Dilema... M10/M40/M42

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 08. 2010 12:36

ARMAN píše:tifole on ma u TOURA papiry na m42 a nevi co tam dat :?
m10 je i 2l? :shock:
ad1, Ja byl vzdycky divnej... :)

ad2, M10B20 existovala v drevnich dobach BMW, mam pocit, ze koncila v E21 320 a byla nahrazena 320/6 coz uz byla M20
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Felix
Příspěvky: 439
Registrován: 04. 09. 2008 19:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Felix » 17. 08. 2010 12:54

Zajimavy jsou vykonovy parametry u toho dvoulitru.
M10B20 K-Jetronic v E21 a E12 ma 125 koni a 233Nm :lol:

Jen pro porovnani. M20B20 ma 129koni a max 174Nm.

Opravdu rozhodnuti BMW degradovat M10 na entry level tricitku nerozumim.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 17. 08. 2010 13:18

M4x v E36tkách funguje relativně normálně ne?
To by tě netěšilo mít šicí stroj, který není slyšet, že šije? :-)

Cpát tam M10 mi přijde dost na hlavu, to je jako dávat motor ze 120tky do felicie. :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Jirzik
Příspěvky: 555
Registrován: 21. 01. 2010 19:58
Bydliště: Praha a u Kolína

Příspěvek od Jirzik » 17. 08. 2010 13:19

a do felicie dozadu nebo dopředu?

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 17. 08. 2010 14:01

Tak ta M10 jako motor,no je to držák,ale jinak žádná sláva(výkon,spotřeba,údržba),jinak nechápu co vás u těch Is motorů tak finančně drtí,já mám iso(v touru)skoro 4 rokem a přiznám se stálo mě to doslova 4 výměny oleje,1 sada svíček,vzducháč a jedno gufero v hodnotě 350kč,- a to je denně v provozu(nepočítám vanu kterou jsem skalpoval vlastní nepozorností) vč.dovolených,takže na M10 nebo M40 pod kapotou bych si klidně nechal zajít chuť,leda to Váša bere jako experiment a cítí potřebu se nějakým exotickým způsobem odlišit od jiných tourů v ČR a ve světě vůbec :twisted: :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 17. 08. 2010 14:04

proc si komlikovat zivot, ja bych tam nechal tu m40 pokud je ok :)

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 17. 08. 2010 14:08

kouBaMW píše:proc si komlikovat zivot, ja bych tam nechal tu m40 pokud je ok :)
Co to je M40? :lol: Nikdy :lol: Prcl bych tam to Iso a fertig,jenom jezdit,lejt olej a benzin
Obrázek

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 17. 08. 2010 15:11

ja ji mel asi 1,5roku a uplne bez problemu :)

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 17. 08. 2010 15:18

Vasa píše:
aula píše:Píšeš, že máš toura jako "dayly caru" a jedním dechem dodáváš, že hodláš realizovat M10B20, se kterým asi trocha práce bude. To mi k sobě moc nejde.... navíc když je iso v papírech :twisted:
Prace by asi byla nacpat na M10 treba VANOS :) , tohle mi jako prace nepripada stejne jako za par hodin prehodit celej svazek auta kdyz chci ABS a Check Control. Je to pouze rutinni prace s kafem v ruce a muzikou v zadech.
OK pár hodinek sem, pár hodinek tam, jak tě znam (s tvou důkladností) tak to zabere určitě víc času, než si možná myslíš :wink: . Ale nemá smysl debatovat, zastav to a pak řekni, jak dlouho to trvalo :-).

O nesmrtelnosti M10 a M30 vůbec nemá smysl pochybovat, bohužel je to vykoupeno nepříliš vyspělou technikou (rozumějte spotřeba,výkon). Ted mám na mysli motory typu M10 a M42(4) M30B35 a M52B28. V druhém případě ač má motor o 0,7l menší objem a je soudruhy "výkonově škrcen", tak nabízí při zástavbě do třícy téměř totožné zrychlení a maximálku za menší spotřebu a celkovou váhu.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 17. 08. 2010 15:45

Felix píše:Zajimavy jsou vykonovy parametry u toho dvoulitru.
M10B20 K-Jetronic v E21 a E12 ma 125 koni a 233Nm :lol:

Jen pro porovnani. M20B20 ma 129koni a max 174Nm.

Opravdu rozhodnuti BMW degradovat M10 na entry level tricitku nerozumim.
Nevim z čeho čerpáš, ale to by ta M10 musel bejt nějakej zazračnej nebo přeplňovanj motor aby měl takovej krouťák. M10B20 K-Jetronic má 175 Nm...
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Felix
Příspěvky: 439
Registrován: 04. 09. 2008 19:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Felix » 17. 08. 2010 15:57

Wikipedia...
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10
Je mi jasny ze je to otevrena encyklopedie ale tady bych tomu veril.
Mrkni na verzi M64 ktera se davala do E21 a E12 v roce 1975.

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 17. 08. 2010 16:07

Je tam hodně chyb, asi jak to nekdo prepocitavl z tech ft·lbf na Nm. Pripada mi, ze ty udaje u ft·lbf odpovidaji cca tem Nm :)
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Felix
Příspěvky: 439
Registrován: 04. 09. 2008 19:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Felix » 17. 08. 2010 16:13

Asi mas pravdu :)
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m10.htm
Tady uz to odpovida:-)

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 08. 2010 16:36

DVORIS píše:Tak ta M10 jako motor,no je to držák,ale jinak žádná sláva(výkon,spotřeba,údržba),jinak nechápu co vás u těch Is motorů tak finančně drtí,já mám iso(v touru)skoro 4 rokem a přiznám se stálo mě to doslova 4 výměny oleje,1 sada svíček,vzducháč a jedno gufero v hodnotě 350kč,- a to je denně v provozu(nepočítám vanu kterou jsem skalpoval vlastní nepozorností) vč.dovolených,takže na M10 nebo M40 pod kapotou bych si klidně nechal zajít chuť,leda to Váša bere jako experiment a cítí potřebu se nějakým exotickým způsobem odlišit od jiných tourů v ČR a ve světě vůbec :twisted: :wink:
Financni otazka udrzby neni duvod proc posilam ISo k ledu, navic ta moje je celkem v OK stavu vcetne rozvodu. Proste mi neni sympaticka a nelibi se mi ten zvuk :) Myslim, ze pri dobrem stavu motoru, optimalnimu motor managemantu to bude dustojny nastupce M40 jebky s tim, ze nemusim resit vacky, remeny, zdvihatka a podobny chujoviny ktery v M40 rozhodne nefungujou... Nerikam, ze M10 je ztelesnenim vyspelosti, ale to je prave jeji vyhoda. Navic Touring neni zadny sprinter, jezdi s nim zodpovedna matka a jeji vcelku jedno jestli to ma 110 nebo 140 koni kdyz ji to vzdy odveze. A presne k tomu je M10 optimalni. Ingot :)
Takze uvidime jaky bude vysledek, pokud jsou me predpoklady nespravne tak se tam klidne nastehuje zpet M40 a budu trpet dal.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 08. 2010 16:37

pane pane... ja mit vase starosti.... :)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 17. 08. 2010 20:03

Hele pane, sic je Iso mrdtka, tak bych ji tam bejt tebou asi lupnul. Mas ji v garazi v rohu a dokonce jeste v TP. Na pokusy s M10 sezenes jinej vrak. Me se taky projevem nelibi, ale je to lepsi nez M40
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 17. 08. 2010 20:09

Konečně si dostal rozum záchvate :lol:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Felix
Příspěvky: 439
Registrován: 04. 09. 2008 19:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Felix » 17. 08. 2010 20:35

Nevymlouvejte mu to. Chci vedet jak by to fungovalo :D

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 17. 08. 2010 20:37

Já furt nevím co se vám nelíbí za projev u Is,krom zvuku žigula a prd výkonu :lol:
Jinak Vášo jsem tedy zvědav na tu přestavbu M10tky na motronic a všeho kolem jak jsi naznačil :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 17. 08. 2010 21:27

jen by mě zajímalo čim bude motronic na m10 o tolik lepší aby stálo za to ho vůbec řešit
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Odpovědět