visco spojka- teplota motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

visco spojka- teplota motoru

Příspěvek od Robert » 12. 06. 2004 11:14

Tak jsem zjistil nemilou věc a to že když jedu na dálnici kolem 170 a víc km/h, tak se mi ohřívá motor víc než je zdrávo(ukazatel je za prostředním políčkem- jednu čárku za prostředkem).
Při normálním provozu, nebo občasným odpichu atd. je to v poho.
Zdá se mi, že mi ta viskospojka docela hučí jak náklaďák.
Jak se dá opravdu zjistit jestli fachá tak jak má?

třeba je všechno v klidu a chyba je někde jinde nebo nikde :?

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 12. 06. 2004 11:17

někdo tady psal že sepnutá by neměla jít zastavit novinama, přesněji úterním Právem, ale prej může být i středeční...
více méně mám ten semej problém a už jsem smířenej s tím že jí koupím novou...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 12. 06. 2004 11:20

Prave pokud to huci, tak ma temer, nebo uplne otacky motoru a chladi co to da.
Nebo lepe receno huci....no proste ja kdyz to mam dost ohraty a chladi to na plno, tak to huci jak vysavac, kdyz se prida plyn. Jestli nase dve prirovnani vystihuji totez, tak asi budes muset hledat chybu jinde :)
Zkus klasickej trick s novinama :twisted:

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 12. 06. 2004 11:26

mě taky pěkně hučí když trochu přidám, ale pokud nejedu tak mi teplota leze přes půlku na budíku, nejvíc asi 4-5 mm těsně před další čárku za půlkou a to se mi nelíbí...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 12. 06. 2004 11:57

Mě hučí stejně za tepla i studena, ale motor se ohřívá normálně a teplota se zastaví na polovině a drží tam. Prostě jen když jedu po dálnici furt kolem 180 tak vyleze vejš a přitom náporu vzduchu by to mělo bejt spíš naopak. Když jsem posledně honil motorkáře a mastil to z Říčan 230 tak šla až těsně za první čárku za prostředkem- ale nevařilo to!
podivné

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 12. 06. 2004 12:04

mě se taky zastaví v polovině, ale když stojím někde v koloně tak to leze za půlku jak už jsem napsal a taky nevaří, ale je to prostě za půlkou a docela mi to vadí...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 12. 06. 2004 12:30

Komu by se to libilo, to by se mi taky nelibilo. Clovek ma pak strach o hlavu, pripadne jeji tesneni.
Termostat predpokladam resit asi nemusime. U Roberta je divny ze huci visko porad. Ja teda citelne slysim uplne jiny zvuk, kdyz motor neni uplne ohraty a prida se plyn, nez kdyz je naopak ohraty dostatecne a viskoza chladi co muze. To je uplne diametralne odlisnej zvuk.
Mirek: spina ti vrtule ke klime i kdyz bys mel klimu vypnutou ? Udajne by mela spinat i ta, kdyz visco nestiha i kdyz mas vyplou klimu, pac my mame chladic zakrytej dalsim - kondenzatorem klimy.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 06. 2004 13:58

Robert: Máš zarostlej chladič.

Ve 180ti je vrtule na nic, vzhledem k náporu vzduchu, při takové rychlosti.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 12. 06. 2004 14:16

ondra_m píše:Robert: Máš zarostlej chladič.

Ve 180ti je vrtule na nic, vzhledem k náporu vzduchu, při takové rychlosti.
Taky bych to tak videl. Ale prekvapuje me zase, ze se mu to nehreje v kolonach. Kdyz je zarostlej chladic, nemelo by to stihat chladit furt. I kdyz pravda ze pri vyssich rychlostech to zase chce rychlejs cirkulovat a samozrejme neni-li kudy, je to problem.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 12. 06. 2004 14:47

Jirka325 píše: Mirek: spina ti vrtule ke klime i kdyz bys mel klimu vypnutou ? Udajne by mela spinat i ta, kdyz visco nestiha i kdyz mas vyplou klimu, pac my mame chladic zakrytej dalsim - kondenzatorem klimy.
spíná, nebo aspoň by měla protože jak čidlo tak odpor mám asi měsíc starý(nový)
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 12. 06. 2004 15:21

tak jsem použil fci "Hledat" a přečet vše co jsem našel...
visco bych řek že funguje neboť na volnoběh není slyšet a stačí trochu přidat a hned fučí perfektně a zaměřím se na termostat, sice jsem ho asi před dvěma měsíci měnil (neorigo), ale nevím na kolika otevíral a podle ETK má otevírat při 80°C, tak koupím origo (1021,-) a doufám že budu mít klid...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 12. 06. 2004 18:07

Dá se nějak zanešenej chladič "profouknout" ???

Jináč, když jsem to měl "na pevno" (viscospojku) tak to od cca 1800 ot krásně hučelo. Ten hukot teda znamená, že fachčí až moc - cca stejný otáčky jako motor -- víc se namáhá řemen,.... :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 12. 06. 2004 19:13

Mirek píše:... tak koupím origo (1021,-) a doufám že budu mít klid...
Ja mam Wahler (v AuTecu myslim dostanes ten samy) a da se sehnat kolem 600 Kc
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 12. 06. 2004 20:18

DAN píše:Dá se nějak zanešenej chladič "profouknout" ???
Zanesenej zvenku: Vapkou
Zanesenej zevnitř: Pokavaď ty kanálky nejsou úplně ucpaný, přilej do vody tak litr dva octa a chvíli s tim jezdi. :wink: 8)
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 12. 06. 2004 21:21

No nebo to prohnat sodou :lol:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 06. 2004 21:38

To jsou mi ale blbý rady.
Líbí se mi, že poradíte takový blbosti :-)

Chladič podle mne vyčistíte jedině výměnou za nový.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 13. 06. 2004 00:43

Takze jak ma fungovat visko spojka.. Kdyz je to studeny a jeste to nebezelo jde trochu ztuha protocit. Kdyz uz motor bezi tak cca do minuty by se mela protacet uplne zvolna i po vypnuti morotu ale zase to jde jen urcitou dobu. Kdyz napisu ze jde v pohode zastavit rukou ve smeru otaceni tak tady budou hlasky ze je to prijit o prsty.. :) ale jde to udelat i tema novinama.. :) nezalezi na otatckach motoru.. pokud je zdrava neni vubec v zaberu za normalni teploty. Jinak spojka spina stejne jako termostat na hladici kdyz mas el. vetrak. TZN. neco kolem 95- C. To co ukazuje budik je pouze orientacni.. neznam normalni starsi auto ktery meri uplne presne.. Nekdo ma termostat kterej otevira pri 72 a nekdo pri 88.. kazdymu bude rucicka ukazovat jinak.. Je normalni ze kdyz se to zacne hrat ze musi teplota ¨nahoru a tudiz i rucicka.. pokud je normalne motor s termostatem na 88C a rucicka v pulce budiku tak spojka sepne az pri teplote 95 v chladici, neni mozny aby rucicka zustala stale stejne jde vetsinou o jeden dilek nahoru.. a pri termostatu na 72 je rucka jeste niz ale visko spina porad pri cca 95 takze to muze byt i o dva dilky pokud je to normalne pred pulkou. jinak v systemu je urcity pretlak takze to nezacne varit pri 100 ale trochu vis...
Taky zalezi na predni masce mel jsem bawo ktery melo plnou masku a pouze obdelnicek na vzduch na jedna strane a ted mam automat a ten ma derovanou celou masku (zrejme z duvodu chladice v chladici kvuli oleji z aut. ) to je k tomu proc treba pri dlouhodobem a vetsim zatizeni se to nemuze uchladit ale pritom ve meste je to ok (predpokladam ze je visko OK kdyz ve meste je to ok.) Jinak jak psal Ondra na dalnici by ti nemela sepnout vubec. Pokud je stale v zaberu je slyset a ve vysokych otackach ubere hodne na vykonu.
Jinak moje zkusenosti se zkouskou spojky: Pri ohratym motoru to necham bezet cca na 2000 ot. vetsinou to drzim primo na klapce na sani abych slysel kdyz to sepne a obcas kouknu (na volnobeh to trva hodne dlouho jelikoz je vrtule unasena strenim a stale lehce chladi vodu v chladici) na budik aby nesel az do ceveneho a cca ve 3/4 by mela sepnout visko a naslednym "hucenim" a mnohem vetsim prutokem vzduchu na motor. stejne jako kdyz sepne el. ventil. kdyz tepl. klesne vypne i visko. svym zpusobem v tom neni zadny rozdil.. jen je jedno "mechanicke" a druhy na el a termostat..
Me se to pohybuje mezi pulkou a necelym 3/4.. 95% jizdy na pulce.
Ten system neni tak dokonalej aby dokazal udrzet teplotu presne na 88 bez mensich vykyvu.. +- 5C. Kdo zkousel termostat tak vi ze kdyz otevira tak pozvolna a uzavira taky.. Neni to jasne 5 min ale taky ne ted hned.
Nevim jestli vam to pomuze ale nevim jak bych tohle jinak vysvetlil...

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 13. 06. 2004 06:26

tak to vypadá že mám vše v pořádku...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 06. 2004 07:08

Orientacni hodnoty teplomeru vypadaji takto:
Obrázek
Krom dieselu maji vsechny motory termostat na 80 stC a tuto teplotu by mely drzet. Kdyz je chladic a visco a tesneni pod hlavou OK, mela by ruka teplomeru byt tesne pod polovinou a takmer by se nemela hybat. Tak jsem to mel u vsech BMW ktere nemely problem s chlazenim (4 kousky).
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 13. 06. 2004 07:25

Stepan píše:
DAN píše:Dá se nějak zanešenej chladič "profouknout" ???
Zanesenej zvenku: Vapkou
Zanesenej zevnitř: Pokavaď ty kanálky nejsou úplně ucpaný, přilej do vody tak litr dva octa a chvíli s tim jezdi. :wink: 8)
Ocet poradil jeden můj kámoš jinýmu mojemu kámošovi, ten to nalil do Scháde a dodnes (cca .2 roky) mu z toho teče rezavá voda :-)
Asi to někde něco krapet rozežralo. Asi bych to rači neudělal, když jsem to viděl...

Jinak k Francisovu obrázku budíku teploměru:
Francisi, socela jsi mě vyděsil. Mě ta ručka občas vylítavá kus za centr. Když jedu pomalu, na nízký otáčky delší dobu, vždycky teplota stoupne. Párkrát už byla kousek od červenýho. Pokud to není v červenym, mělo by to bejt bezpečný, ne? Pravda, dost mě to znepokojuje. Pozoruhodný je, že to dělá jen se zapnutym topenim, ikdyž by to tak mělo chladit líp.
V koloně se taky trochu hřeje, ale to bude asi tím, že je od vrtule prohnutej chladič a tím pádem je od něj dál.
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Odpovědět