zástavba M52B28 do E30
Re: zástavba M52B28 do E30
Takze s m52 kabeláže mám 11pin hnedo žltý kábel ukostrit a 12pin hnedo fialový napojiť na 4pin triciatkovej zásuvky?a teraz ten stvorpinovy konektor na teplotu neni ukostreny??
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zástavba M52B28 do E30
Je to prosté, čtyřpinové čidlo M52 je kombinace obou teplotních čidel M20.
Na M20 bylo jedno čidlo s jedním vývodem, kostra byla "automaticky" pláštěm čidla.
Na M20 bylo jedno čidlo s jedním vývodem, kostra byla "automaticky" pláštěm čidla.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: zástavba M52B28 do E30
Tak to skúsim tak zapojiť a uvidím či bude už konečne ukazovať teplotu :)
Re: zástavba M52B28 do E30
[quote="M40TURBO"]jeden z drátu na hlavním konektoru piny 11 a 12 ukostři a druhý dej na pin 4 z hlavního konektoru do kastle[/quote]
Mate to niekto odskusane v praxi ci to funguje? Lebo ja som dal klasicke hnede m20 cidlo do Tcka na hadici z hlavy do kurenia ale rad by som to nejak prerobil lebo tomu spoju tam moc neverim.
Mate to niekto odskusane v praxi ci to funguje? Lebo ja som dal klasicke hnede m20 cidlo do Tcka na hadici z hlavy do kurenia ale rad by som to nejak prerobil lebo tomu spoju tam moc neverim.
- Fuseon
- Příspěvky: 422
- Registrován: 25. 11. 2007 22:38
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: zástavba M52B28 do E30
Ja mam na M52 cidlo z tricky priamo v hlave zasrobovane vedla origo cidla pre RJ a funguje to paradne, pri 88C termostate mi rucicka drzi presne v strede - podla diagnostiky 98-102 stupni, zalezi na uhle pohladu a odchylke cidla, vrtula sa mi spina pri 88 C na výstupe z chladica a vypne na 83, co na budichoch ukazuje palicku za polkou a dochladi dostredu, podla diagnostiky 105 - 99C na motore podla cidla RJ. Cele je to alchymia ale cca nejako takto to funguje u mna, ak som sa zas niekde nepomylil :D
Re: zástavba M52B28 do E30
Mno len na niektorych hlavach su zaslepene vystupy na dalsie cidla a ja ich tam nemam. Jedine kam by som to mohol dat je vystup vody na vyhrev skrtiacej klapky ale to uz som pouzil ako vodne chladenie turba. Je este moznost to tam vyvrtat do hlavy a narezat zavit ale tohto sa popravde dost bojim :-D. A hladam po nete cely den ci sa da nejak donutit komunikovat to 4pinove cidlo s budikmi ale kupodivu som nikde nenasiel o tom ani zmienku, vsade aj amici niekam davaju to klasicke hnede cidlo pre budik. Preto ma zaujima ci to co pisal m40turbo ma aj niekto odskusane v praxi alebo je to len napad :)
Re: zástavba M52B28 do E30
Musí to fungovat, protože třeba e36 používá ve starších motorech teplotní snímač hnědé barvy pro budíky( má sice dva kontakty, ale termistor je použitý stejný jako u jednokontaktního snímače z e30) a u novějších modelu používa 4-pinové stím že budíky jsou vlastně stejné. Proto logicky bude v 4-pinovém čidle použit opět stejný termistor.
Re: zástavba M52B28 do E30
No, tak som to dneska schvalne skusal ci to ide, a..... nejde :( . Normalne som napojil hnedofialovy do motorovej zasuvky a hnedozlty som ukostril. a budik nic. motor zohriaty a budik na minime. Niekto nejaky napad? :)
Re: zástavba M52B28 do E30
Ja som si dal vyrobiť taký medzikus na jednopinove cidlo a tu hadicu ktorí som prisroboval do hlavy miesto výstupu na hadicu vedľa 4pinoveho čídla a vsetko funguje ako ma
Re: zástavba M52B28 do E30
Moje chyba blbě jsem se díval m50 čidlo při 100 stupních odpor 352 ohmu m52 při 100 stupních 352 ohmu m40 v e30 při 100 stupních 47 ohmu.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 21. 09. 2010 15:36
Re: zástavba M52B28 do E30
Cau kluci.Mohu vas pozadat o komplektni seznam potrebnych dilu,sroubku,veci na swap z plast 1.8 M40 na 2.8 M52 z E39???vse konkretne z ceho?prevodovku,kulisu razeni,kardan predni dil,zadni dil,hardy spojku,stredove ulozeni kardanu,diferak,nemusi bejt samosvor,poloosy,kotouce,desky,brzdice,tlumice???chtel bych napravy s 5x120rozteci a nemohu to konkrektne vypsane nikde dohledat...aby mi nic nechybelo...(auto plastak coupe 1.8 mam komplekt pojizdnou a k tomu plne funkcni motor z E39 M52B28)tak vse potrebne co jeste na komplektni swap chybi,...moc krat vam vsem dekuji za ochotu,moc mi to pomuze
Re: zástavba M52B28 do E30
Jestli ti mohu doporučit
ty žádný swap radši nedělej,užívej si krásně legální e30ku.
Nebo si to nech od někoho zkušeného postavit.
ty žádný swap radši nedělej,užívej si krásně legální e30ku.
Nebo si to nech od někoho zkušeného postavit.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 21. 09. 2010 15:36
Re: zástavba M52B28 do E30
vse si stavim sam,potrebuji info,jestli to budu delat ja nebo strejda od vedle to uz je moje vec...
http://mgr-sprite.rajce.idnes.cz/moje_Bmw_E39/ :*
http://mgr-sprite.rajce.idnes.cz/moje_Bmw_E39/ :*
Re: zástavba M52B28 do E30
Tak si sedni k internetu a info si sežen Je tady toho napsáno dost
Pozdravuj strejdu
Pozdravuj strejdu
- GEORG_iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 792
- Registrován: 12. 02. 2009 16:04
- Bydliště: Ostrava 731910971
- Kontaktovat uživatele:
Re: zástavba M52B28 do E30
Je to ciste tvoje vec to mas pravdu tak udelej neco pro svou vec a info si najdi do sroubku ....nazdarmgr.sprite píše:vse si stavim sam,potrebuji info,jestli to budu delat ja nebo strejda od vedle to uz je moje vec...
http://mgr-sprite.rajce.idnes.cz/moje_Bmw_E39/ :*
E30 ´90 M42 Coupe Diamantschwarz Metallic
E34 ´94 M52 Sedan Orientblau Metallic
E91 ´08 N47 Black Sappihire Metalic
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Re: zástavba M52B28 do E30
mgr.sprite:
Napíšu jen to nejnutnější, protože je to tady fakt už milionkrát.
Motor 2.8 M52 (jedno z čeho)
- držáky motoru z E36 M50/M52 + siláče E28 M5 nebo E34 M50
- potřebuješ vanu a sací koš z E34 M50 a musí se upravit
- celý kab. svazek + EWS (viz. prolistuj tohle téma zpět)
- chladič buď E36 (s klimou) nebo E30 2.4TD...
- el. vrtuli před chladič
- čidlo teploty pro budík lze použít z E30, čidlo pro ŘJ nech M52
Spojka z 2.8 M52 240mm
Převodovka ZF320 (tj. z 2.8 M52 ) + řazení z E36 + držák převodovky E30 i se siláčema
Kardan E30 324TD - velký unašeč 96mm
Malý brzdový posilovač - třeba z Clia, Pola a jiných plechovek, brzdí to pak ale na kokot anebo dvojitý posilovač z E30IX / e34 a upravit, ...
A rovnou hledej i dlouhý diff, bo tam máš beztak kraťas.
Toto je tak zhruba všechno. Možností zástavby je mnoho, tato verze využívá maximum z m52 e36.
Napíšu jen to nejnutnější, protože je to tady fakt už milionkrát.
Motor 2.8 M52 (jedno z čeho)
- držáky motoru z E36 M50/M52 + siláče E28 M5 nebo E34 M50
- potřebuješ vanu a sací koš z E34 M50 a musí se upravit
- celý kab. svazek + EWS (viz. prolistuj tohle téma zpět)
- chladič buď E36 (s klimou) nebo E30 2.4TD...
- el. vrtuli před chladič
- čidlo teploty pro budík lze použít z E30, čidlo pro ŘJ nech M52
Spojka z 2.8 M52 240mm
Převodovka ZF320 (tj. z 2.8 M52 ) + řazení z E36 + držák převodovky E30 i se siláčema
Kardan E30 324TD - velký unašeč 96mm
Malý brzdový posilovač - třeba z Clia, Pola a jiných plechovek, brzdí to pak ale na kokot anebo dvojitý posilovač z E30IX / e34 a upravit, ...
A rovnou hledej i dlouhý diff, bo tam máš beztak kraťas.
Toto je tak zhruba všechno. Možností zástavby je mnoho, tato verze využívá maximum z m52 e36.
Re: zástavba M52B28 do E30
Len by som dodal ze sa tam da bez problemov dostat viskoza s vrtulou takze nemusi byt el. vrtula pred chladicom. Ale vrtula musi byt tenka 11 listova z e36 :). Ja to tak mam a na dalsich dvoch e30 s m52 co poznam to tak je. Inac to cidlo teploty m52 ma ine hodnoty tak ako pise m40turbo, nakoniec som to meral a zistil som to :(
Re: zástavba M52B28 do E30
Mam spravene zástavbu m52b28 aj s prevodovkou e36 2.8 a neviem sa rozhodnúť aký svor kupit či 2.93 čo bude origo pomer ako v e36 alebo pomer 3.63 ,čo bude lepšie??radsej by som bol keby to malo lepšie zrýchlenie ale zas nechcem aby to išlo max nejakých 160
- DJsoju
- Příspěvky: 590
- Registrován: 22. 07. 2008 12:01
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zástavba M52B28 do E30
Měl jsem 3,73 a šlo to cca 210 v omezovačig-kiko píše:Mam spravene zástavbu m52b28 aj s prevodovkou e36 2.8 a neviem sa rozhodnúť aký svor kupit či 2.93 čo bude origo pomer ako v e36 alebo pomer 3.63 ,čo bude lepšie??radsej by som bol keby to malo lepšie zrýchlenie ale zas nechcem aby to išlo max nejakých 160
BMW E30 331i Cabrio
Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák
Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: zástavba M52B28 do E30
3,45 - 3,64 jsou na normální ježdění docela v pohodě, včera jsem nasadil 3,64 a jako je to už kratší, ale je to jezditelné
2,9 je seriový převod, vhodné na delší trasy, na cestování... jen je to pěkná nuda
2,9 je seriový převod, vhodné na delší trasy, na cestování... jen je to pěkná nuda
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8