E30 - snizeni
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
E30 - snizeni
Casto se tu bavime o snizeni predku nebo zadku, ale vzdy se bavime v relativnich cislech (o kolik to slo dolu).
Jenze malokdy se dozvime, jaka byla vychozi vyska. Tak me napadlo, ze by bylo zajimavy to zjistit.
A to udajem vzdalenosti od stredu kola kolmo nahoru az po spodni okraj blatniku (tedy spodniho lemu).
To se da celkem jednoduse zmerit stacecim metrem (jednotkou presnosti budiz mm) a je to udaj porovnatelny mezi ruznymi velikostmi kol.
Vcera jsem to meril u mojeho 320i Cabrio a nameril jsem nasledujici hodnoty (v mm):
PP: 349 / LP: 350
PZ: 336 / LZ: 334
Coz ve skutecnosti vypada nasledovne: Pneu zimni 185/65 R14
Tak by me tedy zajimalo, jak jsou na tom ostatni.
Nejlepsi by bylo vlozit udaje a zaroven obrazek pro predstavu.
Jenze malokdy se dozvime, jaka byla vychozi vyska. Tak me napadlo, ze by bylo zajimavy to zjistit.
A to udajem vzdalenosti od stredu kola kolmo nahoru az po spodni okraj blatniku (tedy spodniho lemu).
To se da celkem jednoduse zmerit stacecim metrem (jednotkou presnosti budiz mm) a je to udaj porovnatelny mezi ruznymi velikostmi kol.
Vcera jsem to meril u mojeho 320i Cabrio a nameril jsem nasledujici hodnoty (v mm):
PP: 349 / LP: 350
PZ: 336 / LZ: 334
Coz ve skutecnosti vypada nasledovne: Pneu zimni 185/65 R14
Tak by me tedy zajimalo, jak jsou na tom ostatni.
Nejlepsi by bylo vlozit udaje a zaroven obrazek pro predstavu.
Naposledy upravil(a) SwissCabrio dne 04. 07. 2018 09:29, celkem upraveno 4 x.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: E30 - snizeni
Střed kola se blbě odhaduje , ideální je to měřit klasika svinovacím metrem od země po nejvyšší místo lemu...
Jen někdo nesmí mít převařováné lemy, to je plus mínus centimetr někdy...
Jen někdo nesmí mít převařováné lemy, to je plus mínus centimetr někdy...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: E30 - snizeni
Souhlasim, ze stred kola se blbe odhaduje. Ja to napasoval na stred BMW emblemu na poklicce.
Nicmene pri mereni timto zpusobem nema vliv ani prumer kola (14" nebo 15") ani rozmer / ojeti pneumatiky.
To ma vliv jenom na vizualni dojem.
Tento obrazek od Beton-a je zajimavy - to je z nejaky servisky? Bohuzel ale taky prumer rafku zde hraje roli (a tabulka nerozlisuje 14 nebo 15 palcu). Resp dalo by se pouzit pro zmereni a odpocet pulky prumeru rafku, tim nam vyjde udaj na stred.
Kazdopadne, podle te tabulky je rozdil mezi predni a zadni napravou 60 mm, coz ja rozhodne nemam (mam +- 15 mm).
Nicmene pri mereni timto zpusobem nema vliv ani prumer kola (14" nebo 15") ani rozmer / ojeti pneumatiky.
To ma vliv jenom na vizualni dojem.
Tento obrazek od Beton-a je zajimavy - to je z nejaky servisky? Bohuzel ale taky prumer rafku zde hraje roli (a tabulka nerozlisuje 14 nebo 15 palcu). Resp dalo by se pouzit pro zmereni a odpocet pulky prumeru rafku, tim nam vyjde udaj na stred.
Kazdopadne, podle te tabulky je rozdil mezi predni a zadni napravou 60 mm, coz ja rozhodne nemam (mam +- 15 mm).
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: E30 - snizeni
Plus u Tvyho mereni znamena stat na prokazatelny rovine...ja vzdycky resil akorat pomer predni napravnice vs difer...a to se meri jednoduseji nez kazdy kolo zvlast, navic faktoru co hrajou roli (a rozhodne je nevychytas) je mnohem vic nez se da predstavit, to jsem pochopil kdysi pri uz prvnim kontaktu s rovnaci stolici...nicmene zamer Tvyho dotazu chapu, odpovedet neumim
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: E30 - snizeni
Staci stat na rovny plose - parkoviste nebo garaz. Proste aby nebylo jedno nebo vic kol na vyvysenem miste. A mozna ne do kopce nebo z kopce. Prip na neutral, s povolenou ruckou.
Nebo nechapu, jak to myslis ...
Nebo nechapu, jak to myslis ...
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: E30 - snizeni
Jinak jsem ted nasel temer 4 strany textu v Bentley Publishers "Service Manual" na e30 (vydani z roku 1990, v anglictine).
Pise se tam dokonce o ruznych typech pruzin, resp jejich ciselnem oznaceni. Nicmene na pruzine samotne jsem nic nenasel (coz mi bylo hned divny).
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: E30 - snizeni
Na pružinách byvaly barevné proužky a bylo jich více druhů vždy podle výbavy... Proto pružina v etk nemá ani číslo, protože se bere dle VIN
Těch druhů je více než dost....
Těch druhů je více než dost....
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: E30 - snizeni
Tak jsem to zkousel zmerit podle teto metody a nameril jsem nasledujici (jinac se to meri podstatne jednoduseji)
Rafky BBS pavuciny R14"
Vpredu: 550 (tabulkove melo byt 570 +-10) mm
Vzadu: 540 (tabulkove melo byt 510 +-10) mm
Takze teoreticky to mam vpredu snizeny o 20 a vzadu zvyseny o 30 mm ...
A to se mi fakt nezda.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: E30 - snizeni
Nikdo jiny se neprida do "katalogu" snizeni e30?
Kdyz-by se tu aspon par hodnot objevilo (spolecne s obrazkem a rozmerem disku), byla by lepsi predstava o tom, jak ktery snizeni vypada.
Ja osobne se za par tydnu pridam jeste se dvema hodnotama - soucasnym "off road" stylem Aranky (tedy jednoznacne zvyseni) a potom standardni vyska u druheho kabria (kde jsou pruziny jeste z vyroby).
Kdyz-by se tu aspon par hodnot objevilo (spolecne s obrazkem a rozmerem disku), byla by lepsi predstava o tom, jak ktery snizeni vypada.
Ja osobne se za par tydnu pridam jeste se dvema hodnotama - soucasnym "off road" stylem Aranky (tedy jednoznacne zvyseni) a potom standardni vyska u druheho kabria (kde jsou pruziny jeste z vyroby).
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: E30 - snizeni
Tak jsem zameril nejen "Off-road" Aranku, ale i 325iA Cabrio s nasledujicimi udaji:
Cabrio 320i (14")
LP: 350 (550) / PP: 349 (550)
LZ: 334 (540) / PZ: 336 (540)
Cabrio 325iA (15")
LP: 375 (584) / PP: 370 (576)
LZ: 342 (552) / PZ: 342 (552)
Coupe 318i (14")
LP: 433 (630) / PP: 443 (640)
LZ: 402 (602) / PZ: 402 (602)
Kde prvni udaj je od podbehu na stred, udaj v zavorce je meren podle metodiky z prirucky.
Tim padem mi vychazi, ze Aranka je momentalne asi 60-80 mm moc vysoka vpredu a +60 mm vzadu.
Musim ted tedy najit vhodny pruziny, abych to dostal do normalu. Ty co tam jsou ted jsou zrejme na Cabrio nebo Touring.
Cabrio 320i (14")
LP: 350 (550) / PP: 349 (550)
LZ: 334 (540) / PZ: 336 (540)
Cabrio 325iA (15")
LP: 375 (584) / PP: 370 (576)
LZ: 342 (552) / PZ: 342 (552)
Coupe 318i (14")
LP: 433 (630) / PP: 443 (640)
LZ: 402 (602) / PZ: 402 (602)
Kde prvni udaj je od podbehu na stred, udaj v zavorce je meren podle metodiky z prirucky.
Tim padem mi vychazi, ze Aranka je momentalne asi 60-80 mm moc vysoka vpredu a +60 mm vzadu.
Musim ted tedy najit vhodny pruziny, abych to dostal do normalu. Ty co tam jsou ted jsou zrejme na Cabrio nebo Touring.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: E30 - snizeni
Ahoj,
ja mam naopak auto dost nizko, vyuziju tedy tohoto vlakna k otazce, zda nekomu nezustalo doma takove to sroubeni pod zadni pruziny z nejakeho rozbiteho stavitelneho podvozku? Potreboval bych zadek trochu zvednout, ale treba tak o centak... Mam pruziny H&R celkem nove, ale je to snizeno dost (hlavne blby cesty kolem bydliste)... Tak kdyby se to nekomu valelo v garazi, tak bych to rad za nejakou uplatu nasal...
Diky!
ja mam naopak auto dost nizko, vyuziju tedy tohoto vlakna k otazce, zda nekomu nezustalo doma takove to sroubeni pod zadni pruziny z nejakeho rozbiteho stavitelneho podvozku? Potreboval bych zadek trochu zvednout, ale treba tak o centak... Mam pruziny H&R celkem nove, ale je to snizeno dost (hlavne blby cesty kolem bydliste)... Tak kdyby se to nekomu valelo v garazi, tak bych to rad za nejakou uplatu nasal...
Diky!
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: E30 - snizeni
Problém je v tom, že to šroubení používá jinou pružinu, ve které je o dost větší vrchní otvor. Čili na klasickou pružinu to asi nedáš. Lepší máš koupit/ vyrobit podložky z gumy nebo sáhnout po origo BMW podložkách, které se dělají ve čtyřech tloušťkách (5, 7.5, 10 a 15mm)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
Re: E30 - snizeni
No, to mas asi pravdu, ja stavitelny podvozek nikdy nemel Diky za rady, neco vymyslim!