Swap - 1,6 M40 to M42 - problémy s elektrikou + vodou

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Swap - 1,6 M40 to M42 - problémy s elektrikou + vodou

Příspěvek od marlin » 25. 04. 2011 03:09

Protože a jelikož mi umřel u krysy motor, tak mám pár dotazů.


1, u 1,6ky M40 je díra pro aretaci klikového hřídele zepředu od rozvodového kola, nebo musím jinudy?

2, Co jsem něco hledal za swapy mezi M40kou a M42kou tak se převážně týkaly 1,8, je v tom nějaký rozdíl u 1,6 nebo ne? Co je mi jasné, tak výměna motorové elektriky. Převodovku bych nejradši nechal tu z 1,6, diff už tam je z iSa (bude to zajímavé), jiný výfuk, asi větší chladič. Držák na cívky se musí vařit, nebo to jde nějak obejít (U Kissy je na kastli a na ten nechci šahat, resp ho uřezávat nebo tak nějak) A to mě napadá že by to mělo být vše.
Rád bych přešel všem nepředvídatelným vecěm, takže jestli něco je, na co jsem zapomněl, tak bych prosil o info. Rád bych to stihnul přes víkend a aby to vrčelo bez problémů.

3, dá se použít holý blok z 1,6ky na stavbu M42ky, nebo tam jsou rozdíly?
Naposledy upravil(a) marlin dne 05. 05. 2011 21:40, celkem upraveno 1 x.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 25. 04. 2011 09:21

1 - u isa je vzadu před setrvákem
2 - M40b16 vs 18 rozdílů bude minimum (např váha). Držák můžeš klidně přišroubovat, když nechceš vařit, ale já bych vařil. Motorová elektrika je jiná, to je jasné.
3 - minimálně klika a vrtání je jiné.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 25. 04. 2011 12:22

u Isa vim, jedná se mu mi o tu 1,6ku

Takže vlastně mohu očekávat stejné problémy jako je swap z 1,8 na iSo...

Hmm, takžwe blok nepoužitelnej a sehnat isovej.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

michalLb
Příspěvky: 87
Registrován: 04. 02. 2009 00:49
Bydliště: Liberec

Příspěvek od michalLb » 26. 04. 2011 13:07

1, m40 a m42 maj aretaci stejne a to kousek pod starterem do setrvaku

2,m40 b18-b16 rozdil by mel bejt jen ve zvihu+ta elktrika. ja zastavoval misto m40b16 m42b18 z e36 kde rozdilu uz bylo vic ale hlavne iso ma velkou hardynu narozdil od m40b16 a chladic ti staci origo na m40(kdyby neco tak drzak na civky uz jeden venku mam a navarit ho neni problem)

3,nevim jiste ale jestli by to slo tak fakt ciste jen ten blok nic vic(urcite se to nevyplati blok z isa sezenes za par supu)

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 26. 04. 2011 14:23

Takže stejně by musel motor ven...

2, takže když nechám 1.6ku špajzku a její hardynu tak ta životnost asi bude u ní nic moc co. Otázka je, kolik mám očekávat že s ní najedu...
Cívku mám objednanou, ale svářečkou nedisponuji, takže asi přišroubovat. A asi se se svářečkou nechceš stavit co :)

3, porovnám s isovým blokem co mám doma a uvidím jestli jsou stejný.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 26. 04. 2011 14:28

pak dej info, ale já si myslim, že kdyby šlo na m40 blok is hlava, že už jich tu jezdí hafec
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 26. 04. 2011 14:47

Tak oprava. ty bloky by opravdu měli být stejné. Vrtání mají všechny M40 a M42 stejné a to 84 mm. Ale na věci to asi stejně nic nemění. Do M40B16 by se musela dát jiná klika, přední spodní prsa, rozvodové kolečko kliky + zbytek rozvodů. Prostě vzít komplet M40B16 odrbat to na blok a pak vzít M42b18 a odrbat to vše dolů a pak to vše dát na ten blok M40 je trochu košér.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 26. 04. 2011 15:17

aula píše:Tak oprava. ty bloky by opravdu měli být stejné. Vrtání mají všechny M40 a M42 stejné a to 84 mm. Ale na věci to asi stejně nic nemění. Do M40B16 by se musela dát jiná klika, přední spodní prsa, rozvodové kolečko kliky + zbytek rozvodů. Prostě vzít komplet M40B16 odrbat to na blok a pak vzít M42b18 a odrbat to vše dolů a pak to vše dát na ten blok M40 je trochu košér.
No je to podle mě nejlevnější "oficiální" zvednutí výkonu u m40.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

douby
Příspěvky: 2991
Registrován: 19. 11. 2005 20:08
Bydliště: Litovel, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od douby » 26. 04. 2011 15:45

mám stejnou informaci o "legalizaci" iS v M40tkovym aute.

prý lze použít holý blok z M40 se "správným" číslem(dle tp) a přestavět na něj ostatní věci z iS. mluvil jsem o tom i na sraze teď co byl na ecce homo
'92 318iS Touring M-technic II
'88 318i Touring - ex
'02 E39 530d Touring M-Packet - ex
'97 E38 735i TOP - ex
'03 E65 730i Logic 7
'94 E30 318i Touring - RIP
'09 E61 530d xDrive M-Packet - ex
'17 G31 530d xDrive M-packet

douby
Příspěvky: 2991
Registrován: 19. 11. 2005 20:08
Bydliště: Litovel, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od douby » 26. 04. 2011 15:46

aula píše:... a odrbat to vše dolů a pak to vše dát na ten blok M40 je trochu košér.
PS: košér znamená v pořádku
'92 318iS Touring M-technic II
'88 318i Touring - ex
'02 E39 530d Touring M-Packet - ex
'97 E38 735i TOP - ex
'03 E65 730i Logic 7
'94 E30 318i Touring - RIP
'09 E61 530d xDrive M-Packet - ex
'17 G31 530d xDrive M-packet

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 26. 04. 2011 15:49

však to chci udělat. Na motoru mi odešel blok, tal když mám ted tu zinfarktěnou 1,6ku tak odrbat blok a nastrojit na to iso. Jenom budu muset vybrousit číslo motoru na bloku, protože to pujde do isa :?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

michalLb
Příspěvky: 87
Registrován: 04. 02. 2009 00:49
Bydliště: Liberec

Příspěvek od michalLb » 26. 04. 2011 19:23

no ja osobne bych se do toho nepoustel!tohle uz je dost narocna vec pokud teda chces aby ten motor mel nejakou zivotnost!14dnu do zadu sem tu od kolegy z fora radsi koupil prave zminovanou 16(aby auto nestalo) a m42 padila knam na dilnu kde ji s majstrem motorarem budem davat postupne do kupy a to ten motor jeste neumrel ale jak to takhle jednou rozeberes tak se ti vyplati koupit spoustu veci novejch(a to neni za hubicku)
jen dotaz kdys se tam da hlava z isa tak jak se resi mazani rozvodu?m40 to musi mit zaslepeny

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 01. 05. 2011 20:49

Takže jenom pár poznatků.
Převodovky z M40b16 opravdu nepasuje na M42b18. Minimálně je jiný trn, který je na M40 větší... A zdá se, že je i kratší, kvůli kardaně.

Další věc, potřebuju fotky, jak je zapojená elektrika a voda včetně vzduchu, protože nevíme kam přijde jeden konektor a láme si hlavu jak správně pozapajovat vodu a vzduchové hadice. Jestli by to někdo nafotil jak to mám být, nebo poskytnul info, byl bych velice rád.

Jo a plynové lanko na iSo, kde koupit?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 03. 05. 2011 20:27

tak jo, další dotaz. Jelikož musela převodovka nakonec ven, odšrouboval sem ze skříně spojkový váleček. Dneska jsem ho nasadil na převodovku, ale spojka nespojkuje. Jenom se ptám, bude stačit odvzdušnit, nebo bude problém někde jinde?

Nespojkuje tak, že když dám kvalt, tak se auto samo dá provozu. (vypnutá motor) přijde mi, že je pořád seplá. Pedál mi přijde, že jde normálně.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 04. 05. 2011 06:17

Jestli si s hydraulickým obodem nic nedělal (např neotvíral), tak se to samo od sebe těžko zavdušní. V tý nový převodovce může být např jiná páka, která vysouvá ložisko. Takhle od kompu těžko radit.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 04. 05. 2011 07:32

jak se zdá tak se přes noc umoudřila a zdá se že fachá.
Jenom by to chtělo ted vedět jak zapojit podtlakové hadice. Protože bych už celkem rád slyšel ten motor navrčený...
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

douby
Příspěvky: 2991
Registrován: 19. 11. 2005 20:08
Bydliště: Litovel, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od douby » 04. 05. 2011 09:03

marlin píše:jak se zdá tak se přes noc umoudřila a zdá se že fachá.
Jenom by to chtělo ted vedět jak zapojit podtlakové hadice. Protože bych už celkem rád slyšel ten motor navrčený...
etk, tis
'92 318iS Touring M-technic II
'88 318i Touring - ex
'02 E39 530d Touring M-Packet - ex
'97 E38 735i TOP - ex
'03 E65 730i Logic 7
'94 E30 318i Touring - RIP
'09 E61 530d xDrive M-Packet - ex
'17 G31 530d xDrive M-packet

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 04. 05. 2011 09:31

do ETK pořád koukám, ale moc chytrej z toho nejsu. Celkem dost by mi pomohla fotka...
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 04. 05. 2011 10:04

Tak mrkni pod kapotu svýho druhýho auta. Jinak dost fotek je na foru m42clubu, tak zkus prohledat tam.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 04. 05. 2011 10:27

jo, to bych rád, ale ono to jaksi nejde, druhé auto je kastle v laku, která se postupně staví. Takže tam motor jaksi chybí.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Odpovědět