Elektro - předřadný odpor ventilatoru

Pouze pro čtení, zde sbíráme nejčastější "moudra" v souvislosti s BMW E30.
Odpovědět
Francimor
Příspěvky: 61
Registrován: 18. 01. 2009 20:26
Bydliště: Turnovsko

Elektro - předřadný odpor ventilatoru

Příspěvek od Francimor » 18. 01. 2009 20:48

zdravice všem a prosba o radu,
jde mi větrák jen na poslední 4. polohu a tak chci zkusit vyměnit předřadný odpor co je pod lopatkou. něco málo jsem tady o tom našel, jak ta věc má vlastně fungovat apod. Ale už jsem nenašel jak tu plechovou krabici vydráždit ven tak abych ji neublížil. Zkoušel jsem za to rvát všemi směry a nic... Díky za rady
Naposledy upravil(a) Francimor dne 11. 02. 2009 02:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 01. 2009 21:17

asi si tahal spatne, je tam fakt jen napichnuta.... ses si jistej ze mas plechovej? byly dva druhy, plechac a plastove telo a nemaji shodnou polohu, tak jestli si netahal neco jineho .

ale jinak u obou typu plati, tahnout.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Francimor
Příspěvky: 61
Registrován: 18. 01. 2009 20:26
Bydliště: Turnovsko

Příspěvek od Francimor » 18. 01. 2009 21:40

Ve směru jízdy je to pod tím levým mlýnským kolem, celej větrák jsem odtamtud vyndal kvůli přístupu. Tváří se to jakoby jen taková plechová krytka, z který na mě kouká pružinka a jakýsi drátek, víc toho není vidět. Kterým směrem ze to mám rvát z pohledu řidiče?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 01. 2009 21:49

bohuzel nevim z hlavy smer, ale to co popisujes je predradnik, spravne.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Francimor
Příspěvky: 61
Registrován: 18. 01. 2009 20:26
Bydliště: Turnovsko

Příspěvek od Francimor » 18. 01. 2009 22:09

aha, takže kde najdu ten odpor? a tady na ten ohradník se mám vys.at?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 01. 2009 22:12

Francimor píše:aha, takže kde najdu ten odpor? a tady na ten ohradník se mám vys.at?
predradnik, predradnej odpor. Mas to spravne :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Francimor
Příspěvky: 61
Registrován: 18. 01. 2009 20:26
Bydliště: Turnovsko

Příspěvek od Francimor » 18. 01. 2009 22:17

tak fajn, už jsem se lek, že jsem na špatný cestě..

nevíš teda jak s ním naložit? zkoušel jsem ho i jakoby podpíchnout šroubovákem, ale jsem asi moc citlivka, nechci to zničit

jinak se jedná o plasta 88' 1,8

Francimor
Příspěvky: 61
Registrován: 18. 01. 2009 20:26
Bydliště: Turnovsko

Příspěvek od Francimor » 20. 01. 2009 16:59

tak jsem za tu plechovou krytku vzal trochu víc a už je venku, teď jsou krásně vidět ty tři odporový pružinky, který jsou připojeny na jakýsi konektory na pertinaxový základní desce, ta se ale bohužel zdá, že je přinejtovaná k tomu černýmu sacímu plastu co je v něm usazenej celej ten větrák. fakt nevím jak tu věc dostat ven.. jestli to teda vůbec jde, abych to nemusel sápat i s tím násosem pro topení..
Každá rada dobrá, kromě tý abych se na to vy....

Francimor
Příspěvky: 61
Registrován: 18. 01. 2009 20:26
Bydliště: Turnovsko

kudy k odporu

Příspěvek od Francimor » 01. 02. 2009 20:53

můj postup: Sundal jsem volant, spodní dekl volantový tyče, pak ten větší kus plastu pod volantem co je nad pedálama (kryje kabeláž). Dál je dobrý vyhodit středovou konzoli, ale není to až tak nutný, záleží kdo jak je šikovnej. Potom musí ven ofuk od topení na nohy(u řidiče), jen ten prostřední díl-stačí víc zabrat a vycvaknout. Teď máš trochu prostoru, ale přístup k samotnýmu odporu je stále mizernej. Vem si nějakou kapesní baterku a posviť si směrem nahoru a do prava. Je až v tom koutě uplně nahoře nad hadicema od radiátoru. Měl bys vidět černej konektor se čtyřmi kabely zapojenej do hnědýho plastovýho těla (to je ON) a pak už jen lehce malým šroubovákem odchlípnout čtyři plastový zobáčky kolem dokola a musí jít ven.

Zapomněl jsem, že jako první jsem z něj sundal plechovou krytku, to ale musíš z motorovýho prostoru a větrák ven. Možná to není nutný, ale já do toho takhle šel..

Tak hodně štěstí..

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 04. 2009 12:43


Odpovědět