Moskvic 408 / 412

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 26. 01. 2019 20:26

Rad bych se zeptal, jestli tu ma nekdo nejake zkusenosti se staryma Moskvicema?
Jak me jednou kamarad chtel nastvat, je to v podstate takovy podobny jako Bawo (4 svetla, zadni nahon) ... :evil:

Ale vazne - zajimaji me modely 408, prip 412.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Francis » 27. 01. 2019 01:06

Kup 412, motor ti bude povědomý :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 27. 01. 2019 02:24

Zeby M10? :shock: :shock:
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Huska » 27. 01. 2019 13:15

jojo okopírovali M10tku
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3539
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Asmodeus » 27. 01. 2019 18:12

412 bylo moje první auto. Takže se, Honzo, klidně ptej, co Tě zajímá :wink: :)
Pod kapotou opravdu byla poctivá M10 :wink: :twisted:

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 27. 01. 2019 18:18

Wow, to rad slysim ....
Nasi meli 4-okou 408 a docela si mi to auto libi.
Trosku nostalgie ...

Takze obecne - jaky jsou tak asi nejvetsi problemy s temito auty? Asi jsou hodne robustni, a moc elektroniky tam taky neni ....
Ze by rez?
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Alois
Příspěvky: 1382
Registrován: 04. 09. 2009 11:49
Bydliště: Ostrava

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Alois » 27. 01. 2019 20:20

......s tebou je prostě sranda.. :)

Prvně myslím e46 / pak e39, w123, XC70, Focus ST170, X-type a teď Moskvič... :)

takže tipuji že nakonec to bude něco z toho co tady chybí, něco mezi Oplem OPC a Audi :mrgreen:
M3 e46 manual Phoenixgelb/Kiwi, 840i Grancoupe Individual, Z3 2.8 M52TU Coupe manual, Alpina B6 #056 e63 4.4 Alpinablau… a pár dalších non BMW

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 27. 01. 2019 21:37

Tak jsem rad, ze se bavis ... Ja se bavim naramne. :P
Aspon to tu neni tolik jedno (resp dvou) barevny.

BTW: uz jsi dlouho nic nenapsal o svojich hrackach. :shock: Nechce se mi verit, ze nemas nic noveho ...

PS: Audi mozna, ale Opel doufam nikdy.
Nebo treba Ford A kabrio ...
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Alois
Příspěvky: 1382
Registrován: 04. 09. 2009 11:49
Bydliště: Ostrava

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Alois » 27. 01. 2019 22:15

Po jednom starém 280sl které už jsem tady dával a 2x m3 e46, naposledy 7/2018 jsem si koupil další auto, Suv, ketré mi por prodaném chybělo. Dokonce jsem prodal off road LR Discovery a Mini Coopera S. Takže místo dvou jedno... Taky jsem ho trochu vymazlil, rozpočet jak na e30 m3, ale je to moc nové a tady to nepatří. Taky mám absťák - koukám po něčem "novém" zajímavém (na zábavu), ale nároky na zajímavost rostou, málo času, hodně práce... A hlavně nemám kde parkovat, mám plné garáže takže asi až zase něco prodám, ale je možné že zase něco najdu :)

A ty už teda víš co koupit? 528i jak manuálu, tak automatu je mraky. Především v CH kde auta kupuješ, jich bude hodně a zachovalých, to by pro tebe byl asi nejlepší nástupce si myslím..proti e34 520i ti ta 528i nejlépe manuál doublevanos (někdy od 1998 - měsíc přesně nevím - prostě motor z období prvních e46) bude připadat jako raketa....
M3 e46 manual Phoenixgelb/Kiwi, 840i Grancoupe Individual, Z3 2.8 M52TU Coupe manual, Alpina B6 #056 e63 4.4 Alpinablau… a pár dalších non BMW

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 27. 01. 2019 23:05

No clovece, budes se divit, ale prave tech 528i moc neni. A pokud ano, tak vetsinou M52TU (double Vanos). A ja bych radsi single Vanos.
Zacal jsem uz taky koukat po 540i, tech je o neco vic. A zhruba za stejnou cenu (ale zase vyssi najezd).

Souhlas, ze e39 528i by asi byla nejlepsi volba jako nahrada za e34 520i. Nicmene minuly tyden jsem vezl kolegovo Lexus IS200 - nebylo spatny, ale neco mu tukalo v palubovce ... a to mi rozcilovalo ... moje vana je naprosto ticha. Tak uvidim, kdy se s ni rozloucim.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Alois
Příspěvky: 1382
Registrován: 04. 09. 2009 11:49
Bydliště: Ostrava

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Alois » 27. 01. 2019 23:51

Nevidím rozumný důvod chtít singlevanos, co si tak pamatuji oba motory.... Jj, přesně jsem si myslel že v Švajcu bude víc 540i, ale skoro všechno automat. Ty automaty padají, při věku toho auta problémy s řetěz rozvody, olejovým čerpadlem a pridřeným motorem, mrtvý servotronic, všemožné úniky oleje, atd... 540i a 528i jsou servisně a uživatelsky úplně jiné auta.. 528i je držák. Tím netvrdím že je 540i špatná, ale já osobně nebyl nadšený ani z e39 540i manuálu, m-paket / facelift - takový rychlejší sedan na dnešní dobu - žadná modla jak se z toho dělá, pouze z m5 e39. Obě jsem řídil.. Kde patří 40i je e38. 740i je skvělá kára na kterou nikdy nezapomenu, ale to už jsme zase jinde..
Naposledy upravil(a) Alois dne 27. 01. 2019 23:56, celkem upraveno 1 x.
M3 e46 manual Phoenixgelb/Kiwi, 840i Grancoupe Individual, Z3 2.8 M52TU Coupe manual, Alpina B6 #056 e63 4.4 Alpinablau… a pár dalších non BMW

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 27. 01. 2019 23:56

Souhlasim, ze udrzbove to bude asi rozdil.
Ja spis nejsem jeste uplne jistej, estli e39 528i je vhodna jako daily do prace, kdyz to mam 15 km po dalnici / po statni silnici. A v praci relativne malo mista na parkovani. Ze takovy kompakt by stacil ... a ve verzi 323 nebo 325ti to bude taky takova mala raketa ...
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Alois
Příspěvky: 1382
Registrován: 04. 09. 2009 11:49
Bydliště: Ostrava

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Alois » 27. 01. 2019 23:58

No, to asi nemá smysl řešit :D 528i, 540i nebo compact e36 323ti , e46 325ti... Na to už asi nemám argument.. Možná by se to chtělo v těch autech svézt a ujasnit si co chceš..
M3 e46 manual Phoenixgelb/Kiwi, 840i Grancoupe Individual, Z3 2.8 M52TU Coupe manual, Alpina B6 #056 e63 4.4 Alpinablau… a pár dalších non BMW

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 28. 01. 2019 02:36

... ja zadny argument nehledam. :shock:
Ale povozit se by asi nebylo od veci, to jo ...

Nicmene tohle tema je o Moskvici 408 / 412 ...
A ten by urcite nebyl na daily do prace.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od adam320 » 28. 01. 2019 10:29

SwissCabrio píše:
28. 01. 2019 02:36


Nicmene tohle tema je o Moskvici 408 / 412 ...
A ten by urcite nebyl na daily do prace.
Nebud mekej, to das :twisted: :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 28. 01. 2019 10:33

adam320 píše:
28. 01. 2019 10:29
SwissCabrio píše:
28. 01. 2019 02:36


Nicmene tohle tema je o Moskvici 408 / 412 ...
A ten by urcite nebyl na daily do prace.
Nebud mekej, to das :twisted: :lol:
:mrgreen: :mrgreen:
Ale ja nejsem rusky muzik ....
Jednou jsem jel Zigulem 2101 z Jihlavy do Bratislavy a mel jsem docela dost. Celkem makacka.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Huska » 28. 01. 2019 18:09

Alois píše:
27. 01. 2019 23:58
No, to asi nemá smysl řešit :D 528i, 540i nebo compact e36 323ti , e46 325ti... Na to už asi nemám argument.. Možná by se to chtělo v těch autech svézt a ujasnit si co chceš..
SwissCabrio mi připomíná mou manzelku: "neví co chce, ale chce to"
v tomto ohledu mu nemá smysl radit, protože si na to bude muset přijít sám
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3539
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od Asmodeus » 28. 01. 2019 19:18

Honzo, říkáš, že Opel snad nikdy. Kamaráde, brácha měl Corsu B GSi, to byl takový malý hajzl podivočený, hyperaktivní to bylo jak jack russel terier, dobré sedačky, perfektní auto na lítání po okreskách :wink: Kamarád měl "Éčkového" Kadetta GSi - byl to jen 8-mi ventil, ale někdo mu ještě v Německu musel něco udělat, protože s prstem v nose pojížděl Kadetty GSi 16v. To auto lítalo úplně hovadsky a donedávna jsem neřídil většího divočáka, než bylo kamarádovo GSi, vždycky jsem byl natěšený jak prvnička, když mi ho půjčil na svezení. Dneska takového Kadetta mít, tak si pískám :wink:

Co se týče Moskviče - jestli ho chceš, kup si ho. Jak říká můj kamarád: "Kdo chce kam, chuj s ním.." :twisted: Já myslím, že z Moskviče nikdy nebude perspektivní cokoli. Jízdní vlastnosti zemědělské Ify na agrokolech s plným sudem splašek na korbě a bez vlnolamu. Trefnější přirovnání mě nenapadá.
Obrázek

Na Moskviči není dobré asi nic. Na tom mém bylo dobré to, že jsem v něm neustále obšťastňoval svoji tehdejší přítelkyni, ale to je všechno :D
Co je na něm ještě fajn - nejde moc rozbít, ani když chceš. Ale o to se Ty asi pokoušet nebudeš :) Jednou jsem s ním trefil tak blbě švestku a jen se ohnul nárazník, trošku blatník a upadlo zrcátko. Švestka, ta svině, tam stála do loňska :) Pak je na Moskviči super, že všechny Moskviče vydávají takový specifický zápach v interiéru, prostě smrdí všechny stejně mixem oleje, benzínu, imitace koženky na sedadlech a ještě spoustou dalších věcí. Prostě když otevřeš dveře, máš jistotu, že jsi správně ve svém autě. Pak je super topení, resp. jeho ovládání - buď jde vzduch chladný, nebo z výdechů jde teplo jak z vysoké pece, nic mezi tím. Takže pro regulování teploty interiéru slouží malá trojúhelničková okénka v předních dveřích.
Vynikající je taky přístup v motoru k čemukoliv. Nejdřív si ale musíš vylézt na blatník, protože ze země nemáš šanci vyměnit ani vzduchový filtr - je to vysoké jak hovado.
Naopak jsou fajn veškeré servisní úkony - stačí jakýkoliv plochý klíč na škrábání se na prdeli, když si nevíš rady, a pak jen majzl, sikovky a kladivo, nic víc :) Jednou jsem prosil šéfa, když jsme měli míň práce (bylo to v roce 96), jestli bych si mohl něco lehce opravit na autě. Když souhlasil, najel jsem na rampu (naše firma sídlila v bývalém JZD) a v pracovní době jsem vyměnil převodovku, protože mi vyskakovala čtverka :D Pak, když jsem to skládal, chybělo mi napojit poslední věc - trubku na nádobku s kapalinou, no a ta prdla. Jenže v Moskviči bez spojky nezařadíš (v Žigulu jo). Takže jsem na místě dal za 3, pustil dolů z rampy a tak dojel 10 km domů :D
Takže pokud chceš spoustu dobrodružství, jdi do toho po hlavě! :twisted:

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 28. 01. 2019 19:23

No pekne jsi to napsal Asmo, to je primo jako z reklamniho plakatu ... :lol:
Budu nad tim teda uvazovat. :roll:
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2714
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Moskvic 408 / 412

Příspěvek od SwissCabrio » 28. 01. 2019 19:28

Huska píše:
28. 01. 2019 18:09
Alois píše:
27. 01. 2019 23:58
No, to asi nemá smysl řešit :D 528i, 540i nebo compact e36 323ti , e46 325ti... Na to už asi nemám argument.. Možná by se to chtělo v těch autech svézt a ujasnit si co chceš..
SwissCabrio mi připomíná mou manzelku: "neví co chce, ale chce to"
v tomto ohledu mu nemá smysl radit, protože si na to bude muset přijít sám
Tak ted nevim, jestli se mam urazit nebo byt hrdy ... :roll:
Presne tak, nehledam rady, ale zkusenosti.
A nakonec to budu muset stejne rozseknout sam (podle aktualni situace na trhu a uvolnenych financi). Kazdopadne diky za nazory, rad se dozvidam nove veci (i o sobe .... :mrgreen: )
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Odpovědět