Olej pod motorem
Olej pod motorem
Ahoj - blba otazka..
Utika mi olej - a nevim kudy.. Kdyz se kouknu rano pod auto tak tam je malinka louzicka, ale po stekajicich kapkach ani vidu.. Jen motor je tak nejak celej upatlanej od oleje (jako byl ale vzdycky)..
Spis obecna otazka: ... jsou tam nekde nejaky hadicky, kudma tece olej (a ktery bych mohl jen vymenit), nebo je to vsechno uvnitr motoru a ja muzu cekat opravu za moc a moc penez? Kolega rika - praskla hlava - je to mozny? (ze ne? prosim prosim...)
Diky
Kamil
Utika mi olej - a nevim kudy.. Kdyz se kouknu rano pod auto tak tam je malinka louzicka, ale po stekajicich kapkach ani vidu.. Jen motor je tak nejak celej upatlanej od oleje (jako byl ale vzdycky)..
Spis obecna otazka: ... jsou tam nekde nejaky hadicky, kudma tece olej (a ktery bych mohl jen vymenit), nebo je to vsechno uvnitr motoru a ja muzu cekat opravu za moc a moc penez? Kolega rika - praskla hlava - je to mozny? (ze ne? prosim prosim...)
Diky
Kamil
316 1,8 - LPG
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Olej vetsinou kape odshora dolu takze se koukni rano nad tu louzi drive, nez popojedes autem. A pokud olej nejdrive steka od vrchu motoru, lepe se to hleda na cistem motoru, tak se stav vecer pred analyzou v mycce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
To jsem se prave dival, ale nad tou louzickou jsem nic nenasel.. Mas pravdu - asi to budu muset umyt.. Po 3 letech..Francis píše:Olej vetsinou kape odshora dolu takze se koukni rano nad tu louzi drive, nez popojedes autem. A pokud olej nejdrive steka od vrchu motoru, lepe se to hleda na cistem motoru, tak se stav vecer pred analyzou v mycce.
316 1,8 - LPG
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Na kterem konci motoru je louze? Vpredu/vzadu, vpravo/vlevo ?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Vpredu je nekolik mist: gufero klikoveho hridele, gufero vackoveho hridele (pokud ma motor rozvod ozubenym remenem) a nebo tesneni nejakeho vika a nebo tesneni vany a nebo praskla vana (neskrtnul sis v poslednich dnech nekde spodkem auta?) a nebo ...
Takhle na dalku se to neda urcit. Jak jsem psal vyse, bylo by dobre umyt motor a znova prohlednout.
Takhle na dalku se to neda urcit. Jak jsem psal vyse, bylo by dobre umyt motor a znova prohlednout.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Kazdopadne diky moc.. v tydnu to umeju a kouknu na to..Francis píše:Vpredu je nekolik mist: gufero klikoveho hridele, gufero vackoveho hridele (pokud ma motor rozvod ozubenym remenem) a nebo tesneni nejakeho vika a nebo tesneni vany a nebo praskla vana (neskrtnul sis v poslednich dnech nekde spodkem auta?) a nebo ...
Takhle na dalku se to neda urcit. Jak jsem psal vyse, bylo by dobre umyt motor a znova prohlednout.
Jo a neskrt - nebo o tom aspon nevim.
316 1,8 - LPG
Re: Olej pod motorem
Ahoj, mám problém s M40. Prolíná mi olej zpod krytu olejového čerpadla (ten spodní za rozvodovým řemenem) . Mám několik otázek:
- Je možno demontovat olejovou vanu (myslím celou) z M40 po uvolnění motoru ze silentbloků a jeho částečném nadzvihnutí?
- Jaký je nejlepší způsob demontáže kladky rozvodového řemenu z klikové hřídele?
- Půjde mi vyměnit jenom ten kryt, který drží olejové čerpadlo bez demontáže hlavy, že jo?
- Čeká na mě nějaká zrada? Děkuji za info.
Za odpovědi děkuji :-)
- Je možno demontovat olejovou vanu (myslím celou) z M40 po uvolnění motoru ze silentbloků a jeho částečném nadzvihnutí?
- Jaký je nejlepší způsob demontáže kladky rozvodového řemenu z klikové hřídele?
- Půjde mi vyměnit jenom ten kryt, který drží olejové čerpadlo bez demontáže hlavy, že jo?
- Čeká na mě nějaká zrada? Děkuji za info.
Za odpovědi děkuji :-)
Re: Olej pod motorem
Tak kladku řemenu jsem z klikové hřídele stáhnul - drželo to víc, než náboj zadní nápravy - bylo to fest přirezlé. 2 hodinky práce a bylo to. Očistil jsem ji a zpět už jde normálně, volně. Za pomoci stahováku ložisek. :-)
Re: Olej pod motorem
Vanu je možno demontovat při pozvednutém motoru. Jenom mě tam něco "zavazelo":
- lamda sonda (vymontovat)
- servo čerpadlo (vyvěsit)
- plastový kryt elektroinstalace pod čelním sklem (oddělat)
- tlumič vibrací motoru (odšroubovat z nápravnice)
A vana šla jakž takž velice blbě ven :-)
- lamda sonda (vymontovat)
- servo čerpadlo (vyvěsit)
- plastový kryt elektroinstalace pod čelním sklem (oddělat)
- tlumič vibrací motoru (odšroubovat z nápravnice)
A vana šla jakž takž velice blbě ven :-)
Re: Olej pod motorem
Jak nejlépe utěsnit olejovou vanu? Na autě jsem měl původně červený motorový silikon, bylo to celkem dobré, neteklo to - když jsem to sundal, moc se mi to nelíbilo. Přetěsnil jsem to těsněním z druhovýroby (Elring nebo Victor Reinz) a pro sichr použil Curill T (zelený, konzistence lepkavé zubní pasty) - to taky neteklo, ale to sudávání bylo velice zajímavé, moc se mi nelíbilo.
Zajímaly by mě ověřené postupy montáže těsnění ohledně použitých materiálů, Google mi našel víceméně silikon, kolikrát i s aplikací "na prase".
Od profesionálů, jsem se dozvěděl dva postupy:
1. lehce styčné plochy máznout odolnou vazelíou, použít těsnění (takové to papírové, co se běžně prodává) a z citem dotáhnout křížem šrouby (15 Nm) - celej život sem to tak dělal a nikdy mi to neteklo a kdž jsem to potom sundával, šlo to samo.
2. žádný těsnění, pokud není kovové, jinak jsou s tím jenom problémy: pořádně odmastit a pečlivě nanést tenkou, spojitou housenku motorového silikonu, nechat odvětrat 5 - 15 minut, citlivě dotáhnout křízem, nechat 24 hodin proschnou a nalít olej. Vždycky to bylo bez problémů.
Má někdo zaručený trvanlivý postup? Silikon se mi tam dávat nechce a prvnímu postupu moc nevěřím. Vaše zkušenosti? Za odpovědi děkuji :-)
Zajímaly by mě ověřené postupy montáže těsnění ohledně použitých materiálů, Google mi našel víceméně silikon, kolikrát i s aplikací "na prase".
Od profesionálů, jsem se dozvěděl dva postupy:
1. lehce styčné plochy máznout odolnou vazelíou, použít těsnění (takové to papírové, co se běžně prodává) a z citem dotáhnout křížem šrouby (15 Nm) - celej život sem to tak dělal a nikdy mi to neteklo a kdž jsem to potom sundával, šlo to samo.
2. žádný těsnění, pokud není kovové, jinak jsou s tím jenom problémy: pořádně odmastit a pečlivě nanést tenkou, spojitou housenku motorového silikonu, nechat odvětrat 5 - 15 minut, citlivě dotáhnout křízem, nechat 24 hodin proschnou a nalít olej. Vždycky to bylo bez problémů.
Má někdo zaručený trvanlivý postup? Silikon se mi tam dávat nechce a prvnímu postupu moc nevěřím. Vaše zkušenosti? Za odpovědi děkuji :-)
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pod motorem
po zkušenostech dávám nové těsnění + silikon, protože se mi to taky nelíbí tak jsem posledně experimentoval na ventilových deklech bez silikonu … tak v zimě si to zopakuji, protože to začalo po pár tis. km protékat tak
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Olej pod motorem
Já teda všechny těsnění podlepuji tmelem na motory od reninze. Jak víka, tak prsa, vany atd. A to je jediná cesta jak si zajistit suchej motor. U novějších motoru kde některý věci těsní jen gumovým břitem, tak taky lehce namaznout... Speciálně domečky filtru u n-kovych motorů :-)
Re: Olej pod motorem
Děkuji za odpovědí, mám tedy jasno: Použiju těsnění + Reinzosil na vanu, jímku, domeček filtru.
Jenom ale váhám jak utěsnit spodní hliníkový kryt pod rozvody díl číslo 1:
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... el_casing/
Těsnění číslo 4 mám nové.Okraje lehce máznout Reinzosilem? Nebo nanést tenký film Curil T, konzistence cca něco jako lepkavá zubní pasta:
https://www.prumyslovamaziva.cz/prumysl ... -60ml-tuba
Mám to pěkně rozdělané, téměř nachystané na montáž, tak dokud je trošku počasí. Sice to mám v garáži, ale při práci mi koukají nožičky ven, což je zejména za deště velice protivné. Předem děkuji za odpovědi a rady :-)
Jenom ale váhám jak utěsnit spodní hliníkový kryt pod rozvody díl číslo 1:
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... el_casing/
Těsnění číslo 4 mám nové.Okraje lehce máznout Reinzosilem? Nebo nanést tenký film Curil T, konzistence cca něco jako lepkavá zubní pasta:
https://www.prumyslovamaziva.cz/prumysl ... -60ml-tuba
Mám to pěkně rozdělané, téměř nachystané na montáž, tak dokud je trošku počasí. Sice to mám v garáži, ale při práci mi koukají nožičky ven, což je zejména za deště velice protivné. Předem děkuji za odpovědi a rady :-)
Re: Olej pod motorem
Jak jsem napsal, tak jsem udělal. Na těsnění krytu jsem použil těsnění od Elring, doplněné Curil T, jenom opatlané, slabá vrstvička, zkrátka namazané, je to přeci jenom těsnění víceméně plošné. Když budu mít problém, dám vědět. Vozidlo mám na víkendové ježdění, moc toho nenajedu, takže tak :-)
Re: Olej pod motorem
Tak zatím najeto cca 500 km, vypadá bez problémů. Uděláno tak jak je výše zmíněno. Reinzosil - nanesl jsem jenom tenkou housenku, rozetřel prstem a nechal cca 5 minut odvětrat, poté smontoval, olej se nalil až za několik dní. Curil T jsem použil podobně (ten by neměl nikdy uschnout - použil jsem ho na velké plochy). Kdyby byl problém, napíšu ;-) Snad to někomu pomůže :-)