Obecné info o BMW e30, rozměry, hmotnosti, kontrolní body karosérie
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Obecné info o BMW e30, rozměry, hmotnosti, kontrolní body karosérie
Čau, zajímalo mne pár věcí:
1/ Jaký je součinitel odporu vzduchu u E30
2/ Už to tady bylo, ale nemůžu to najít, prosím o uvedení hmotností následujících motorů, ještě lépe k nim i převodovek.
M20B25
M30B35
S50B32
M70B50
Díky
1/ Jaký je součinitel odporu vzduchu u E30
2/ Už to tady bylo, ale nemůžu to najít, prosím o uvedení hmotností následujících motorů, ještě lépe k nim i převodovek.
M20B25
M30B35
S50B32
M70B50
Díky
1: E30 má součinitel odporu vzduchu Cx=0.69
2: M20B25 = 117kg
M30B35 = 143kg
S50B32 = 152kg
M70B50 = 155kg
Hodnoty váhy u motoru převzaty odsud:
http://www.bimmerforums.com/engine_faq/
2: M20B25 = 117kg
M30B35 = 143kg
S50B32 = 152kg
M70B50 = 155kg
Hodnoty váhy u motoru převzaty odsud:
http://www.bimmerforums.com/engine_faq/
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Re: Technické info o E30 a BMW obecně
Už jsem se na to kdysi koukal a Jeroen ( http://www.bmwe21.net/ ) uvádí u coupe 0.34 a saloon 0.37...bmwm3 píše:Čau, zajímalo mne pár věcí:
1/ Jaký je součinitel odporu vzduchu u E30
Díky
Nepřepsal, jen jsem asi vzal blbou hodnotu, tady z tý recenze to je a je tam psaný Cw x A, ale co to znamená nevím a je tam 0.69 (Karosserie)DC píše:voco že se BOOST prepsal a je to 0,39
Tady je na IS a tam je Cw = 0.35
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
DC píše:M10 - Řadový 4 válec SOHC 8V . 1966-1987. 83kg
Použit v 1502, 1600-2, E21 316/318i/320-4, E30 316, 2002tii a 2002 turbo
1.5 (75PS), 1.6 (85PS), 1.8 (90-98PS), 2.0 (100PS), 2.0i (125PS), 2.0tii (130PS), 2.0turbo (170PS)
M20 - Řadový 6 válec SOHC 12V . malá šestka. 1977-1992. 117kg
Použit v E21 320, E21 320i/6, E28, E30, E34, E21/30 323i, E30 325e a E28 528e
2.0i (129PS), 2.3i (143PS), 2.5i (170PS), 2.7e (125PS)
M30 - Řadový 6 válec SOHC 12V . velká šestka. 1973-1993. 143kg
Použit v E12 525/528, E28 525i, E23 725i, 2800CS, E28 528i, E23 728i, 3.0CS/i/L, 3.0Si, E12 530i, E23 730i, 3.3Li, 633, 732i, 733i, 535i, 635i, 735i, E12 M535
2.5i (150PS), 2.8i (184PS), 3.0 (185-208PS), 3.3 (200-206PS), 3.5 (218PS)
M102 - Řadový 6 válec SOHC 12V Turbo. velká šestka s turbem. 1984-1986. 145kg
Použit pouze v E23 745i
3.2L nebo 3.4L Turbo (252PS)
M40 - Řadový 4 válec SOHC 8V . nahradil M10. 1987-1993. 81kg
Použit v post 87 E30 316i/318i, E34 518i, Pre 93 E36 316i
1.6 (102PS), 1.8 (122PS)
M42 - Řadový 4 válec DOHC 16V . 1989-1996. 100kg
Použit v E30 a E36 318is, Z3
1.8 (138-142PS)
M43 - Řadový 4 SOHC 8V . 1993-1998. 83kg
Použit v post-93 E36 316i/318i, E34/39 518i.
1.6 (102PS), 1.8 (115PS)
M43TU - Řadový 4 SOHC 8V . 1998 on. 83kg
Použit v E46 318i
1.9 (118PS)
M44 - Řadový 4 DOHC 16V . 1996 on. 102kg
Použit v E36 318iS, Z3
1.9 (142-150PS)
M50/M50TU - Řadový 6 DOHC 24V /Řadový 6 DOHC 24V s jednoduchým VANOSem. 1989-1998. 136kg
Použit v E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, motor 3.0 byl použit v prvních US E36 M3
2.0 (150PS), 2.5 (192PS), 3.0 (240PS) někdy nazývané S50US. Motor sdílel více díly M50 než evropské S50, ale přesto je to motor od ///M divize.
M52/M52TU - Řadový 6 DOHC 24V s jednoduchým VANOSem/Řadový 6 DOHC 24V s dvojitým VANOSem. 1996-1999. litinový blok v US verzi, hliníkový v evropské verzi. 118kg (hliník) 140kg (litina)
Použit v E39 520i/523i/528i, E36 323i/328i, E38 728i, motory 3,2 byly použity v pozdějších modelech US E36 M3.
2.0 (150PS), 2.5 (170PS), 2.8 (193PS), 3.2 (240PS) někdy nazývané S52US. Motor sdílel více díly M52 než evropské S50, ale přesto je to motor od ///M divize.
M54 - Řadový 6 válec DOHC 24V s dualním VANOSem. 126kg
Použit v pozdějších modelech Z3, a E39 + E46 šestiválcové modely
2.0 (150PS), 2.2 (170PS), 2.5 (184-192PS), 2.8 (193PS), 3.0 (231PS)
M56 - Řadový 6 DOHC 24V Dual VANOS with ULEV . 2002-present. 127kg
Použit v E39 a E46 šestiválcových modelech
2.5 (184PS)
M60 - V 8 DOHC 32V . 1992-1996. 146kg
bloky byly z nikasilu (Silicone Injected Nickel) a byly náchylné k poruchám. Dost jich bylo nahrazeno novějšími motory s alusilem (Silicone injected Aluminum)/
Použit v E34 530i, E32 730i, 740i, 840i
3.0 (218PS), 4.0 (286PS)
M62/M62TU - V8 DOHC 32V/V8 DOHC 32V Single VANOS. blok z alusilu. před rokem 98 bez VANOSu. 140kg
Použit v E38 730i/740i, E39 540i, X5 a 840i
3.5 (235PS), 4.4L (286PS), 4.6 (340PS)
M70 - V 12 SOHC 24V . 1988-1994. 155kg
Použit v E32 750il, 850i
5.0 (300PS)
M73 - V 12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. před rokem 98 bez VANOSu. 150kg
5.4L (326PS)
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 04. 03. 2009 19:37, celkem upraveno 1 x.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Francis píše:http://www.vrchlabi.cz/e30/ruzne/enginenumber/
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 04. 03. 2009 19:37, celkem upraveno 1 x.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
nugget píše:
Preisliste e30
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/01.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/02.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... /f01537/03
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/04.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/05.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/06.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/08.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/09.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/10.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/12.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/13.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/14.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/15.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/16.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/17.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/18.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/19.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/20.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/21.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/22.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/23.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/24.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/25.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/26.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/27.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/28.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/29.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/30.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/31.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/32.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/33.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/34.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/35.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/36.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/37.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/38.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 537/39.jpg
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
DC píše:Fx píše:Potkavaci svetlomety chromaka nemaji cocku. V plastaku se jeste rozlisuji tzv. s usmevem a bez (pak jeste Hella - plastova parabola a Bosch - kovova parabola).
Tohle je plastak. Ma plastovy predni naraznik presne tohoto tvaru a predni svetla cockova. Pozor ale na to, ze predni svetla i naraznik se daji zamenit.
V celni partii jsou tedy poznavaci znameni jednak svetlomety (nahore plastak a dole chromak):
Dal to jsou narazniky - chromak, pokud neni nejak ospojlerovany (nebo to neni M3), ma narazniky chromove (proto se mu rika chromak), plastak plastove.
V zadni partii tyto dva typy naprosto bezpecne rozeznas podle lamp:
Tohle je chromák
Tohle je plasťák.
Nejmarkantnější je rozdíl v couvačce, podle té to poznáš na první pohled - viz obrázky.
Existují také výjimky jako chromák předělaný na plasta, ale tam se musí vzadu předělávat opravdu hodně, defakto to je flexa@CO tuning, jelikož nárazník ani lampy není možné jen tak zaměnit.
Chromák zepredu:
http://bmw.foxik.net/img00006.jpg
Chromak z boku:
http://bmw.foxik.net/img00002.jpg
Chromak zezadu:
http://bmw.zpevak.net/black/s014.jpg
Plastak zepredu (naraznik neni v laku):
http://test.foxik.net/michal/img00003.jpg
Plastak z boku:
http://test.foxik.net/michal/img00011.jpg
Plastak zezadu:
http://test.foxik.net/michal/img00006.jpgdalší drobné změny se odehrály v motorovém prostoru - např u 6válců se přesunula nádržka chladící kapaliny a dávali se větší chladičeFx píše:Ještě malé doplnění: Existovaly různé sady spojlerů, takže základní poznávací znamení jsou hlavně ty zadní lampy.
Tohle je chromák s předním nárazníkem m-technik a čočkovými světlomety (s tzv. úsměvem - obloučkem pod čočkou) - toto není originál!
Když se zadíváš na lampy a vrchní chromovou část nárazníků, rozpoznáš v tom chromáka. Zadní spojler je Zender.
chrom:
http://bmw.zpevak.net/black/s054.jpg
plast:
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f01287/02.jpg
Lukas-e21 píše:E30 plastak se dělal jak s katem tak bez katu do konce vyroby.....cumeli sme na to s DCm jak puci.Fx píše:Podle toho, co mi kdysi tvrdil DC, je plastak ponekud lepe odhlucnen, ale to nevim jiste.
Pokud te zajimaji jen sestivalce, tak tusim v chromacich byly verze jeste i bez katalyzatoru, ale i s nim, v plastacich uz snad jen s katem, ale za tuhle informaci taky ruku do ohne nemam. Expert na E30 rozhodne nejsem.
Plastak ma palivovy čerpadlo v nadrži, chromak venku vedle nadrže.dále je taky u chromáka vidět více prostor na rezervu a výfuk, oproti čemuž má plasťák protáhlý zadní spojler více dolů, takže jsou tyto věci lépe schoványMax-Max píše:Na margo rozdielov chrom vs plast: maly detail a podstatny - chomaky mali vzdy pod prednym naraznikom viditelne tazne oko, niektore verzie aj dve oka - samozrejme ak ich niekto v ramci tuningu neodrezal - a plast ma vzdy predne tazne oko montovatelne pod krytku v narazniku, t. j. nevidno ho, pretoze standardne je oko ulozene vzadu v kufri!
Mlhovky:
chromák hranatá (L i P vypadají stejně, ale uvnitř mají opačně orientovanou žárovku), plasťák s kulatým koncem (jednoznačně L a P). přidal Birkoff
---
a ještě některé časové údaje
coupe a saloon se dělaly jako chromáky do konce 8/87 a poté od 9/87 už jako plasťáky
touringy se dělaly pouze jako plasty od 9/87 do 94 a ke konci produkce (93-94) už jen 4válcové motory
325i v touringu do 93
320i v touringu do 91
iX verze (4x4) do 92
cabria se dělaly jako chromáky do 10/90, ale některé prvky jako třeba čočková světla už měla dříve než se začali dělat jako plné plasty
končí 93
M3 se dělala pouze jako chromák, ale také dostala např. čočkové světlomety a evoluce motoru
zdroj ETK
údaje o motorizacích a typech jsou pouze infromativní, jelikož je tam mnoho podrobností a zde jsou popsány přesněji -> viewtopic.php?t=13460
zdraví kolektiv autorů (Francis, Fx, Lukas-e21, Max-Max, DC)
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
užitečnej link a pokec o identifikaci motoru, doporučuju stahnout a uložit, děkujeme Mikinovi
http://www.3dcenter.ru/blueprints/index.php?imgdir=bmw
-
Rozměry BMW + třípohledové obrázky:
http://www.3dcenter.ru/blueprints/index.php?imgdir=bmw
-
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220