BMW e36 před fl. a po fl.

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondráš
Příspěvky: 589
Registrován: 15. 01. 2008 20:01

BMW e36 před fl. a po fl.

Příspěvek od Ondráš » 15. 05. 2013 19:55

Vim že jsme na e30 fóru a že tu ty e36 nemáte zas tak rádi ale hledám nějakou stránku nebo jestli někdo nemá třeba nějaký PDFko nebo jinej materiál nejlíp česky kde by byly popsaný rozdíly na e36 před faceliftem a po faceliftu. Zajímaj mě i uplný drobnosti. Kdyby to bylo i s ilustací tak by to byla uplná páráda. :wink: Co sem koukal po internetu tak nikde neni nic kloudnýho a když tak většinou německy a tomu já teda nerozumim a pokud to překládám se strejdou googlem tak z toho lezou hrozný hámotiny.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 15. 05. 2013 20:15

Koukni spíš na bmwklub a do ETK. Těch rozdílů je dost, ale dost změn probíhalo postupně v různých termínech. Není to úplně tak, že je předfacelift do určitého data a pofacelift od toho data dál.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 16. 05. 2013 07:57

Mě by to taky zajímalo. Jen tak pro zajímavost.... :)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 05. 2013 12:35

Jak píše paveld, mnoho změn nebylo "spřaženo" s FL, např. motory, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 16. 05. 2013 12:43

Jak už tu bylo napsáno, změn bylo hodně, některé zásadnější, jiné méně zásadní. Nejdůležitější facelift proběhl 9/96, kdy byly změněny boční blinkry (a s nimi blatníky) a přední maska (a ledviny).

Už předtím se ale událo celkem mnoho změn. Např. přední náprava někdy tuším v 9/92 (jiné tlumiče, tyčky stabilizátoru, uložení tlumičů), totéž myslím mechanismus otevírání kastlíku v palubce. Palubka celá se taky lámala stará/nová (airbag spolujezdce), ale nevím přesně, kdy.

Jednotka centrálu se taky měnila někdy v roce 94 ze ZVM II na ZKE IV.

Hlavové opěrky vzadu a boční blinkry byly dodány myslím 9/93.

H1 světla s čočkou nahrazena parabolovými H7 - opět mám dojem 9/94.

Imobilizéry s čipovým klíčem od 1/95, auta vyrobená do 26. 11. 1995 měla s nimi docela problémy kvůli vodivé podložce pod snímacím kroužkem. Oprava za 20 Kč preventivně - doporučuju.

Pokud jde o motory, tak ty se částečně překrývaly, tam to není tak jednoznačné.

Určitě je to jenom zlomek toho, jakým vývojem ta auta prošla, například sedačky, kvalita lepení látky na tapecy apod. byla s časem taky vychytána...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
kindlosch
Příspěvky: 732
Registrován: 22. 06. 2010 17:36
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od kindlosch » 16. 05. 2013 16:42

-přezka předních pásů má po faceliftu gumovou manžetu a k patroně vede kabeláž

-zespod auta jsou u E36 dvě "lyžiny"(u snížených aut bývají věčně odřený :D )který chrání výfuk - tak jsem teď viděl na kamarádovo E36 R4 z 94,že je tam nemá

- u toho samého auta nešel dát plastový kryt na baterku v motorovém prostoru z faceliftu

- pak třeba u nárazníku jde poznat jestli jsou starší nebo novější podle příchytek co drží výztuhu k nárazníku a pak boční,vodící profily,jestli jsou do nárazníku zatavený,nebo šroubovaný

Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 17. 05. 2013 07:07

po roce 93 kvalitnějsí látka potahu
nějak ke koncí roku 95 třetí brzdové světlo (mimo US modely)
vím že třeba i taková plastová lišta pod čelním oknem je jíná :D
kůže po fl je kvalitnější
výškové repro v předních dveřích po roce 95 mají jiný konektor
první ročniky měli podsvícení kastliku klasické průhledné, pozdější už oranžové
po roce 95 byla trošku jiná silnější výztuha pod palubní deskou, nicméně palubní desky jsou vzájemně zaměnné
to samý bylo s el stahováním oken, první ročniky měli dojezd oken jen u řidiče, proto jsou 3 typy tlačítek na to
pofl verze mají zase méně kvalitnější stahovací mechanizmy
e36 Lego Packet

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 17. 05. 2013 08:16

Tak sedačky nejen čalounění, ale i polstr pod ním, zadní plastový dekl sedačky, taky jiný. Větší, měkčí...ty nejstarší to je děsná lavička...

el. stahovačky nejen zaměna čudilku, ale i konektor na samotné stahovačce, volanty a výbava atp to je celkem zřejmé.

Dále třeba změna spínače dojezdu okna u kupé (uvnitř dveří vs. B sloupek).

Nicméně to jsou spíše změny k určitému MY (modelový rok) v průběhu životního cyklu tohodle auta nikoliv k faceliftu.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 18. 05. 2013 21:55

Osobně bych volil E36 z roku aspoň 96 (podle ETK, ne podle uvedení do provozu a podobných fíglů), nejlépe po 9/96). Těch změn je spousta a snad kromě předních světel, která bych asi raději ve variantě H1 čočka, to z E36 dělá úplně jiné auto, než je E36 z roku 91.
E39 535i sedan

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 19. 05. 2013 06:06

Fx píše:Osobně bych volil E36 z roku aspoň 96 (podle ETK, ne podle uvedení do provozu a podobných fíglů), nejlépe po 9/96). Těch změn je spousta a snad kromě předních světel, která bych asi raději ve variantě H1 čočka, to z E36 dělá úplně jiné auto, než je E36 z roku 91.
Rozepište se, :D já teď jezdím s 2.5 datum 5.94 a když srovnám s druhou mojí z 91,jediný rozdíl pocituju v motoru, a vnímam rozdíl Vanos ,nevanos spíš negativně.....ovšem,může to dělat i to že mám někde problém v elektrické části :roll:
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 19. 05. 2013 08:27

Pokud jsou oba motory seriové, bez úprav, a přitom máš nedobré pocity z VANOSu, bude někde něco špatně. Katalyzátor, lambda, čidlo vačky/kliky, díra v sání, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 19. 05. 2013 11:46

Francis píše:Pokud jsou oba motory seriové, bez úprav, a přitom máš nedobré pocity z VANOSu, bude někde něco špatně. Katalyzátor, lambda, čidlo vačky/kliky, díra v sání, ...
Katalyzátor nemá zpětnou vazbu....nebo se pletu?Díra v sání je vyloučená,dává to moc benzínu do válců,čidlo klapky je ok...odpor stoupá a klesá s polohou klapky.....strašně pomalu padají otáčky,brzdit motorem podřazením je nemožné...najeto na jeden zátah 230 km,spotřeba průměr podle BC 9.7 co se mi zdá fakt moc,s bezvanosem jsem uměl dálku pod 8 litrů,zítra jedu do Bosche na diag snad něco najdou
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 19. 05. 2013 16:12

Katalyzátor má zpětnou odezvu, když je špatně průchozí. Odezva je taková, že "to netáhne" :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 19. 05. 2013 16:44

Francis píše:Katalyzátor má zpětnou odezvu, když je špatně průchozí. Odezva je taková, že "to netáhne" :-)
Tak to jo :D
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 23. 12. 2013 10:53

chtěl bych se zeptat, jestli je mezi předFL a FL zaměnitelná přední maska a přední světla?
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 23. 12. 2013 10:57

Maska zaměnitelná je, ale do předfl masky nesednou FL ledviny a naopak taky ne. Světla jsou stejný tvarově i rozměrově pro všechny E36, dají se zaměnit H1 a H7 (tj. před a po faceliftu v 9/94). Jen Compact má jiný konektor a jiné žárovky (HB3/HB4), světla z něj sednou jen na US verzi E36 právě kvůli konektoru.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 23. 12. 2013 11:12

Díky za odpověď! Ptám se na to, protože známá má E36 318i touring z roku 98, má ťuklou masku, chybí jedna ledvina a má úplně propálené kryty tlumených parabol ve světlech. Je to už takové slabší auto ale ještě jednou chce projít STK (teď aktuálně). Tak je to třeba dát trochu dohromady, ale dílů na poFL není moc k dispozici, tak bych to vyřešil tak, že by se dala maska i s ledvinama z předFL a tedy i světla z předFL, když tam půjdou...
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Odpovědět