
BMW e36 před fl. a po fl.
BMW e36 před fl. a po fl.
Vim že jsme na e30 fóru a že tu ty e36 nemáte zas tak rádi ale hledám nějakou stránku nebo jestli někdo nemá třeba nějaký PDFko nebo jinej materiál nejlíp česky kde by byly popsaný rozdíly na e36 před faceliftem a po faceliftu. Zajímaj mě i uplný drobnosti. Kdyby to bylo i s ilustací tak by to byla uplná páráda.
Co sem koukal po internetu tak nikde neni nic kloudnýho a když tak většinou německy a tomu já teda nerozumim a pokud to překládám se strejdou googlem tak z toho lezou hrozný hámotiny.

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Jak píše paveld, mnoho změn nebylo "spřaženo" s FL, např. motory, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Jak už tu bylo napsáno, změn bylo hodně, některé zásadnější, jiné méně zásadní. Nejdůležitější facelift proběhl 9/96, kdy byly změněny boční blinkry (a s nimi blatníky) a přední maska (a ledviny).
Už předtím se ale událo celkem mnoho změn. Např. přední náprava někdy tuším v 9/92 (jiné tlumiče, tyčky stabilizátoru, uložení tlumičů), totéž myslím mechanismus otevírání kastlíku v palubce. Palubka celá se taky lámala stará/nová (airbag spolujezdce), ale nevím přesně, kdy.
Jednotka centrálu se taky měnila někdy v roce 94 ze ZVM II na ZKE IV.
Hlavové opěrky vzadu a boční blinkry byly dodány myslím 9/93.
H1 světla s čočkou nahrazena parabolovými H7 - opět mám dojem 9/94.
Imobilizéry s čipovým klíčem od 1/95, auta vyrobená do 26. 11. 1995 měla s nimi docela problémy kvůli vodivé podložce pod snímacím kroužkem. Oprava za 20 Kč preventivně - doporučuju.
Pokud jde o motory, tak ty se částečně překrývaly, tam to není tak jednoznačné.
Určitě je to jenom zlomek toho, jakým vývojem ta auta prošla, například sedačky, kvalita lepení látky na tapecy apod. byla s časem taky vychytána...
Už předtím se ale událo celkem mnoho změn. Např. přední náprava někdy tuším v 9/92 (jiné tlumiče, tyčky stabilizátoru, uložení tlumičů), totéž myslím mechanismus otevírání kastlíku v palubce. Palubka celá se taky lámala stará/nová (airbag spolujezdce), ale nevím přesně, kdy.
Jednotka centrálu se taky měnila někdy v roce 94 ze ZVM II na ZKE IV.
Hlavové opěrky vzadu a boční blinkry byly dodány myslím 9/93.
H1 světla s čočkou nahrazena parabolovými H7 - opět mám dojem 9/94.
Imobilizéry s čipovým klíčem od 1/95, auta vyrobená do 26. 11. 1995 měla s nimi docela problémy kvůli vodivé podložce pod snímacím kroužkem. Oprava za 20 Kč preventivně - doporučuju.
Pokud jde o motory, tak ty se částečně překrývaly, tam to není tak jednoznačné.
Určitě je to jenom zlomek toho, jakým vývojem ta auta prošla, například sedačky, kvalita lepení látky na tapecy apod. byla s časem taky vychytána...
E39 535i sedan
-přezka předních pásů má po faceliftu gumovou manžetu a k patroně vede kabeláž
-zespod auta jsou u E36 dvě "lyžiny"(u snížených aut bývají věčně odřený
)který chrání výfuk - tak jsem teď viděl na kamarádovo E36 R4 z 94,že je tam nemá
- u toho samého auta nešel dát plastový kryt na baterku v motorovém prostoru z faceliftu
- pak třeba u nárazníku jde poznat jestli jsou starší nebo novější podle příchytek co drží výztuhu k nárazníku a pak boční,vodící profily,jestli jsou do nárazníku zatavený,nebo šroubovaný
-zespod auta jsou u E36 dvě "lyžiny"(u snížených aut bývají věčně odřený

- u toho samého auta nešel dát plastový kryt na baterku v motorovém prostoru z faceliftu
- pak třeba u nárazníku jde poznat jestli jsou starší nebo novější podle příchytek co drží výztuhu k nárazníku a pak boční,vodící profily,jestli jsou do nárazníku zatavený,nebo šroubovaný
po roce 93 kvalitnějsí látka potahu
nějak ke koncí roku 95 třetí brzdové světlo (mimo US modely)
vím že třeba i taková plastová lišta pod čelním oknem je jíná
kůže po fl je kvalitnější
výškové repro v předních dveřích po roce 95 mají jiný konektor
první ročniky měli podsvícení kastliku klasické průhledné, pozdější už oranžové
po roce 95 byla trošku jiná silnější výztuha pod palubní deskou, nicméně palubní desky jsou vzájemně zaměnné
to samý bylo s el stahováním oken, první ročniky měli dojezd oken jen u řidiče, proto jsou 3 typy tlačítek na to
pofl verze mají zase méně kvalitnější stahovací mechanizmy
nějak ke koncí roku 95 třetí brzdové světlo (mimo US modely)
vím že třeba i taková plastová lišta pod čelním oknem je jíná

kůže po fl je kvalitnější
výškové repro v předních dveřích po roce 95 mají jiný konektor
první ročniky měli podsvícení kastliku klasické průhledné, pozdější už oranžové
po roce 95 byla trošku jiná silnější výztuha pod palubní deskou, nicméně palubní desky jsou vzájemně zaměnné
to samý bylo s el stahováním oken, první ročniky měli dojezd oken jen u řidiče, proto jsou 3 typy tlačítek na to
pofl verze mají zase méně kvalitnější stahovací mechanizmy
e36 Lego Packet
Tak sedačky nejen čalounění, ale i polstr pod ním, zadní plastový dekl sedačky, taky jiný. Větší, měkčí...ty nejstarší to je děsná lavička...
el. stahovačky nejen zaměna čudilku, ale i konektor na samotné stahovačce, volanty a výbava atp to je celkem zřejmé.
Dále třeba změna spínače dojezdu okna u kupé (uvnitř dveří vs. B sloupek).
Nicméně to jsou spíše změny k určitému MY (modelový rok) v průběhu životního cyklu tohodle auta nikoliv k faceliftu.
el. stahovačky nejen zaměna čudilku, ale i konektor na samotné stahovačce, volanty a výbava atp to je celkem zřejmé.
Dále třeba změna spínače dojezdu okna u kupé (uvnitř dveří vs. B sloupek).
Nicméně to jsou spíše změny k určitému MY (modelový rok) v průběhu životního cyklu tohodle auta nikoliv k faceliftu.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 757
- Registrován: 28. 07. 2006 15:01
- Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574
Rozepište se,Fx píše:Osobně bych volil E36 z roku aspoň 96 (podle ETK, ne podle uvedení do provozu a podobných fíglů), nejlépe po 9/96). Těch změn je spousta a snad kromě předních světel, která bych asi raději ve variantě H1 čočka, to z E36 dělá úplně jiné auto, než je E36 z roku 91.


ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsou oba motory seriové, bez úprav, a přitom máš nedobré pocity z VANOSu, bude někde něco špatně. Katalyzátor, lambda, čidlo vačky/kliky, díra v sání, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 757
- Registrován: 28. 07. 2006 15:01
- Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574
Katalyzátor nemá zpětnou vazbu....nebo se pletu?Díra v sání je vyloučená,dává to moc benzínu do válců,čidlo klapky je ok...odpor stoupá a klesá s polohou klapky.....strašně pomalu padají otáčky,brzdit motorem podřazením je nemožné...najeto na jeden zátah 230 km,spotřeba průměr podle BC 9.7 co se mi zdá fakt moc,s bezvanosem jsem uměl dálku pod 8 litrů,zítra jedu do Bosche na diag snad něco najdouFrancis píše:Pokud jsou oba motory seriové, bez úprav, a přitom máš nedobré pocity z VANOSu, bude někde něco špatně. Katalyzátor, lambda, čidlo vačky/kliky, díra v sání, ...
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Katalyzátor má zpětnou odezvu, když je špatně průchozí. Odezva je taková, že "to netáhne" 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Maska zaměnitelná je, ale do předfl masky nesednou FL ledviny a naopak taky ne. Světla jsou stejný tvarově i rozměrově pro všechny E36, dají se zaměnit H1 a H7 (tj. před a po faceliftu v 9/94). Jen Compact má jiný konektor a jiné žárovky (HB3/HB4), světla z něj sednou jen na US verzi E36 právě kvůli konektoru.
E39 535i sedan
- swaczynad
- Příspěvky: 1472
- Registrován: 09. 10. 2006 13:04
- Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
- Kontaktovat uživatele:
Díky za odpověď! Ptám se na to, protože známá má E36 318i touring z roku 98, má ťuklou masku, chybí jedna ledvina a má úplně propálené kryty tlumených parabol ve světlech. Je to už takové slabší auto ale ještě jednou chce projít STK (teď aktuálně). Tak je to třeba dát trochu dohromady, ale dílů na poFL není moc k dispozici, tak bych to vyřešil tak, že by se dala maska i s ledvinama z předFL a tedy i světla z předFL, když tam půjdou...

drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické

další požadavky na dotaz