M 50 v e30 elektrika
M 50 v e30 elektrika
motor chytne a asi po dvou vterinách chcípne....
chyta na otočení... nevím jestli je správně zapojená elektrika,má někdo nějaké schéma???
původně to byl dvoulitr
tady na foru a ani na E30.de sem nic nenašel
chyta na otočení... nevím jestli je správně zapojená elektrika,má někdo nějaké schéma???
původně to byl dvoulitr
tady na foru a ani na E30.de sem nic nenašel
Konečně jsem objednal všechny potřebné věcičky pro předělání motorového konektoru m50 do e30ky.
Na internetu jsem našel celkem slušně popsané zapojení
e34/e30
1/ blue/white (oil level, dynamic) 2/ green/yellow
2/ blue/yellow (oil level static) 10/ blue
3/ red/white (ABS supply) 20/ red/yellow
4/ black/blue (aircon)
5/ black/grey (aircon)
6/ purple/grey (aircon)
7/ black/purple (drive away sigle for E34 OBC)
8/ grey (engine fault) 12/ grey
9/ NC
10/ NC
11/ brown/yellow (water temp)
12/ brown/purple (water temp) 4/ brown/purple
13/ green/purple (fuel pump) 13/ green/purple
14/ black/white (speed to inst. cluster) 14/ black/white
15/ black/green (unloader relay) 15/ black/green
16/ white/yellow (Rx data)
17/ white/purple (Tx data)
18/ black/yellow (starter) 18/ black/yellow
19/ white/green (SI. reset) 11/ white/green
20/ black (engine speed to cluster) 9/ black
21/ Green (ignition) 7/ green
22/ green/white 6/ green/white
23/ brown/grey (oil pressure) 5/ brown/green
24/ white/black ( fuel rate to cluster) 8/ white black
25/ blue (ignition light) 1/ blue.
Vše jsem podle toho zapojil ale tři drátky nesedí Idea
e34/e30
číslo 14/14 nesedí mi barvy kabelů
číslo 3/20 nemám vůbec obsazeno
číslo 8/12 nemám vůbec obsazeno
325i 24V - 21.07.2003: Elektrische Anschaltung
Belegung 318i Touring 1989:
Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
1 bl 0,75 Lichtmaschine (Dobíjení)
4 brvi 0,75 Fernthermometer (Teplota)
5 swge 0,75 Öldruck (Olej)
6 gnge 1,5 Zündplus (zapalování)
7 gn 1,5 Zündplus ungesichert (zapalování ?)
8 gnws 0,75
9 sw 0,75 Drehzahl (Otačkoměr)
11 wsbl 0,75 SI
13 virt 2,5 Benzinpumpe (čerpadlo)
14 blge 0,75 ABS
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais (starter)
16 wssw 0,75 Verbrauchsignal (palivoměr)
18 swge 1,5 Anlasser (starter)
20 gert 0,75
(kein Ölniveau, da keine CheckControll)
Belegung 325i M50 1994:
Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
4 swbl 0,75
5 swws 0,75 Geschwindigkeitssignal? (Rychlost)
6 viws 0,75
7 swvi 0,75 OBC ?
10 blge 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt
11 brge 0,75 Kühlmitteltemperatur (nicht genutzt bei E30 Fernthermometergeber)
12 brvi 0,75 Kühlmitteltemparatur teplota vody
13 grvi 1,5 Benzinpumpe
14 swws 0,75
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais X kontakt
16 wsge 0,75 ABS Diagnose
17 wsli 0,75 ABS Diagnose
18 swge 1,5 Anlasser starter
19 gnws 0,75 SI
20 sw 0,75 Drehzahlausgang otačkoměr
21 gn 1,5 Zündplus něco se zapalováním
22 grws 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt asi zase zpátečka
23 brgr 0,75 Öldruck tlak oleje
24 swws 0,75 Verbrauch palivoměr
25 bl 0,75 Lichtmaschine dobíjení
(fett ist praktisch geprüft)
Grundsätzlich gibt es am M50 Motor nur noch ein Zündplus. Weiterhin sollte der Fernthermometergeber vom E30 verwendet werden, dann wird nur das braunviolette Kabel genutzt. Beim E36 wird der Kontakt für den Rückfahrscheinwerfer am Getriebe über den Motorkabelbaum geführt. Ich habe den Stecker abgschnitten und an das E30 Kabel, welches im Bereich Schaltgestänge verlegt ist, gelötet. Ein Kabel für die ABS Spannungskontrolle gibt es nicht, es bietet sich das blaugelbe Kabel des abgeschnittenen Rückfahrscheinwerferkontakt an, einfach zur Lichtmaschine ziehen und am Motorstecker entsprechend an PIN 14 anklemmen.
Der Stecker motorseitig (M50) muss neu gekauft und bestückt werden, da er mechanisch nicht auf den fahrzeugseitigen Stecker (E30) passt.
Na internetu jsem našel celkem slušně popsané zapojení
e34/e30
1/ blue/white (oil level, dynamic) 2/ green/yellow
2/ blue/yellow (oil level static) 10/ blue
3/ red/white (ABS supply) 20/ red/yellow
4/ black/blue (aircon)
5/ black/grey (aircon)
6/ purple/grey (aircon)
7/ black/purple (drive away sigle for E34 OBC)
8/ grey (engine fault) 12/ grey
9/ NC
10/ NC
11/ brown/yellow (water temp)
12/ brown/purple (water temp) 4/ brown/purple
13/ green/purple (fuel pump) 13/ green/purple
14/ black/white (speed to inst. cluster) 14/ black/white
15/ black/green (unloader relay) 15/ black/green
16/ white/yellow (Rx data)
17/ white/purple (Tx data)
18/ black/yellow (starter) 18/ black/yellow
19/ white/green (SI. reset) 11/ white/green
20/ black (engine speed to cluster) 9/ black
21/ Green (ignition) 7/ green
22/ green/white 6/ green/white
23/ brown/grey (oil pressure) 5/ brown/green
24/ white/black ( fuel rate to cluster) 8/ white black
25/ blue (ignition light) 1/ blue.
Vše jsem podle toho zapojil ale tři drátky nesedí Idea
e34/e30
číslo 14/14 nesedí mi barvy kabelů
číslo 3/20 nemám vůbec obsazeno
číslo 8/12 nemám vůbec obsazeno
325i 24V - 21.07.2003: Elektrische Anschaltung
Belegung 318i Touring 1989:
Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
1 bl 0,75 Lichtmaschine (Dobíjení)
4 brvi 0,75 Fernthermometer (Teplota)
5 swge 0,75 Öldruck (Olej)
6 gnge 1,5 Zündplus (zapalování)
7 gn 1,5 Zündplus ungesichert (zapalování ?)
8 gnws 0,75
9 sw 0,75 Drehzahl (Otačkoměr)
11 wsbl 0,75 SI
13 virt 2,5 Benzinpumpe (čerpadlo)
14 blge 0,75 ABS
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais (starter)
16 wssw 0,75 Verbrauchsignal (palivoměr)
18 swge 1,5 Anlasser (starter)
20 gert 0,75
(kein Ölniveau, da keine CheckControll)
Belegung 325i M50 1994:
Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
4 swbl 0,75
5 swws 0,75 Geschwindigkeitssignal? (Rychlost)
6 viws 0,75
7 swvi 0,75 OBC ?
10 blge 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt
11 brge 0,75 Kühlmitteltemperatur (nicht genutzt bei E30 Fernthermometergeber)
12 brvi 0,75 Kühlmitteltemparatur teplota vody
13 grvi 1,5 Benzinpumpe
14 swws 0,75
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais X kontakt
16 wsge 0,75 ABS Diagnose
17 wsli 0,75 ABS Diagnose
18 swge 1,5 Anlasser starter
19 gnws 0,75 SI
20 sw 0,75 Drehzahlausgang otačkoměr
21 gn 1,5 Zündplus něco se zapalováním
22 grws 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt asi zase zpátečka
23 brgr 0,75 Öldruck tlak oleje
24 swws 0,75 Verbrauch palivoměr
25 bl 0,75 Lichtmaschine dobíjení
(fett ist praktisch geprüft)
Grundsätzlich gibt es am M50 Motor nur noch ein Zündplus. Weiterhin sollte der Fernthermometergeber vom E30 verwendet werden, dann wird nur das braunviolette Kabel genutzt. Beim E36 wird der Kontakt für den Rückfahrscheinwerfer am Getriebe über den Motorkabelbaum geführt. Ich habe den Stecker abgschnitten und an das E30 Kabel, welches im Bereich Schaltgestänge verlegt ist, gelötet. Ein Kabel für die ABS Spannungskontrolle gibt es nicht, es bietet sich das blaugelbe Kabel des abgeschnittenen Rückfahrscheinwerferkontakt an, einfach zur Lichtmaschine ziehen und am Motorstecker entsprechend an PIN 14 anklemmen.
Der Stecker motorseitig (M50) muss neu gekauft und bestückt werden, da er mechanisch nicht auf den fahrzeugseitigen Stecker (E30) passt.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
jo tak to nevím mě to šlapalo podle zapojení hned
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- ///Martin.
- Příspěvky: 55
- Registrován: 15. 01. 2009 22:20
si to od Tebe necham Martine pripadne udelat kdyz to staci "pripojit a nebo odblokovat"...///Martin. píše:tohle dělá imobilizér čili EWS když nejni propojený stačí ho odblokovat nebo připojit
pokud mas motor z auta kde bylo EWS a nemas to k tomu komplet (klic, EWS antena, EWS jednotka) tak to rozchodis dost blbe - bez odblokace v RJ prakticky vubec. Slysel jsem, ze nejaky "polaci" to delaj...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
e30
panove kdyz to tady tak ctu moh by jste mi nekdo poradit..chci dat do e30 plast. motor m50 2,5 24v bez vanos.ale problem s prepojenim el zasuvky nema nekdo schema?s toho seznamu predtim jsem moc nepobral
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: e30
Máš tam popsaný jakej drát z M50 napojit na jakej z M20...kde vidíš problém ? Myslím že nic jednoduššího už nikdo nevymyslíZajda píše:panove kdyz to tady tak ctu moh by jste mi nekdo poradit..chci dat do e30 plast. motor m50 2,5 24v bez vanos.ale problem s prepojenim el zasuvky nema nekdo schema?s toho seznamu predtim jsem moc nepobral
Re: e30
Tweety píše:Máš tam popsaný jakej drát z M50 napojit na jakej z M20...kde vidíš problém ? Myslím že nic jednoduššího už nikdo nevymyslíZajda píše:panove kdyz to tady tak ctu moh by jste mi nekdo poradit..chci dat do e30 plast. motor m50 2,5 24v bez vanos.ale problem s prepojenim el zasuvky nema nekdo schema?s toho seznamu predtim jsem moc nepobral
ale neni to zas tak jednoduchy když nějaky barvy neseděj nebo nejakej ten kabel chybí...
já mam ale problem asi s ř.j...
Re: e30
CHLAPI, o cem se to porad bavite...!!Zajda píše:panove kdyz to tady tak ctu moh by jste mi nekdo poradit..chci dat do e30 plast. motor m50 2,5 24v bez vanos.ale problem s prepojenim el zasuvky nema nekdo schema?s toho seznamu predtim jsem moc nepobral
Je to cca 8 dratu a zapojit to zvladne i "cvicenej" makak s pajkou v ruce.
pokud by se presto nekdo citil, ze je s technikou pod urovni cviceneho makaka tak jsem ochoten vam to propojeni vyfotit v realu s popisem kazdeho dratku zvlast.
PS: je tam par odlisnosti mezi Chromem a Plastem. Navic posledni Chromy jiz mohou mit plastackou elektriku
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
tak vite co do kasle to hodit jde..to neni problem a dbat na to aby se nikde nedotykal nebo tak neco..a hlavne aby nebyl otocej podle svy osy..to je zabava..zastavoval jsem i vetsi motory nez je tenhle..a neni to problem jen jsem nikdy neresil el.mel jsem na to lidi..ted to cpu do svyho coupatka tak jen abych mel jistotu nejsem kamarad s el.to jen pro vysvetleni tem co to asi delaj po slepu jak to tu pisou.. ale jinak dik
já jsem tu sice asi týden pročítal ale ohledně zástavby M50 tu zase moc užitečného není nebo jsem spíš nenašel odpovědi na mé otázky... proto bych se chtěl zeptat pasuje na M50 převodovka z m20? někdo psal jo..někdo zase ne....a z čeho nejlépe použít převodovku? a co držáky motoru? musí se udělat? nebo jdou nějaké použít? a jaký je váhový rozdíl mezi m50 a m20? díky
stojí tahle zástavba vůbec za to? nebo těch 22koní navíc zas taková pecka není?
stojí tahle zástavba vůbec za to? nebo těch 22koní navíc zas taková pecka není?
e36 2.0