ze i bozsti konstrukteri v bozskem Mnichove jsou stejny lemplove, jako treba ve Stuttgartu, Ingolstadtu ci Wolfsburgu.
Howgh
lemplové,co maj několik let za sebou 1.místo v různých kategoriích motor roku....

Panáček chtěl prostě říct,že všechny německé auta dělaji lemplové a všechna japonské géniovéMárty_ píše:konečně to řek někdo za mne, DÍKYM3maniac píše:No jestli jsou konstruktéři bmw lemplové tak co jseš potom ty?Boban píše:
Jestli sis vsiml, ja taky e30 vlatnim![]()
Jen si o ni nemyslim, ze je nejlepsi auto na svete. A vyctem chyb jsem jen chtel dokazat, ze i bozsti konstrukteri v bozskem Mnichove jsou stejny lemplove, jako treba ve Stuttgartu, Ingolstadtu ci Wolfsburgu.
Howgh
lemplové,co maj několik let za sebou 1.místo v různých kategoriích motor roku....




M3 (e46) Hartge 

Golf III je starej 14 let, tak to zase tak od veci neniMárty_ píše: ...tak zaprvé nechápu jak můžeš srovnávat 3ku golfa ze 16 let starým autem...

No prave ze jsem o strmem rizeni nejen slysel, ale ted uz ho mam v aute. Asi o nem ale neslyseli konstrukteri e30Márty_ píše: ... koukám že nejenom chytrej ale taky závodník, slyšel si někdy něco třeba o strmým řízení, no nic jdeme dál ...

Zkusenosti mam s Golfem III a IV, kde jsou ty trmeny podobne, ne-li stejne, a funguje to tam perfektne. Jinak zkusenosti s italskymi auty mam jen ty nejhorsi...Márty_ píše: ... je vidět že stim nemáš žádný zkušenosti, jo ono to vypadá hezky ale už to tak hezky nefunguje, můžu ti doporučit zadní třmeny z Alfy Romeo 164, ty ti na BMW pujdou a užiješ si snima hlavně hodně zábavy (toho brždění už moc ne) ...
Ja jsem uzivatel, ktery musi chyby konstrukteru napravovatM3maniac píše: No jestli jsou konstruktéři bmw lemplové tak co jseš potom ty?![]()

Ale znova opakuju - v tomhle se e30 nijak nelisi od jinych aut kvalitnich znacek
Motoru (mam M20B25) nic nevytykam, kdyz uvazim, co maji tyhle motory za sebou, tak musim smeknout. Myslim, ze akorat to hydraulicke vymezovani ventilove vule u motoru M40 a podobnych nebylo nejlepsi, ale tenkrat to bylo modni. Celkem sleduju i nejnovejsi vyvoj v oblasti motoru a myslim, ze bmw je v mnoha oblastech na spici.M3maniac píše: lemplové,co maj několik let za sebou 1.místo v různých kategoriích motor roku....
Asi jsme si nerozumneli, ja japonsky auta sice obdivuju, ale sam bych si koupil jedine nemecky, hlavne kvuli dostupnosti a cene dilu, a proto, ze nemecky auta jsou robustni a kvalitni (snad az na ten opel, ale to nikomu necpu). Nedelam z bmw sracku, jen jsem chtel poukazat na to, ze ne vsechno je v bmw idealni (mel jsem pocit, ze si to tady nekteri mysli) - to ostatne ani nejde, aby bylo nejake auto dokonaleM3maniac píše:Panáček chtěl prostě říct,že všechny německé auta dělaji lemplové a všechna japonské géniovéhele asi tak,jsem fanda aut všeobecně a mám rád japonské auta,ale ne tak abych se s nich posral a dělal z bmw sračky.

Ja neshledavam na vykonu atmosferickeho motoru oproti turbomotoru nic poctivejsiho a umeni uz to vubec neni, naopak turbomotor ma radu vyhod a v dnesni dobe uz jen velice malo nevyhod, ale to by byla uplne jina diskuze...M3maniac píše:Třeba NSX či Supra to jsou nádherné stroje,ale toyota třeba k téměř stejnému výkonu potřebovalo dvě turba,M3 to má v sobě poctivěa tomu říkám umění
![]()
Naopak umeni je udelat dobre fungujici turbomotor, o tom urcite vi nejvic ondra_m

Genialni evo 6 ma asi 4,8 s / 60 mph (96,5 km/h)M3maniac píše:třeba geniální EVO VII r.v.2004 má z 0 na 100 myslím 6,1 a víte kolik má 13let stará M3 e36 ? 6,0 model od roku 95 už jen 5,5sec .... O porsche 911 se všeobecně říká že má nejlepší brzdy na světě,při testu v roce 98 mezi M3,P911,Audi S3 a MB AMG mělo nejlepší brzdy M3! prostě lemplové .....

Na kazdym aute najdes neco, cim vynika nad ostatnimi, mitsubishi a subaru dela skvela auta pro rally, bmw je spise okruhova zalezitost, i kdyz i M3 e30 bylo pekne naradi i v rally...
A mimochodem, lemplove jsou vsude. U aut za to casto muze kompromis mezi kvalitou a cenou, a nekdy se stane, ze ta kvalita ustoupi vic, nez by bylo zdravo.
Uff, nikdy jsem si nemyslel, ze fanousci bmw jsou tak fundamentalni

to myslíš u E 30 ??? Tak to si asi ještě žádnou neřídil...těch otáček je 3,6 a uvědom si dobu vzniku E 30, první modely se začaly vyrábět v 82 tak od kdy jí asi vyvíjely ?Boban píše: ...Debilita cislo 1 je nesmyslne kratky prevod rizeni (nekde na e30.de je napsano snad neco kolem 20:1) - 5 (!!!) otacek volantu mezi krajnimi rejdy...
můj známej má na na E 30 M3 hydraulickou ručku a vzadu větranýBoban píše:...Debilita cislo 2, ktera bohuzel u bmw vydrzela dlouho, je bubnova rucni brzda na kotoucove zadni naprave....
kotouče...takže to asi jde koupit...
a k tomu zrychlení Evo VI nebo VII nebo VIII - tady záleží víc na převodovce než na výkonu motoru...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
"no najednou si trochu ubral plyn" taky se mi zdáM3maniac píše:to boban: no najednou si trochu ubral plynje naprosto jasné,že každému autu na světě se dá něco vytknout,ale to ještě neznamená že je dělaj lemplové... nemá smysl to tu dále rozebírat... není umění udělat atmosféru s takovým výkonem? a stakovou výdrží? tak to potom sorry



a ještě k větě : "lemplove jsou vsude"
Proč nezajedeš do Mnichova a nenabídneš BMW svoje služby ?? Nebo kamkoliv jinam ?
Schopnosti, znalosti a um lidí jako ty, se všude na světě vyvažují zlatem...
nebo třeba tady...
Für die Bereiche:
- Entwicklung Antrieb
- Thermodynamik / Motorfunktionen Otto- und Dieselmotoren
suchen wir ab sofort:
2 Entwicklungsingenieure / -innen
Ihre Aufgabe - Abstimmung der Motorsteuerungsparameter an Otto- und Dieselmotoren
- Optimierung von Leistung, Verbrauch und Emissionen am Prüfstand und im Fahrzeug
- Abstimmung des Fahrverhaltens unter verschiedenen Umgebungs- und Nutzungsbedingungen
- Entwicklung von Motor- und Motorensteuerungskonzepten
- Koordination der Entwicklungsabläufe / Projektarbeit
Ihre Qualifikationen - Dipl-Ing. (TU/FH) Fachrichtung Motoren- / Fahrzeugtechnik
- Absolventen mit bei BMW erworbene Praktikums- und Diplomerfahrungen
- Gute PC- und Englischkenntnisse
Ansprechpartner Herr Dr. Schwabe
Telefon: 08241 5005-0
Telefax: 08241 5005-188
(f.schwabe@alpina.de.)
zum Bewerbungsformular
Proč nezajedeš do Mnichova a nenabídneš BMW svoje služby ?? Nebo kamkoliv jinam ?
Schopnosti, znalosti a um lidí jako ty, se všude na světě vyvažují zlatem...
nebo třeba tady...
Für die Bereiche:
- Entwicklung Antrieb
- Thermodynamik / Motorfunktionen Otto- und Dieselmotoren
suchen wir ab sofort:
2 Entwicklungsingenieure / -innen
Ihre Aufgabe - Abstimmung der Motorsteuerungsparameter an Otto- und Dieselmotoren
- Optimierung von Leistung, Verbrauch und Emissionen am Prüfstand und im Fahrzeug
- Abstimmung des Fahrverhaltens unter verschiedenen Umgebungs- und Nutzungsbedingungen
- Entwicklung von Motor- und Motorensteuerungskonzepten
- Koordination der Entwicklungsabläufe / Projektarbeit
Ihre Qualifikationen - Dipl-Ing. (TU/FH) Fachrichtung Motoren- / Fahrzeugtechnik
- Absolventen mit bei BMW erworbene Praktikums- und Diplomerfahrungen
- Gute PC- und Englischkenntnisse
Ansprechpartner Herr Dr. Schwabe
Telefon: 08241 5005-0
Telefax: 08241 5005-188
(f.schwabe@alpina.de.)
zum Bewerbungsformular
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle