Myslim, ze v podstate se s tim da souhlasit ...
I kdyz ty Strongflexi asi prece jenom z roku 1986 nebudou (sedacky z Escorta asi ano).
Kazdopadne bez do toho, povinny ruceni za 1/10 neni urcite od veci.
Veteránské Značky
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Veteránské Značky
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Veteránské Značky
Ono jde o uznání stavu, ale to se u běžných aut neřeší - to bude pro ty hodně drahý na aukcích.
Dobře je to rozepsaný tady, jak se to kategorizuje https://is.muni.cz/do/sci/UAntrBiol/el/ ... ra225n.txt
Skupiny autentická, originální, repasovaná ap. - to nemá vliv na uznání za veterána, ale jeho ocenění.
V současné chvíli je to přesně tak, jak se tady píše - pokud máš auto poskládané z dobových dílů a originálních dílů, tak absolutně není problém.
Pokud bys tam měl nějaké zásadní úpravy - motor z jiného typu/značky auta, změnu karoserie, neoriginální nedobové doplňky ap., tak jsi v háji. Dokonce třeba při testaci jim ani nevadil vyměněný motor - to spíš na STK.
Vzhledem k tomu, že ti to prohlíží někdo, kdo málokdy zná do posledního šroubku zrovna tvůj typ auta, tak většinou i drobné prohřešky proti originalitě přejde.
Koroze nevadí - to je otázka na STK, naopak horší (nějaké puchýřky na laku, horší skla nebo světlomety), ale původní stav je veteránsky hodnotnější než auto po celolaku.
Nejjednodušší je vyrazit si na nějaký lokální sraz blízkého veterán klubu a tam se člověk všechno dozví.
Dobře je to rozepsaný tady, jak se to kategorizuje https://is.muni.cz/do/sci/UAntrBiol/el/ ... ra225n.txt
Skupiny autentická, originální, repasovaná ap. - to nemá vliv na uznání za veterána, ale jeho ocenění.
V současné chvíli je to přesně tak, jak se tady píše - pokud máš auto poskládané z dobových dílů a originálních dílů, tak absolutně není problém.
Pokud bys tam měl nějaké zásadní úpravy - motor z jiného typu/značky auta, změnu karoserie, neoriginální nedobové doplňky ap., tak jsi v háji. Dokonce třeba při testaci jim ani nevadil vyměněný motor - to spíš na STK.
Vzhledem k tomu, že ti to prohlíží někdo, kdo málokdy zná do posledního šroubku zrovna tvůj typ auta, tak většinou i drobné prohřešky proti originalitě přejde.
Koroze nevadí - to je otázka na STK, naopak horší (nějaké puchýřky na laku, horší skla nebo světlomety), ale původní stav je veteránsky hodnotnější než auto po celolaku.
Nejjednodušší je vyrazit si na nějaký lokální sraz blízkého veterán klubu a tam se člověk všechno dozví.
Hey dude, where is my car?
M52B28 e39 a spagheti story
M52B28 e39 a spagheti story
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Veteránské Značky
Jenom takova zajimavost ohledne emisi - pokud ma auto histo testaci (staci klubova) zapsanou do velkeho technicaku, tak od letoska ma nejaky ulevy na emisni zkousce na STK. To je novinka roku 2019.
Toto jsem se dozvedel primo od krajskeho histo komisare. Takze v kvetnu jdu zapisovat.
Toto jsem se dozvedel primo od krajskeho histo komisare. Takze v kvetnu jdu zapisovat.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Veteránské Značky
historici se neměří jenom vizuální prohlídka
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské Značky
pozor že jsou dva ty py historických vozidel
.. s běžnou SPZ a pak V-ckovou! pravidla testace nejsou u obou typů stejná.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Re: Veteránské Značky
Můžu se zeptat, jak je to s fotografiemi auta do průkazu historického vozidla (pouze "malá", klubová gestace) - musí být na fotkách sundány RZ nebo ne?
Sepp
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Veteránské Značky
Pokud je budes menit, tak bych ty soucasny sundal. Ale obecne si nemyslim, ze musi byt na vozidle.
Treba motorky jsou foceny z boku, takze znacka videt neni.
Treba motorky jsou foceny z boku, takze znacka videt neni.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Veteránské Značky
metodika
VIII. Pro vozidla, jež mají doloženou historickou původnost vozidla, se aplikuje následující
zvláštní postup:
1. identifikace vozidla ad a)
2. vizuální kontrola ad b)
3. diagnostika systému řízení motoru ad d), pokud je vozidlo vybaveno motorem
s řízeným emisním systémem.
Do poznámky protokolu se uvede "Aplikován zvláštní postup pro vozidla s prokázanou
historickou původností."
Prokázání historické původnosti: Zápisem v technickém průkazu vozidla, doložením dokladu
o historické původnosti nebo zápisem v IS TP.
VIII. Pro vozidla, jež mají doloženou historickou původnost vozidla, se aplikuje následující
zvláštní postup:
1. identifikace vozidla ad a)
2. vizuální kontrola ad b)
3. diagnostika systému řízení motoru ad d), pokud je vozidlo vybaveno motorem
s řízeným emisním systémem.
Do poznámky protokolu se uvede "Aplikován zvláštní postup pro vozidla s prokázanou
historickou původností."
Prokázání historické původnosti: Zápisem v technickém průkazu vozidla, doložením dokladu
o historické původnosti nebo zápisem v IS TP.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost