Mazani problem

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazani problem

Příspěvek od DC » 06. 08. 2019 12:56

buď je vydřený čerpadlo, nebo ložiska na klice mají velkou vůli

lubeec
Příspěvky: 496
Registrován: 24. 12. 2009 14:07
Bydliště: Brno

Re: Mazani problem

Příspěvek od lubeec » 06. 08. 2019 14:03

Začal bych čerpadlem. Může se i ztrácet vydřenýma vahadlama. Podle videa to docela cvaká na vahadlové klaviatuře

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Mazani problem

Příspěvek od adam320 » 06. 08. 2019 14:35

Muze byt klidne jen praskla pruzina v tom tlakovym regulatoru, to uz jsem resil u m20 asi desetkrat. Ale cvaka to pekne no, zvuk z telefonu muze ale klamat

adoSK
Příspěvky: 16
Registrován: 29. 08. 2016 08:06
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Mazani problem

Příspěvek od adoSK » 07. 08. 2019 05:02

Jo cvaka aj keď je v motore skoro všetko nové okrem klukovych ložísk ktoré vyzerali byť ok, aj excentrické podložky na vahadlach bude to treba ešte raz nastelovat ináč v motore je momentalne olej 10w50 skúšal som dať aby bol hustejší pri vyššej teplote predtým tam bol 10w40 ale nakoniec výsledok je ten istý

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazani problem

Příspěvek od DC » 07. 08. 2019 05:26

sundej vanu, kup si od kolbenschnidta tohle https://www.youtube.com/watch?v=yTGiWfkpBsI a změř vůle na ložiscích kliky - hlavní i ojniční

přitom taky zkontroluj tu velkou pružinu v olejovym čerpadle a celkovej stav čerpadla - nechá se jednoduše celý rozebrat...

adoSK
Příspěvky: 16
Registrován: 29. 08. 2016 08:06
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Mazani problem

Příspěvek od adoSK » 13. 08. 2019 05:44

Takže čerpadlo rozobraté tu sú nejaké fotky https://ado6.rajce.idnes.cz/E30_olejove_cerpadlo pružina je ok len tie steny na čerpadle sú celkom doskriabane mám aj druhé čerpadlo ale stav je vizuálne ešte horší :-)
Ten plastic gauge uz mam doma no na to zatiaľ nebol čas skúsiť . Možno cez víkend

adoSK
Příspěvky: 16
Registrován: 29. 08. 2016 08:06
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Mazani problem

Příspěvek od adoSK » 13. 08. 2019 18:44

Takže nedalo mi to spať a dnes som mal čas tak som sa pustil do toho merania výsledok je od od 0,038- 0,63 pár fotiek je tu https://ado6.rajce.idnes.cz/Vola_kluky/ meral som len klukove keďže ojnicne sa menili 3 mesiace dozadu a v albume není fotka prvého a posledného ložiská nejak som na to zabudol. Výsledok je myslím jednoznačný aj keď na kluke neboli žiadne škrabance motor bude musieť von a vybrať kľuku a vymenit ložiská alebo sa to dá aj bez vybratia motora ? S tým že sa len zhodí prevodovka a remenica skúšal to niekto ? Či nemám vymýšľať a vybrať to cele

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazani problem

Příspěvek od DC » 14. 08. 2019 11:05

ty ložiska už nejsou nic moc, to je pravda, rozdíly by tam na neměly být při měření plastigauge

hlavní ložiska se dají vyměnit zespoda v pohodě - musíš je protočit kolem namontované kliky - samozřejmě pěkně namazaný a jedno po druhym

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazani problem

Příspěvek od DC » 14. 08. 2019 11:06

ty ojnicni bych radeji taky zmeril pro uplnost kdyz uz to delas

adoSK
Příspěvky: 16
Registrován: 29. 08. 2016 08:06
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Mazani problem

Příspěvek od adoSK » 22. 08. 2019 18:02

Takže ložiská vymenené a výsledok biedny- pri zohriatom oleji sa nedostanem vo vysokých otáčkach nad 4 bary (to isté ako so starými ložiskami )a na voľnobehu je to cca 0.9bar (lepšie o 0.4 bar) oproti starým loziskam bolo okolo 0.5 baru nejaké ďalšie nápady ?

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazani problem

Příspěvek od DC » 22. 08. 2019 20:02

4 bary jsou při zahratym motoru ok

Jakej olej tam ted mas?

adoSK
Příspěvky: 16
Registrován: 29. 08. 2016 08:06
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Mazani problem

Příspěvek od adoSK » 22. 08. 2019 20:27

10w-50 total

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Re: Mazani problem

Příspěvek od Pinki » 23. 08. 2019 18:03

Zkus ještě mrknout jak moc ti to utíká kolem tyček na ventilové vahadla .viz video
https://youtu.be/QiEPthxSJyA

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Mazani problem

Příspěvek od MattyX » 01. 09. 2019 21:45

Může ti letět tlak na hlavě - špatná vahadlová tyč viz pinky, netěsnící sprška vačky, vylítaná bronzová futra vahadel, a pak na závěr ta největší klasika - vydřené uložení vačky - tady když je moc velká vůle, tak je to stejný jako uložení na klice, prostě tlak letí pryč ;) pokud to je zdravý tak na horký olej kolem 3-3,5 musí být plný tlak vždycky i s bídným čerpadlem to tak namaže ;)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Mazani problem

Příspěvek od adam320 » 02. 09. 2019 15:37

Sorry ze se jeste vracim k ty pruzine v tom cerpadle, ale pokud mas i vrsek novej a muzes tedy vyloucit co psal Mattyx tak bych to zkusil jeste jednou sundat a tu pruzinu trochu natahnout, nebo pod ni dat podlozku. Na driftovacim aute jsem to udelal protoze mi pri dlouhych zatackach za horka problikavalo mazani. Pak to prestalo

adoSK
Příspěvky: 16
Registrován: 29. 08. 2016 08:06
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Mazani problem

Příspěvek od adoSK » 07. 09. 2019 18:28

No priatelia mrkol som to a výsledok je nasledovný https://youtu.be/gwbE5Xs07cI neviem však čo si o tom mam myslieť :-D ináč auto samo zdochlo neviem prečo keď som to zložil S5 išlo normálne zas.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazani problem

Příspěvek od DC » 08. 09. 2019 05:24

to vypadá jako by byl prasklej kanál, kterej zásobuje olejem sprchu vačky

chcíplo to protože si nezacpal hadici odvětrávání klikovky a sálo to tam falešnej luft

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Mazani problem

Příspěvek od MattyX » 08. 09. 2019 20:56

v té vahadlové tyči je na konci zaslepka. Zřejmě ji někdo neodborně vyklepával ven a ta zaslepka praskla a ten tlak se ztrácí tady :)
Vůbec nehledej problém jinde než tady, to je díra jak doprdele, a ten tlaky tady letí ;)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Mazani problem

Příspěvek od adam320 » 09. 09. 2019 10:34

[quote=MattyX post_id=945213 time=1567972588 user_id=6656]
v té vahadlové tyči je na konci zaslepka. Zřejmě ji někdo neodborně vyklepával ven a ta zaslepka praskla a ten tlak se ztrácí tady :)
Vůbec nehledej problém jinde než tady, to je díra jak doprdele, a ten tlaky tady letí ;)
[/quote]

To se mi kdysi stalo taky se priznam:))) ale nastesti jsem si toho vsiml vcas

adoSK
Příspěvky: 16
Registrován: 29. 08. 2016 08:06
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Mazani problem

Příspěvek od adoSK » 09. 09. 2019 19:08

No je to možne ako vraví mattyx hlava sa robila nove gufera ventilov a zabrusenie + zbrusenie hlavy robil mi to známy a takuto hlavu robil samozrejme prvy krat lebo furt robia len 1.9tdi :D a podobne traktory, oazka znie dá sa tá zaslepka niečim nahradiť je tam závit alebo niečo ? ked bude čas popracujem na tom a vyberiem tie tyčky. moc som sa na to odborne nepozeral zatial .

Odpovědět