úspěšná výměna M40 za M43
jo na m40 je čidlo s jedním kontaktem m43 už ma dva kontakty jeden drát je ukostřeny tam bude ta chyba
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
tak čidlo jsem vyměnil!
Stále stejný tak jsem kontroloval zapojení který vypadá že mám dobře!
Z pinu č.4 na svazku co je z kabiny drát hnědofialová na pin z mot.elektriky pin č.12 fialovohněda (zkontrolováno i na místě u čidla)kabely sedí!a nevim proč?!
ale teploměr je pořád při otočení klíčku do polohy 1 i při nastartování na max...
tak jsem vyměnil pro jistotu budíky stejný,takže tím to není!
aler ted čím?!fakt nevim...
pak to ABS kam napojit ten z kabiny červenožlutý myslim?na jaký kabel motor.el?díky za rady...jsou to poslední dvě věci který potřebuju vyřešit a mám hotovo...díky za každy rady
Stále stejný tak jsem kontroloval zapojení který vypadá že mám dobře!
Z pinu č.4 na svazku co je z kabiny drát hnědofialová na pin z mot.elektriky pin č.12 fialovohněda (zkontrolováno i na místě u čidla)kabely sedí!a nevim proč?!
ale teploměr je pořád při otočení klíčku do polohy 1 i při nastartování na max...
tak jsem vyměnil pro jistotu budíky stejný,takže tím to není!
aler ted čím?!fakt nevim...
pak to ABS kam napojit ten z kabiny červenožlutý myslim?na jaký kabel motor.el?díky za rady...jsou to poslední dvě věci který potřebuju vyřešit a mám hotovo...díky za každy rady
z čidla vedou dva dráty do motorové zásuvky hnědo/fialový vede do budíku, hnědo/žlutý ukostříš a mužeš použít čidlo s m43. hnědo/fial nesmí být nikde spojený s kostrou.
u toho abs připoj červeno/žlutý drát z mot. zas. na kterýkoli červeno/bíly v motorové elektrice a mělo by to být v pořádku
u toho abs připoj červeno/žlutý drát z mot. zas. na kterýkoli červeno/bíly v motorové elektrice a mělo by to být v pořádku
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
asi ne
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Re: úspěšná výměna M40 za M43
Zdravím,
omlouvám se že přispívám do tohoto tématu, ale je jediné které jsem našel podobné mému problému a nemohu zakládat nový. Mám E30 původně motor M40B16 teď M40B18, nevím jak moc správně a co vše, ale auto jelo dokud nezačali problémy s chlazením, ale to odbočuji. Každopádně jsem se v tom motoru začal šťourat a zjistil jsem, že je přidřenej na vačce, celkem slušně ( ale jel :D). A teď co s tím?
1.sehnat vačku s vahadlama, ventilama apod. (asi jetou novou se mi shánět nechce a ani se mi nevyplatí )
2.sehnat jinej motor M40B18 (asi nejjednodušší)
3.sehnat M43B18 (důvod proč to sem píšu). Nevím co vše je potřeba sehnat pro zdárnou výměnu. Co jsem četl, tak by měl stačit holý motor se sáním, kompletní kabelový svazek a jednotka. Je potřeba ještě něco? Vstřiky, altík, jiné vyfikundace?:D
Tenhle motor bych tam chtěl, kvůli řetězu a líp vyřešené vačce s vahadlama.
4.sehnat vačku s vahadlama a ventilama z M43B18 důvod viz. výše. Zde je odkaz na někoho komu se to povedlo:
http://oldycars.com/prica/index.php?topic=389.0
Díky moc za odpověď a jestli to tu nemá co dělat, tak se omlouvám.
omlouvám se že přispívám do tohoto tématu, ale je jediné které jsem našel podobné mému problému a nemohu zakládat nový. Mám E30 původně motor M40B16 teď M40B18, nevím jak moc správně a co vše, ale auto jelo dokud nezačali problémy s chlazením, ale to odbočuji. Každopádně jsem se v tom motoru začal šťourat a zjistil jsem, že je přidřenej na vačce, celkem slušně ( ale jel :D). A teď co s tím?
1.sehnat vačku s vahadlama, ventilama apod. (asi jetou novou se mi shánět nechce a ani se mi nevyplatí )
2.sehnat jinej motor M40B18 (asi nejjednodušší)
3.sehnat M43B18 (důvod proč to sem píšu). Nevím co vše je potřeba sehnat pro zdárnou výměnu. Co jsem četl, tak by měl stačit holý motor se sáním, kompletní kabelový svazek a jednotka. Je potřeba ještě něco? Vstřiky, altík, jiné vyfikundace?:D
Tenhle motor bych tam chtěl, kvůli řetězu a líp vyřešené vačce s vahadlama.
4.sehnat vačku s vahadlama a ventilama z M43B18 důvod viz. výše. Zde je odkaz na někoho komu se to povedlo:
http://oldycars.com/prica/index.php?topic=389.0
Díky moc za odpověď a jestli to tu nemá co dělat, tak se omlouvám.
Re: úspěšná výměna M40 za M43
radši bych tam hodil m42 je s tím stejně práce, ale výsledek je mnohem lepší
Re: úspěšná výměna M40 za M43
Dobre, diky moc. Zatim tam budu zkouset ty ventily apod. z M43, kdyz se to neujme tak by tam pak sla M42. Problem je ze u ni je vetsi porizovaci cena no.
Re: úspěšná výměna M40 za M43
Tak nakonec jde M10 a pak snad časem turbo nebo alespoň ITB.
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: úspěšná výměna M40 za M43
Tak to je určitě lepší volba. M40 je zmetek a dřív nebo později každá umře na hlavu.
Re: úspěšná výměna M40 za M43
m40 není špatný motor akorát vyžaduje určitou údržbu jako ostatní motory
Re: úspěšná výměna M40 za M43
Opět budu spamovat sem (jak můžu založit sám téma? mohu jen do inzerce díky). Všechno už je v autě, řeším už jen pár věcí. Výfuk, elektriku s tím se nějak poperu, ale problém je následující. Mám tam chladič z M40 který má integrovanou expanzku a 3 vývody, 2 jsem zapojil horní levý k pumpě a spodní pravý k termostatu, ale co s tím spodním levým? Jde od spodu expanzky :/. Mohu tam dát i radiátor z M10, ale moc se mi nechce, protože tenhle bude chladit lépe.
Re: úspěšná výměna M40 za M43
Zdravim vas, mam motor 1.8m43, prevodovka m40 samosvor z compactu 3,38 len je to dost lenive, doma sa mi vala prevodovka z e36 m43, je rovnaka ako m40 alebo by to mohlo byt lepsie? Ci posledna moznost je len kratsi dif? Dakujem za odpoved
Re: úspěšná výměna M40 za M43
dej tam tu převodovku z e36
Re: úspěšná výměna M40 za M43
[quote=M40TURBO post_id=940903 time=1524405434 user_id=4726]
dej tam tu převodovku z e36
[/quote]
ďakujem za odpoveď, vyskúšam :)
dej tam tu převodovku z e36
[/quote]
ďakujem za odpoveď, vyskúšam :)
- Ropák
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 1278
- Registrován: 03. 05. 2007 23:14
- Bydliště: Hluboká n/Vlt.
- Kontaktovat uživatele:
Re: úspěšná výměna M40 za M43
e36 almara má jinou mrkev, resp. jen ten trn do ložiska v klikovce je větší, než u e30. Ale když už tam máš motor z e36, tak pokud to lóžo nikdo předtím při přestavbě na e30 převodovku neměnil, nemáš žádnej problém.
Nemám třícu
Re: úspěšná výměna M40 za M43
vyměnit ložisko je to nejmenší. e36 převodovka má jinak postavené kvalty kdy pětka je poměr 1:1 u e30 je čtverka 1:1
- Ropák
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 1278
- Registrován: 03. 05. 2007 23:14
- Bydliště: Hluboká n/Vlt.
- Kontaktovat uživatele:
Re: úspěšná výměna M40 za M43
To se rozumí. Jen mu to připomínám jako technickej detail, aby kupř. v neděli odpoledne v půjčený garáži uprostřed rozborky nezjistil, že mu prostě chybí nějakej díl (jako se to stalo před lety mně )
Nemám třícu
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: úspěšná výměna M40 za M43
Hm a taky nejsi jediný komu se to stalo...