Rozdíl?

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 25. 06. 2005 17:44

mam pocit že 16ti a 24 ventily se nedělaj jinak než s hydroštelama taky tomu nerozumim tak se možná v tomto pletu
m42 ale hydroštely má

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 06. 2005 17:59

Lukas-e21 píše:... a předpokládám, že hydraulický zdvihátko, ten ventil jen zvedá............ale to je jen muj dohad.
Špatný dohad. Ventil zdvihá pružina. Vyjimkou jsou motory s desmodromickým rozvodem kde vahadlo ventil nejen stlačuje ale i zdvihá, ale ty se v seriové výrobě takřka nevyskytují. Největším výrobcem motorů s desmodromickým rozvodem je Ducati montující je do svých motocyklů.

U M40 a M42 je rozdíl v počtu vačkových hřídelí a přítomnosti/absenci vahadel.

M40 má jednu vačkovou hřídel a protože nemá ventily v jedné řadě ale ve dvou řadách do V musí mít vahadla která se jedním koncem opírají o ventil, druhým o hydraulická zdvihátka = "hydroštely" a svrchu na vahadla tlačí vačka. Hydraulické zdvihátko tedy zdvihá jeden konec vahadla

M42 má vačkové hřídele dvě, každou pro jednu řadu ventilů. Mezi vačkou a ventilem je hrníčkové hydraulické zvdvihátko = "hydroštela". Hydraulické zdvihátko stlačuje ventil neb je stlačováno vačkou. Díky dvěma vačkovým hřídelům NEMÁ tento motor vahadla.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 25. 06. 2005 18:35

a ted mi vysvětli jak je to se seřizovanim ventilove vule.

co sem z dřivějších diskusí pochopil (možná blbě) je že iSo M42 nemá hydraulický vymezování ventilové vůle a M40 má. nebo sem zas vedle??? docela rad bych toiuž konečně věděl přesně.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 06. 2005 18:40

Lukas-e21 píše:... co sem z dřivějších diskusí pochopil (možná blbě) je že iSo M42 nemá hydraulický vymezování ventilové vůle a M40 má. nebo sem zas vedle???
Jsi vedle. Zkonstruovat hydraulické zdvihátko (nebo stlačovátko? :P ) a k tomu manuální seřizování je stejné jako bys k mincovnímu automatu na prodej kafe postavil člověka kterému bys předal minci a on by ji vhodil do automatu a podal ti kafe.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 25. 06. 2005 18:50

good diky, tak už vim na čem sem:-D
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Odpovědět