e39 - zkusenosti

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od Semry » 28. 12. 2017 08:48

Quaife? Ale to asi vis.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od BOOST » 28. 12. 2017 09:18

Dif z M5 E39. Quaife, jak píše Semry, ale to moc levný nebude.
Pak by u 523i až 535i měly jít dát střeva ze "188" diffu z E36/E34.
540i má mít pak "210" diff, takže tam buď z M5 nebo střeva E36 M3 třeba.
Je to info od helmutů, sám to ověřený nemám. :wink:
Naposledy upravil(a) BOOST dne 02. 01. 2018 22:38, celkem upraveno 1 x.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od Semry » 29. 12. 2017 10:44

Mě to zas tak drahý nepřijde. Je to asi 30tis ale je to všechno nový!
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od MattyX » 30. 12. 2017 14:16

Asi tak... Na daily bych už dneska koupil novej quaife a ve finále to vyjde ještě levněji, protože najít 188" vložku která je použitelná a nikdo ji ještě nezmršil aby fungovala jak má je trochu už boj...
Nechová se to sice úplně jak lamelak , ale pro získání trakce je to good :-)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

poly33
Příspěvky: 1235
Registrován: 06. 11. 2008 15:22
Bydliště: Brno,KPO
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od poly33 » 31. 12. 2017 13:30

Tak se přidám svou trošku do mlýna.
Dovolím si tvrdit, že už mi taky prolezl rukama nejeden baworák, co se e39 týče, měl jsem e39 tds, a aktuálně 530i v touringu a 530dA v sedanu.

obecně e39.
Největší problém těhle aut je tady česká republika. Jakmile se tohle auto dostane z DE --->ČR , a to nemluvím o cestách jak již jste probírali , začne se auto přehazovat mezi lidma a jezdit a neservisivat atd , každý to zná. Nemám ted na mysli lidi z téhle sekce, každý si šáhne do svědomí jak co a ono servisuje. To auto vydrží fakt uplný nesmysl. Jsem zastánce benzínu kdy nejspolehlivejší varianta bude asi 528i singl vanos. Potvrzuju lubcovy slova.
Určitě máte každý rád když si koupíte 20let starý BMW když k němu přijdete a hned poznáte na první pohled , že je to auto nezasáhlé žádným Tondou z českých garáží? je to tak?

zkušenosti:

e39 525tds, , měl jsem uplně vydechnou mrdku ale u tak dokázala najet nesmysl , a i vlek odtáhla. Nejvíc mě štvalo to , že pod sebou nechává všude skvrnu oleje. spotřeba 7-8 l. Dneska už bych to auto řesil jinak, jelikož mělo v podstatě vše vyřešený ( podvozek, brzdy atd) Stačilo vyndat motor a za 5korun se dá kompletně přetěsnit , a byl by klid. Byla to doba studíjí atd takže asi tak. prodáno

e39 530i touring LPG
Auto mám do dnes , koupil jsem když mělo najeto 223tkm celkem haluzově v DE. Stálo ladem už několik měsíců, nicméně musím podoktnout jak jsem k němu přišel , nebylo napadlý garážistou a jelo domů a rovnou na LPG. Potvrzuju Boostova slova za mě e39 musí mít Sportsitze( látkový ideal) M-Packetový podvozek a viz jeho výpis výbavy. Což tahle splnovala. Musím říct , že info o spotřebě oleje u M54b30 jsou pravdivé, zapečený stírací kroužek má každá. tzn i moje. v 300tk začlo auto jakoby nemít výkon, tam jsem se stal na ten motor odborníkem, vše šlo ven a nové, až na motorovou elektriku.
Já to řešil v 300tkm výměnou motoru z e60tky který po sundání víka svítil ( žádný longlife) a motor byl o 6let novější o proti mému. Paradox je , že jsem prodal kliku a ojnice písty ze starého za víc , než jsem koupil nový motor . Když jsem prošel tímhle martýriem šel jsem do BMW a koupil novou motorovou elektriku a náhle byl chiptunning na světě + 100hp ;) tím jsem poznal , že nejrozumnější je přehrát jednotku motoru
SIEMENS MS43 z Euro4 --- > EURO2 a omezí se chybovost elektriky a je to v pohodě.
Za mě řeším pouze oleje fitry, dělal jsem přední nápravu i řízení , krom snad zadní nápravy kterou mám teda už vybitou je uděláno vše auto furt šlape.
Zažil jsem v tehle e39 i bouračku s kamionem a musim teda říct že 40tunový man mou e39 jen pomuchlal viz někde bude foto. e39 se dala do kupy a jezdá dál.
Ještě si dovolím, tohle auto se mnou zažilo asi 50x výjezd do DE s platem a pořád to nechápu, auto vydrží nesmysl, nevadí mu váhy, rychlost prostě nic. Běžný servis a radost. Spotřeba město, neměsto, plato, neplato, 12-14 plynu. nejezdím pomalu

e39 530dA
Auto mam pár měsíců. Byla to náhoda auto jsem ani nechtěl. Dohodil otec od jednoho chataře. když jsem se na to jel podívat pochopil jsem , že to auto chci, protože tohle bude jezdit na nic dlouho . Auto zakoupeno 10/2001 u chorvatského Dealera onim pánem. majitel až doposud. Na chatě v beskydech kde to auto každou zimu stálo pod přístřeškem se neda v zime vyjet takže auto nejezdilo v zimě. a najeto má 220tkm . No prostě nafta spotřeba7-8 l. Vzal jsem ho ze stejneho duvodu jako Boost, nebavi mě furt tankovat. takže zatim naprosta spokojenost.

Jen podotknu , že obě e30 mají Webasto a dokonce funkční ;) tzn nezahřívám moc :)

Došlo na Lubcova slova, " prostě 2-3 e39 uservisuješ to je v pohodě." :D
TPM_power => www.tpmpower.cz
Diagnostika,úprava SW, stavba, úprava ŘJ
-dovoz/převoz aut B+E, možnost komunikace AJ/NJ +420 739 482 173,
e28 520i, 535i,- ex
e30 325i touring Malach....
Ex e39 530i touring LPG- Ex.
E30 327i touring
R1200gs 2x

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od Macek » 02. 01. 2018 21:27

MattyX píše:
30. 12. 2017 14:16
Asi tak... Na daily bych už dneska koupil novej quaife a ve finále to vyjde ještě levněji, protože najít 188" vložku která je použitelná a nikdo ji ještě nezmršil aby fungovala jak má je trochu už boj...
Nechová se to sice úplně jak lamelak , ale pro získání trakce je to good :-)
V e39 je 188? Jestli je tam záměnnost se staršími difi, tak bych očekával pro motorizace 6V a 8V 210... ale jistej si nejsem... ale rád bych to věděl najisto a kdybych o nějakej kloudnej zakop, tak ať si ho můžu naskladnit doforoty, ať v případě koupě e39 nejsem následně zaskočen nedostatkem... jednohrab mě fakt neba...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od BOOST » 02. 01. 2018 22:39

523i až 535i by měly mít diff 188, 210 má až 540i. Ale na jistotu ti to nepovím, já mám jenom dvakrát 530d a jednou M5.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

poly33
Příspěvky: 1235
Registrován: 06. 11. 2008 15:22
Bydliště: Brno,KPO
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od poly33 » 06. 01. 2018 11:29

V mojí 530i je 188 dif
TPM_power => www.tpmpower.cz
Diagnostika,úprava SW, stavba, úprava ŘJ
-dovoz/převoz aut B+E, možnost komunikace AJ/NJ +420 739 482 173,
e28 520i, 535i,- ex
e30 325i touring Malach....
Ex e39 530i touring LPG- Ex.
E30 327i touring
R1200gs 2x

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od SwissCabrio » 07. 12. 2018 11:12

Vetsina zkusenosti se tu tocila kolem paliva, prip velikosti motoru.
A co prevodovka - manual vs automat?
Bylo tu zmineno nebezpeci ulomeni jakychsi klapek u automatu ... co dal? Jake dalsi nastrahy ma automat?
Vcera jsem se dozvedel, ze existovaly 2 typy automatu - ZF (dobra) a GM (ne tolik dobra).
Ma nekdo vedomosti / zkusenosti?
Jak se pozna, ktery model to auto ma? Z VIN se to asi vycist neda (resp ta info se nezobrazuje).
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od BOOST » 07. 12. 2018 23:02

Všechny 530d E39 automaty mají GM, která se dřív nebo později odporoučí. :wink:
Vířivé klapky má automat, zaslepit je, je to nejmenší.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od SwissCabrio » 08. 12. 2018 13:26

BOOST píše:
07. 12. 2018 23:02
Všechny 530d E39 automaty mají GM, která se dřív nebo později odporoučí. :wink:
Vířivé klapky má automat, zaslepit je, je to nejmenší.
GM se davala na ropaky, na M52TU se teda davaly ZF?
Muze mi nekdo prosim vysvetlit, jakou funkci maji virive klapky a jak jsou spojeny s prevodovkou?
Vcera jsem se o tom bavil s kolegou a nejak jsme na to nemohli prijit ... :cry:
A proc je manualni prevodovky nepotrebuji?
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2366
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od Huska » 08. 12. 2018 13:52

prevodovka nemá vliv na virive klapky. Virive klapky mají pozitivní vliv na kroutak/spotřebu proto je dávali v kombinaci s automatem. u e46 již byly bez ohledu na převodovce.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od SwissCabrio » 08. 12. 2018 16:15

Aha, takze to bylo nekde v sani predpokladam.
Lze to vyndat nebo to lze pouze "zaslepit"? Manualni verze ma tedy asi jinaci dil (ETK cislo?).
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od BOOST » 08. 12. 2018 19:00

Ano je to v sání. Když ho sundáš, tak se ty klapky vyndají a zaslepí a sundá se jejich ovládání. Manuální verze má sání bez klapek, takže i jiné číslo v ETK.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od BOOST » 08. 12. 2018 19:00

...
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2366
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od Huska » 08. 12. 2018 21:51

pozor že u většiny aut se nemůže bez úpravy softwaru dodělat ovládání protože skočí do nouzového režimu. já to vyřešil tak, že jsem klapky vytahl a zaslepil, ale ovládání jsem nechal. vše fungovalo bez problémů... nepoznal jsem rozdíl ve spotřebě ani výkonu.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od SwissCabrio » 08. 12. 2018 23:04

Tak jsem trosku cmuchal a nasel jsem toto:
DISA valve (M52TU, M54, M56)
Cislo cele sestavy:
Adjuster unit: 11 61 1 440 049

A tady ukazka vymeny:
https://youtu.be/sY71GtinJhY

Je toto ono? Pokud ano, tak je tam ale jenom jedna ta klapka. A udajne se prodava kit na vymenu.
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2366
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od Huska » 08. 12. 2018 23:42

není. hledej virive klapky ... 4 u čtyřválce 6 u sestivalce
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od SwissCabrio » 09. 12. 2018 00:39

Huska píše:
08. 12. 2018 23:42
není. hledej virive klapky ... 4 u čtyřválce 6 u sestivalce
Tak toto je ono (swirl flaps)?
https://youtu.be/d7zAvqkzeNA
5:28 min

Udajne toto je hlavne problem u dieselu.
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

lubeec
Příspěvky: 496
Registrován: 24. 12. 2009 14:07
Bydliště: Brno

Re: e39 - zkusenosti

Příspěvek od lubeec » 09. 12. 2018 09:53

SwissCabrio píše:
08. 12. 2018 23:04
Tak jsem trosku cmuchal a nasel jsem toto:
DISA valve (M52TU, M54, M56)
výřivé klapky u benzinovych motoru nenajdeš!!
ty se davali jen do dieslu stejne jako problemové automat převodovky gm.
e39 je od základu dobré auto.
Vlastnil jsem jen benzinové verze a moje e39 mně dělali jen radost. (měl jsem 4ks)
Jezdi dělá radost i za volantem a nic nechce.
Nejvic jezdim s 528i kde na tachecu sviti 410tis km. Predni hlinikove ramena jsou porad původni (na stk bez problemu) a co jsem to povýšil na lpg to auto miluju ješte vic. V létě tankuji lpg za 900kč
plnou a najedu cca 640km.

Když najdeš udržovanou nejlepe vybavenou jakoukoli e39 tak bude delat jen radost :wink:
e39 528i touring
e39 520i touring Lifestyle Edition
e83 x3 3.0ia
e85 Z4 2.5i Merlot rot
e32 740ia Alpina look
e30 328i coupe M-technikII
R1100s Mandarin
R1150gs twin spark

Odpovědět