problém s automatem
problém s automatem
chtěl bych se zeptat: nemá tu někdo zkušenosti s autom. převodovkou? zdá se mi, že při akceleraci to není tak mrštný a vypadá to jako, kdyby prokluzovala u manuálu spojka,
mám v ní dost kalný olej a nevím co se k tomu všechno mění, byl sem v BMW servisu a tam mi řekli, že se to nemění, páč sou tam ještě nějaký filtry a vyšlo by to na pěknej balík a nevím jestli je to pravda.
Přeci kvalita automatu záleží na čistým oleji ne?
díky za radu Petr
mám v ní dost kalný olej a nevím co se k tomu všechno mění, byl sem v BMW servisu a tam mi řekli, že se to nemění, páč sou tam ještě nějaký filtry a vyšlo by to na pěknej balík a nevím jestli je to pravda.
Přeci kvalita automatu záleží na čistým oleji ne?
díky za radu Petr
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s automatem
Olej a fitr se u automatu mění po určitým intervalu stejně jako u motoru. Pokud je olej kalný není to nic dobrýho a většinou to signalizuje nějakej problém v převodovce. Zkus vyměnit olej i fitr a pokud se to nezlepší tak to řeší oprava nebo výměna převodovky.petr e28 píše:Přeci kvalita automatu záleží na čistým oleji ne?
díky za radu Petr
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Fido
- Velký bratr ..... Hartge
- Příspěvky: 2117
- Registrován: 12. 02. 2003 10:27
- Bydliště: Southfork aka Chateau
- Kontaktovat uživatele:
Proboha v jakým servisu jsi byl? Co je to za idioty? No nic. Dynamika rozjezdu je u automatu obecně horší než u manuálu, to je normální. Nicméně olej by měl bejt červenej, nesmí smrdět spáleninou, bejt černej nebo vůbec jinak barevnej. Výměna je relativně jednoduchá. Koupíš ATF, filtr (no nebo spíš sejtko) objednáš v Autecu nebo u jinýho BMW prodejce (objednaj ho přesně dle VINu auta, stojí pár stovek), ATFko tam můžeš koupit taky, stojí asi 150 Kč litr. Tudíž celkový náklady jsou asi tak litr až 1500.
Postup je následující, ohřeješ auto, aby byl olej horkej, vypustíš starý ATF, sundáš vanu automatu, očistíš ty magnety, co jsou v ní a zachytávaj bordel odpadávající z lamel, sundáš ten starej filtr a dáš novej. Zkontroluješ těsnění pod vanou a zase to všechno sesadíš. Je to fakt jednoduchý. Pak si zhruba změř, kolik jsi toho vypustil, ať víš, kolik tam toho máš zase nalejt no a pak měrkou v motoru tam naleješ nový ATF. Nastartuješ, necháš zařadit všechny kvalty co na voliči jsou, znovu zkontroluješ hladinu ATF a případně doleješ (na měrce to musí bejt přesně mezi ryskama, nikdy však ne víc). Pak se pojedeš projet a po krátký jízdě, kdy se vystřídaj všechny kvalty to opět zkontroluješ. Tak, vyměna je hotova.
Touhle výměnou se nevymění celá náplň, ale jenom část (víc toho najednou vypustit nejde, takže pokud ti bude připadat, že ATFko pořád nevypadá tak jak má, můžeš to za pár tisíc km udělat znova. Ale jedna výměna stačí cca na 50tkm - samozřejmě pokud vše funguje tak jak má, tj. nejsou spálený lamely, převodovka není ucpaná bordelem a tak. Různý pazhřivci jsou schopný tam nalejt lecos. Ruce jim zpřerážet.
Postup je následující, ohřeješ auto, aby byl olej horkej, vypustíš starý ATF, sundáš vanu automatu, očistíš ty magnety, co jsou v ní a zachytávaj bordel odpadávající z lamel, sundáš ten starej filtr a dáš novej. Zkontroluješ těsnění pod vanou a zase to všechno sesadíš. Je to fakt jednoduchý. Pak si zhruba změř, kolik jsi toho vypustil, ať víš, kolik tam toho máš zase nalejt no a pak měrkou v motoru tam naleješ nový ATF. Nastartuješ, necháš zařadit všechny kvalty co na voliči jsou, znovu zkontroluješ hladinu ATF a případně doleješ (na měrce to musí bejt přesně mezi ryskama, nikdy však ne víc). Pak se pojedeš projet a po krátký jízdě, kdy se vystřídaj všechny kvalty to opět zkontroluješ. Tak, vyměna je hotova.
Touhle výměnou se nevymění celá náplň, ale jenom část (víc toho najednou vypustit nejde, takže pokud ti bude připadat, že ATFko pořád nevypadá tak jak má, můžeš to za pár tisíc km udělat znova. Ale jedna výměna stačí cca na 50tkm - samozřejmě pokud vše funguje tak jak má, tj. nejsou spálený lamely, převodovka není ucpaná bordelem a tak. Různý pazhřivci jsou schopný tam nalejt lecos. Ruce jim zpřerážet.
Naposledy upravil(a) Fido dne 17. 06. 2004 12:24, celkem upraveno 2 x.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
teda nevím jak se to počítá, ale vypadá to že řadí 5 kvaltů
dám Déčko a to už je za 1, ve 20 km řadí 2, ve 40 km je 3, v 60 km je 4 a v 85km ředí na 5 kvalt, tak nevím, mám 525e r. v. 85 jo a řadí asi v 1800 otáčkách
www.e30.cz/srazy/2004_05_15_lustenice/Lustenice_026.JPG
dám Déčko a to už je za 1, ve 20 km řadí 2, ve 40 km je 3, v 60 km je 4 a v 85km ředí na 5 kvalt, tak nevím, mám 525e r. v. 85 jo a řadí asi v 1800 otáčkách
www.e30.cz/srazy/2004_05_15_lustenice/Lustenice_026.JPG
- Fido
- Velký bratr ..... Hartge
- Příspěvky: 2117
- Registrován: 12. 02. 2003 10:27
- Bydliště: Southfork aka Chateau
- Kontaktovat uživatele:
No zhruba tak jak jsi napsal ty, je docela dobře možný, že kolem tý osmdesátky se natvrdo sepne overdrive, ale to si nejsem zcela jist. Na 325iX se stejným automatem jsem měl taky občas ten pocit jako ty, tj. že to má 5 kvaltů, ale to je samozřejmě nesmysl.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
I lehka noha je relativni pojempetr e28 píše:samozřejmě myslím, že lehkou nohou, to přeci musí mít každý automaťák zmáklý

A tady ma automat par lidi a kazdy v jinym aute - v 325i E30 se mozna bude chovat jinak, nez ve Fidove sestce, nebo v tvy E28 si myslim.
Ja osobne momentalne automat nemam, i kdyz jsem s nim jezdil v ruznych autech, ale takovyhle detaily si nepamatuju.
automat řadí vice méně podle tlaku na plyn-může ti zařadit při 1500 ot/min nebo taky při 6000 ot/min, záleží na tobě...
maš 4 kvalt, ta 5 kterou slyšíš, cítíš je overdrive-rychloběh
do toho servisu o kterým se zmiňuješ už nejezdi...
maš 4 kvalt, ta 5 kterou slyšíš, cítíš je overdrive-rychloběh
do toho servisu o kterým se zmiňuješ už nejezdi...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
jen bych se tě na něco rád zeptal... kde že je ten servis a jak se jmenuje? Nerad bych spadnul takovejmhle - jak někdo říkal - paskřivcům - do pazour... Předem díky za referenci 

***NÁHRADNÍ DÍLY z E30 a E36*** viewtopic,p,597353.html#597353
***EKOLIKVIDACE***ODTAHOVÁ SLUŽBA*** viewtopic,p,311005.html#311005
***EKOLIKVIDACE***ODTAHOVÁ SLUŽBA*** viewtopic,p,311005.html#311005